Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen ei tykkää eläimistä?

Vierailija
27.09.2013 |

Juttelin pitkästä aikaa erään työkaverini kanssa ja kerroin, että meillä on kissa. Tähän työkaveri sanoi, että hän ei tykkää ollenkaan mistään eläimistä, ei kissoista, ei koirista, ei mistään. Hän ei ole kuulema koskaan halunnut lemmikkiä, eikä hänellä ole koskaan sellaista ollutkaan. Työkaveri on myös paatunut sinkku ja huomasin taas kuinka vähän yhteistä meillä on.

Jäin kuitenkin miettimään minkälainen tuo ihminen on yleensäkin. En tunne häntä paremmin, enkä välttämättä haluakaan tuntea - tunnetteko te jonkun tällaisen ihmisen? Minkälainen ihminen on eläimiä lähes inhoava ihminen muuten? :-/

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä eläimistä. Kertokaapa eläinrakkaat ihmiset, miksi pidätte koiraa lemmikkinä? Mitä hienoa on siinä että eläin noutaa kepin sinulle, eli on toisinsanoen robottimainen orjasi? Tai mitä hienoa on siivota paskakasaa huoneen nurkasta? Tai kantaa kaupasta koiranruokaa kilotulkulla vuosittain? Minulla on ainakin tuhat syytä miksi en pidä eläimistä, yllä listasin niistä kolme. Miksi teille on niin vaikea ymmärtää että joku toinen ei pidä eläimistä?

Vierailija
42/115 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän eläimistä mutta en ymmärrä miksi niitä pitäsi ihmisasuntoon ottaa??

Ihmisasunto on lähes poikkeuksetta luonnoton ympäristö eläimelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi sietää kissoja. mutta koirista pidän-

Kissat on niin yököttäviä nuolevat joka paikan ja niljaavat jaloissa yök yök.

En voi mennä edes yökylään paikkaan missä on kissoja

hyi helvetti

Vierailija
44/115 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

allerginen..

Vierailija
45/115 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän eläimistä luonnossa, ja kunnioitan niitä liikaa ottaakseni niitä omaksi huvikseni ja ratokseni. Eläin on hieno omassa elementissään eläessään arvoistaan elämää.

Vierailija
46/115 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä eläimistä. Lapsuudenkodissani ei ollut lemmikkejä, ei myöskään ystävilläni. Lapsena pelkäsin koiria, koska pari kertaa koira hyökkäsi kimppuuni ja puri.

Lapsista pidän, mutta vain omistani ja sukulaisten. Vieraammat lapset eivät mitenkään erityisesti lämmitä sydäntä. Muuten olen ihan normaali ihminen, en neuroottinen siivooja, kontrollifriikki, sosiopaatti tms.

Vierailija
47/115 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en tykkää ollenkaan mistään eläimistä. mopsit ovat tosin poikkeus. oikein söpöjä veitikoita, itselle en kyllä edes sitä ottaisi. ne haisevat, niistä lähtee karvaa, inhottavaa kuolaa. kädet on pestävä 3 kertaa saippualla jos niitä joutuu silittään.

vanhemmillani oli pitkään tosin pieni koira, jota rakastin kyllä itsekin. mutta muut eläimet eivät kiinnosta minua. en tykkää myöskään juurikaan lapsista.

minulla on ihana poikaystävä mutta tapaamme vain viikonloppuisin, koska minulle oma tila ja omat tekemiset/ajatukset tärkeitä. olen tottunut selviytymään yksin ja tekemään asioita yksin, mutta onneksi minulla on sentään hyviäkin ystäviä (joita en joka päivä näe) ja tuo poikaystävä. muuten olisin paljon vähemmän tyytyväinen elämään vaikka oma tila on tärkeää.

Vierailija
48/115 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 21:36"]

Minä en pidä eläimistä. Kertokaapa eläinrakkaat ihmiset, miksi pidätte koiraa lemmikkinä? Mitä hienoa on siinä että eläin noutaa kepin sinulle, eli on toisinsanoen robottimainen orjasi? Tai mitä hienoa on siivota paskakasaa huoneen nurkasta? Tai kantaa kaupasta koiranruokaa kilotulkulla vuosittain? Minulla on ainakin tuhat syytä miksi en pidä eläimistä, yllä listasin niistä kolme. Miksi teille on niin vaikea ymmärtää että joku toinen ei pidä eläimistä?

[/quote]

Minulle sekä kissani että koirani tuovat lelua heitettäväksi pyytämättä. Siksi että heittäisin sitä, jotta voisivat juosta perään ja tuoda uudestaan minulle. ;) Eivät siis tosiaan touhua orjina! :D Molempia olen kyllä kouluttanut myös naksuttimen kanssa, mutta kyse on aktivoinnista, ei käskyttämisestä. Eli eläin ei toimi edelleen orjan lailla käskystä, vaan se pitää motivoida toimimaan. Eläinten kanssa puuhastelussa on parasta se kontakti, jonka toisen lajin kanssa voi parhaimmillaan luoda. Kun huomaa, että kykenee jollain tasolla kommunikoimaan eläimen kanssa. Ja se eläimen luontevuus, eläin on aina oma itsensä eikä teeskentele, eikä edellytä myöskään ihmiseltä teeskentelemistä, vaan itse asiassa näkee teeskentely-yritysten läpi. Ja useimmat eläimet vaan ovat niin äärettömän söpöjä. ;)

Siinä eivät paskat tai ruoankantamiset paljoa paina vaakakupissa.

Vierailija
49/115 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
50/115 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
51/115 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kontrollifriikkejä nihilistejä

ei tajua että lemmikit on perheen jäseniä. kuka sanoo ääneen toiselle että en tykkää sun lapsista? millä oikeudella sitten sanoo että en tykkää sinun lemmikeistä? sydämmen sivistystä ja tunneälyä.

ajattelen eläin vihaajista samoin kuin lasten vihaajista että pieni on ihmisen sydän jos ei luontokappaleet ja lapset mahdu sinne

meillä on koira, kaksi kissaa ja marsu. vieraiden suhtautuminen eläimiin kertoo paljon ihmisen hellä sydämmisyydestä

Vierailija
52/115 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne ihmiset, jotka ei pidä eläimistä on jotenkin epäilyttäviä.

Vierailija
53/115 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne ihmiset, jotka ei pidä eläimistä on jotenkin epäilyttäviä.

Vierailija
54/115 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastin pienenä kaikkia eläimiä.

Kaverin lemmikkikäärme puri minua, jonka vuoksi aloin pelkäämään eläimiä ja niiden arvaamattomuutta. Putosin samoihin aikoihin myös hevosen selästä ja ystävääni puri vieras koira.

nykyään olen eläinten suhteen melko välinpitämätön.

Vierailija
55/115 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 23:22"]

Useimmat ihmiset eivät kaiketi erityisemmin pidä eläimistä. Tässä puhutaan lähinnä koirista ja kissoista, mutta kuinka moni "eläinystävä" rakastaa vaikkapa kalkkarokäärmeitä, puluja, muurahaisia, sammakoita, krokotiilejä, hyttysiä, sikoja tai meduusoja?

[/quote] Mä oon sellainen joka pitää noistakin :)

Vierailija
56/115 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä, logiikkani menee jotakuinkin näin sä oot tyhjäkuuppa jos haalit itelles xtra duunia josta ei makseta, oli se sitten hoidettavien eläinten tai omakotitalon pihatöiden muodossa. kissojen ja koirien kohalla en jaksa edes alottaa ärsyttävyystasosta

Vierailija
57/115 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ehkä sellaiset, joiden pihalle on kuseskelleet/paskoneet jonkun eläinrakkaan pikku lemmikit.  Kenties näiden "eläinrakkaiden" vapaana ollut koira on purrut tai jotain muuta, joka johtuu enemmän siitä "eläinrakkaan arvostelukyvystä" kuin itse eläimestä.  Minä ainakin pidän pääsääntöisesti eläimistä, mutta inhoan mennä kylään sellaiseen paikkaan, missä kaikki paikat on täynnä karvaa, ja missä eläimillä ei ole minkäänlaisia tapoja. 

Vierailija
58/115 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin kaikki sekasyöjät ja ei vegaanit tulee mieleen.

Vierailija
59/115 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastin pienenä eläimiä ja lapsuudenkodissani oli paljon erilaisia lemmikkejä. Nykyään en jaksa enää välittää eläimistä, useimmat ovat mielestäni _erittäin_ rasittavia. En yleensä toki pahemmin kovin mainosta asiaa, mutta en halua olla missään tekemisissä kenenkään lemmikkien kanssa. Kyllähän sitä vähän voi jonkun kaverin elukkaa rapsutella, mutta itselleni en todellakaan ole ottamassa mitään olentoa hoidettavaksi.

Eläinrääkkäystä vihaan silti sydämestäni + olen myös vegetaristi... :D Ja nuo syytökset kontrollifriikkiydestä ovat naurettavia, kämppäni näyttää nytkin ihan jollekin kaatopaikalle.

- N22

Vierailija
60/115 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en siinä mielessä välitä eläimistä, että hankkisin niitä itselleni. Ihastelen toki esim. eläinten poikasia kun jossain näen, ovathan ne sykähdyttävän suloisia, kuten ihmislapsetkin. Sen sijaan hieman karsastan ihmisiä, jotka avoimesti sanovat vihaavansa tai antavat ymmärtää, etteivät pidä eläimistä. Mielestäni noissa ihmisissä on jotain vialla, en halua olla tekemisissä ellei työn tms välttämättömyyden vuoksi ole pakko.