Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi kaivaa miehen ikivanhat lelut, vaatteet ym. lapselle...

Vierailija
26.11.2007 |

...Ällöttää, kun anoppi touhuissaan kaivelee jostain hiirensyömistä laatikoista miehen ja tämän kolmen sisaruksen tuhotunnäköiset lelut, lakanat ja vaatteet a la 70' s meidän lapsukaisemme käyttöön!



Kuinka voisi kauniisti sanoa, että ehkä kannattaisi hommata ehjiä käyttöön. Ovat aika höppänöitä ja pihejä koko appivanhemmat. Ei tee mieli jättää lasta tuollaiseen hoitoon, kun joutuu nukkumaan koinsyömissä lakanoissa ja leikkimään likaisilla ja risoilla leluilla, raukka.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni isoäiti on säästänyt lähes KAIKEN mieheni lapsuusroinan, kaksi jätesäkillistä jo pelkistä pehmoleluista, autoratoja jne, kalusteita, harrastusvälineitä ja vaatteita. Ainoa mikä puuttuu on syöttötuoli joka on lahjoitettu eteenpäin.



Meille tarjosi käyttöön kestovaippoja, kyseessä oli harsoja kokoa 40*40cm joista ainutkaan ei ollut siisti vaan nyrkin kokoisia pyöreitä ruskeita tahroja, osa tummanruskeita ja osa vaaleampia. Pesi ja silitti kaikki. Harsot olivat hapertuneet ja kun sanoin että olemme jo ostaneet harsot ja että nuo ovat aika kuluneet että eikö sopisi paremmin lattianpesuun vaikka, niin loukkaantui ja laittoi takaisin vintille josko meidän lapsemme osaisivat arvostaa paremmin..



Mieheni lapsuusaikainen potta kaivettiin esiin lastamme varten ja reikä oli niin suuri että koko lapsi mahtui putoamaan potan läpi. Eipä luopunut potasta vaan takaisin vintille..



Sen sijaan leluista lapsemme tykkäävät hurjasti, ne on pesty/harjattu/pyyhitty ja vaikka ovatkin kuluneita, ovat nostalgisia ja toimivat pääosin. Lakanoissa ei käytön jälki haittaa mitään ja osan vaatteista olemme ottaneet käyttöön asti.



Valitettavaa vain on että pinnasänky joka koitettiin ottaa meillekin käyttöön lähes 30vuoden tauon jälkeen, oli kiikkerä ja siitä törrötti ruuveja. Jatkettava lastensänky oli niin kolhuilla ja piirrelty että en kehdannut tuoda kotiini.. kaikki josta me olemme kohteliaasti kieltäytyneet, jätetään vintille odottamaan että meidän lapsemme saavat lapsia..

Vierailija
2/38 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia jotka eivät kestä 20v säilytystä (liinavaatteet hapertuvat ja vaatteisiin voi tulla koita, kestovaipoista kulahtaa kuminauhat..) laitan suosiolla kiertoon.



Suosikkikirjat (siistit) säilöön ja samoin lelut. Dubloista en suostu luopumaan koskaan. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytössä puuvillaiset vanhat vaatteeni. Kastepukuna oli 80-vuotias mekko.



Lakanatkin ovat jopa parempaa kangasta kuin nykyään. Samoin kapalot.

Vierailija
4/38 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteitani ja lelujani ym. 70-luvulta. Ovat ehjiä ja hyväkuntoisia, joten miksi niitä ei voisi käyttää. Päinvastoin, ylpeänä olen kertonut poikieni kulkevan perintövaatteissa. Säästää rahaa ja ympäristöä.

Vierailija
5/38 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun anoppi tunki meille väkisin miehen 33v. vanhoja vaatteita, jotka olivat ihan rikkinäisiä ja koin syömiä. Alkoi itkemään, kun palautin vaatteet ja sanoin ettei näitä voi käyttää. Nyt on etsimässä varastostaan jotakin miehen vanhoja autoratoja, jotka eivät mieheni mukaan ole toiminut edes silloin kun hän on ollut lapsi.

Vierailija
6/38 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin niitä on kai tunnesyistä säästelty.

Ihan liikuttavaa, mutta jotani rajaa... Ja minuakin vähän inhottaa 30 vuotta vanha likainen muoviroina, jota ylpeänä tuodaan lapsille, että saavat leikkiä samoilla leluilla kuin isänsäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/38 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla sellaisesta perheestä jossa ei osata arvostaa perinteitä. Ottaako pattiin kun oma äitisi ei ole säästänyt lapsillesi mitään sinulle kuulunutta?

Hah hah!

Vierailija
8/38 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai nyt osaatte ottaa rätin käteen ja pyyhkiä ne lelut puhtaiksi? Kyllä on teidän suvuissa uusavuttomuus huipussaan, jos ei anoppi sen paremmin kuin miniäkään osaa kerran leluja puhdistaa, huh huh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/38 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan.

Vierailija
10/38 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia ihania leluja ja vaatteita on tuonut, muistorikkaita ovat! Omat vanhempani ovat menettäneet omaisuutensa enemmäin kuin kerran, joten minusta ei ole edes lapsikuvia olemassa, surullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/38 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi teitä jotka haukutte!

Vierailija
12/38 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ovat hyväkuntoisia ja ihania. Mutta oikeesti, ehkä säästän omaksi iloksi. Itsekkään en voinut ymmärtää anoppia joka toi mieheni ensikengät esikoisellemme. Ei olisi tullut mieleenkään laittaa niitä lapseni jalkaan. Dragon vauvakeinu saattaa olla ainoa jota tarjoan käyttöön jos kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/38 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän leluissa mitään vikaa ole jos on hyvin säilytetty eli eivät ole lojuneet jossain ulkovarastossa homehtumassa. Mutta että vaatteita tai lakanoita.. Ei kiitos. Perinteiden kunnioittaminen ei tosiaankaan ole sama asia, että olisi velvollinen käyttämään lapsellaan kymmeniä vuosia vanhoja rättejä.

Vierailija
14/38 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy sekä vanhoja että perittyjä leluja ja ihania ovat kaikki. Vaikka muutama perintölelu löytyisikin varastosta, niin ihan taatusti teidänkin hellan tettas tulee hukkumaan ostoleluihin ja -vaatteisiin!!!

Meillä oli minun ja veljeni 70-80-luvun taitteen vaatteita käytössä tytöllä vauvana (IHANAN NOSTALGISIA!) ja leluja on edelleen: legoja, pulkkia, potkukelkka, pehmoleluja, autorata, barbitalo barbeineen vaatteineen ja huonekaluineen, kirjoja, pelejä jne. Enkä koskaan muuksi vaihtaisi! Ihana juttu jos vielä vaikka säilyvät tytönkin lapsille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/38 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauvalla on omia -71 äippäpakkauksen vaatteita jotka äitini on säilyttänyt pestyinä ja silitettyinä sisätiloissa nämä vuodet. Eivät haise pahalle, eivät ole haalistuneet. Niitä on ollut meidän vauvalla päällä jopa muskarissa, eikä kukaan ole sanonut, että onpas vanhoja rytkyjä. Sen sijaan on sanottu, että onpas kiva pusero!

Mutta jos säilyttänyt rytkyjä jossain märällä vintillä tai ullakolla, niin kyllähän ne silloin ovat huonommassa kunnossa.

Eli paljon riippuu siitä osaako säilyttää vaatteita vai ei.

Myös leluni ovat olleet hyvin tallessa, ovat ehjiä jne, ihan puhtaita, ja vauva leikkii niillä mielellään.

Kyllä jo 2v vanha vaatekin voi olla huonokuntoinen lumppu jos ei osaa huoltaa vaatteita oikein, ja taas vaikkapa 40v vanha vaate voi olla paremmassa kunnossa jos se on oikein säilytetty.

Vierailija
16/38 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin vanhojen lelujen kanssa. Parhaimmat jonnekkin vitriiniin jne.

Vierailija
17/38 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat 70-luvun alusta ja olleet säilössä mummulan vintillä.

Pesukoneeseen vain ja sieltähän tulevat puhtaina. Harmillista kun miehen vanhemmat eivät ole säästäneet mitään:-(



Eli en kyllä yhtään ymmärrä monia edellisistä kommenteista... saatikka sitten ap:tä.

Vierailija
18/38 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua taas ällöttää, kun anopilla on olohuoneessaan semmonen lapsenlapsille varattu lelukori. ne lelut on koiravainaansa kaluamia lapinreissusta tuotuja kansallispukunukkeja, kirpputorilta ostettuja hiuksettomia ja tupakanhajuisia mollamaijoja ja öljyisiltä etelän uimarannoilta kerättyjä kiviä. lelukori taitaa toimia myös roskakorina, koska sieltä löytyy joka kerta myös karkkipapereita, rutistettuja sanomalehtiä, hiuspinnejä, klemmareita... ja näitä " leluja" sitten 10kk:n ikäinen kuopuksemme imeskelee nautinnollisesti. :X anopille kun mennään niin yritän aina ensimmäisenä vaivihkaa heivata tän korin vessan nurkkaan piiloon.

Vierailija
19/38 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies kun on neljästä lapsesta viimeisin tulokas, eli kaikki kolme edellistä veljeä on romuttanut ja kuluttanut niitä kamppeita!



Ymmärtäisin, jos olisivat kauniita ja hyväkuntoisia, mutta kun ovat todella karukuosisia vaatteita ja lakanoita (nekin pesty puhki!). Ja haisevat komille. Näissä pitäisi taaperon sitten nukkua, jos sinne päätyy yöksi. (Taidanpas ottaa omat lakanat mukaan jos niin kävisi...)



Oma äitini on säästänyt lämpimässä varastossa minun vanhoja leluja, vaatteita ja kauniita pitsisiä pinnasängyn lakanoita, mutta minä olenkin ainoa lapsi, enkä ole särkenyt lelujani samaan tahtiin kuin mies ja veljensä....

Vierailija
20/38 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä 80-luvun mintun ja vispipuuron värisiä haalareita, 25 vuotta vanhoja " leluja" (= muovikrääsää, joka on puolirikki) ym. tuodaan jatkuvasti. Viimeksi saimme kassillisen..! :x



Onhan niitä kiva katsella ja päivitellä sen ajan muotia, mutta käyttöön omalla lapsella, jolla on vuodeksi eteenpäin jo vaatteita..? No thanks!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi