mite jotku pärjää sillä kotihoidontuella? en ymmärrä. pitää olla miehellä hyvät tulot,vai?
Kommentit (106)
että pikkusisarus joutuu päiväkotiin alle 2-vuotiaana, sinun olisi pitänyt jättää se pikkusisarus hankkimatta ja keskittyä passaamaan tuo yksi pilalle.
Pärjätään, kun on pakko. Ja ei, ei saada toimeentulotukea.
mun mies on kotona töistä joka päivä klo 19. En tiedä, huolittaisiinko mua kauppaan töihin iltaisin tunniksi?
Moneltako miehesi lähtee töihin?
Monissa kaupoissa käytetään täydentäjiä, jotka pääsevät aamupäivällä jo töistä pois.
Sieltä löytyy myös mm. hyllyttäjän hommia pelkiksi lauantaipäiviksi kello 7 - 14. Eli lapsi on isänsä kanssa lauantaiaamupäivän. Onpa hirveää. Mitä jos menisivät vaikka puistoon?
tai tehdä lauantai- ja sunnuntaitöitä. Tai myöhäisillan siivouksia, jotka alkaa sen kello 19:n jälkeen.
enkä kestäisi tollasta epäsäännöllistä elämää, että lapset keikkuisi missä keikkuisivat naapurissa tai itsekseen, ja olisin töissä välillä iltaisin, välillä kukonlaulun aikaan, ja miehen kanssa ei nähtäisi ollenkaan, ovella vaihdettaisiin. Meille sopii paljon paremmin säännöllinen elämä, jolloin päivisin ollaan töissä ja mulla on iltaisin aikaa lapsille ja olen kotona. 83
Ihan vapaasti voi tehdä säännöllistä aamua, säännöllistä myöhäisiltaa tai säännöllistä viikonloppua. Ja kai se isäkin lasta hoitaa, eikä naapurit?
Tekosyitä, tekosyitä, tekosyitä, tekosyitä panna se vauva liian aikaisin päiväkotiin. LAISKUUS huipussaan.
Olen ollut kodinhoidon tuella nuorimmaisesta ja elättänyt samalla kaksi murkkua, yksin.
Pärjäsimme, olihan lapsilisät ja elatusmaksut, eli ei kummoinenkaan miehen tuloksi ja lapsilisäthän saavat porukassa olijatkin!
ja äiti silloin kun isä töissä, jos kerran mikään ei koskaan käy jne. Katsotte milloin kukakin on kotona.
Eli 9-kuinen päivähoitoon, kun sinä et viitsi yhtään venyä.
ihan fiksu ja mukava aikuinen esikoisestani kasvoi, vaikka kesken yliopisto-opintojeni päivähoitoon menikin. 92
eikä todellakaan mitkään hyvät, paljon pois työmatkoilla ym, silti pystyin olemaan molempien kanssa sen 3v kotona.
Kolmannen lapsen aikana mies opikeli, opinto tuki niin pieni,etei riittänyt edes matkoihin opiskelu paikkakunnalle, eli autoin häntä vielä vähäisät kotihoidontuki rahoista...
Tiukkaa oli tietty välillä ja tunsin itseni tosi rikkaaksi aina kun menin töihin takaisin, kun pystyi ostamaan kaiken mitä tarvittiin.
mielestäni se on pririointia,minkä näkee tärkeimmäksi,sen pystyy toteuttamaan ja tinkimään materiasta pieneksi aikaa, 2 vuotta ei ole pitkä aika ja minäkin välillä tein keikkaa töihini sen verran etten menettänyt kotihoidon tuki rahoja.
mitä tunne-elämän häiriöitä siihen tuli. Ja vaikka lapsi olisikin fiksu, sinä et ole, vaan itsekäs.
95
ettet pystynyt edes opiskelemaan ja hoitamaan YHTÄ lasta yhtä aikaa? Voi elämän kevät, mitä avuttomuutta!
Vierailija:
ettet pystynyt edes opiskelemaan ja hoitamaan YHTÄ lasta yhtä aikaa? Voi elämän kevät, mitä avuttomuutta!
Siis yksi pieni lapsi pitää survoa hoitoon, että mamma pääsee opiskelemaan!
lisäksi aiomme maksaa hänen koulukirjansa ja harrastuksensa, koska minusta ne kuuluvat vanhempien maksettavaksi, eikä lapsen itsensä. Ylästeikäisellä on yksi harrastus, mikä vie kolme iltaa viikossa. Loput neljä iltaa hän saa käyttää läksyihin ja kavereiden kanssa oloon, kotona hän ei siinä enää juurikaan ehdi nyhjätä. Kotona koulusta on useimmiten neljän maissa, kun koulu loppuu kolmelta. Hänen kaveripiirissään ei ole ketään, kenet pakotettaisiin töihin elättääkseen itseään tai perhettään.