Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen äiti SINÄ olet, jonka mielestä sektio ei ole synnytys?

Vierailija
13.10.2007 |

Arvaan, olet kouluttamaton kotiäiti, tai lesta. Tai synnytyksen jälkeisestä masennuksesta rankan alatiesynnytyksen jälkeen kärsinyt. Tai monilapsisen perheenäiti, jonka duunarimies ei tee kotitöitä. Kerro itsestäsi! Olen aina miettinyt millainen ihminen ajattelee noin. ;)

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olen myös kokenut sektion sekä kaksi alatiesynnytystä. Ja mielestäni leikkaus on leikkaus, ja synnytys on jotain muuta. Ja minun puolestani saat ajatella synnyttäneesi, jos saat siitä paremman mielen. Kuitenkin melkein kaikki ajattelee, ettei sektio ole synnytys. Öitä!

Pakko vielä kommentoida, että ehkä me liikummekin hieman eri piireissä. Onneksi. Ap

Vierailija
122/130 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minä olen kuitenkin synnyttänyt;))))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sektiossa välttämättä pääsisi vähemmällä. On helppoja alatiesynnytyksiä mutta myös hyvin (postoperativisesti) helppoja sektioita. Mutta se syntymän vaihe (=ei ponnistusvaihetta) on kyllä sektiossa helpompi, ehkäpä jotkut tarkoittavat sitä.

Vierailija
124/130 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se pointti ja päämäärä kummassakin tapauksessa ole saada terve lapsi maailmaan? Siitä se työ sitten vasta alkaa! Lapsen hoito ja kasvatus on paljon suurempi työ kuin mikään synnytys.

Se alatiesynnytys tai sektio on kuitenkin aika pieni hetki ihmisen elämässä. Lapsi(toivon mukaan) pysyy elämässäsi niin kauan kuin elät.

Vierailija
125/130 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, mitä ajattelette, mutta synnytys tarkoittaa tapahtumaa, jonka päätteeksi vauva on maailmassa. Arkikielessä sillä tarkoitetaan usein juuri tuota lapsen puskemista alakautta, mutta virallisesti sektiokin on synnytys.

Sinänsä... who cares? Mä en ymmärrä, miten tää voi olla kenellekään ongelma! Mulle on ihan sama, oliko se synnytys vai ei. Vauva syntyi ja se oli mukavaa!

Vierailija
126/130 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö teillä kateeksi kun jouduitte punnertamaan ja pillu repesi?

Vierailija
127/130 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä ei ole ikuista rumaa arpea mahassa.....

Vierailija
128/130 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos sulla ei tullut raskausarpia tms mistä jälkikäteen näkisi että olet ollut raskaan... Pöljiä olette!

Vierailija
129/130 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HANKKIKAA ELÄMÄ!!!!!

Kuka tollaista lapsellista väittelyä jaksaa.

Vierailija
130/130 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio ei ole synnytys. Se on leikkaus.