**PAS JOULUKUUSSA**
Hei
Muita, joille tehdään PAS joulukuussa? Itsellä 1. IVF:n 2. PAS. Edellinen yritys marraskuussa toi negan. Pakkasessa jäljellä 4 alkiota, 2 alkiota 2 ampullissa, ei mitenkään hyvälaatuisia.
Nyt mietinkin, että siirretäänkö 1 vai 2, jos kumpainen selviää sulatuksesta.. Mitäs mietteitä muilla asiasta?
Tänään kp 1 ja Zumenonien nappailu alkaa huomenna.
Kommentit (85)
Hei vaan !
Oli pakko tulla komentoiman, vaikka olen yritänyt pysytellä poissa täältä.
Onnea niille jotka piinistelevät vielä !!!!!!!!!!!!!!!!
Mutta aika huonoa tuuria täällä on ollut tosi monella, itseni mukaan lukien.
Uusi vuosi ja uudet kujeet !!!!!!!!!!!! Toivotaan niin !
Itse menen tänään korjauttamaan tätä hiuspehkoa, joka epäonnistui viime perjantaina raidoituksessa.
T:mami
P.s Mukavaa joulun odotusta kaikille !
Mittumaari - Veit sanat suustani. Epäonninnen pino tämä on ollut:(
Miten testin kanssa? Meinaatko testata huomenna? Jännittää sun puolesta hirveesti bdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbd
ON - Tädin kanssa tässä " seurusteltu" pari päivää ja harmittaa nyt kun ei siirtoon päästy tässä kuussa. No, sama se ensi-kuussa toivon mukaan paremmalla onnella.
Tulkaa sitten te jotka piinailette ensi-kuussa Nallukka ainakin mukaan sitten PAS_tammikuussa pinoon. Te muut jotka nyt piinailette teille tiedoksi: että teitä ei sinne kaivata:) Kun olette jo odotuspuolella:)))
Iloista joulunodotusta kaikesta huolimatta
HH
Olipas kivaa HH, että taikani ja ajatukseni toivat tädin sinne teillekin. Nythän me mennään aika lailla samassa rytmissä sitten ens hoitoon. Toivottavasti tammikuussa ei tule tällaista odotusta meidän kohdalla.. Mulla tosiaan täti kurvailee paikalle parinkin viikon välillä joskus, mutta nyt olen laittanut sille kyllä tiedon milloin saapua seuraavan kerran, ja toivottavasti tää roppa nyt olisi aikataulussa. Elikkäs joulukuun pas pinoon vaan kaikki mukana olijat! Toivotaan, että piinailijat pääsisivät jo aivan muihin ketjuihin täältä!!!! (peukutuksia)!
Tämmöisiä kuulumisia siis täältä. Lämmintä joulun odotusta kaikille!
T. Nallura kp.6
...tarkoitin tietty tammikuun pas pinoa.... Eiköhän tää pää kohta hoksaa, että ohi meni tää kuukausi....
Joulusta siis nauttimaan!
Hei kaikille! Pitkästä aikaa minäkin täällä palstailemassa, kirjottelin tuonne aiemmin IVF syys-lokakuun pinoon, sieltä ainakin haave08 tuttu nimimerkki?
Menossa pp2 2. IVF:n 1. PAS. Menikö oikein? Eli meillä selittämätön lapsettomuus, eka IVF tehtiin 06 joka heti tärppäs ja tuloksena ihanainen tyttönen, nyt vuoden ikäinen. Syys-lokakuussa tehtiin toinen IVF, josta siirrettiin yksi alkio, ei tärpännyt. 13.12. PAS ja siirrettiin kaikki mitä pakkasessa oli, eli kaksi alkiota. Nyt sitten vain piinailen lugejen kanssa. Onneksi annostus pienempi kuin IVF tuoresiirron yhteydessä, sillon aiheutti päänsärkyä ja unettomuutta, nyt tuntuu että vain unettomuus vaivaa aamuyöstä. Tai sitten pieni pää surisee näitä lapsettomuusajatuksia... Että saako tyttömme koskaan sisarusta jne.
Mutta onpahan ihanaa kirjotella tänne, kun mieskään ei oikein innostu pähkäilemään että miten tässä käy, se tipahtaa sitten niin korkeelta jos oikein alkaa innostumaan että yrittää mahdolliseen plussaan asti pitää matalaa profiilia ja varautua pahimpaan. Niin kai sitä pitäs itekkin, mutta kun sielun syövereissä haluais kuitenkin toivoa parasta... Edellinen nega IVF:n jälkeen oli ihan älytön paukku, itkin vaan monta päivää. Niin se on varmaan tälläkin kerralla, koska jos ei onnaa niin edessä on ens vuoden puolella uudet piikitykset ja turvotukset ja kivut. Plääh. Mutta toivotaan parasta, tsemppiä myös muille piinailijoille, kirjoitelkaahan kuulumisia niin piinaillaan yhdessä!
t. Mooa pp2 ja tikku+takku
Onpas meillä hiljainen pino, kiva että Haikarahukassa ja Nallukka76 olette pitäneet pinoamme hengissa, vaikka olettekin siirtymässä tammikuun pas-pinoon. Tsemppiä teille sinne!
Miten Mittumaarin piinailut sujuvat, joko on plussa pärähtänyt ruutuun? Toivottavasti!
Ja tervetuloa Mooa piinailjoitten joukkoon! Sinulla oli paljon samanlaisia ajatuksia kuin mulla! Meillä icsi-poika täytti lokakuussa vuoden ja hälle nyt kovasti sisarusta kaivattaisiin! Marraskuussa tehtiin meille 2.icsin eka pas ja mulla oli kamalat odotukset sen suhteen, olin jo miettinyt valmiiksi, miten kannattaisi miehen pitää isyysloma ja loma, kun kaveri syntyy. Mutta eipä tärpännyt, ei! Itkuhan siitä tuli ja aluksi tuntui, että siirretään tää vimppa pas tonne keväälle, mutta sitten kuitenkin noustiin suosta ja täällä sitä siis piinaillaan viimeistä passia! Mulla on kanssa huoli, että saako meidän pikkunen koskaan sisarusta, äärettömän onnellisia ollaan, että saatiin yksi lapsi, mutta jotenkin tulee surku välillä pienen puolesta, jos hän ei koskaan saisi itselleen sisarusta! Vielä on tietenkin niin pieni, ettei osaa kaivata, joten onhan tässä aikaa yrittää ja ikäkään ei ihan vielä tule vastaan. Mutta jotenkin se sisarus olisi tosi suuri rikkaus!
ON: nyt siis menossa pp9. Pari päivää oli muka jos jonkinmoista oiretta, koiran kakkojen keräily kuvotti, kuten aiemmassakin raskaudessa ja muutenkin kaikki hajut ottivat herkästi nokkaan ja muunkinlaista kuvotusta oli ilmassa, ainoassa onnistuneessa raskaudessa tiesin siitä, että on tärpännyt kun pp12 piti jo mennä pönttöä halailemaan, joten tietty taas ehti toivoa. No tänään on vaan väsyttänyt kamalasti, on pitänyt jo yhdet nokoset ottaa, mutta kun mulla on tää flunssa, niin väsymys johtuu varppina siitä! Tissit on välillä arat ja välillä ei ole mitään tunnetta, joten epätoivoistahan tää on! Välillä on supervarmaolo, että on tärpännyt ja välillä tulee järjen ääni, joka sanoo, ettei meille voi käydä toista kertaa yhtä hienosti kun jo yhden aarteen kuitenkin olemme saaneet! Ei tästä ota selkoa!
Onneksi ei ole testiä kaapissa polttelemassa, joten ei tule turhaan testattua! Aiemmin mä olen ostanut klinikalta testin valmiiksi ja sitten on pitänyt alkaa testailla jo tossa pp10 parhaimmillaan, esikoisesta näkyi pp12 tosi selkeä viiva. Nyt aion kuitenkin sinnitellä tonne loppuviikkoon ennen kuin menen repsahtamaan testaamaan. Mutta kuitenkin aion testata hyvissä ajoin ennen aattoa, ettei joulu mene negaa surkutellessa. Lugetkin pitävät vuodon pois niin kauan, että 2-3 päivää olen ollut niitä ottamatta, joten niitäkään en halua turhan päiten tonne sisuksiini tunkea!
No tulipas juttua! Tulkaahan muutkin kirjoittelemaan, niin saadaan meidän pino taas aktiiviseksi!
Terv. Hessunen sekä Anelma ja Unelma pp9 (jo!)
Selailin tossa sivuja taakse päin ja huomasin, että päivänsäteelläkin on huomenna veritesti, toivotaan että tulee plussaa huomenna teille! Oikein paljon sinne päin onnentoivotuksia! Käythän täälä sitten kertomassa, kuinka onnisti?
Ja miten haaveen piinailu sujuupi? Sullakinhan on piinispäivät jo kohta ohi!
Ja heviosollakin on piinailu jo kohtapuoliin puolivälissä! Tsemppiä viimeiseen piinaavimpaan viikkoon!
Onhan täällä meitä piinailijoita paljonkin, mutta vissiin joulukiireet pitävät poissa täältä palstalta!
Mulla on vissiin niin köyhä elämä, että pitää täällä roikkua!
Heippa taas, Hessunen
... se on mullakin kun täällä roikun :o) Tai sitten on vaan niin, ettei pysty keskittyä täysillä saunan pesuun yms. jouluvalmisteluihin kun ajatukset pyörii niin tän oman navan ympärillä. Menossa pp3, ajattelin kuulostella raskaustuntemuksia vasta noin viikon kuluttua, esikoisen saadessa alkunsa tunsin ekat oireet pp9. Jännää on! Mies ei nyt jotenkin ollenkaan halua mun kanssa tätä asiaa puida, sen onkin helpompi unohtaa koko juttu, ite en siihen pysty. On sillä pointtikin, jos ei tärppää niin eipähän putoa korkealta. Mulle käy aina niin että liitelen pilvissä ja lasken laskettua aikaa ja äitiysloman alkua yms. siihen saakka kunnes nega pärähtää testiin. Sitten itken silmät punasena pari päivää ja sen jälkeen uudella innolla uusia hoitoja suunnittelemaan. Tosiaan kun yks lapsi on IVF:llä alkunsa saanut niin usko on hurja että joskus vielä tärppää se toinenkin lapsi!
Paljon tsemppiä Hessunen ja muutkin, eihän ressata joulusta ettei vaan herkkä tasapaino kohdussa järky!
Testasin lauantai aamuna ja vielä tänään ennen veritestiä, eli kyllä se siinä nyt oli.
En suuria odotellut, mutta uskomattoman paljon se kuitenkin sattuu. Meidän hoidot oli nyt sitten tässä ja tyttömme jää ilman sisaruksia. En ymmärrä miten ne, jotka eivät ole onnistuneet saamaan sitä ensimmäistäkään lasta, selviävät tästä tilanteesta järjissään. Tekemään päätöksen lopettamisesta syli tyhjänä.
Parempaa onnea muille.
Syvälle sydämeen sattuu
Voi että Mittumaari2, olen todella pahoillani, ettei teille tullut enää pikkusta vauvaa. Mutta onneksi kuitenkin teillä on yksi lapsi sulostuttamassa elämää!
Itse olen myös miettinyt, että kuinka kauan sitä näissä hoidoissa kulkisi, että saisimme pojallemme sisaruksen. Eihän sitä ikuisesti voi itseään stressata asialla ja joskushan se hoitojen lopettamispäätös pitää tehdä. Että voisi alkaa kunnolla nauttia siitä, mitä on jo saanut, eikä enää haikailla muuta. Varmasti se on itsellekin TOSI raskasta, kun sen päätöksen tekee, mutta varmasti se sitten ajan myötä helpottaa. On tää elämä vaan kauheeta ja epäoikeudenmukaista!!!
Jotenkin tänään on alkanut poltella jo testaaminen, en tiedä miksi! Koko ajan on vaan kummallinen olo, hikeä puskee pienimmästäkin hommasta, välillä palelee, oon pahantuulinen kuin pyllylle ammuttu karhu! Ei mua kukaan enää jaksa! :) Haluaisin selkoa siihen, että onko nää kaikki mun kummajaiset oireet vain kuviteltuja vai tapahtuisiko tuolla mun mahassa jotain kivaa?!?
En tiedä, taidan illalla käydä ostamassa testin valmiiksi ja tehdä sen huomisaamuna! Aikaistahan se on, mutta kyllähän siitä jotain merkkiä voi saada, tuleeko nega vai mikä... On tää kamalaa, ei mulle passaa enää ollenkaan tää piinailu!
Terv Hessunen ja kaverit pp10
Kuulkaas tytöt, mä just testasin apteekin omalla plussan, ei minkään haamun vaan kunnon viivan!!! Siis mää sekoaaaaaaan!!! Aivan ihanaa!!! Nyt ei osaa muuta kirjoittaa! Pitää lähtä koko perheellä vielä iltalenkille ennen poitsun yöunia!
Siis aivan ihanaa!!!
Terv. Onnesta sekaisin oleva Hessunen ja toivottavasti kumpikin Anelma ja Unelma pp10 (vasta) tai rv. 3+4?
Olipas täällä ketjussa hyviä uutisia! Pitelen Hessunen teille hurjasti peukkuja, että kaikki menee nyt hyvin! Voimia ultran odotukseen!! ihanaa!!!
Piianilijoille tsempitykset!
Mittumaari olen todella pahoillani. Kyllä tää henkisesti on rankkaa tää touhu! Ja kovia ratkaisuja on nämä hoitojen lopettamiset. Toisaalta ne voi jollain tasolla vapauttaakin sitten orientoitumaan elämässä eteenpäin? En tiedä.... Itse vielä yrittelen jaksaa jonkin aikaa eteenpäin. Nauttikaamme pienoisista ihanaisista lapsukaisistamme, jotka meille on onneksi jo suotu! Voimia teille!
T. Nallukka kp.10.
Itse testasin tänään ja negahan se oli. Nyt V*tuttaa!
Ehkä tammikuussa sitten 3. perättäinen ja meidän viimeinen PAS yritys.
Hyvää Joulua ja parempaa onnea muille!
Sorry en ole ehtinyt yhtään kirjoittaa kuulumisia ja nytkin teen sen äkkiä ennen kuin lähden joulun viettoon pois koneen ääreltä.
Eli maanantaina oli veritesti ja negaa näytti, keskiviikkona alkoikin sitten vuoto. Tämä oli meidän pitkän taipaleen viimeinen hoito..... tammikuussa on käynti klinikalla ja mietitään lähdetäänkö jonottamaan lahjoitettuja munasoluja.
Oikein Hyvää Joulua ja Uutta Vuotta kaikille!
Tsemiä kaikille
Päivänsäde72
ps.
Hessunen hurjasti onnea plussasta:)
Kun muut jännittävät pukkia ja lahjoja tänä jouluna, minä jännitän miehen kanssa alkaako menkat vai ei... Menossa pp9, kauheasti tekisi mieli testata, mutta en halua pilata joulufiilistä (negalla, sitähän sitä kuitenkin odottaa). Tänään juili alavatsassa, joten menkat saattaa olla tulossa, alkaa huomenna, ma tai ti. Voi kun ei alkais. Jos alkaa, alkais edes joulun jälkeen. Mites muilla piinailijoilla, joko testaatte? Onko täällä pinossa vielä muita piinailijoita? Paljon lämpöisiä lumisia (jees, täällä pohjoisessa on lunta!) jouluhalauksia negan saaneille ja onnitteluja plussanneille!!!
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE !!!!!
Toisten kanssa ehkä kirjoitellaan vielä tammikuun pas pinossa, mutta se pino pitäisi aloittaa. Onnea kaikille plussanneille !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
T;mami
Onnittelut kaikille plussanneille, tsemppiä niille jotka vielä piinistelee ja halaukset niille jotka saivat negan tällä kertaa.
Meillä lääkkeet odottaa kaapissa valmiina jos tammikuun lopulla lähdetään uuteen icsiin, siinä tapauksessa siirto menee helmikuulle kun vasta seuraavista menkoista alkaisi sumuttelu kp21 (nyt joulukuussahan sain pas negan ja ei ns normaalikiertoa).
Oikein hyvää joulua kaikille ja ehkä ensi vuonna tavataan!
Rose
Hessunen - ONNEA !!! Hieno uutinen !!!!!!
Neganneille ryhmähali(((((()))))))))))
rose - Tsemppiä tulevaan hoitoon , vaikka menee helmikuulle niin tule kirjoittelemaan kuulumisiasi meillekin ok?:)
ON - täällä vielä töissä ollaan ja vasta klo 20 pääsen kotiin ja huomenna on vielä aamuvuoro 7-14 mutta sitten on 2 vapaata:)
Meitä on ainakin Nallukka ja mami sekä minä menossa tammikuussa PAS_siin. Tuolla jollain sivulla oli jo aloitettu tammikuun PAS jono, pitää vain nostaa se tähän ekalle sivulle.
Nyt teille kaikille tälläinen pieni jouluinen runo joka löysin toiselta lapsettomuus palstalta, suloinen:
Kuusen alla on kummaa puhinaa,
karvaisen kuonon jouluista tuhinaa.
Heilahtaa kuusen katveessa tassu,
kurahtaa vihreän varjossa massu.
Joulukarhu on asialla,
oksien peitossa kuusen alla.
Karhulla mielessä jouluiset ilot,
pukki ja lahjat ja omenakilot.
Karhun mielessä joulu välkkyy,
kynttilän valo silmissä läikkyy.
Mieli on auvoinen, mieli on avoin,
vietetään joulua jouluisin tavoin.
(Elina Karjalainen, Uppiksen jouluruno)
t. HH
Onpas ollut todella huono-onninen pas-kuukausi, kun niin paljon on tullut hoidon siirtymisiä ja negoja! Toivotaan kaikille parempaa onnea ensi vuoden hoitoihin! Uusi vuosi ja uudet kujeet! :)
Ja kiitoksia kaikille onnitteluista, vielä ainakaan vuotoa ei ole tullut, joten eiköhän siellä ainakin yksi kyytiläinen ole meidän kanssa joulua viettämässä. 14.01.08 on meillä eka ultra ja sit ollaan taas hieman viisaampia!
Oikein ihanaa ja rauhallista joulua kaikille teille kanssasisarille!
Toivotteleepi, Hessunen sekä Anelma ja Unelma (toivottavasti kumpikin) rv. 4+2, hurjat viikot :)
Onpa meillä epäonninen pino - peruuntuneita hoitoja, kadoksissa olevia tätejä ja jo yksi negakin. Pahoittelut teille kaikille ja toivottavasti tulevaisuus on valoisampi.
Onneksi meitä on muutama kuitenkin vielä piinailemassa. Onhan meistä pakko jotakuta onnistaakin.
ON - varovasti myönnän, että jotain oireita tunnen ja toivo nostaa hiukan päätään. Kaikki voi kuitenkin johtua lugeista ja silloin onnistaneella kerralla minulla ei ollut mitään aiemmista kerroista poikkeavia tuntemuksia. Virallinen testipäivä on maanantai, mutta luulen että testaan jo lauantaina ensimmäisen kerran.