Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Malmin päivystyksessä eilen - nyt loppui hoitajilta tuki!

Vierailija
13.10.2007 |

Menimme illalla päivystykseen, kun mies satutti itsensä ja tarvitsi pari tikkiä. Jouduimme ottamaan pienet lapsemme mukaan.

Odotussalissa oli muutama hassu ihminen. Meitä odotutettiin 2,5 tuntia pitkään yöhön! Kansliassa oli 8 ihmistä pyörittelemässä papereita. Kyllä se oli niiiiiin syvältä...

Olen itse ollut sairaalassa töissä, ja sen kokemuksen perusteella voin myös todeta, että työn organisointi on todella heikkoa. Tuolla työteholla olisi jo yrityksistä saanut kenkään.

Otti niin päähän, että minulta tippui viimeisetkin ymmärrykset hoitohenkilökunnan suhteen. Heilläkö raskasta? Ehkä joo jossain vanhustenhoidossa.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi terveydenhoito tulee muuttumaan nyt kokonaan. Saatte hoitaa mummonne itse ihan rauhassa. Hoitajat ei ole niitä tappamassa. Yksityiselle pääsette hakemaan rahalla hyvää hoitoa kun sitä ei ole muuten tarjolla.

Rahaa, rahaa, sitä te tulette kohta tarvitsemaan, että saatte hoitoa.

Vierailija
102/106 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toisekseen nostan kyllä itseni etuasemaan sillä, että lapset olivat mukana. Se laitapuolen kulkija olisi voinut odottaa siellä koko yön. Samoin se nuori mies, jolla oli samanalainen vaurio.

Ei potilaita luokitella sen mukaan onko saattajina lapsia vai tuleeko potilas yksin. Potilaat hoidetaan KIIREELLISYYDEN mukaan, olen itse (työskentelen laboratoriossa kyseisessä sairaalassa joten tiedän ja tunnen käytännöt) istunut päivystyksessä raskaana veritulppaepäilyn vuoksi ja viereisellä penkkirivillä istui mies jolta oli lähtenyt sormi IRTI (työtapaturma). Hänkään ei mennyt jonon ohi vaikka vamma näytti todella pahalta, sormi voi olla irti useitakin tunteja ja silti siitä saadaan ihan toimiva sormi. Sinä päivänä oli lääkäreillä vaan hieman akuutimpiakin potilaita tutkittavana kun raskaana oleva tulppaepäily ja sormi irti istuva työmies.

Mites ap sitten suu pannaan kun itse joudut kolariin ja sinut kärrätään ensiapuun ja lääkäri vaan toteaa että en nyt ehdi sinua tutkimaan kun täytyy tutkia tuo mies joka tuli lapset mukanaan tänne näyttämään haavaa jonka ehtii tikkaamaan vielä 4h päästäkin.

Vaikka odotusalua onkin tyhjä ei se kerro ensiavun potilasmäärästä mitään, ja sairaalan puolen ensiavussa (tk-päivystyksen olleessa auki, kuten ap:n tekstistä kävi ilmi) harvemmin on potilaita jotka voivat istuskella. Kyllä erikoissairaanhoitoa vaativat ea-potilaat ovat tarkkailussa ihan muualla kuin aulassa. Ja ainakin täällä meillä päin menee ea siten että ensin mennään terkkarin puolelle ja sieltä saadaan lähete sairaalan puolelle jos tapaus on erikoissairaahoitoa vaativa, ja yki haavan tikkaus ei ole erikoissairaanhoitoa vaativa. Olisitte saattaneet päästä nopeammin siellä tk-päivystyksen puolella...

Jos tahdot pikaista hoitoa niin mene ensiapuun ambulanssilla, monesti potilaille vastataankin että olet seuraava jos mitään kiireellistä ei tule tässä välilssä. Tosin ambulanssi olisi tuskin ottanut teitä kyytiin, on vähän tärkeämpiäkin kuljelteltavia kun mies jolla on kasvoissa haava ja on täysin kykenevä menemään päivystykseen taksilla/bussilla. Ja tosiaan, kenenkään pintahaavat eivät vuoda 2,5h tai jos vuotaa niin silloin kannattaa olla huolissaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

He kirivät jonon ohi koska potilaalla oli terveitä, vahingoittumattomia lapsia mukana :-D. Potilaalla pintahava kasvoissa....

Minä otan kyllä ensi kerran mukaani koko perheen, meillä on sentään pari pitkäaikaissairasta lasta, heittävät varmaan muut ulos jotta voivat hoitaa minut välittönästi, olipa ongelmani mikä hyvänsä.

Mutta kun minulla on mukana ne lapset, eivätkä ole edes perusyterveitä!

Tähän mennessä olen käynyt yksin, vaikka sillä taksilla...

Vierailija
104/106 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat eivät ompele haavoja, sen tekee lääkäri. Hoitaja on syytön siihen että jouduitte odottamaan. Miksi et valita siitä että lääkärit saivat isot palkankorotukset eivätkä silti tee työtään ripeästi?

Vierailija
105/106 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäni olisi kuollut ellei itse olisi saanut toimitettua itseään hoitoon,ambulanssi ei tuolle alueelle ehdi.

No onneksi ajotaidoton naisystävä istui vieressä,osasi olla kartturina--ei siitä sen enempää.

Vierailija
106/106 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se kertoi ollensa, klo 20 - 22.30?

Minä en siis tiedä Malmista itse mitään, kun en ole koskaan käynyt, mutta eikö joku tiennyt mainita just tosta raportista tai jotain?

Vai liekö sillä nyt merkitystä? Hoitajat nyt vaan ovat niiiiiiiin kauheita ja huonoja työssään. :) Just. Täällä taas ihme sakkia. Mistä teitä sikiää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän