Miehet, onko vaimonne teidän mielestänne se kaikkein kaunein?
Koska mä ajattelen edelleenkin lähes 10 vuoden yhdessäolon jälkeen, että mun mies on komein mies mitä maa päällään kantaa. On kyllä oikeastikin aika komea, vaikka kyllä niitä vikojakin löytyy kun läheltä katsoo.
Mutta silti vaikka sitä näkee välillä tosi hyvännäköisiä miehiä, en osaa ajatella että olisivat kuitenkaan paremmannäköisiä kuin mieheni. Elävätkö kaikki pariskunnat samalla tavalla kuplassa, kuin minä? Naisetkin voivat vastata pitävätkö myös omaa miestään maailman komeimpana.
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännästi täällä vielä 2013 oli paljon miehiä jotka pitivät vaimoaan kauneimpana. Arvasin että nykyään ei noita vastauksia juuri palstamiehiltä tule. Jostain syystä miesten taso täällä on laskenut kuin lehmän häntä.
Miehen rehellisyys on sinulle negatiivinen asia?
Minä käyn sen takia vauva-palstalla että saan täältä tietoa miesten rehellisistä mielipiteistä. Osaan ja muistan paremmin pysyä kaukana miehistä. Minulle miehen rehellisyys on positiivinen asia.
Ei ole koskaan ollut tai tuntunut maailman kauneimmalta, ei koskaan rumaltakaan. Yhdessä oltu yli 30v ja rakkautta/hellyyttä riittää vieläkin
Käyn työkseni vanhusten luona ja yhdellä kotikäynnillä vanha veteraani näytti valokuvaa seinällä ja sanoi, että siinä on maailman kaunein nainen. Kuvassa oli jo sairauden riuduttama vanha nainen, ohut tukka vedetty tiukalle nutturalla ja nainen hymyili.
Nainen kuvassa oli miehen jo edesmennyt aviovaimo. Edelleen kauneinta tälle miehelle, vaikka naisen kuolemasta oli kulunut jo vuosia, vuosia....
Vierailija kirjoitti:
Käyn työkseni vanhusten luona ja yhdellä kotikäynnillä vanha veteraani näytti valokuvaa seinällä ja sanoi, että siinä on maailman kaunein nainen. Kuvassa oli jo sairauden riuduttama vanha nainen, ohut tukka vedetty tiukalle nutturalla ja nainen hymyili.
Nainen kuvassa oli miehen jo edesmennyt aviovaimo. Edelleen kauneinta tälle miehelle, vaikka naisen kuolemasta oli kulunut jo vuosia, vuosia....
Vanhuksissa on vielä näitä miehiä jotka osasivat rakastaa toista ihmistä. Katoava luonnonvara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksissa on vielä näitä miehiä jotka osasivat rakastaa toista ihmistä. Katoava luonnonvara.
Tuohon maailmanaikaan oli tavoitteena saada puoliso ja rakentaa yhteinen elämä hänen kanssaan.
Nykypäivänä on tavoitteena ghostata mahdollisimman monta ihmistä Tinderissä.
Eli ei ihme että asenne vastakkaista sukupuolta kohtaan on aiempaa vihamielisempi. Mielestäni ihan luonnollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen mutta olisi minusta varsin kummallista jos mieheni pitäisi minua kauneimpana. Ei varmasti pidä eikä tarvikaan. Jos olisin kaunein, niin sittenhän hän voisi vakavissaan ehdottaa vaikka missikisoihin osallistumista tai mallinuran yrittämistä, mutta kyllä me molemmat tiedetään että en ole sillä tavalla kaunis. Varmasti myös monet elokuvatähdet on hänestä paljon kauniimpia kuin minä, ja niin minustakin on. Joku Ana de Armas vs. perustavis minä, kyllä sanoisin että mies joko valehtelee tai tarvitsee optikon palveluja jos sanoisi että minä olen se kauniimpi.
Ei minustakaan mieheni ole mikään maailman komein. Itse asiassa hän ei ole stereotyyppisellä tavalla komea ollenkaan. Minusta hän on persoonallisen söpö kyllä, ja rakastan hänen ulkonäköään koska rakastan häntä ihmisenä, mutta jos kysyttäisiin komeimpia miehiä, en nyt häntä sinne listaisi. Enkä siis todellakaan haluaisi vaihtaa häntä keneenkään komeampaan. Hän on juuri täydellinen mulle.
Mä en ole edes omia lapsia pitänyt koskaan välttämättä kauneimpina lapsina. He on ihanimmat lapset mulle koska he ovat omia, mutta jos vain kauneutta esitellään niin kyllä tuossa naapurissa asuva yksi lapsi paljon nätimpi on, tumma paksu tukka, pitkät mustat ripset, posliini-iho, kirkkaansiniset silmät, kun mun lapset on punakkanaamaisia ja maantienharmaatukkaisia "peruslapsia" ulkoisesti.
Kyse on ihan tästä samasta asiasta. Kun rakastaa toisen ulkonäköä(kin), moni käyttää siitä ilmaisua "maailman kaunein/komein". Minustakin se tuntuu samalta asialta, vaikka toki täysin objektiivisesti tiedän että mieheni ei voittaisi Mister Maailma kilpailua. Silti katson kaikkein mieluiten juuri hänen kasvojaan.
Joo niin se taitaa olla, että kyse on erilaisesta tavasta käyttää kieltä. Minä sanon että ei ole kaunein tai komein, jos tosiaan ei olisi sellainen että muutkin pitäisivät sellaisena ja voisi vaikka pärjätä kilpailuissa ulkonäöllään. Jotkut muut taas ei katso asiaa noin ikään kuin ulkopuolisen silmin ja objektiivisesti, vaan ilmaisevat sen subjektiivisen tuntemuksensa että tykkäävät eniten katsella kuitenkin oman puolison kasvoja noin, että hän olisi kaunein tai komein. Kyllä mä tiedän että mun mies tykkää katsella mua, hänelle tulee usein sellainen hellä ilme ja pussaakin jos pidempään katsoo. Hän ei varmaan vaan käyttäisi siitä termiä että olen kaunein, kun taas joku muu voisi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lähellekään, mutta eipä sillä ulkonäöllä nyt niin paljon merkitystä lopulta olekaan. Ehkä kuitenkin kaunein joka minut huolisi.
Millään muulla ei olekaan merkitystä.
Jonkun random insta bim*bon kauneudella ja perseydellä ei ole mitään merkitystä jos se ei ole siellä sun kainalossa.nuo bimbot ovat oksettavia.. ja luulevat että ovat kauniita..
no on tuokin totta.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos naisesi kysyy sinulta suoraan, että onko hän kaikista kaunein silmissäsi, mitä vastaat?
otan eron. millainen narsisti muka kuvittelee olevansa kaikkein kaunein. vaikka olisi todella kaunis, niin varmasti maailmasta löytyy jostain kauniimpi.
Mä en ainakaan uskalla mun muijalle sanoa ettei olisi maailman kaunein,
sen verran on itsesuojeluvaistoa jäljellä.
Ei oo myöskään top 100 listalla viehättävyydessä, mutta eipä tarvii pelätä että pettäis kun oon työmatkoilla. Hoitaa kotia ja kakaroita ihan hyvin ja vain lomalla joutuu pitempään näkemään.
Jos nyt ajatellaan realistisesti pelkkää ulkonäköä, niin ei ole. Tuskinpa minäkään se kaikkein komein hänelle ole. Mutta sisäisesti, kyllä hän on!
Objektiivisesti ajatellen ei, mutta sillä ei ole merkitystä.
"Olenko sulle kaikkein kaunein?"
"KYLLÄ"
vs.
"Olenko kaikkein kaunein?"
"Niin no en ole kyllä ikinä oikein ymmärtänyt missikisojakaan, että ken heistä onkaan kaikkein kaunein, miten senkin nyt mittaa tai määrittelee, kauneushan on...."
Kysy sitä mihin haluat vastauksen.
Pidin 20v sitten tavatessamme häntä kauniina ja pidän yhä, mutta en ole koskaan ajatellut, että kumppanin pitäisi olla omasta mielestä kaunein.
Voin sanoa näin, että kukaan muu ei ole niin kaunis, että se vaikuttaisi minun käsitykseeni hänestä.
En ole todellakaan mikään missi, mutta mieheni kohtelee minua aina, kuin olisin maailman upein nainen. Hän saa myös minut tuntemaan oloni oikeaksi helmeksi. On tosi ihana tunne, kun tietää kelpaavansa kumppanille. Hän on myös mun silmissä tosi hyvännäköinen ja sytyttää minut aina. Vaikka tosiaan ihan objektiivisesti tarkasteltuna ollaan ihan tavallinen keski-ikää lähestyvä pariskunta.
Vierailija kirjoitti:
Olen akateeminen, 30-vuotias nainen johtavassa asemassa. En oikein usko, että sielunkumppani-miehelleni on koskaan ollut mitään väliä olenko kaunein vain viidenneksi kaunein :) Eiköhän meidän suhteessa ole kyse hieman toisista asioista.
Niin akateemisuudesta? Vai johtavasta asemasta?
Varmaan niistä, kun ne itsestäsi korostit 🤭😁
No jos se ulkonäkö on ainoa seikka mikä kiinnostaa, niin sitten täytyy mennä se edellä. Mutta en kyllä lähtisi parisuhteeseen ulkonäön takia. Siinä on tosiaan se riski, että sitten löytyy vielä nätimpi/komeampi ja alkaa harmittamaan se oma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen akateeminen, 30-vuotias nainen johtavassa asemassa. En oikein usko, että sielunkumppani-miehelleni on koskaan ollut mitään väliä olenko kaunein vain viidenneksi kaunein :) Eiköhän meidän suhteessa ole kyse hieman toisista asioista.
Niin akateemisuudesta? Vai johtavasta asemasta?
Varmaan niistä, kun ne itsestäsi korostit 🤭😁
Taloudellinen turvallisuus luo turvallisuutta näköjään myös parisuhteeseen.
Naapurin rouva on paljon nätimpi kuin minun ja kaiken lisäksi huomattavasti vapaamielisempi.
Naisena pakko vastata. Kyllä ehdottomasti, mielestäni mun mies on kaikkein komein, mitä ikäluokassaan voi löytyä ja myöskin erittäin viisas ja huomaavainen.
*olet tavallisella tavalla ihan kaunis*