Jos olisit yh, kävisitkö yh-olohuone tapaamisissa?
Pännii kun meillä olisi loistavaa vertaistukitoimintaa yksinhuoltajille, vaan kävijöitä on tooosi vähän.
Kerho pidetään keskiviikkoisin viidestä seitsemään, lapsille on hoitajat ja ruokaa. Aikuiset saa jutella keskenään mitä sylki suuhun tuo.
Minä kävisin, vaan taida olla kohta ainoa!
Kommentit (46)
samanhenkistä porukkaa, jolla olisi ihan pieniä lapsia ja raskas avioero takana? Koska jos kaikkien erosta on jo vuosia, ei jaksaisi millään esittää reipasta - vaan tekisi mieli mennä sinne itkemään ja huutaman kun on niin väsynyt ja elämä on pelottavan kamalaa...
ja kirkon avoimessa päiväkodissa. Jos eroaisimme, minäkin menisin mieluummin Puuhamaahan jonkun toisen äidin ja hänen lastensa kanssa. Ainoana aikuisena kahden lapsen kanssa on vähän raskasta ja joskus tylsää. Pidän ihmisistä.
Vaan sitä minä ihmettelen, että kenelle ei kelpaa ilmaiset haalarit? Meillä on kaksi lasta, tänä vuonna olen ostanut molemmille välikausihaalarit ja talvihaalarit yhteensä melkein 600 euroa. Keksin miljoona asiaa mihin sen 600 euroa käyttäisin jos olisin saanut haalarit.
Meillä oli siellä myös kerran kuussa yöhoitoa lapsille, sillä kaikilla äideillä ei ollut koskaan mahdollisuutta käydä missään, kun tukiverkko puuttui. Itse en käyttänyt tätä koskaan, sillä mulla lapsen isä piti lasta joka toinen vkl.
Lapsi viihtyi tässä kerhossa hyvin, sillä siellä oli kavereita. Hän oli vielä niin pieni, ettei kavereita oikein muuten ollut (3-vuotias).
kilautappa vetäjälle! Me vain ihan juteltiin kaikesta. Aina tuntui jäävän aika liian lyhyeksi...
nimim. en muista numeroasi
Yh-olkkarissa on yleensä ihan tavallisia äitejä, jotka nyt vaan sattuivat eroamaan. Puolet avioliitoista päättyy eroon, joten joka toisella se on edessä jossain vaiheessa.
On toki murto-osa, jolla on mopo karannut, mutta heitä on yleensä vähemmistö. Usein ero on niin kova shokki, että vähän aikaa pitää aikaa kulua ennenkuin elämä jatkaa radallaan, mutta silti ihan tavallisia kriisissä olevia ihmisiä ne ovat.
Sitten on myös meitä, jolla mopo ei ole keulinut missään vaiheessa, kaipaa vaan seuraa ja vertaistukea!
Se, että kokee yh termin negatiiviseksi on omassa päässä. Mä ainakin koen olevani hemmetin paljon parempi äiti kuin moni parisuhteessa oleva. Joka viidennessä liitossa on väkivaltaa, mieluummin yksin kuin nyrkin alla. Enemmän mua hävettäis mustelma poskessa ja timantti sormessa kulkea.
jotenkin jo lyhenne YH saa kylmiä väristyksiä aikaan, on siihen ladattu kuitenkin niin paljon negatiivista paskaa.
En todellakaan menisi yh-kerhoihin korostamaan yh-puoltani.