Riita miehen kanssa: Mitenpäin haarukat yms tiskikoneeseen?
Itse laitan varsi alaspäin. Miehen mielestä väärin, hän laittaa piikit alaspäin.
Eilen saatiin tästä kunnon huutoriita aikaiseksi, onneksi asutaan oktssa.
Miten sinä laitat?
Mikä on OIKEA tapa?
Miksi tästä ei astianpesukoneen ohjekirjassa mainita mitään?
Kommentit (87)
Lappeelleen yläosassa sijaitsevalle aterintasolle.
Olen sitä mieltä että haarukat veitset terät ylöspäin. Pesee tehokkaasti eikä jää kiinni koriin tai mihinkään muuhunkaan. Jos perheessä on pieniä lapsia pienenkin lapsen voit opettaa että asunnon sisällä ei juosta. Itselläni 2 v ei tosiaankaan juokse sisällä. Joten tiskikonetta tyhjentaessa ei tenava juokse ja kaadu tosiaankaan koneen päälle. Jos tenava saa tehdä mitä vaan niin kyllä niitä vaarallisia paikkoja on kämppä täynnä. Kiivetä esim. Hyllyihin hyppiä pää edellä sohvalta kiivetä tuolien päälle. Jos ei mitään kiellä eikä opeta kyllähän se tenava tekee pahaa niin paljo kun ehtii. Muuta ei sitten ehdikään tekee kun vahtii sitä. Omani oppinut että kun laitan ruokaa tai teen jotakin keittiossa leikit on silloin menossa. On hyvin oppinut leikkimään omien lelujen kanssa. Niinhän sen pitääkin mennä omat lelut on sitä varten. Työtä se vaatii mutta menee perille neuvot
Just näin itselläni 4 v ja 2 v leivon laitan ruokaa lapset leikkii keskenään lelujensa kanssa. Meillä on kielletty sisällä juokseminen kaikenlainen kiipeily ja aikuisten tavaroiden ottaminen. Opetus alkaa heti kun oppii kävelemään pieni lapsi ymmärtää hyvin sanan ei samalla kun sanon sen ohjaan lapsen lelujen luo. Saan tehdä kaikki kotityöt täysin eikä minun tarvitse jatkuvasti vahtia että mistä se tenava nyt putoaa. Elämä olisi yhtä kaaosta. Ei äitiys ole raskasta on tietysti jos elää riiviö lauman kanssa
Piikit ylöspäin tietenkin, eihän niitä edes saa siihen koriin ritilän läpi toisin päin.
Näistä varmasti turha riidellä . Netissäkin löysin kaksi eri asiantuntijan mielipidettä missä toinen laittaisi alas ja toinen ylöspäin .
Yksi vaihtoehto on , että menette vaikka nyt joulun välipäivinä ostamaan tarjouksesta koneen , missä aterimille on oma hylly ja siihen aterimet laitetaan makuulleen niin kummankaan ei tarvitse joustaa .
Piikit ylöspäin. Ainaostaan isot terävät veitset olen laittanut terä alaspäin. Nykyisessä koneissa kyllä ylhäällä hylly aterimille ollut niin vuosia ollut vaakatasossa.
10 vuotta vanha aloitus. Luulisi, että olisi miehen kanssa jo saanut ratkaistua