**PAS JOULUKUUSSA**
Hei
Muita, joille tehdään PAS joulukuussa? Itsellä 1. IVF:n 2. PAS. Edellinen yritys marraskuussa toi negan. Pakkasessa jäljellä 4 alkiota, 2 alkiota 2 ampullissa, ei mitenkään hyvälaatuisia.
Nyt mietinkin, että siirretäänkö 1 vai 2, jos kumpainen selviää sulatuksesta.. Mitäs mietteitä muilla asiasta?
Tänään kp 1 ja Zumenonien nappailu alkaa huomenna.
Kommentit (85)
ompas meitä jo paljon tässä pinossa.
Mulla menossa kp 7 ja kontrolliultra on ens maanantaina. Siirtoon sitten sitä seuraavalla viikolla 10.-14.12.
Viime PAS:ssa marraskuussa mulla oli odotukset todella korkeella, koska lääkäri sanoi että hyvällä alkiolla on todella hyvät mahdollisuudet kiinnittyä ja kehittyä, jos vaan on kromosomeiltaan terve. Negahan sieltä sitten tuli.
Nyt en osaa suhtautua kovinkaan positiiisin mielin tähän hoitoon. Mietin edelleen, että siirretäänkö yksi vai kaksi alkiota, jos molemmat sattuvat selviämään sulatuksesta.
Voikaa hyvin & hyvää pikkujoulua!
No niin ultrassa käyty ja kaksi munasolua löytyi, toinen pieni ja toinen tosi iso. Ja limakalvo oli jo 7-8mm paksua ja ollaan vasta kierron päivissä 10. Saapas nähdä päästäänkö siirtoon kun itsenäisyyspäivä sotkee kuviot.
Toivottavasti !!!!!!!!!!!!!
Nyt täytyy lähteä laittamaan pinotexia pintaa ja lähteä pikkujouluihin !
Tarrasukkia kaikille !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
T:mami
Huomenta kaikille! Täällä on melko hiljaista..taitaa kaikilla olla pikkujoulujen juhlinnat tänä viikonloppuna ;O) Itse rentouduin vaan kotona tv:tä katsellen, väsyttää joka ilta niin vietävästi ettei jaksaisikaan mihinkään mennä.
ON: rinnat on ihan hirmusen arat, alkoi jo pp2 mutta nyt on niin arat ettei halua mahallaan nukkua tai muutenkaan niihin turhaan koskea. Onhan toki kiertokin siinä kohdassa että pitäisi kohta pms oireita olla, mutta lääkkeeistähän tuo muuten tulee. Joka ikinen päivä on Luge-päänsärkyä..Muuten olo on hyvä ja vielä positiivinen.
Tulkaapa kertomaan kuulumisia!
Rose pp4 (kp23/28-30)
ON- Tää Pas sitten venyy ja paukkuu siis aikataulua..Taitaapi käydä niin ettei ehditä tässä kuussa kun TÄTIÄ ei vieläkään näy*vihainen*
On tää niin , sanonko mistä%/¤&%&¤(%&¤)#=" /¤/
Vihainen HH
HH: Mulla oli sama tilanne silloin ennen icsiä, eli kuukautiset tuli myöhässä ja tottakai kun niitä odotti niin varmaan pysyivät vielä kauemmin poissa! Mulla taisi olla melkein viikon myöhässä jos oikein muistan. Toivotaan että sulle ilmaantuu ne nyt pikimmiten että pääset sitten kunnolla hommiin! Harvoin noita menkkoja kellekään toivoo ;O)
ON: aika kuluu hitaasti..rinnat on kipeemmät (sivuilta), alavatsalla tuntuu jotain lievää kivuntapaista silloin tällöin, muuten ei mitään erikoista.
Rose pp5
no niin siirrossa käyty eikä kovinkaan lupaavalta näytä. Kolmesta alkiosta yksi selvisi sulatuksesta ja sekin on vain 2-soluinen. Ne kaksi muuta oli ollut 4-soluisia pakkaseen laitettaessa mutta kuukahtanut sitten. Verikoe on sitten kahden viikon päästä maanantaina eli onko se nyt sitten 17.12.
Eipä tässä ole nyt oikein muuta sanottavaa, vetää aika sanottamaksi koko touhu, enkä halua vielä milläänlailla ajatella jatkoa..... tai onko sitä enää ollenkaan. No eletään nyt tämä hoito ensin loppuun ja sitten mietitään tilannetta uudestaa. Lääkärikin sanoin kivasti; no hyvää jatkoa sitten, kun ei varmaan enää nähdä!!!!!!! jep jep hyvää Joulua sullekin.
Sorry nyt tuli niin omaa napa koko juttu, palaillaan
Päivänsäde72
Päivänsäde72: Älä nyt vielä luovuta! Nämä on sellasia juttuja ettei koskaan tiedä etukäteen miten käy, eli vaikka olisi ihanteelliset alkuasetelmat niin ei välttämättä onnistu ja päinvastoin. Joten yritä pitää mieli positiivisena ja katsotaan sitten parin viikon kuluttua missä mennään. Tiedän..helpommin sanottu kuin tehty :O)
ON: Ensimmäinen päivä ilman päänsärkyä..jippii! Nivusissa on ihan levossakin salamoinut eli sellasia lyhytkestoisia mutta ahh niin kunnolla tuntuvia vihlaisuja tai pistoja miksi niitä nyt kuvailisi, istuma-asennosta noustessa saattaa tuntua myös. Rinnat edelleen tosi arat. Toissa iltana kun suutahdin miehelle jostain ja tiuskin sille niin tunsin kuinka kasvot tosissaan kuumotti ihan kauheesti (mulle aivan uutta, siis kuumotus, ei tiuskinta ;O)). Hauskaa miten nämä Luget kehittää mulle joka kerta uusia ja aina vaan todentuntuisempia oireita ;O)
Mitä teille kaikille kuuluu? Tulkaa nyt vaikka kertomaan joululahjashoppailusta tms ettei meidän pino ihan kuiva kokoon ja jää muiden jalkoihin!
Rose pp6 (kp25/28-30)
rose69 - Toi kuumotus on hieno merkki:) Koska itse koin sen kun viimeisestä passista plussa pärähti..joten bdbdbdbdbdbdb ja vihlaisut kuuluu kuvaan..ylösnoustessa tms.vihlaisee kunnolla. Hienoa ! Nyt on peukut ja varpaat pystyssä että plussa sieltä tulee !!
ON - Juu, siis tätiä ei VIELÄKÄÄN näy:( joten siirryin tuonne PAS tammikuulle ..tosin jos parin päivän sisällä alkaa niin sitten EHKÄ ehditään tehdä tähän kiertoon mutta huonolta näyttää.
On tää sitä tätä..Ihmettelen kun söin tuossa terolut kuurin jotta vuoto tulisi tasaisesti kun mulla vähän heittelee eli yleensä siinä 30-35 Aikaiseemin kun olen teroja syönyt on vuoto alkanut 2-3 pvän päästä viimeisestä pilleristä mutta nyt mitään ja viimeisin pillerin otin viikko sitten maanantaina eli 26.11. Just joo....No, saapa olla ilman piinis stressiä jouluna , jos tästä jotain positiivistä voidaan keksiä.
Niin, ne jouluostotkset...Kävin sitten eilen ja melkein kaikki sain ostettua pari hassua ystäville puuttuu mutta muut on ostettu ja pakattu..Hyvä minä:)
Tsemppiä kaikille siirtoon ja piinistelyyn..Elän hengessä mukana vaikka siirtoon en vielä ole päässytkään
HH
Ovistestejä tehty tämä viikko ! Ja nyt alkaa näyttää kahta vivaa, mietin tässä päästäänkö siirtoon kun meidän alkiot on 3. päivän ikäisiä. En muista tarkkaan miten ne lasketaan.... Soitan huomenna klinikalle ja kysyn äästäänkö siirtoon.
Täällä toisilla tosi lupaavia oireita, onnea piinailuun !!!!!!!!!!!!!!
Tulkaahan kertomaan tuntemuksista/tuloksista !
mulla siirtopäivä on ens maanantai 10.12. Luget aloitan lauantaina. Jos molemmat alkiot säilyy hyvinä sulatuksesta, niin molemmat siirretään. Eivät mitään huippuluokkaa ole, oisko 3-luokkaa. Joten hirveästi ei voi hoidolta toivoa.
Testipäivä on sit jouluaattona vissiin mulla.
vaikkakin olin ajatellut piinistellä yksin tai siis miehen kanssa.
Perjantaina ollaan menossa siirtoon, kaksi siirretään, jos vaan selviävät sulatuksesta. Edellinen pas tehtiin marraskuussa, silloin kaksi kaveria ei selvinnyt sulatuksesta, mutta onneksi kuitenkin oli useammassa oljessa. Silloin siis siirrettiin myös kaksi, mutta negaa pamahti! Ankeeta! Nyt on enää tää vimppa kerta ja jos ei nyt onnistu, niin sit tammikuussa mennään uuteen icsiin!
En ole kerennyt vielä tutustua teihin rakkaat piiniskaverit, mutta teen sen, kunhan aikaa on enemmän! Osa on kuitenkin päässyt jo piinistelemään, joten tsemppiä siihen ja onnea meille muille, että päästäis siirtoon asti!!
Palaillaan, Hessunen
Ja tervetuloa mukaan kaikki uudetkin! Kiva että pino aktivoituu!
mami_69: Mites meni? Pääsettekö siirtoon?
hevioso: onnea siirtoon! Pidän peukkuja että saatte kaksi vahvaa kaveria matkaan! Kiva testipäivä sulla (jouluaatto) toivotaan että tulee se paras joululahja ;O)
hessunen: Samoin sinne onnea siirtoon ja toivon että tekin saatte kummatkin kaverit mukaan! Meillä sama tulanne eli viimeksi siirrettiin kaksi eikä onnistunut, ja nyt jos ei onnistu niin on pakastin tyhjä eli sitten olisi taas uuden icsin aika..toivotaan ettei sitä nyt kuitenkaan kumpikaan meistä tarvitse!
ON: aika tosiaan matelee..tänään on sellanen lähes oireeton päivä, rinnat tosin on vieläkin aremmat jos mahdollista. Ja onhan tuo kohdun seutu jotenkin aran puoleinen.. sellanen että ilmoittelee olemassaolostaan. Tänään jo toinen päivä ilman päänsärkyä! Taidan alkaa olemaan immuuni Lugeille ;O) paitsi niille " raskaus" oireille mitä ne aiheuttaa..
Tsemppiä kaikille!
Rose pp7 (kp 26/28-30)
Roselle tsemppiä piinistelyyn! Tuo oireiden kuuntelu on kyl rankkaa, ja kun nuo luget tosiaan vielä usein provosoi tuota hommaa.... Minä plussasin viime pas.sta, ja tuollon hikoilin viikon ajan hulluna. Kuumia aaltoja tuli koko ajan. En tiedä liittyikö oire sit mun varh. keskenmenoon paremminki vai pieneen määrään hcg:tä veressä.... No se on onneksi jo aikalailla unohdettu.
Pitelen peukkuja ihan hulluna sinulle ja onnistumisellenne!
Hessuselle ja heviosolle peukutuksia siirtoon!
HH, täälläkin on menkkoja odotettu jo joitain päiviä... Tänään on eka kertaa alamahassa sellainen tunne, että ehkä lähipäivinä vois alkaa. Saas nähdä ehditäänkö joulukuun passiin, vai tammikuulle :0( Ei kyl jaksais odotella enää.... Mites siellä, onko merkkejä????
Tänään sit ollaan menossa katsomaan mieheni siskon toista lasta, joka syntyi tuossa syyskuussa.... Pitää psyykata itsensä, jotta jaksaa. Ei mulla muuten ole kyllä muiden vauvaonni painanut, mutta aina kun asia tulee näin lähelle, se hieman pistää harmittamaan tämä oma kohtalo.... Onneksi meillä on tuo ihanainen pikkuinen 3 v tyttönen!!!
Sen voimalla eteenpäin siis.....
Kirjoittelemisiin!
T. Nallu
Eli nyt on paremmin aikaa, kun mieskin tuli kotiin ja leikkii ton meidän vuosikkaan veijarin kanssa. Meidän taustasta sen verran, että 3,5 vuotta ehti kestää lapsettomuutta ja siitä oltiin vuosi hoidoissa, kunnes sitten plussa pamahti tikkuun. Oltiin kokeiltu inssejä ja tehtiin meille ivf/icsi, joka meni aivan mönkään. Ja siitä pakkaseenkaan ei saatu mitään. Sitten tossa tammikuussa 2006 tehtiin toinen icsi, josta siis saatiin tämä ihanainen pojanpallero, siitä hoidosta saatiin 7 kaveria pakkaseen ja niin nyt sitten ollaan toisen icsin toista passia kokeilemassa.
Onnea Heviosolle maanantain siirtoon!
Päivänsäteelle tsemppiä piinailuun, eihän sitä koskaan tiedä, että vaikka siitä yhdestä sitkeästä sissistä tulisi teille yhdeksän kuukauden päästä pieni vauveli, ei kannata heti alussa luovuttaa!
Nann1, meillä kanssa lokakuussa piti passia siirtää, kun en ovuloinut, vaikka joka kuukausi olen tuntenut kun munasolu irtoaa, vissiin stressi sen verran vaikutti. Ja se kyllä harmitti! Mullakin on näihin seuraaviin passeihin nyt sitten otettu clomit käyttöön, jotta saadaan varmistettua ovis. Mutta nytpä ainakin tiedät, että siirtoon asti pääsette, kun lääkkeet asian varmistavat. Onnea jatkoon!
Nallukka76: Harmi kun ei täti kurvaa paikalle, silloin kun sitä oikein odottaisi! Kyllä se sieltä vielä tulee! Sut muistankin tuolta syyskuisten ja lokakuisten pinosta, olit jotenkin aina niin ihanan tsemppaava ja ihana toisia kohtaan! :) Ja tsemppiä vierailuun, on ne vauvat kyllä niin ihania, vaikka se itseäkin harmittaa, kun ei tiedä saako enää hoitaa ja nuuskia OMAA ihanaa vauvelia!
Rose-69-: Kyllä ne piinapäivät ovat yhtä PIINAA! Koko ajan sitä tosiaan kaikkea mitä kropassa tapahtuu, niin miettii ja pähkäilee, että olisikohan tämä sitä itseänsä vai vain lääkkeitten aiheuttamaa!!! Tsemppiä!
HH: Toivotaan sullekin, että täti vielä kurvaa paikalle, niin kerkiät tähän joulukuisten pinoon, no mutta onneksi se tammikuukin tulee pian, niin ei tartte enää kovin kauaa odotella!
Entäs Mami69, saitteko kaverin/kaverit kyytiin?
Pitää lopetella, jatketaan jutustelua taas toisella kertaa! Mutta vielä yhteistsempitykset meille kaikille, jotta saadaan PIIIIIIITKÄ plussajuna tästä meidän kuusta! Ja kaikille halukkaille olisi siinä paikka varattuna!
Terv, Hessunen
Emme vielä päässeet siirtoon, teen vielä huomenna testin ja sitten täytyy soittaa VL:ään ja kysellä mille päivälle se siirto osuu, kun alkiot ovat 3 päivän ikäisiä niin laitetaanko ne kolmen päivän päästä oviksesta ?
En nyt muista, mutta soitan perjantaina toivottavasti on auki, eivät kyllä sanoneet viime viikolla mitään ettei olisi.
Voi kun meillekin siirrettäisiin 2 alkiota. Kesäkuun passissa kaikki alkiot kuolivat. Karmeeta..............
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille ja huomenna otetaan kuohuvaa !
Nallukka- Pah ! Ei ole täti tänne kurvannut, eikä mitään oireita siihen suuntaan..siis ei niitä normaaleja oireita..vain salaman tuntuisia vihlaisua ympäri alavatsaa..Ei ymmärrä no mutta, Tjaa..taitaa tulla SUPER PITKÄkierto mulle tällä kertaa...En enää niitä edes odottele, tulkoot kun tulee kun kuitenkaan en enää joulukuulle ehdi PAS_sia tekemään. Harmittaa mutta minkäs voit...
Kun sulle täti tulee kylään niin lähetä se sitten tänne että edes jonkinlainen kierto saadaan aikaiseksi ja en enään ikinä syö noita teroja kun ne näköjään pidentää mun kiertoa(mikä on kummallista)vaikka pitäisi tasata.
HH joka on näin saiteisena itsenäisyyspäivänä töissä
Sateisen harmaana alkoi tämä päivä. Olisi ollut niin mukava herätä lumisateeseen ja lähteä ulos hankeen narskuttelemaan. Mutta minkäs teet, sisällä juhlimme tätä juhlapäivää.
Kivasti ollaan saatu pinoon porukkaa:) Pidetään peukkuja, että täti kurvaa nyt paikalle pikaisesti niille, ketkä sitä odottelevat. Ja piinailuun onnensäteitä ja kovasti tarraliimaa...
Meillä ilmestyi ovisviivat viikonloppuna ja eilen pääsimme sitten siirtoon. Yksi hyvin sulatuksesta selvinnyt huurunenä siirrettiin ja nyt luget käytössä " apua antamassa" . Vielä ei ole minkäänlaisia tuntemuksia, mutta eiköhän luget jotain merkkejä pian anna. Viimeksi sain niistä pääkipua yms., mutta olihan takana muutenkin kova hormoonikuuri. Nyt sitten piinaillaan reilu viikko ja pidetään peukut pystyssä.
Kynttilän valoa kaikille:) haave08 pp1
Tervehdys kaikille ja kiitos tsempityksistä!
HaikaraHukassa: hankala tilanne..toivotaan nyt että menkat iskee sinne ja pian! Tuli vaan sellanen hassu ajatus mieleen että voisko menkattomuuteen olla muuta syytä...?
haave08: Kiva että pääsitte siirtoon ja olet nyt mukana piinailussa ihan kunnolla! Pidän peukkuja :O) Kyllä ne Luge-oireet sieltä pian ilmestyy..mulla tuli pian siirron jälkeen. Hassua muuten ettei ne mulla aiheuta muuta kuin päänsärkyä ennen siirtoa, mutta siirron jälkeen vaikka mitä..mistä ne Luget tietää näin hyvin mun aikataulun ;O) Ja tiedän että oireet varmaan enimmäkseen tulee korvien välistä, mutta ei sentään kaikki.
ON: tylsää ja sateista täälläkin..eikä taaskaan tullut kutsua linnaan! Eipä silti vaatisin niitä sammuttamaan kamerat sillä välin kun käyn kättelemässä koska en haluaisi olla koko kansan kauhisteltavana ihan livenä. Tv-kuva tunnetusti lihottaa noin 10kg!!
Oireet samat kuin eilen paitsi rinnat jos mahdollista vieläkin aremmat, turvonneet? Eli ei anna kroppa mitään vihjeitä mitä siellä kohdussa tapahtuu. Kierto lähentelee ns normaalia loppuaan eli jännä nähdä yrittääkö menkat puskea läpi nyt viikonloppuna vai ei. Tosin mullahan on lääkkeellinen pas eli kierto ei varmaan ole ns normaali kuitenkaan vaikkei plussaa tuliskaan. Ja Luget mulla ainakin tähän asti pitäneet menkat aina poissa. Eli katsotaan vielä muutama päivä. Testipäivä mulla on keskiviikkona.
Pitäisi väsätä jonkinlainen piinislista niin olisi helpompi seurata missä vaiheessa kukin menee. Vapaaehtoisia?
Toivotaan että saataisiin kauniimpaa säätä viikonlopulle!
Rose pp8 (kp27/28-30)
rose-69 - Aikaslailla kaukaa haettu jos mietit mitä ajattelen siitä , että menkattomuuteen olisi joku toinen syy...Puhutaan varmaankin samasta asiasta:)) No, enivei..Tuskinpa kun jos ei kahdella johdolla ole tässä vuosien kuluessa tapahtunut niin tuskinpa nyt sitten yhdellä kun se toinen leikattiin syyskuussa kohdunulkoisen takia poiess..
Rehellisesti asia tuli mullekin mieleen mutta vain häivähdyksenä..Olisihan se hienoa mutta.....Eiköhän kuitenkin ajatella , että tammikuussa PAS tulossa.
Älä hätäile, ei tännekään tullut kutsua juhliin ja olet oikeassa telkkari lihottaa " vähintään" sen 10kg.On omakohtaista kokemusta nääs:)
SUn oireet vaikuttaa TODELLA hyvältä koska silloin kun plussa pärähti mulle niin rinnat oli aivan erinlailla sairaan kipeet kuin muissa nega hoidoissa..joten bdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdb
Mullakin proget/luget on aina pitäneet vuodon poissa.
Testipäivä lähenee..kovaa vauhtia..Jännitän ihan kauheesti sun puolesta !!! IIK, tää on kauheeta:)))
Hengessä täysillä mukana oleva HH
rose-69 - Ajattelinkin juuri sua:) ja piti kysellä miten piinis etenee ja huomasin, että hyvinhän siellä menee. Hienoa bdbdbdbdbdb Pidä vain positiivistä asennette mukana niin hyvin menee !
ON - Täällä hoito siirtyy ja siirtyy kun tätiä EI vieläkään näy*vihainen*
Oireita on vähän..alavatsaa nippailee, rinnat arat jne..jne..mutta aika lievinä kaikki..ja se mikä ei ole tullut on PMS-oireet jotka on olleet mulla aina todella pahoja..Olen ollut vihainen kuin #¤&%%¤(/#(# ja siinä on ollut kotiväki sekä duunissa kaikki helisemässä mutta nyt ei mitään...
Laskin tuossa että jos tädin pitäisi tula VIIMEISTÄÄN 7.12 tai sitten meidän hoito siirtyy tammikuulle, vielä on viikko aikaa.
bdbdbdbddbbdb kaikille hoitoon ja siirtoon
Tämä HH lähtee nyt ansaitulle 5 pvän vapaille:)