Jos olisit yh, kävisitkö yh-olohuone tapaamisissa?
Pännii kun meillä olisi loistavaa vertaistukitoimintaa yksinhuoltajille, vaan kävijöitä on tooosi vähän.
Kerho pidetään keskiviikkoisin viidestä seitsemään, lapsille on hoitajat ja ruokaa. Aikuiset saa jutella keskenään mitä sylki suuhun tuo.
Minä kävisin, vaan taida olla kohta ainoa!
Kommentit (46)
Eikö näitä tuttaviaan voi kutsua pienissä määrin omaan kotiin kahveelle ja lapset mukaan leikkimään keskenään siksi aikaa???
Mua rasittaa suuuuuunnnnnatttomasti olla sen ainoa tukiverkko mieheni kanssa. Olis ihanaa, jos sillä ois joku muukin jolta pyytää apua.
luusereita. Sinä sanoit.
Vierailija:
Tais loppua meidän kerho tähän julkiseen kommenttiin. Jos niittaat julkisessa virassasi mun neljän vuoden vapaaehtoistyön sillä, että se on luusereille - haluan kiittää sinua lämpimästi kommenteistasi.ap
Päinvastoin. He ovat rohkeita, kun hakevat apua tilanteeseensa.
10
Henkilökohtaisesti kuitenkin ymmärrän, etteivät kaikki yh:t halua korostaa sitä yh identiteettiään ko. toiminnassa.
oli ihan kivaa, lapset kasvoivat jo...
Ei kai kukaan jaksa siivota kerran viikossa, että tulee vieraita. Eikä mulla ainakaan vielä silloin ollut tarpeeksi kavereita. Olin aika sidottu lapsiin.
Enkä mä kysy ihmisiltä, että vietättekö viikonloput perheen kanssa enimmäkseen vai kelpaiskos lauantaina puistoseura. Perheet on aika sisäänpäinlämpiäviä usein ja tottakai saa ollakin. Yh:t on aina valmiina lähtemään yhdessä jonnekin lasten kanssa.
Toisekseen, jos tapaamiset ovat kiertävinä vaikka 4 yh:n kesken, riittäis siivous kerran kuussa. Eikö teillä muka ketään tuttuja ole vai kelpaako vain toiset yh:t???
kaikista asioista lasten kuullen? Jos olisin yh, haluaisin puhua erostani ilman, että lapset kuulee! En mä puhu mun asioista jos lapset on lähelläkään... ja yleensä lapsiperheet lähtee kotiin viimeistään kasilta. Sen jälkeen vasta pääsis asiaan, mutta vieraat on jo menneet...
jotain järjestettyä? Kaupassa ei kehtaa kysyä kaikilta vastaantuleviltakaan..
Etkö voi puistossa tutustua ihan yhteishuoltajiin ja miehn kanssa eläviinkin äiteihin?
Missä lapsettomat ystäväsi ovat? Kai heillekin voit puhua asioista?
tykkäsin kovasti käydä, vaikka mulla oli kyllä muitakin ystäviä ja harrastuksia. Teki hyvää saada vertaistukea. Vaikka aika usein puhuttiin muustakin kuin yh:desta.
10 taitaa olla joku sosiaalitoimiston siivooja, sen verran leimaavaa kommenttia tuli..
olen 20 ja musta tuntuu että saisin sääliviä katseita ja lastani katsottaisiin niin että onkohan se nyt saanut ruokaa ja onko puhtaat vaatteet..
varsinkaan kun en ole mikään kanaemo niin pelkään että muut äidit katsoisivat kasvatustapojani tarkasti silmäillen. olen aina ollut poikatyttö ja meidän ystäväpiiristä se joka korjaa pyörän ja tekee kaikki miehiset hommat.. voi olla että nämä ovat vain omia ennakkoluuloja, en kuitenkaan voi sille mitään.
muutenkin jotenkin häpeän sitä että olen yh.
missä tuollaisia on, siis kerhoja, toisaalta mun lapset on teinejä joten...
mutta haluan auttaa myös muita yksinhuoltajia pitämällä kerhoa ja siis antamalla takaisin yhteiskunnalle. En näe siinä mitään pahaa. Haluan auttaa muitakin kuin itseäni, toki pidän itse käydä kerhossa. Siellä tunnen ongelmieni olevan yleisiä ja pieniä.
Tarvitsen myös niitä, jotka eivät mene Puuhamaahan perheenä, vaan lähtee meidän kanssa! Ei mun citysinkku kaverit ole kiinnostuneita Puuhamaasta. Voin toki myös mennä sinne jonkun perheen kanssa. Helpointa on toki mennä sinne jonkun muun yh:n ja hänen lastensa kanssa.
En rajaa mitään ihmisryhmää pois ystäväpiiristäni, mutta vertaistuki ja lapsenhoitopalvelut kelpaa kyllä aina ja autan ystäviäni aina kun vain voin. Koen solidaarisuutta muiden yksinhuoltajien kanssa, koska tiedän miltä tuntuu olla yksin lasten kanssa ja kun eksä heittelee kapuloita rattaisiin.
Jo rauhoittunut:
ap
Hei, Olen Johanna, ole yksinhuoltaja.... mutta ihan rehellisesti, voisin käydä, olen vaan hirveän ujo lähtemään mukaan tuollaiseen, ja toisaalta en pidä mistään liiasta vtungettelusta, JOS saisin itsestäni sen verran irti että mukaan lähtisinkin.
Voin mennä Puuhamaahan tai minne vaan ihan tänä yksikkönä. Perhe se on tämäkin.
huomaisit että et ole missään nimessä ainoa. Teitä on vaikka ja kuinka. Vertaistuessa on juuri se hyvä puoli, että ymmärtää olevansa yksi monista ja ongelmat tuntuu pienemmiltä.
38 - yksin- ja yhteishuoltajien olohuonetoiminta on korrekti termi. Tervetuloa jos yhtään kiinnostaa!
Googlatkaa
yyl . fi tai pääkaupunkiseudulla www paksy net
ap
aika löytyi, mutta ei mitään infoa siitä mitä ohjelmaa on.
miksi ihmeessä kävisin?
Työpäivän jälkeen teemme lasten kanssa ruokaa ja puuhailemme muutenkin, tapaamme ystäviä, vien harrastuksiin jne.
En koe mitään tarvetta lähteä erikseen puhelemaan ventovieraiden kanssa jotain. Jos haluan tavata ystäviä viinilasin tai vaikkapa teekupposen äärellä niin palkkaan kotiin lastenhoitajan.
Haalarit ym vaatteet ostan kaupasta.
Terapiaan ei ole tarvetta ja jos olisi niin menisin ihan ammattilaisen juttusille.
mut se kerho taisi kuihtuu kävijämäärän takia:(