Kääk! Kaverit osti asunnon, repi parketit pois ja laittoi tilalle laminaattilattian! En tajua.
Mikä hitto siinä muovilattiassa oikein viehättää?
Kommentit (37)
Vierailija:
Laminaatti ollut lattiassa 8 vuotta. Iso koira ja 2 lasta eikä naarmun naarmua!!! Mitenköhän olisi parketin laita...
Voi oksetus ! Eikö jo kyllästytä ?
Itse halusin sen vaihtaa kuitenkin laadukkaaseen, tummaan laminaattiin ja jouduttiin maksamaan jopa lisää, koska rakentajat ostavat niin isoja määriä parkettia, että saavat sen sitten niin edullisesti.
Eli raha ei meillä ollut todellakaan syynä, vaan laminaatin kestävyys lapsiperheessä! Edellisessä asunnossa oli parketti ja se oli hetkessä tosi huonon näköinen.
Mietin kyllä myös tuota asiaa, että harmi jos vaikuttaa asunnon hintaan vaikka itse lattiasta maksettiin enemmän kuin oltais parketista maksettu.
herranjumala! meidän laminaatti irvistää kun koiralta tippuu vesi suupielistä--mitähän se olisi jos oikein lotrailisi ja laminaattiin on OMA pesuaine--muuten menee lattia harmaaksi.
Vaihdettiin kans uuteen asuntoon laminaatti, vaikka asunnon hintaan ois saanu uuden lankkuparketin ja päikseen meni, ei mitään hyvitetty.
Me ollaan tyytyväisiä ja pääasia niin. Minusta tuo on hyvin vanhanaikainen käsitys, että parketti olisi parempi kuin laminaatti. Meidänkin laminaatti maksoi 34,90 m2 ja halvemmalla olisi monia parkettejakin saanut.
Sinäpä sen sanoit että laminaatti irvistää heti pienestäkin vesimäärästä ja se on ihan eri luokan ongelma kuin pienet parketin kolhut.
Harmaaksikin vetää muovilattia.
Mä en ikinä voisi laittaa laminaattilattiaa!
Ei ole kyse hinnasta, vaan tyylistä.
Täytyy sanoa, etten ole vielä tähän päivään mennessä nähnyt sellaista laminaattilattiaa, jonka omaan kotiini kelpuuttaisin.
Kun kerran parketti on vuosikymmeniä ollut se paras vaihtoehto, ei sitä mielipidettä haluta vaihtaa - todellisuudesta viis.
Ja ne, ketkä uskaltavat tehdä eritavoin (ja olla vielä tyytyväisiä!) leimataan junteiksi.
Unohdetaan täysin käytännöllisyys, erilaiset tarpeet ja erilaiset maut. Kun kerran parketti on Parketti, niin ollaan härkäpäisiä sen kanssa.
eikä niissä kummassakaan kovin paljon puuta ole. Parketissa ohut puuviilu liimataan samanlaisen liimalevyn päälle kuin laminaatissa se kuva. Molemmat päällystetään sitten monella kerroksella kovaa ja varsin hengittämätöntä myrkkylakkaa. Että se siitä puusta ja puun tunnusta.
Ja tämä ei liity omiin valintohin, sillä meillä on itsellä laattaa ja sellaista vanhanaikaista paikallaliimattua mosaiikkiparkettia, joka oikeasti ON kokopuuta, mutta jota ei kaupoissa enää edes myydä. Jos nyt pitäisi valita uusista materiaaleista lattia, laittaisin todennäköisesti linoleumia...
kaupungin vuokra-asunnoissa ja huoneissa on harmaat muovimatot:D.
Juuh, kaikkea ei ihan kannata uskoa ja provosoitua niistä.
kyllä laminaatin olisi voinut parketin päälle asentaa... :O
Vierailija:
kyllä laminaatin olisi voinut parketin päälle asentaa... :O
Mutta kun lattia nousee, eivät ovet välttämättä enää mahdu avautumaan. Tietty jos haluaa sahailla joka ovesta vähän pois, niin voihan sen niinkin tehdä. ei mun mielestä vaan kovin käytännöllistä...
Tässä on lattioiden lattia! Googleta wicanders. Vähän mainostekstiä:
Kaikki Wicandersin vinyylipintaiset korkkilattiat ovat saaneet uuden entistä kestävämmän ja luonnollisemman pinnan. HPS - High Performance Surface - perustuu nanoteknologiaan, jossa päällimmäinen kerros koostuu pienistä nanohiukkasista. HPS-käsittely parantaa olennaisesti vinyylipintaisen korkkilattian naarmujen ja tahrojen kestoa. HPS-mattapinta on myös entistä luonnollisempi ja miellyttävämpi. HPS-tuotteet on kehitetty kovaan julkiseen käyttöön mutta ne soveltuvat hyvin myös kotioloihin, joissa vaaditaan erityistä kulutuskestävyyttä. HPS-tuotteiden käyttöluokitus on 33 ja kulutustakuu kotikäytössä on 25 vuotta.
Hinta n 50e/m3 Ihana jalalle!
puunväriset paneelit pois ja panivat jotain valkoista paneelia imitoivaa levyä missä on muovinen " puukuvio" . Ihmettelin vaanettä eikö sitä panelia olisi voinut maalata (meillä ja monella muulla tutulla on onnistunut erinomaisesti)... Ja katto ei olisi näyttänyt ihan muoviselta.
ihan syvältä kun meillä on tällä hetkellä muovimatto parkettikuviolla :D
Mietittiin eka et heti vaihtoon kun muutettiin mut eipäs menekään niin kauan kun talossa on pieniä lapsia. Tosi lämmin ja mukava jalalle. Vaikka pieni joskus pissaa vahingossa lattialle, helppo putsata eikä tartte pelätä et menee tyyliin ponttien väliin pissaa. Eläinten jaloistakan ei tule jälkiä.
Tulevaisuudessa ollaan mietitty lattianvaihtamista sisutusfriikki kun olen henkeen ja vereen... en kyl tie tuleeko laminaatti vai parketti. laminaatissa miellyttää se ettei siihen tule helposti käytöstä jälkiä, mut on tosi vesiherkkä ja aika kylmä jalalle..vaatii minusta lattialämmityksen ja meillä ei sitä ole. Parkettiin varmaan päädytään jospa olisi hieman lämpöisempi jalalle.
Kyllä minäkin otan mieluummin laminaatin kuin parketin! Voisin jopa tehdä saman kuin tuttavasi!
Minulla on puukko pudonnut terä edellä laminaattiin; ei naarmun naarmua.
Laminaatti ollut lattiassa 8 vuotta. Iso koira ja 2 lasta eikä naarmun naarmua!!! Mitenköhän olisi parketin laita...