Kyllä on tyyli- ja tapa-asiat vähän hukassa, kun pikkumusta laitetaan hautajaisiin.
Uskomatonta, että eilisissä hautajaisissa oli monta nuorta naista pikkujouluasussa: oli tyllihelmaa, oli paljettipaitaa, oli säihkyviä ihonvärisiä sukkahousuja ja piikkikorkokenkiä.
Oi tapoja, oi aikoja.
Kommentit (34)
Minä olen ' vasta' 32-vuotias vanhus, enkä ole tiukkapipo, mutta jos joku tulee biletopissa ja minimekossa mulle läheisen ihmisen hautajaisiin, niin saattaisin huomauttaa että nämä on hautajaiset eikä pikkujoulut. Musta kuin musta-periaate ei toimi hautajaisissa.
Luulisi nyt jokaisen tietävän tämän, vai pitääkö tässäkin vaan periaatteessa olla eri mieltä? Kentis nämä epäpukeutujat menee kaikkiin muihinkin juhliin arkivaatteissa. Olen ollut ristiäisissä, joissa lapsen isällä oli viikon päällä olleet farkut ja silittämätön t-paita. Samoin häissä, joissa noin 12-vuotiaalla pojalla oli juuri tuollainen asu.
Vierailija:
Mun mielestä on kuitenkin....
Oletko oikeasti sitä mieltä, että pääasia että on mustaa?
Mielummin tummansininen, ruskea, tummanvihreä tai vaikkapa tumma liila perseen peittävä mekko/suorat housut, kuin mustat hilekoristellut verkkosukkahousut, musta kimalteleva röyhelö-minimekko joka hädintuskin peittää persuksen, ja musta nirunarutoppi josta rinnat pursuaa ulos. Siihen vielä biletysmeikki niin rimanalitus ja suuremman luokan moka on valmis.
Ja vaikka lapset onkin lapsia, ei farkut ole sovelias hautajaisasu edes heillä. Ei, vaikka ne olisi uudet.
kuin mennä bileasussa hautajaisiin. Pukeutumisella osoitetaan kunnioitusta vainajaa ja hänen omaisiaan kohtaan.
Ja olen 28v vanhus ja tiukkapipo
Se musta väri ei ole ehdoton, mutta ARVOKKUUS on. Ja arvokkuudella ei tarkoiteta tässä tapauksessa sitä, että se päällä oleva minihame oli kallis.
Nämä ihmisethän eivät voisi valita hautajaisiin mitään muuta vaihtoehtoa, sillä niitä ei kaapista löytyisi. Missä te oikein olette töissä, jos kaapissa ei ole tarjolla suoria housuja, puolihametta, pitkää hametta, jakkua, villatakkia, neulepaitaa, kauluspaitaa, pitkähihaista paitaa jne? Niistä saa jo ihan ok hautajaisvaatetuksen, jos ei ole varaa tai halua hankkia mustaa jakkupukua. Se on muuten ihan monikäyttöinen ostos, eikä sen tarvitse maksaa 100 euroa enempää. Väreinäkin käy hautajaisiin mustan ohella ruskean sävyt, valkoinen, harmaa, tumman sininen.
Hame on vähän mummomainen, eli jäänee hautajaisvaatteeksi, mutta jakkua olen pitänyt muutoinkin, töissä, baarissa, juhlissa. Ostokset maksoivat muistaakseni 80 tai 90 euroa, ja jos niitä ei käytä kuin vain hautajaisissa, ne ovat ikuisesti siinä kunnossa että voi käyttää. Kunhan vaan itse mahtuu niihin vielä 20 vuoden päästä.
kaksi lähiomaista haudattu, eikä ole tullut mieleenkään katsoa, onko jollain kiiltävät sukkahousut tms. järki päähän mammat!
Vierailija:
kaksi lähiomaista haudattu, eikä ole tullut mieleenkään katsoa, onko jollain kiiltävät sukkahousut tms. järki päähän mammat!
jos asu on musta niin yks ja hailee, mitä jakun alla on.
Eli olkoon värisi musta, ruskea, harmaa tai tummansininen ja vaatteesi puku, paitapusero, hame tai leninki, niin kukaan ei kiinnitä sinuun pukeutumisen perusteella huomiota. Sitten kun vetäiset päälle pikkujoulukamat tai punaisen joulupuserosi, niin näin tapahtuu ja tiedät erehtyneesi vaatevalinnassa.
ja mustassa kireässä minihameessa jonka alta vilkkuu p***u kun kävelen? Jalassa tietty verkkosukkikset tai stay upit, kera piikkikorkojen. Naamalla raju meikki ja lisäksi ihan liikaa hajuvettä.
Pääasia, että on mustaa. Viis siitä, että näyttää töihin menossa olevalta huoralta.
Vierailija:
jos asu on musta niin yks ja hailee, mitä jakun alla on.
sukkahousuja tms tuskin surevat jaksavat tutkailla.