Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas joku uramamma jätti pienet lapsensa autoon kauppreissun ajaksi :(

Vierailija
07.11.2008 |

Puhui kännykkäänsä jo autossa ja jatkoi kaupassa. Keräsi samalla ostoksia, eikä pitänyt mitään kiirettä. Kolme lasta odotti autossa, yksi niistä vauva.

Itsekin viivyin kaupassa suht kauan ja kun lähdin, olivat lapset vieläkin autossa odottamassa.

Miksi noita rakkauspakkauksia noin kohdellaan?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi "syttyä palamaan", jos se on sammutettu ja virta-avainkin

on otettu pois paikoiltaan?

Vain jos esim. jättää radion päälle tai jopa auton käymään

itsekseen, se voi "syttyä palamaan". Ihan sama on muuten

kaikkien kodinkoneidenkin kanssa. Virta siis pois katkaisijasta

TV:stä ja tietokoneesta jne. silloin, kun niitä ei käytetä! Samalla

säästää sähköä.

Vierailija
42/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein säälittää ne lapset, jotka jätetään yksin autoon kauppareissun tms. ajaksi. Jotkut jättävät lapset autoon nukkumaankin (päiväunia), jos lapsukainen on sattunut matkan aikana nukahtamaan. Itse en jättäisi kummassakaan tilanteessa, koska lapsen turvallisuus on ykkösasia, enkä kyllä ole jättänytkään muuta kuin juuri ja juuri siksi aikaa, että olen vienyt kauppakassit sisälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta kuin että huolehdin lapsistani (ja muiden lapsista)?

t. ap (töissä)

Kannattaisiko mennä töihin, niin ajatusmaailma vähän laventuisi?

Vierailija
44/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko mennä töihin, niin ajatusmaailma vähän laventuisi?

Minäpä olen töissä eikä suhteellisuudentajussani ei ole mitään vikaa. Silti olen sitä mieltä että on vastuutonta vanhemmuutta jättää lasta, varsinkaan pientä sellaista yksin yhtään mihinkään edes pieneksi hetkeksi. On olemassa aivan liikaa esimerkkejä siitä mitä voi tapahtua kun pieni lapsi on vain pienenkin hetken yksinään (mm. hukkumisia).

Onhan meitä tietysti sellaisiakin jotka jättävät lapsen yksin kotiin ja lähtevät "viettämään iltaa" ja sitten muksu etsii äitiä ulkona.

Ei todellakaan ole mitään suhteellisuudentajun puutetta se, että huolehtii omista lapsistaan ja varmistaa parhaansa mukaan ettei niille tapahdu mitään pahaa.

Vierailija
45/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä viikolla jätin 3-vuotiaan autoon apteekissa käynnin ajaksi, minulla oli koko ajan näköyhteys autoon. viime talvena juuri kauhistelin täällä palstalla, kun eräs mamma jätti 2 pientä lasta autoon. Lapset eivät olleet vöissä ja auto oli käynnissä :( Kuka tahansa hörhö olis voinut auton ja lapset napata, niitä hörhöjä valitettavasti tuossa meidän ostarilla pyörii.

Vierailija
46/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmetyttää että onko ap:n tarkoitus nyt itse asiassa vain purkaa syvää kateuttaan uraäitejä kohtaan - mistä helvetistä se syytös nyt tuli??

Vierailija
47/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivänä niin niin käy huolimatta siitä onko lapsi autossa vai mukananne?

Vierailija
48/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peugeot 307 ja tulipalo

Ruotsinkielinen Auto Motor & Sport kertoo useiden Peugeot 307 autojen syttyneen mystisesti tuleen. Onko joku tällä palstalla kuullut asiasta jotakin?

Ruotsin Peugeotin edustaja kehottaa jo omistajia miettimään minne pysäköivät ja välttämään lasten jättämistä yksin autoon.

Suomenkin maahantuojan olisi syytä reagoida jos/ja kun juttu pitää paikkaansa.

http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=22698

Vierailija
49/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

liitetty katkaisilla varustettuun jatkojohtoon. Tätä tarkoitin siis edellisessä

vastauksessani!

Toinen vaihtoehto on vetää koko sähköpistoke pois pistorasiasta, mutta

se voi olla työlästä, jos pistorasia on esim. piilotettu kalusteiden taakse...

Ihan sama on muuten

kaikkien kodinkoneidenkin kanssa. Virta siis pois katkaisijasta

TV:stä ja tietokoneesta jne. silloin, kun niitä ei käytetä! Samalla

säästää sähköä.

Vierailija
50/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun puhutaan palstailkeilystä, niin voin harrastaa sitä juuri samasta syystä kuin nämä kohtaamasi naiset: saadakseni kärjistämällä jonkun järkiinsä.

Niin ja sellainen uhkakuva on vielä mahdollinen, että jos autossa on joku hieman isompi lapsi, joka osaa avata oven, jonkin autovarkaan tai muun labiilin persoonan on melko helppo houkutella lapsi avaamaan ovi. Sitten täytyy vaan toivoa, että ko. henkilön mielenkiinto kohdistuukin vain siihen autoon.

Jätin kerran ulkomailla asuessamme vauvan nukkumaan autoon turvaistuimeen, kun kävin postissa. Olin sisällä max. 5 minuuttia, mutta sinä aikana kaksi naista oli ehtinyt automme luokse taivastelemaan yksin jätettyä vauvaa. Sain kuulla kunniani törkeimmällä mahdollisella tavalla. Olin omasta mielestäni ajatellut ainoastaan lapsen parasta, mutta naiset eivät sitä osanneet ajatella. Tilannetta pahensi tietenkin vielä se, että olin ulkomaalainen ja ajoin kalliilla autolla. Naisten viha minua kohtaan loukkasi tunteitani äitinä niin paljon, etten sen jälkeen ole koskaan kokenut olevani oikeutettu arvostelemaan kenenkään toisen äidin toimintaa vastaavissa tilanteissa.

Tapahtuneesta on aikaa jo yli viisi vuotta, mutta muistan sen edelleen kuin eilisen päivän. Siksi en edelleenkään jätä nyt jo vanhempia lapsia yksin autoon hetkeksikään, vaikka he usein sitä itse haluaisivat.

Vierailija
51/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se kuolemakin on sitten helpompi hyväksyä joskus, kun ei ole sitä ainakaan itse aiheuttanut omalla huolimattomuudellaan tai välinpitämättömyydellä.

Vierailija
52/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on äärimmäisen harvinaista, kun auto on sammutettu.

Akku ei sinällään aiheuta syttymistä, vaikka onkin virtalähde. Vrt. paristo ei

syty itsekseen ilman syttymislähdettä. (Akkuhan on siis käytännössä iso

paristo.) Onhan myös paristokäyttöisiä tai ladattavia kodinkoneita, mutta

eivät nekään "syty palamaan" itsekseen, kun ne on sammutettu.

Jos taas autossa on virta päällä, niin toki se voi syttyä millin tahanasa.

On aina edesvastuutonta tyhjäkäyttää autoa! Siitä tulee ilmansaasteitakin.

Vierailija
53/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso kivi ikkunasta sisään. Ketään ei tietenkään ollut autossa sisällä, mutta kauhistuttaa pelkkä ajatuskin että lapset olisivat olleet siellä yksin. Kaikenlaisia sekopäitä liikkuu valitettavan paljon.

Vierailija
54/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: päättelitkö hänen olevan uramamma, kun kännykkäänsä puhui?! kyllä ne kotiäiditkin sen taidon osaa...

Siis tällä äidillä ei ollut kananpersetukkaa?

Vierailija
55/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verrattuna normaaliin työssäkäyvään?

Vierailija
56/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelin ihan samaa ap:n aloituksessa, että kyseessä oli

hänen mielestään "uraäiti". Kotiäiditkö kulkevat aina verkkareissa

tai tuulipuvussa tukka rasvaisena roikkuen? Hyvä, että sekin

asia tuli selväksi.

Tv. uraäiti, joka on tällä hetkellä 3:n lapsen kotiäiti

Ap: päättelitkö hänen olevan uramamma, kun kännykkäänsä puhui?! kyllä ne kotiäiditkin sen taidon osaa...

Siis tällä äidillä ei ollut kananpersetukkaa?

Vierailija
57/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tasan näkee milloin joku on "uraäiti" ja milloin kotiäiti. Tässä nyt puhutaan varmaankin siitä, että henkilöllä on ollut jonkinlaiset töissä tarvittavat vaatteet, eli vaikka jakkupuku tms. mitä kukaan hullukaan ei laita päälle kun ovat kotona, sillä se on niin epäkäytännöllistä. Kyllä minusta ainakin näkee, milloin olen "töissä" ja milloin "kotona" kun ei ihan kaikkiin tilaisuuksiin voi saapastella missä tahansa vaatteissa. En rehellisesti usko, että monetkaan harrastavat ns. bisnespukeutumista kotosalla ollessaan ihan huvin vuoksi.

Vierailija
58/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tasan näkee milloin joku on "uraäiti" ja milloin kotiäiti. Tässä nyt puhutaan varmaankin siitä, että henkilöllä on ollut jonkinlaiset töissä tarvittavat vaatteet, eli vaikka jakkupuku tms. mitä kukaan hullukaan ei laita päälle kun ovat kotona, sillä se on niin epäkäytännöllistä. Kyllä minusta ainakin näkee, milloin olen "töissä" ja milloin "kotona" kun ei ihan kaikkiin tilaisuuksiin voi saapastella missä tahansa vaatteissa. En rehellisesti usko, että monetkaan harrastavat ns. bisnespukeutumista kotosalla ollessaan ihan huvin vuoksi.

Vierailija
59/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kuuntelen vaikka kiukuttelua kaupassa kuin mietin yksin kaupassa käydessäni että huutavatkohan ne lapset autossa tai saavatko itselleen jotain vahinkoa aikaan.

Uhkakuvia siitä mitä voi sattua varmasti on monia, esim. joku ilkeä setä voi tulla auton ikkunan taakse esittelemään karkkipussia ja houkutella lapset avaamaan auton ovi jotta voi ryöstää auton (auton ikkunanhan tulee olla hiukan raollaan jotta autossa vaihtuu ilma). Ja tuskin rosvoilla on moraalia sen vertaa että ensin nostaisivat vauvan ja isomman lapsen kaupan eteiseen turvaan ennenkuin kaasuttavat tiehensä.

Minulla itseasiassa olikin jo läheltäpiti -tilanne kerran kun mies jätti meidät parkkipaikalle autoon, radion päälle ja auton ovet lukitsematta(tietenkin, koska avain oli virtalukossa). Ko. autossa oli tummennetut takalasit ja imetin vauvaa kahden turvaistuimen välissä takapenkillä. Yllättäin ohikulkeva tummaihoinen epäilyttävän näköinen nuorimies alkoi sormia pyöritellen lähestyä meidän autoa(meidän auto oli ainoa parkkipaikalla). Mies vilkuili ympärilleen ja alkoi kaivaa jotain taskustaan. Näytti siltä että hän on tulossa varastamaan meidän autoa, liekö huomannut että mieheni poistui paikalta eikä laittanut ovia lukkoon. Eikä huomannut lainkaan takalasien tummennuksen takia että takapenkillä oli porukkaa. Viime tingassa ehdin vääntäytyä kahden turvaistuimen välistä takaovesta ulos. Tuo mies säikähti (onneksi) kun ilmestyin autosta ja hyökkäsin etupenkille. Mies välittömästi vaihtoi suuntaa poispäin autosta.

Vierailija
60/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on ihmisiä, jotka eivät niin tee.

Jos kieltäytyy ymmärtämästä jotain niin sopii kieltäytyä ymmärtämästä jotain, ja ehkä jossain takahikiällä se on sama missä releissä töihin menee. Minun elinympäristöni on nyt valitettavasti tämä Hgin keskusta ja kyllä ihmisistä näkee vaatteista aika pitkälle, että millaisessa työympäristössä toimivat vai ovatko töissä ollenkaan.

Vastaukseksi sille joka kulki samoissa kledjuissa kotona ja töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme