Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anteeksi nyt, mutta minkä ikäisiä olette te, jotka ette suvaitse vuohien ym. lahjoittamista kehitysmaihin...?

09.12.2007 |

Tuota ketjua lukiessani ei voi kuin ajatella, että joko täällä on poikkeuksellisen itsekeskeistä, materialistista ja idioottimaista porukkaa tai sitten kaikki " kyllä loukkaantuisin" -jutut kirjoitti yksi ja sama elämäänsä kyrpiintynyt mamma.

Siis oikeasti?! :o

Kommentit (204)

Vierailija
81/204 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei sitä korttia ole pakko lähetää vuohen voi silti lahjoittaa sitä tarvitseville. On näköjään joidenkin vaikea tajuta.

mutta aika monet EIVÄT jätä sitä lähettämättä. siksipä sanoinkin että on ok ostaa vuohi, mutta ei ole ok kehuskella sillä.

Tämä ei tarkoita, ettenkö olisi sitä mieltä että todella rikkaitten pitäisi lähjottaa tai säätiöidä omaisuutta hyväntekeväisyyteen ihan julkisesti, koska se voisi rohkaista muitakin tekemään saman. Mutta rikkaat teollisuussuvut ovat eri asia kuin me tavikset ja silloin puhutaan myös ihan toisista summista kuin parin vuohen kohdalla.

Vierailija
82/204 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Miksi minun ateismini olisi niin paljon vähäarvoisempaa kuin joku tekopyhä hyväntekeväisyyslahja?

Jos lahjoittaa world visionin kautta, kuinka se vaikuttaa kenenkään ateismiin tai uskontoon???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/204 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku aiemmin sanoin, että loukkaantuisi esim. jos hänen nimissään lahjoitettaisiin lakkokassaan tjsp, eli vertasi lakkokassaa kehitysapuun.

Mieluummin itse otan vuohikortin vastaan jouluna, kuin olen saamatta mitään tai saan jonkun ihanan posliinikissan...

Sisareni perheelle ja isälleni aion ostaa koulutarvikkeita ja taimia, koska heillä on jo kaikkea ja tiedän, että arvostavat tälläistä lahjaa :)

Vierailija
84/204 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun pidämme sitä mahdollisuutta vain harvojen mahdollisuutena, on tilanne maailmassa heikko. Totuus on, että valtaosa VOI halutessaan tehdä jotain paremman huomisen puolesta ja siinä EI ole mitään hävettävää!

Vierailija
85/204 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli mullekin harmituksen aihe jälkeenpäin, en älynnyt tarkistaa asiaa kun rupesin kummiksi.

Käytännössä tämä näkyy lapsen kirjeissä sellaisina irrallisina viittauksina, että oltiin kirkossa ja it vos veri nais. Harmittaa, haluaisin auttaa mutten tuputtaa uskontoa. Mutta minkäs teet, myöhäistä.

Vierailija
86/204 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika hullua olisi jos joku käyttäisi minua hyväkseen saadakseen itselleen jotain tyydytystä.

Vierailija
87/204 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että joku aiemmin sanoin, että loukkaantuisi esim. jos hänen nimissään lahjoitettaisiin lakkokassaan tjsp, eli vertasi lakkokassaa kehitysapuun.

Mieluummin itse otan vuohikortin vastaan jouluna, kuin olen saamatta mitään tai saan jonkun ihanan posliinikissan...

Sisareni perheelle ja isälleni aion ostaa koulutarvikkeita ja taimia, koska heillä on jo kaikkea ja tiedän, että arvostavat tälläistä lahjaa :)

Vierailija
88/204 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin joku näistä onnettomista, joita ei kukaan jouluna muista, ilahtuisin varmaankin enemmän, jos joku minulle hankkisi jotakin mitä tarvitsisin. Toisaalta ehkä siltikin parempi mieli tulisi siitä, että joku on hankkinut niille minulle tarkoitetuilla joululahjarahoilla elintärkeän kotieläimen jollekin köyhälle perheelle kehitysmaahan :) Eri asia, jos itse olisin avun tarpeessa.

Vierailija
89/204 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä lahjoitan kuokan ja siemeniä ym. enkä taatusti kysy lupaa! Kysytkö itse luvan, jos annat jollekin lahjaksi suklaarasian?

Nyt on mennyt sulle herne nenään ja pahasti!

Vierailija
90/204 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rinnastan sen näin: minä en kannata lakkoavustuksia SAK:lle ja loukkaantuisin todella pahasti, jos joku tekisi minun nimissäni heille lahjoituksen ja odottaisi minun ilahtuvan siitä.

Sama se on noiden hyväntekeväisyyslahjoitusten kanssa. Ei saa olettaa, että vastaanottaja tulee ylitsevuotavan iloiseksi siitä, että olet hankkinut hänen nimissään lahjan (vuohen, tmv elukan), jos hän ei kyseistä lahjoitusta haluaisi tehdä (esim. järjestön takia).

Olkaa sitten mieluummin antamatta lahjaa. Tehkää se lahjoitus omissa nimissänne. Niin minäkin teen, en julista sitä koko maailmalle.

Vierailija
91/204 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minäpä lahjoitan kuokan ja siemeniä ym. enkä taatusti kysy lupaa! Kysytkö itse luvan, jos annat jollekin lahjaksi suklaarasian?

Nyt on mennyt sulle herne nenään ja pahasti!

Vierailija
92/204 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taatusti joku vittuuntunut kolmekymppinen, joka lahjatoiveita kysyttäessä vastaa aina ' en mä mitään tarvitse, älä nyt muhun tuhlaa blaa blaa blaa' ja sitten nyyhkyttää av:llä, kun ei taaskaan saanut mieheltään sitä tiettyä hajuvettä.

t.19 jonka sukulaiset eivät ole itsekkäitä marisijoita.

Vierailija
93/204 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitus tehdään virallisesti OMISSA nimissä Kua:lle. Lahjan (kortin) saajan nimeä ei tule minnekään näkyviin.

Vierailija
94/204 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä entinen kaveri! Sukulaisiaan ei voi valita, mutta ystävät voi.

Vierailija:

Vierailija
95/204 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mita mielta olette niista?

Vierailija
96/204 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi nämä sukulaiseni eivät ole mitään puolituttuja, ja teen lahjoitukset mahdollisuuksien mukaan ns. neutraalien järjestöjen kautta.

Mainittakoon, että olen itse pakana ja nämä hirvittävien ja kerrassaan loukkavien lahjojeni kohteet ovat myös kirkkoon kuulumattomia henkilöitä.

Enkä edelleenkään ymmärrä, miten joku voi loukkaantua siitä, että turhiin lahjoihin muuten menneet rahat käytetään jonkun nälkää näkevän auttamiseksi.

Vierailija
97/204 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa lisaa Unicefista, ma kun luulin etta se olisi varma valinta :(

Vierailija
98/204 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä KAIKKIA järjestöjä.

Ja vielä kerran: Lahjoitus tehdään MAKSAJAN nimissä.

Vierailija
99/204 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tietoinen siitä, ettei lahjoittamani summa mene kokonaisuudessaan siihen vuohen tms. ostamiseen. Edelleen parempi vaihtoehto, kuin ostaa se suklaarasia ja pörrösukat ihmiselle, joka ei halua mitään tavaraa.

19

Vierailija
100/204 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voin tulla kertomaan sitten joulun jälkeen ovatko sisareni ja isäni minulle käärmeissään koska heille ' lahjan' ostin :)

Voin kuvitella miten koko sukuni tulee vihaamaan minua tämän hirvittävän tekoni takia!

19

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan