mite jotku pärjää sillä kotihoidontuella? en ymmärrä. pitää olla miehellä hyvät tulot,vai?
Kommentit (106)
Kyllä jokaisella perheen lapsella on oikeus inhimilliseen lapsuuteen, myös sillä pienimmällä. Äitiysloma loppuu, kun hän on n. 8 - 9 kuukautta, siitä vuoden, puolitoista voi vallan hyvin ihan kuka tahansa vähän venyä. Jos ei voi, ei hanki enää lapsia.
On aivan eri asia joutua päivähoitoon 8-kuisena kuin 1,5-vuotiaana tai 2-vuotiaana.
Ja kyllä se niille isommille lapsille tekee vain hyvää opettaa, että raha ei sada taivaasta. Ei heille, eikä äidille.
Ja milloin vanhemmuudesta on tullut joku " mua ei huvita, tää ei oo kivaa" -elämys. Lapsen edun pitää voida mennä edelle.
Kumma kun nyt kotihoidon puolestapuhujia löytyy pilvin pimein! Ei ihmekään että Suomesta puhutaan kotiäitiyhteiskuntana!!!! Sitähän se näyttää p****le olevankin!!
Camoon, ei se hoitopaikka lapselle niin kamala paikka ole. Oma 1,5-vuotiaani meni just hoitoon ja hyvin on mennyt. Olin siis hetken khh-tuella, vanhempien kanssa olin täydet vuodet. Enää en kuitenkaan halunnut kituutella kotona. 7 vuoden yliopisto-opinnot jo vaativat, että menin välillä töihinkin!!
Lapsellani on ihana paikka pienessä ryhmiksessä. Tänäänkin paikalla oli vain 5 lasta ja 2 kivaa tätiä. Siellä se ryhmis on metsän keskellä, kaukana liikenteestä. Tänään olivat tehneet metsäretken ja mukana oli retkieväät.
Vähän OT, muttei päivähoidossakaan AINA vikaa ole...
1,5-vuotiaskin on jo eri asia kuin se 8-kuinen. Eikö sinusta siis??
kun miehellä on hyvät tulot eikä ole isoja lainakustannuksia.
Me pienennettiin asuntolainan maksuja 500 euroon (lyhennys+korko) kun jäin hoitovapaalle.
Mies maksaa kaikki pakolliset menot, kotihoidontuen käytän henkilökohtaisiin juttuihin ja kahvitteluihin :)
Hei haloo mammat!!! Ettekö osaa yhtään kritisoida mitä luette? Uskotte kaiken mitä tänne kirjoitetaan? Nuo kaikki " tiukkis" tekstit on saman tyypin kirjoittamia. Ettekö huomaa kirjoitustyylistä? Ja haluaa tahalleen provosoida teitä, ja naureskelee partaansa kun tuohdutte asiasta!
Ei täällä kaikki kirjoitettu sana ole totta!!!
Vierailija:
Kumma kun nyt kotihoidon puolestapuhujia löytyy pilvin pimein! Ei ihmekään että Suomesta puhutaan kotiäitiyhteiskuntana!!!! Sitähän se näyttää p****le olevankin!!Camoon, ei se hoitopaikka lapselle niin kamala paikka ole. Oma 1,5-vuotiaani meni just hoitoon ja hyvin on mennyt. Olin siis hetken khh-tuella, vanhempien kanssa olin täydet vuodet. Enää en kuitenkaan halunnut kituutella kotona. 7 vuoden yliopisto-opinnot jo vaativat, että menin välillä töihinkin!!
Lapsellani on ihana paikka pienessä ryhmiksessä. Tänäänkin paikalla oli vain 5 lasta ja 2 kivaa tätiä. Siellä se ryhmis on metsän keskellä, kaukana liikenteestä. Tänään olivat tehneet metsäretken ja mukana oli retkieväät.
Vähän OT, muttei päivähoidossakaan AINA vikaa ole...
ja miksi täällä aina tosiaan toitotetaan suureen ääneen, että kyllä sitä yhden tai kaksi vuotta nyt voi olla elämänsä varrella hiukan pienemmillä tuloillakin, ei kaikilla ole vain yksi lapsi, mistä pankista myönnetään lainastakaan lyhennysvapaata vaikka kymmeneksi tai viideksitoista vuodeksi. Ja ihan oikeastiko joku tosissaan on sitä mieltä, että kotihoidontuella pärjää, kun laittaa vanhimmat lapset töihin vastaamaan perheen elatuksesta? Sitäkin ihmettelen, että miten hirveitä paikoissa teidän lapset on hoidossa? Meidän lapset on olleet niin ihanissa päiväkodeissa, että ei he kyllä siellä mitään traumoja saa, vaan viihtyvät oikein mukavasti.
Yhden tai kahdenkin lapsen kanssa voi vielä pitää vapaita mutta jos useamman lapsen kanssa alkaa pitää täysiä vapaita niin kyllä siinä jo talouskin kieltämättä kärsii, ellei mies sitten ole miljonääri:D. Sitäpaitsi en näe mitään vikaa siinä, että lapsi on välillä hoidossakin, kunhan päivät eivät ole ylipitkiä.
Sosiaaliavustuksilla pärjää ihan hyvin.
Kotihoidontuen saamisen edellytys ei ole se, että et saisi tehdä töitä.
Halusin viettää aikaa lapsen kanssa, en raaskinut viedä hoitoon.
niskassa :( Pakko lähtee töihin vaikka lapsi kuin pieni vielä :(
joskin toisinaan tekee tiukkaakin, riippuen laskuista ym
Käymme silti usein esim ulkona syömässä, teemme heräteostoksia jne
Miehen palkka on jotain 2200 kk ja itse saan koithoidontukea noin 600e
Silloin pitää vaimolla olla niin hyvät tulot että perhe pärjää.
Mutta tosiaan, ei ne suuret tulot vaan pienet menot, niin selviää.
Ja mies tienaa n. 1500¿ kuussa. Siitä sitten verot pois, tietenkin vielä. Lisäksi saadaan lapsilisät. Ei muuta.
Ja ihan hyvin pärjätään. Ei me nyt mitään rikkaita olla. Mutta meillä on kattopäänpäällä, ruokaa, vaatteet. Ja välillä voidaan ostaa jotain kivaa ylimääräistäkin =)
En valita
Ekan lapsen kotihoidin 3-veeksi kun sain opintotuen lisäksi. (olin yliopistossa tuolloin)
Toisen lapsen kanssa olin kotona säästöjen turvin. Oltiin siis varauduttu kotivuosiin ennakolta. Tänä vuonna otetaan ehkä lyhennysvapaita kuukausia.
Jos meille joskus tulee kolmas lapsi, niin se on mahdollista vain jonkun perinnön tai miehen huikean palkankorotuksen turvin. Kolmatta tekisi mieli, mutta olemme päättäneet, ettemme tee lapsia vain hoidattaaksemme ne alusta asti vierailla ihmisillä.
Ollaan otettu lyhennysvapaata nyt täksi puoleksitoista vuodeksi mikä ollaan hoitovapaalla, ensin minä ja sitten mies. Kk-tulot on palkka 2100e ja kotihoidontuki+kuntalisä verojen jälkeen jotain 500 ja tietysti lapsilisät. Hyvin pärjää.
minä saan kotihoidontukea verojen jälkeen 240 e kuussa.
Tiukkaa tekee, säästöillä elellään ja maksellaan asuntolainaa.
Oikeastiko kuvittelette että ihmiset haluaa elää noin: vuosikausia kotihoidon tuella ja tehdä pienipalkkaista keikkaa jossain hyllyjä täyttämässä tai mopin jatkeena ja laittaa yläasteikäiset ettimään töitä! Tiedättekö kuinka vaikea on jopa opiskelijan löytää nykyisin edes ilmaista työharjoittelupaikkaa??? Ja älkää nyt taas puhuko siitä VAIN KAHDESTA VUODESTA. Olkaapa kerrankin rehellisiä ja myöntäkää että kotinurkissa on tullut vietettyä vuosikausia kituuttaen kun lapsiakin on tullut enemmän kuin se esikoinen. Ihmekö että tekstikin alkaa olla noin kitkerää kun penniä on venytetty vuodesta toiseen ihan vain periaatteen vuoksi. Haluaako teidän miehet oikeasti tollasta elämää? Oikeasti? Ei mun ainakaan!
Pitäkää vaan köyhäilynne. Laiskuudesta ei nyt ainakaan ole viisasta mennä työssäkäyviä kotiäitien haukkumaan, kun työssäkäyvien on ne kotiäitienkin hommat hoidettava päivätyön lisäksi.