Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kääk! Kaverit osti asunnon, repi parketit pois ja laittoi tilalle laminaattilattian! En tajua.

Vierailija
13.10.2007 |

Mikä hitto siinä muovilattiassa oikein viehättää?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminaatti ollut lattiassa 8 vuotta. Iso koira ja 2 lasta eikä naarmun naarmua!!! Mitenköhän olisi parketin laita...

Vierailija
22/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Laminaatti ollut lattiassa 8 vuotta. Iso koira ja 2 lasta eikä naarmun naarmua!!! Mitenköhän olisi parketin laita...

Voi oksetus ! Eikö jo kyllästytä ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halusin sen vaihtaa kuitenkin laadukkaaseen, tummaan laminaattiin ja jouduttiin maksamaan jopa lisää, koska rakentajat ostavat niin isoja määriä parkettia, että saavat sen sitten niin edullisesti.



Eli raha ei meillä ollut todellakaan syynä, vaan laminaatin kestävyys lapsiperheessä! Edellisessä asunnossa oli parketti ja se oli hetkessä tosi huonon näköinen.



Mietin kyllä myös tuota asiaa, että harmi jos vaikuttaa asunnon hintaan vaikka itse lattiasta maksettiin enemmän kuin oltais parketista maksettu.

Vierailija
24/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

herranjumala! meidän laminaatti irvistää kun koiralta tippuu vesi suupielistä--mitähän se olisi jos oikein lotrailisi ja laminaattiin on OMA pesuaine--muuten menee lattia harmaaksi.

Vierailija
25/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdettiin kans uuteen asuntoon laminaatti, vaikka asunnon hintaan ois saanu uuden lankkuparketin ja päikseen meni, ei mitään hyvitetty.



Me ollaan tyytyväisiä ja pääasia niin. Minusta tuo on hyvin vanhanaikainen käsitys, että parketti olisi parempi kuin laminaatti. Meidänkin laminaatti maksoi 34,90 m2 ja halvemmalla olisi monia parkettejakin saanut.

Vierailija
26/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäpä sen sanoit että laminaatti irvistää heti pienestäkin vesimäärästä ja se on ihan eri luokan ongelma kuin pienet parketin kolhut.

Harmaaksikin vetää muovilattia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä voisi laittaa laminaattilattiaa!



Ei ole kyse hinnasta, vaan tyylistä.

Vierailija
28/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, etten ole vielä tähän päivään mennessä nähnyt sellaista laminaattilattiaa, jonka omaan kotiini kelpuuttaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran parketti on vuosikymmeniä ollut se paras vaihtoehto, ei sitä mielipidettä haluta vaihtaa - todellisuudesta viis.

Ja ne, ketkä uskaltavat tehdä eritavoin (ja olla vielä tyytyväisiä!) leimataan junteiksi.

Unohdetaan täysin käytännöllisyys, erilaiset tarpeet ja erilaiset maut. Kun kerran parketti on Parketti, niin ollaan härkäpäisiä sen kanssa.

Vierailija
30/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä niissä kummassakaan kovin paljon puuta ole. Parketissa ohut puuviilu liimataan samanlaisen liimalevyn päälle kuin laminaatissa se kuva. Molemmat päällystetään sitten monella kerroksella kovaa ja varsin hengittämätöntä myrkkylakkaa. Että se siitä puusta ja puun tunnusta.



Ja tämä ei liity omiin valintohin, sillä meillä on itsellä laattaa ja sellaista vanhanaikaista paikallaliimattua mosaiikkiparkettia, joka oikeasti ON kokopuuta, mutta jota ei kaupoissa enää edes myydä. Jos nyt pitäisi valita uusista materiaaleista lattia, laittaisin todennäköisesti linoleumia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupungin vuokra-asunnoissa ja huoneissa on harmaat muovimatot:D.

Juuh, kaikkea ei ihan kannata uskoa ja provosoitua niistä.

Vierailija
32/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä laminaatin olisi voinut parketin päälle asentaa... :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


kyllä laminaatin olisi voinut parketin päälle asentaa... :O

Mutta kun lattia nousee, eivät ovet välttämättä enää mahdu avautumaan. Tietty jos haluaa sahailla joka ovesta vähän pois, niin voihan sen niinkin tehdä. ei mun mielestä vaan kovin käytännöllistä...

Vierailija
34/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on lattioiden lattia! Googleta wicanders. Vähän mainostekstiä:



Kaikki Wicandersin vinyylipintaiset korkkilattiat ovat saaneet uuden entistä kestävämmän ja luonnollisemman pinnan. HPS - High Performance Surface - perustuu nanoteknologiaan, jossa päällimmäinen kerros koostuu pienistä nanohiukkasista. HPS-käsittely parantaa olennaisesti vinyylipintaisen korkkilattian naarmujen ja tahrojen kestoa. HPS-mattapinta on myös entistä luonnollisempi ja miellyttävämpi. HPS-tuotteet on kehitetty kovaan julkiseen käyttöön mutta ne soveltuvat hyvin myös kotioloihin, joissa vaaditaan erityistä kulutuskestävyyttä. HPS-tuotteiden käyttöluokitus on 33 ja kulutustakuu kotikäytössä on 25 vuotta.



Hinta n 50e/m3 Ihana jalalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puunväriset paneelit pois ja panivat jotain valkoista paneelia imitoivaa levyä missä on muovinen " puukuvio" . Ihmettelin vaanettä eikö sitä panelia olisi voinut maalata (meillä ja monella muulla tutulla on onnistunut erinomaisesti)... Ja katto ei olisi näyttänyt ihan muoviselta.

Vierailija
36/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan syvältä kun meillä on tällä hetkellä muovimatto parkettikuviolla :D

Mietittiin eka et heti vaihtoon kun muutettiin mut eipäs menekään niin kauan kun talossa on pieniä lapsia. Tosi lämmin ja mukava jalalle. Vaikka pieni joskus pissaa vahingossa lattialle, helppo putsata eikä tartte pelätä et menee tyyliin ponttien väliin pissaa. Eläinten jaloistakan ei tule jälkiä.



Tulevaisuudessa ollaan mietitty lattianvaihtamista sisutusfriikki kun olen henkeen ja vereen... en kyl tie tuleeko laminaatti vai parketti. laminaatissa miellyttää se ettei siihen tule helposti käytöstä jälkiä, mut on tosi vesiherkkä ja aika kylmä jalalle..vaatii minusta lattialämmityksen ja meillä ei sitä ole. Parkettiin varmaan päädytään jospa olisi hieman lämpöisempi jalalle.

Vierailija
37/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin otan mieluummin laminaatin kuin parketin! Voisin jopa tehdä saman kuin tuttavasi!

Minulla on puukko pudonnut terä edellä laminaattiin; ei naarmun naarmua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi