Malmin päivystyksessä eilen - nyt loppui hoitajilta tuki!
Menimme illalla päivystykseen, kun mies satutti itsensä ja tarvitsi pari tikkiä. Jouduimme ottamaan pienet lapsemme mukaan.
Odotussalissa oli muutama hassu ihminen. Meitä odotutettiin 2,5 tuntia pitkään yöhön! Kansliassa oli 8 ihmistä pyörittelemässä papereita. Kyllä se oli niiiiiin syvältä...
Olen itse ollut sairaalassa töissä, ja sen kokemuksen perusteella voin myös todeta, että työn organisointi on todella heikkoa. Tuolla työteholla olisi jo yrityksistä saanut kenkään.
Otti niin päähän, että minulta tippui viimeisetkin ymmärrykset hoitohenkilökunnan suhteen. Heilläkö raskasta? Ehkä joo jossain vanhustenhoidossa.
Kommentit (106)
mutta asiakkaidenne empatiaa tai tukea teidän on turha odottaa!
Menitte siis sairaalan puolelle parin tikin takia! Ihmeellistä, että teidät on sinne otettu. Parin tikin haava ei tosiaankaan ole mikään hätätapaus,vaan sellaiset kuuluvat terveyskeskuksen puolelle. Kas kun ette ambulanssia soittaneet...
Jollet ole huomannut niin suuri osa ihmisistä on aika veemäisiä. Näihin törmää kaupassa, terveyskeskuksessa, kirjastossa, koulussa, uimahallissa jne.
On aivan typerää väittää, että sairaanhoitajat olisivat joku poikkeava ammatti johon hakeutuvat vain julmat ääliöt.
nopeasti saitte hoidon!
Yksityistä puolta paljon käyttäneenä voin kertoa,ettei sielläkään aina kaikki niin ripeästi toimi,paitsi laskutus.
Niin ja kaikki on inhimillistä,aina sattuu vahinkoja tai vääriä arvioita--joka alalla!
jos lapset eivät ole niitä potilaita.
En ymmärrä miksi jäit lasten kanssa sinne. Olisin itse mennyt kotiin lasten kanssa ja tullut hakemaan kun mies soittaa että pääsi pois, jos matkaa ei julkisilla helposti pääse.
kaksi lasta saanut, isäni hautaan saattanut, nyt hoidan sairasta äitiäni. Yhden käden sormella laskettavissa on ne fiksut ja ystävälliset hoitajat, kusipäisiä riivinrautoja olen tavannut satoja. Että ei pelkoa, minä en leimaa yksittäistapauksen perusteella.
Ennen sitä tullut hoidetaan, vaikka menisi seuraavaan aamuun.
jos miehen laitto taksilla päivystykseenkin olisi ollut liian kallista..?
Kyllä itku pääsi, kun luin mummisi tarinan. Omalle mammalleni käynyt vähän samalla tavalla, sidottu kiinni ettei pääse liikkumaan, tuupattu täyteen rauhoittavia ilman syytä jne. Onneksi pappani pysyi tiukkana ja sai mamman kotiin, johan alkoi asiat luistaa.
Ei löydy hoitajille sympatiaa täältäkään, liian monesti nähnyt sen suoranaisen laiskottelun! Ne ei kiireestä tiedä mitään! Niinkuin ap:kin sanoi, yritysmaailmassa hieman eri tapa hoitaa asioita.
että metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan. Et vaikuta mitenkään miellyttävältä ihmiseltä etkä varmasti saa toisista ihmistä sitä parasta esiin. Tietyn tyyppiset omaishoitajat (ja omaiset) on ihan painajaisia, 72 takuulla yksi niistä. Onneksi on myös mukavia ja toisia ymmärtäviä omaishoitajia, niin ei tarvitse leimata kaikkia kusipäiksi teidän joidenkin takia.
Vierailija:
En ymmärrä miksi jäit lasten kanssa sinne. Olisin itse mennyt kotiin lasten kanssa ja tullut hakemaan kun mies soittaa että pääsi pois, jos matkaa ei julkisilla helposti pääse.
Se on koko potilaskunta ihan perseestä jne. Juu, juu, juu. Hoitajat on suloisia pulmusia ja kaikki muuta väittävät sadat ja tuhannet asiakkaat, potilaat ja omaiset on vaan ikäviä ääliöitä. Juu, juu, juu.
tai niin kuin Ruotsissakin Hesarin kirjoituksen mukaan jokainen neuvottelee itse omat palkkanasa. Silloin niille jotka hommat hoitaa maksetaan kunnolla ja niille jotka vaan laiskottelee ei niin hyvin.
Silloin voisi vaikuttaa työhönsä ja palkkaansa. ja asiakaspalvelukin parantua jos asiakkaillakin mahdollisuus sanoa mielipiteitään hoitajista ja näin vaikuttaa palkkaan
t. eräs lasten kanssa autoileva
Vierailija:
..,isäni ajoi terveyskeskukseen itse omalla autolla saatuaan anafylaktisen shokin ampparin pistosta,ei nähnyt eikä kuullut enään mitään..siitä oliko se fiksua voi olla montaa mieltä,mutta kyllä autolla voi ajaa hiukan vammautuneenakin.
Ja tuo mummonsa menettänyt 58 on varmaan kanssa täys kusipää. Sen takia se mummokin sinne sänkyyn sidottiin. Mäntin omaisen syytä kaikki tyynni.
72
Eiköhän siihen mummon sänkyyn kiinnittämiseen ole ollut jokin syy. On ilmeisesti pelätty hänen putoavan sängystä.
Varsin jos päällä on jo jotain tuketta tai vähintäin se kylmäpussi?
Okei, kasvojen alueen pikkuhaavatkin vuotavat kuin häränkurkusta, mutta toisaalta, nuo haavat rauhoittuvat pienellä kompressiolla.
2,5h vuotaa vain jos on jokin hyytymishäiriö veressä tai verenohennuslääkitys, tai joku muu elimistön häikkä.
vanhuksen petiin kyllä ihan laiskuuttaan. Eipä sitten tarvitsekaan muuta kuin antaa homehtua sinne paskavaippojen ja lääkearsenaalin alle.
Passiivista eutanasiaa, eikä edes järin passiivista.
Kukaan ei sido ketään mihinkään laiskuuttaan. Jokainen hoitaja yrittää mieluummin liikuttaa potilasta kuin alkaa hoitaa makuuhaavoja.
Täysin seko nainen!