Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallatko ostaa asunto-osakkeen, jos myyjänä on yksityinen?

Vierailija
09.10.2007 |

Vai onko mieletäsi parempi, että välissä on kiinteistövälittäjä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperityöt voi hoitaa jokatapuksessa omassa pankissa jossa on laina tai ostaa välittäjältä kyseinen palvelu, että auttavat kauppatapahtumalla. eli voit myydä itse mutta hoidat itse tapahtuman muualla. Oli kyse välittäjästä tai yksityisestä myyästä molemmilla on sama vastuu. Välittäjät vain tietävät yleensä asunnosta vähemmän, kuin asukas joten ne saattavat antaa vääriä tietoja ostajalle. Itselläni on tälläisiä kokemuksia. Eli ol kyseessä välittäjä tai omistaja myymässä kannattaa muistaa kysellä kaikkiasiat, pyytää taloon liittyvät paperit ja mahdollisesti tarkistaa asioita vielä isännöitsiältä.

Välittäjä luo "näenäisen" virallisen tunteen kauppahetkelle ja siihen jää sen hyödyt ja vie rahat välistä.

Vierailija
2/24 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä on aina myyjä, ostaja on ostaja ja kiinteistövälittäjä näyttää asunnon, tekee paperit ja vie rahat välistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se kiinteistönvälittäjä muuta tee kuin tosiaan toimii välittäjänä myyjän ja ostajan välillä. Asunnon ostajan pitää olla aina tarkka, ja tehdä selvitykset.

Vierailija
4/24 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuntoa. Välittäjä on ollut huono kaikinpuolin. Asunto pitäisi saada nopsasti myytyö, jotta saataisiin se asunto mikä meillä nyt on kiikarissa. Laskeskelin, että voisimme pudottaa hintaa muutamalla tonnilla jos myytäisi itse. Ap

Vierailija
5/24 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevista remonteista ja muista taloa koskevista asioista, rasitteista, kunnosta yms.

Vierailija
6/24 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa välittäjällä on todella iso vastuu. Tästä on olemassa ennakkotapauksia, kun esim. laissa määritelty asuntoesite on ollut harhaan johtava. Tällasia mm. pinta-aloihin liittyvät asiat. Eli välittäjän pitäisi mm. ammattilaisena huomata/tietää asioita joita mahd. asiakkaana toimiva asunnon myyjä ei välttämättä huomaa.

Olen itse mm. saanut välittäjältä korvauksia vähän em. kaltaisessa tapauksessa. Olin siis asunnon ostaja.

Tietenkään jos välittäjää ei käytetä, on myyjällä samat vastuut - sikäli tämä vähän asian vierestä.

Vierailija
7/24 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vaan pyytää ne takaisin meidän kohta entiseltä välittäjältä. Voinkohan käyttää samoja kuvia mitä välittäjä otti, jos alan myymään itse? AP

Vierailija
8/24 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni on sitä mieltä ettei ihmiset uskalla ostaa yksityiseltä. Vitsit, kun ei tiedä mitä tekisin. Jos vaihdamme välittäjää, niin uusi välitysfirma kahmaisee ainakin 5000 tonnia palkkiota. AP

Vierailija
9/24 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

välittäjällä on vastuu siinä, että hänen pitää tarkistaa joku asia, jos se selvästi näyttää siltä, että ei voi pitää paikkaansa (esim. joku pinta-ala). Jos myyjä kertoo jotain välittäjälle, ja välittäjä jättää tämän kertomatta ostajalle, on vastuu myös välittäjän. Mutta käytännössä myyjä on kaikesta vastuussa, ja välittäjä on vaan välittäjä.

Vierailija
10/24 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytölle myöhässä ja annoin asiasta noottia... Irtisanoin samalla sopparin (ei johtunut myöhästymisestä) päättyväksi määräpäivänä. Alkoivat heti painostamaan, että pitäisi alkaa pudottamaan hintaa. Naurettavaa mielestäni alkaa puhua hinnanpudotuksesta, koska itse eivät ole saaneet myytyä ja sopimus päättyy viikon päästä. AP

Vierailija
11/24 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos me pyydetään asunnosta esim. 179 000¿. Eikö se tee jo yli 5000¿?

Vierailija
12/24 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään vastuuta kaupan jälkeen. Kunhan vie rahat välistä....

Vierailija
13/24 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku toinen hoitaa. Aloin vaan miettiä, onko esittelyt ja paperihommat niin kauhean iso työ, että siitä viittii toiselle maksaa sen yli 5000¿.

Vierailija
14/24 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä itsekin. Mulla ei ainakaan ole yhtään ylimääräistä rahaa. AP

Vierailija
15/24 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi. Hankit omat kuvat ja paperit. 

Vierailija
16/24 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut sekä asunnon että mökin suoraan ilman välittäjää.

Vierailija
17/24 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sekoittaa 5000 euroa ja 5000 tonnia, niin joo, kannattaa käyttää välittäjää.

Vierailija
18/24 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun joku toinen hoitaa. Aloin vaan miettiä, onko esittelyt ja paperihommat niin kauhean iso työ, että siitä viittii toiselle maksaa sen yli 5000.

Sinä maksat asiantuntijuudesta, siitä että homma hoituu laillisesti eikä tule jälkipuintia. Mainokset, kuvat,  asiakirjat, kontaktit,  tiedonkulku, kaupan järjestelyt käytännössä, varainsiirtovero.

Itse myyvien suttuisten kuvien ja kohteiden yli hypätään netissä. Mietitään, mikähän hämärätyyppi tuotakin roskaa myy. 

Vois hampaankin toki paikata itse, paikka-ainetta saa apteekista.

Vierailija
19/24 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan tehdä kaikkea 

Vierailija
20/24 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tulevista remonteista ja muista taloa koskevista asioista, rasitteista, kunnosta yms.

Isnnännöintodistus 🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme