Voisitko seurustella/perustaa perheen itseäsi 18 vuotta vanhemman miehen kanssa?
Minä olen 26 ja mies 44. Mitä mieltä, voiko suhde toimia?
Kommentit (24)
Käytännössä en, koska minusta ei ole bioäidiksi, eikä tuollaisella ikäerolla oikein onnistu adoptoiminen.
Asia mietityttää kovasti, toisaalta kaikki on todella hyvin mutta aina kun ajattelen ikäeroa alkaa kauhistuttamaan. Mitä haittaa siitä oli vanhemmillesi?
Ai niin, mies on lapseton, minulla 2 lasta.
Aika korkea kynnys varmasti olisi, siksi yritän pysyä visusti erossa liian vanhoista miehistä ;) Oikeasti jo kymmenenkin vuoden ikäero on tietyissä jutuissa aika iso, esim. lapsuuden maailmat on eronneet usein paljon jo siinäkin ajassa. Mietin myös lasten kannalta, että mielestäni lähes viisikymppinen on aika vanha vauvan äidiksi/isäksi. Etenkin, jos kyseessä on eka lapsi. Ja jos taas ihastuksen kohteella olisi ennestään lapsia, aina vain mutkikkaammaksi menisi...
Toisaalta jos olisi jo rakastunut, niin aika paha mennä vannomaan, että siitä enää haluaisi pelkkien järkisyiden takia paeta :-/ Ei silloin edes parinkymmenen vuoden ikäero varmaankaan tuntuisi mahdottomalta, kunhan olisi itsekin jo oikeasti aikuinen (ainakin yli 25v).
kuin vaimo. Hän jäi leskeksi 46-vuotiaana ja meiltä lapsilta jäi lapsuus ja nuoruus kesken. Ja niinhän se jäi äidiltäkin, joka siirtyi suoraan keski-ikään 24-vuotiaana.
44-vuotias mies voi vaikuttaa vielä nuorekkaalta, mutta 54- tai 64-vuotias ei enää.
2
että edellisen liiton lapset kantoivat isälleen kaunaa, mikä sitten riistäytyi täysin käsistä perintöä jaettaessa jne.
Kautta aikojen nuori nainen - vanhempi mies on tunnettu yhtälö. Ja eikös tuollaisella ikäerolla (nainen nuorempi) seksuaaliset halutkin kohtaa oikealla tavalla?
Nelikymppinen nainen ja nuori mies.
Olisitko valmis hylkäämään miehen johon olet rakastunut, jos selviäisi tällainen ikäero?
Luulit 25-vuotiaaksi ja olikin 45?
Kiinnostavat varmaan sitten, kun olen itsekin yli 50 ;-)
miehesi on 68. Vanhus.
Varaudu siihen että yhteisiä elinvuosia on 18 vähemmän..
Vanhemmat ukot on kuin jotain " isähahmoja" .
voisinpa hyvinkin kuvitella tilanteen - elän nimittäin sellaisessa itsekin! ; ) 10 vuotta oltu yhdessä, 5 naimisissa, ja 2 yhteistä lasta.
ongelmia voi toki tulla (jos esim. vanhuuden vaivat iskevät mieheen varhain ja voimalla), mutta eipä tuota mielestäni kannata kovasti miettiä - olen olut ja olen nyt onnellinen mieheni kanssa, enkä voisi kuvitella parempaa isää lapsillemme. ja toisaalta kelle vaan voi sattua mitä vaan koska vaan, joten kukaan ei voi luottaa siihen että elää yhtä kauan puolisonsa kanssa.
toki myönnän, että ideaalitilanne olis se, että puolisot olisivat samanikäiset, ja toivon, että mieheni olisi muutaman vuoden nuorempi, mutta minkäs teet..!
23: onko sinulle joku antanut kirjallisen lupauksen siitä, että samanikäinen/nuorempi miehesi ei kuole ennen eläkeikäänne tai vaihda sinua nuorempaan viidenkympin villityksessä..?
näinkin voi käydä, sorry vaan...
Ja toisaalta, mistä sen tietää kuka koskakin kuolee ja missä kunnossa??? Mies on urheilija ja hän on huippukunnossa ja pitää itsestään huolta, kun taas minä olen aina elänyt mahdollisimman leppoisasti, syönyt mitä sattuu jne. Hän voi hyvinkin elää vaikka 100-vuotiaaksi ja minä kuolla 70-vuotiaana!
Ja yhtälailla minä voin loukkaantua kolarissa huomenna ja mies olisi minun hoitajani!
Ja vielä, mitä jos en löydäkkään ketään nuorempaa? Luovuin ehkä elämäni rakkaudesta iän takia ja olen lopun ikääni yksin. Onko sekään mikään vaihtoehto?
Tuntuu hullulta jättää mies kun kaikki on hyvin, vain sen takia että tulevaisuudessa voi olla hankaluuksia.
Äh, pää menee sitä sekaisemmaksi mitä enemmän yritän järkeillä. Sydän sanoo yhtä ja järki (ja yleinen mielipide) toista. Kumpaa pitäisi uskoa?
Paremmassa kunnossa ja potenssissa kuin oman ikäiseni - ikänsä ruumiillista työtä tehnyt eikä hampurilaisilla kasvanut. Arvomaailma paljon lähempänä omaani kuin nuorilla miehillä. Osaa kaiken ja tietää mitä haluaa. Sopii mulle.
Ja ne jotka pystyy voi olla ikionnellisia. Tai kautta taivaan olla olematta.
Tää nyt vain sattuu olemaan aihe, jossa saa helposti toiselle pahaa manata, ja siitähän monet nauttii täysin rinnoin!
Teet niinkuin itsestäsi parhaalta tuntuu.
Yhdessä ollaan oltu tähän mennessä reilu parikymmentä vuotta. Lapset 19, 13 ja 5.
eikä siitä seurannut kyllä mitään hyvää. Ja isän menetin aikaisin.