ilmoitin itseni sitten työttömäksi vaikka en aio töihin mennä, mutta kun köyhänä ei pärjää
kotihoidontuella. Olis päättäjille vähän mietittävää miten työttömyystilstoja saadaan ppienemmiksi... Lisää rahaa lapsiaan kotona hoitaville, jotta vois edes harkita kotiin jäämistä. Muita samassa tilanteessa olevia? Liitolta saan rahaa ja voin ehkä muutamia sijaisuuksia tehdä kun miehellä on vapaata.
Kommentit (24)
voi olla enintään 3kk, kunnes laitetaan johonkin työkkärin kursseille. Ja jos kieltäytyy kursseista, niin karenssia pukkaa.
Mua jännittää jo valmiiksi, kun vuoden päästä loppuu kodinhoidontuki, että mille kurssille mut pakotetaan ja millä ihmeellä kuljen siellä, kun ei ole autoa. Töitä en pelkää, jos niitä vain saisi, mutta kun on ollut kotiäitinä yli 13v putkeen ja ei koulutusta, niin mihinkä on mahdollisuuksia? Ja kun on vielä atooppinen iho, joka rajoittaa lisää vielä työpaikkoja eli ihan kaikkea ei vaan pysty tekemään.. :/
Eli olen hakenu syksyksi päivähoitopaikkoja lapsille. Päätöstä vaan ei ole vielä tullut.
19
mun tarina :
jäin viime heinäkuussa työttömäks, hoitoapaikka oli lapsille elokuun alusta ja mun työt alkoi 10.8.
Heti yrittivät mua kurssittaa työkköristä hygienia passi kurssille kun muuta ei sillon juuri ollut tiedossa, mut en voinu mennä kun oli samaan aikaan kun mun työ olis jo alkanut.
Meinas laittaa vielä TYÖNHAKU kurssille mut sanoin etten mee koska nytkin mulla työpaikka odottamassa vaikka olin ollut yli 5v pois työmarkkinoilta eli OSAAN hakea töitä :)
Kyllä ne kaikkensa tekevät että ei saa lusmuilla, ainakin toiset virkailijat!
Menee aikaa ennen kuin löydät hoitopaikan saati sitten jos vielä joudut hakemaan/jonottamaan sitä ja odottamaan tietoa oletko hoitopaikan saanut. Nämä kannattaa hoitaa ajoissa ja jos olet ajatellut syksyllä mennä töihin niin nyt olisi korkea aika alkaa katseleman hoitopaikkaa lapsille.