Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmatta odottavat!

02.11.2008 |

Olisi kivat kuulla muiden kolmatta odottavien kommentteja raskauden kestosta riippumatta!

Minkälaisia ikäeroja teillä on tulossa?

meillä esikoinen 5,5 (tyttö) ja toinen 3 (poika) ja nyt la 23.5, eli ikäeroa tulee olemaan enemmän kuin kahdella ensimmäisellä.

Milloin olette kertoneet sisaruksille vauvauutisen?

me ei olla vielä kerrottu ja parhaillaan pähkäillään miten toimia, kun mulla kohtu eteenpäin kallistunut ja alkaa jo raskaus näkyä ja haluttais isovanhemmille asiasta kertoa, mutta tuntuu väärältä kertoa ensin muille ja sit vasta lapsille ja jos taas kertoo lapsille, niin he kuuluttaa sen kyllä kaikille vastaantulijoille... np-ultra vasta kahden viikon päästä, jospa sinne asti yrittäis salata asian.

Oletteko ajatelleet viedä isompia hoitoon kun vauva syntyy?

meillä molemmat on aikanin kesän kotona ja esikoinen menee syksyllä eskariin. Toinen on syksyllä vajaa 4 ja mä olen sitä mieltä että seurakunnan kerho riittää ja mies taas sitä mieltä että täytyy ainakin osan viikosta olla hoidossa, että mun pää kestää X-( No, onhan tuo aika vilkas pakkaus ja onneksi on vielä aikaa miettiä asiaa.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin jo jonkin aikaa puhellut ääneen kolmannesta. Odottelevalla kannalla miehen suhteen olin, mutta nyt sitten ensimmäiselllä kerralla onnisti niinkuin edellisetkin.

Meillä poika 4,5 vuotias ja tyttö reilu 3 vee. Ikä eroa tulossa esikoiselle ja vauvalle 5v ja 4kk ja piirun vaja 4v työtön kanssa.

Tämän laskurin mukaan LA olisi 6.8. Alkuraskauden ultraan pitäisi varata aika kun kesäkuussa oli kohdunulkoinen raskaus...

Lapset otan hoidosta pois heti kun kesäloma alkaa eli kesäkuussa ja siitä varmaan jään ä-lomalle jos kaikki menee niin kuin pitää.

Vierailija
42/44 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olipas mukavaa löytää täältä tällainen ketju :)

Plussasin lauantaina, viikkoja lienee nyt kasassa vähäiset 4+2. Laskettu aika näyttäisi olevan suunnilleen 8.8., oikeastaan vähän hankalasti, juuri niillä tienoin kun esikoinen aloittaa koulun. Vaan eipä näitä laskettuja aikoja valikoida, vaan kiitollisena otetaan vastaan vauva silloin kun/jos se on tullakseen.

Meillä on kaksi poikaa, 6- ja 4-vuotiaat. Aloitusviestissä kyseltiin hoitojärjestelyistä. Jos meille tosiaan vauva syntyisi, aion pitää nuoremman hoidossa "kerhomaisesti". Täytyy myöhemmin ottaa asioista selvää miten osa-aikasysteemi toimii. Olisin luultavasti vauvan kanssa kotona puolisentoista vuotta, ja minusta ei olisi oikein tätä nyt nelivuotiasta kohtaan viedä hänet uuteen kerhoon n. vuodeksi, ja sen jälkeen viedä hänet uuteen päiväkotiin (meidän lähipäiväkotiin kun ei pääse jonottamatta), ja sen jälkeen vaihdattaa hänet eskariin lähipäiväkotiin (kaikki tämän alueen eskarit käyvät siellä esikoulun). Pojalle tulisi siis kolme kertaa uusi hoitopaikka muutaman vuoden sisällä.

Illalla aion lueskella kaikki viestinne läpi - nyt taitaa olla parasta aloittaa työt.

Mukavaa viikon alkua kaikille kolmosen odottajille! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/44 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään jo loppupuolta, 32+3 on viikkoja ja huomisesta jään kotiin sairaslomalle. Muu ei nyt tällä hetkellä niin vaivaa kuin huonosti nukuttujen öiden myötä kertynyt väsymys. Aika hyvin päivät menee, mutta iltaisin kotona kun pitäisi yrittää noiden jo olemassaolevien lasten (4v9kk ja 2v7kk) kanssa pärjätä, niin ei meinaa tulla kuin huutoa puolin ja toisin...

Nyt tosiaan lapset jatkavat vielä jouluun asti osapäivähoidossa eli ovat osan viikkoa hoidossa, osan kotona. Tammikuuta katsotaan vielä, kuinka kömpelö olen sitten, jäävätkö lapset kotiin vai käyvät välillä hoidossa. Nyt tuntuu tosi oudolta viedä lapsia hoitoon joinakin päivinä ja tulla itse takaisin kotiin. toisaalta tiedän, että ei tämä sairasloma turhaan tullut.

Aika kömpelöltä alkaa tuntua, kenkien, sukkien ym. koukkiminen on kyllä jo inhottavan tuntuista. vauva on tällä kertaa majaillut tosi alhaalla koko ajan, kun kaksi ensimmäistä ovat killuneet kylkiluissa vielä synnytysvastaanotossa. Mittasin eilen vatsanympärystän ja sain lukemiksi kohtuulliset 114cm, suunnilleen 1. raskauden mittoja, viime kerralla meni yli 130cm (painoakin oli lähtöön jo 10kg enemmän). Muistan silloin maininneeni kätilölle, että puoli metriä "normaalimittoihin", huh huh. Melkein sinne pääsin kyllä ennen raskautumista, mutta nyt on ollut muutakin mietittävää kuin vatsanympärystä :)

Mutta ei kun eteenpäin :)

eikkuli

Vierailija
44/44 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, täällä kolmatta palleroa odotellaan, huhtikuun 28.olisi laskettu päivä.

Meillä on kaksi rinsessaa, vauvan syntyessä neidit on 6v ja 4v.

Me kerrottiin muksuille viikolla12 ja annettiin tyttöjen kertoa kaikille:)

Meillä tytöt käy tarhaa 15päivää kuukaudessa ja yleensä pidetään ne 3viikkoa putkeen siellä ja sitten on viikon loma.

Nyt kun olen taas jäänyt pois työelämästä ajateltiin jos he olisivat

3päivää viikossa , elikä 12päivää kuukaudessa tarhassa.

Mutta jos oikein ymmärsi niin se tulee

saman hintaiseksi kuin15päivää.

Joten en nyt sitten oikein tiedä...

Ei viitsitä kokonaan ottaa heitä kotiin kun ovat tottuneet tarhassa käymään

ja vanhemmalle ainakin nuo kaverit jo aika tärkeitä.

Ja ensi vuonna alkaa sitten se eskarikin.

Kiva kuuulla muista 3 odottajista myös:)

Sailori&Panu 18+6