Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä monta yhden lapsen äitiä?

Vierailija
31.10.2007 |

Minä tunnen välillä olevani kummajainen, mutta meillä on yksi 4-vuotias, maailman ihanin lapsi. Toista ei meidän perheeseen tule, mulle tämä äitiys vuorotöineen, arjen pyörityksineen on ollut kovin haastavaa. Onko ketään samoin ajattelevaa? Mä tunnen olevani melko yksin tän asian kanssa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi lapsi, vajaa kaksi vuotias. Ja samoin minä tunnen että tämä yksi riittää. En koe olevani sen huonompi äiti kuin useamman lapsen äidit. Anoppi on kovasti jaksanut painostaa sisarusta tekemään mutta tehkööt itse jos tuntee pakottavaa tarvetta. Mitä se asia edes sille kuuluu. Ollaan miehen kanssa asiasta puhuttu ja meille molemmille riittää tämä yksi.

Vierailija
2/10 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi elävä lapsi, 9v. Emme ole saaneet toista (keskenmenot). Esikoisvauva kuoli kohtuun 2kk ennen laskettua aikaa. Olemme sopeutuneet tähän tilanteeseen, ihan hyvä näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäeroksi tulee " vaivaiset" 4,5 vuotta, joten kaveruksia lapsistamme tuskin tulee. :/

Vierailija
4/10 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäremme on jo 3-vuotias eikä kertaakaan ole tullut oloa että haluaisimme lisää lapsia. Yhden kanssa matkustaminen on vielä helppoa ja arjen rutiinit vuorotöineen jne toimivat nyt hyvin. Miksi haluaisin hankaloittaa tilannetta?

Vierailija
5/10 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihana 2v6kk tytär ja enää ei ole tarkoitus lapsia tehdä.

Vierailija
6/10 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka alkaa ehkä viimein tajuta, että perheemme on täysi. Jossain takaraivossa on koko ajan hiljaa kytenyt pakkoajatus toisesta lapsesta, vaikka perheemme on kovin onnellinen näin. Nyt oli hetken jännistystä, että mahdanko olla raskaana, mutta kun menkat viimein alkoivat, olin todella tyytyväinen ja itsekin hämmästyin tunnetta. Raskaus oli helppo, synnytys oli helppo, lapsi on " helppo" , mutta enempää lapsia en sitten taidakaan kaivata.

Vierailija
7/10 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, helppo 2,5-vuotias lapsi. Raskauskin meni ok eikä synnytyksestäkään mitään traumoja jäänyt, silti musta on hyvä näin. Ei jotenkin kiinnosta aloittaa alusta kaikkea sitä (vaippojen vaihtoa, yöheräilyä jne...). Kyllä mäkin olen tsiljoona kertaa saanut kuulla, että kuinka se toinen pitäisi tehdä, mutta kun ei ne sitä vaativat tule kuitenkaan tätä meidän arkeamme pyörittämään...

Vierailija
8/10 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta 5- vuotiaan pojan äiti. Minulla onyksi ihana ja ainutlaatuinen lapsi, en tarvitse enempää, minusta on ihana keskittyä yhden lapsen kehityksen seuraamiseen, luulen että minusta riittää enemmän kun lapsia on vain yksi. En näe tässä mitään ihmeellistä.

Vierailija
9/10 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuli ero ja kaikki. Nyt lapsi on kohta " jo" viisi. Ja miettii että onko enää järkeä ruvata siihen rumbaan " uudestaan" . Alkaa jo kovin helpottaa arjen pyöritys kun lapsi osaa paljon itse.

Eilenkin oli auttamassa keittiön siivomisessa ja ihan itse halusi auttaa :)

Ja sitten miettii sitä että osaisiko sitä jakaa rakkauttaan. Ja kuinka hankalaa se olisi lapselle kun tulisikin joku jakamaan huomiota.

Lapsi kyllä itse haluaisi sisaruksen. Kyselee usein että etkö äiti vois tehdä vauvaa. Minä sitten kertonut että tarvisi miehenkin ;)

Vierailija
10/10 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän elämäntilanteeseen en ainakaan lisää lapsia halua. Mutta en voi sanoa " ei koskaan" , koska olen vielä nuori ja pienoinen vauvakuume saattaa aina välillä yllättää. Mutta olisin ihan tyytyväinen vaikka lapsiluku jäisi tuohon yhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi