Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva kipu virtsarakossa, mutta testien mukaan ei ole mitään tulehdusta

Vierailija
18.06.2026 |

Onko kenelläkään ollut samanlaista, ja mikä paljastui syyksi? Minulla on siis pitkittynyttä jatkuvaa kipua virtsarakossa, olen käynyt 3 kertaa lääkärissä ja virtsanäytteitä on otettu useampi, mutta testien mukaan ei ole mitään tulehdusta. En ole raskaana. Myös sukupuolitaudit testattu varmuuden vuoksi. Kokeiltu on c-vitamiini, maitohappobakteerit, karpalo, runsas juominen, ei apua.

Osaisiko joko auttaa mikä voisi olla syynä? 

Jatkuva kipu virtsarakossa, mutta testien mukaan ei ole mitään tulehdusta, mistä voisi johtua?

Vaihtoehdot

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä.

Vierailija
2/8 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino painaa sisuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan oikea sairaus. En muista sen tarkkaa nimeä nyt mutta siitä on artikkeli Terveyskirjastossa.

Vierailija
4/8 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin sen: virtsarakon kipuoireyhtymä eli interstiaalinen virtsarakkotulehdus.

Vierailija
5/8 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinan puutetta, kyllä alkoholi suodattaa tukkeumat rakosta ja virtsaputkesta.

Vierailija
6/8 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tuollaista toisinaan. Minulla sen aiheuttaa ilmeisesti stressi. Aiheuttaa lievähköä kipua ja tihentynyttä virtsaamistarvetta. Kaverilla taas oli usein virtsatietulehdus, joka syystä tai toisesta ei näkynyt ikinä testeissä. Kolmas vaihtoehto, joka tuli mieleen on kohdussa oleva myooma tai kysta, joka painaa virtsarakkoa. Neljäs munuasikivi, mutta siinä kipu on yleensä todella voimakas. Onko ultrattu? Sitten toki vakavammat jutut.

Vierailija
7/8 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ultraan. Näkyy jos jotain poikkeavaa. 

Vierailija
8/8 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tihentynyt virtsaamistarve, niin voi olla myös yliaktiivinen rakko. Siihen liittyy joskus myös kipua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi