Millainen äiti SINÄ olet, jonka mielestä sektio ei ole synnytys?
Arvaan, olet kouluttamaton kotiäiti, tai lesta. Tai synnytyksen jälkeisestä masennuksesta rankan alatiesynnytyksen jälkeen kärsinyt. Tai monilapsisen perheenäiti, jonka duunarimies ei tee kotitöitä. Kerro itsestäsi! Olen aina miettinyt millainen ihminen ajattelee noin. ;)
Kommentit (130)
kun minä olen kuitenkin synnyttänyt;))))
että sektiossa välttämättä pääsisi vähemmällä. On helppoja alatiesynnytyksiä mutta myös hyvin (postoperativisesti) helppoja sektioita. Mutta se syntymän vaihe (=ei ponnistusvaihetta) on kyllä sektiossa helpompi, ehkäpä jotkut tarkoittavat sitä.
Eikö se pointti ja päämäärä kummassakin tapauksessa ole saada terve lapsi maailmaan? Siitä se työ sitten vasta alkaa! Lapsen hoito ja kasvatus on paljon suurempi työ kuin mikään synnytys.
Se alatiesynnytys tai sektio on kuitenkin aika pieni hetki ihmisen elämässä. Lapsi(toivon mukaan) pysyy elämässäsi niin kauan kuin elät.
Ihan sama, mitä ajattelette, mutta synnytys tarkoittaa tapahtumaa, jonka päätteeksi vauva on maailmassa. Arkikielessä sillä tarkoitetaan usein juuri tuota lapsen puskemista alakautta, mutta virallisesti sektiokin on synnytys.
Sinänsä... who cares? Mä en ymmärrä, miten tää voi olla kenellekään ongelma! Mulle on ihan sama, oliko se synnytys vai ei. Vauva syntyi ja se oli mukavaa!
Käykö teillä kateeksi kun jouduitte punnertamaan ja pillu repesi?
Kun meillä ei ole ikuista rumaa arpea mahassa.....
tai jos sulla ei tullut raskausarpia tms mistä jälkikäteen näkisi että olet ollut raskaan... Pöljiä olette!
HANKKIKAA ELÄMÄ!!!!!
Kuka tollaista lapsellista väittelyä jaksaa.
Sektio ei ole synnytys. Se on leikkaus.
Vierailija:
Pakko vielä kommentoida, että ehkä me liikummekin hieman eri piireissä. Onneksi. Ap