Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kääk! Kaverit osti asunnon, repi parketit pois ja laittoi tilalle laminaattilattian! En tajua.

Vierailija
13.10.2007 |

Mikä hitto siinä muovilattiassa oikein viehättää?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai eivät halunneet alkaa hiomisprosessiin?

lapsiperhe, joka haluaa kestävän lattian?

Vierailija
2/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäolisin hionut parketin. Puu on aina miellyttävämpää jalan alla, kun muovipintainen tekolattia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


lapsiperhe, joka haluaa kestävän lattian?

Vierailija
4/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiaan tyhmää vaihtaa laminaattiin, kun parketin ja laminaatin hinnassakaan ei enää ole pahemmin merkittävää eroa.

Vierailija
5/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietimme tulevaa lattiamateriaalia tarkasti ja päädyimme laminaattiin, josssa on julkisten tilojen käyttökovuus (ei todellakaan halpaa). Ihan vain sen takia, että olemme lapsiperhe ja en halua vahdata koko ajan, ettei lattiaan tule jälkiä. Jokaikinen vieras on luullut, että meillä on lautalattia, on niin " aidon" näköinen ja tuntuinen. Että ei se taida niin kamalan erilaiselta tuntua, siis aito puu ja laminaatti.

Vierailija
6/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on aika paljon erilaisia ja kestävä laminaatti on taatusti parempi vaihtoehto lapsiperheessä kuin pehmeä parketti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadusta ei tietoa, mutta naarmuakaan ei näy. Kulutusta on kyllä varmaan riittänyt, kun edellinen asukas oli perhepäivähoitaja =)

Joten lienee turhaa jatkaa jauhantaa siitä, että parketti on laminaattia aina parempi vaihtoehto.

Vierailija
8/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulostaa tyhmältä, mutta ensinnäkin se parketti oli mosaiikkia, josta en tykkää, mutta vielä suurempi syy oli, että parketti oli eteisestä jja keittiöstä " syöpynyt" samoista eli edes hionta ei olisi palauttanut sitä hyväksi. Lisäksi hionta olisi ollut kalliimpi kuin uuden lattian laitto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen muuttoa uusittiin makuuhuoneitten lattiat, olivat tosi vanhaa ja rakoilevaa koivuparkettia, syöpyneet ja kuluneet eikä hiomalla olisi tullut yhtään paremmiksi.

Säilytettiin keittiön, ruokailutilan ja olohuoneen vanha mosaiikkiparketti mutta ei se oikein hyvin toimi. Naarmuja ja kolhuja tulee koko ajan normaalielämisestä ja puu imee tahrat itseensä kuin sieni, pelkästä perusvoiteen roiskahduksesta jää ikävä jälki. Inhottaa koko parketti, edellisen asuntomme Pergo-laminaattiin kun ei tullut 6 vuodessa jälkeäkään vaikka siinä asui koirallinen lapsiperhe!

Vierailija
10/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlissa muutamat naiset kulkivat meillä korkokantakengät jalassa. Parkettiin tuli heti lommoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminaatti on monesti paremp vaihtoehto kuin parketti. Lähes kaikissa julkisissa tiloissa käytettään laminaattia sen kestävyyden vuoksi.



Meidän nykyisessä asunnossa oli laminaatti (ikeasta ostetu!) ja halusin sen ehdottomasti vaihtoon mutta emme pystyneet sitä heti vaihtamaan ja nyt kun olemme asuneet vuoden niin en enää haluakaan vaihtaa. Tämä on todella kestävä, ei ainuttakaan naarmua, kolhua tai kulumaa... Ja ihmettelijöille: meillä on 3 lasta ja 2 koiraa, joten kulutusta riittää!

Vierailija
12/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laminaattia ei musta voi mitenkään verrata keskenään,molemmista kokemusta ja kyllä parketti on aina parketti vaikka siihen helposti jälkiä jääkin, ei ole välttämättä koira ja lapsiperheen materiaali.

Tällä hetkellä meillä on joku todennäköisesti halpis laminaatti ja on surkea,kylmä,kovaääninen ja reunat irvistelee,palojakin lohkeillut--on tietty aina muovimattoa " tyylikkäämpi" ,mutta näin meillä.

En siis itse vaihtaisi parkettia laminaattiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla tuntuu olevan vallalla vanha käsitys siitä, miten parketti on " hienojen ihmisten" lattia ja muut käyttävät sitten muovimattoa tai laminaattia. Aikaisemmin näin on ollutkin, kun laminaatti oli mitä oli.

Nykyään asiat ovat kuitenkin toisin, ja monessa kohdassa (tietysti riippuu asukkaiden tarpeista) laminaatti menee puhtaasti ohi parketista.



Meillä on 5 vuotta vanha laminaatti (laatuluokkaa en tiedä, mutta ei kuitenkaan mikään ihan järjettömän hintainen) jolla päivittäin ramppaa lapsiperhe + hoitolapset sekä 3 koiraa. Lattiassa ei ole naarmuakaan!



Hyviä puolia ovat ainakin hyvä kestävyys, helppo pitää puhtaana ja kunnossa ja todella runsas valikoima malleja ja värejä. Lisäetuna on se, ettei esim juhlissa tarvi pyydellä vieraita riisumaan korkkarit ettei lattia naarmuunnu, tai kieltää lapsia leikkimästä muualla kuin matolla toisin kuin parkettiperheissä... Tuttavien suurella vaivalla varjeltu parketti näyttää kaikesta huolimatta 1,5 vuoden jälkeen jo elämää nähneeltä, sellaista en ottaisi mistään hinnasta.



En keksi ainuttakaan huonoa puolta laminaatista!

Vierailija
14/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parketti on ainoa oikea lattiamateriaali ja tänä päivänä sisustusesine. Meillä vaihtuu parketti uuteen jos siltä tuntuu joko kolhun tai kyllästymisen myötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vuoden parketti ja ei kiitos enää ikinä, aivan karsean näköinen oli, meillä sentäs vaan 2 lasta eikä elukoita. Nyt upea tumma laminaatti ja on tosi hyvännäköinen ja -kuntoinen!



Ystäväpariskunnalla on halpaa laminaattia lattiassa, sekin on hyvännäköinen ja kestänyt tosi hyvin.



Makuasioista _ei_ voi edelleenkään kiistellä ;)

Vierailija
16/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalliimpaa kuin parketti ja laminaatti.

Vierailija
17/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi lisä hullunkurisiin perheisiin :)

Vierailija
18/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi varoa veden kanssa. Voi lotrata mielin määrin ja kaikki pesuaineet käy. Ei tarvi ostaa kalliita puu pesu aineita.

Vierailija
19/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää jäljitelmistä kuten laminaatista tai tekonahkasta, ne on niin muovisia. Sama juttu tekokuituisten kankaiden kanssa, tosin niitä on vähän vaikeampi välttää.

Vierailija
20/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon myyntihintaan tuo on sitten kumman tärkeä tekijä vaikka oikeasti yliarvostettu juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä