Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mite jotku pärjää sillä kotihoidontuella? en ymmärrä. pitää olla miehellä hyvät tulot,vai?

Vierailija
03.10.2007 |

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei pärjätä periaatteessa, vaikka meillä ei ole edes jättilainoja, mut kun kuluja on kahdesta autosta ja asunnosta, niin joka kuukausi menee pakkasen puolelle menot. Meillä vaan pärjätään sillä, että olemme säästäneet vauvaa varten ennakkoon rahaa muutaman tonnin ja sillä paikataan sitten ne " pakkaskuukaudet" . Käytännössä näin meinataan elellä mitä luultavimmin 9kk.

Vierailija
62/106 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies hoitaa tänä aikana kaikki laskut mitä nyt ihan hlökohtaiset tuhlailuni maksan omista säästöistäni. Eikä tänä aikana matkustella eikä hirveesti shoppailla. Kakkosauton halusin pitää, tingin mielummin muusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehelle jää kuussa käteen n.2200e ja siitä maksetaan okt:n lainanlyhennys 560e/kk+ kaikki muutkin laskut. Itse saan kotihoidontukea+4:n lapsen lapsilisät. Mielestäni ihan hyvin pärjätään.

Jopa käydään välillä ulkona syömässä. Miehen kanssa 2-3 kertaa vuodessa viikonloppureissuja kylpylöissä. Koko perheen kanssa ehkäpä kans 2 kertaa pidemmän reissun. Esim:Ruotsissa...

Vierailija
64/106 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tosin tienaa, mutta ei mitenkään mahdottomasti, 2200e brutto, käteen jää noin 1650e kuussa. Minä saan kotihoidontukea noin 400 käteen. Miehen tulot menee auto- ja asuntolainoihin sekä ruokalaskuun, minä maksan kaikki muut laskut, vaatteet, lasten harrastukset yms välttämättömän. Eli noilla tuloilla ei elettäis, ellei olis lapsilisiä. Ennen oli säästöjä, mutta ne on mennyt tässä kotivuosien aikana elämiseen.

Saa nähdä kuin käy, kun kohta loppuu kotihoidontuki ja tipahdan perusäippärahalle...

Vierailija
65/106 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään alkuvuodesta uudelleen äitiyspäivärahalle jota saan n 1600e bruttona. Miehen tulot 2500e brutto. Meillä on asuntolainaa vielä lähes 100000e jäljellä, asumiskulut kokonaisuudessaan yli 1000e/kk. On myös oma auto joka onneksi velaton. En koe tilannettamme tiukaksi, rahaa jää aina säästöönkin. Voimme elää mielestäni ihan kivasti, nytkin olemme lähdössä viikoksi etelään parin viikon päästä. Katsomme, mihin rahaa laitamme, emme tuhlaa turhaan. Ruokaan menee eniten koska tykkäämme laittaa hyvää ruokaa ja käydä myös ulkona syömässä. Omista vaatteista, kosmetiikasta ym lähinnä nyt tässä elämäntilanteessa tingin. Lapselle ostan aika paljon kirppikseltä, ja kierrätämme vaatteita ym ystäväpiirissä. Kaiken a&o on järkevä ja suunnitelmallinen taloudenpito ja menot pitää osata suhteuttaa tuloihin.

Vierailija
66/106 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntovelkaa on, mutta mitoitettu niin, että voin olla kotona siihen kunnes nuorin neljästä lapsesta on sen kolme.

Harrastuksia on, syödään hyvin, ostetaan niin uutta kuin käytettyä, mutta matkustelusta on tingitty. Ja monen mielestä asutaan röttelössä, mutta meille tämä vanha talo on paratiisi!

Emme vaihtaisi tätä arjen luksusta muuhun, vaikka välillä on tiukkaa! =)

Vierailija
67/106 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tulot bruttona 3000 euroa/kk. Minä lasten kanssa kotona kotihoidontuella. Asutaan Helsingissä kivalla alueella omakotitalossa, lainaa 180 000 euroa. EI edes jouduta kitsastelemaan älyttömästi. Autokin on hieno :)

Monet enemmän tienaavat kärräävät lapsensa hoitoon heti, koska " rahallinen tilanne niin vaatii" . Joopa joo, kaikki on niin suhteellista.

Vierailija
68/106 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin, vaikka mies saa vain 1200e/kk käteen ja minä sen n.500e kotihoidontukea + 100e on lapsilisä. Meillä tosin on säästöjäkin jonkin verran ja velkaa ei yhtään, vaikka ei meidän silti ole pahemmin tarvinnut säästöihin edes koskea.

Vuokraan menee 700e, ruoka 400e, bensa 100e, perheuinti 65e, taaperojumppa 80e/lukukausi, puhelin (molempien kännykkälaskut) ja tietokone n.70e + muut ehkä n.100e/kk. Isommat laskut ja hankinnat maksetaan sitten säästöistä. Ja yleensä jää joka kuukausi näistä pienistä tuloista jotain säästöönkin. Tv-lupa, vesimaksu + vakuutuksethan ei lankea sentään joka kuukausi maksettavaksi.

Minä käyn kampaajalla joka toinen kuukausi, miehen ei tarvitse kun se on kalju :D.

Lapselle ja itsellemme hommataan vaatteita tarpeen mukaan ja lapselle (kohta 2v) löytää kirppareiltakin usein hyväkuntoisia ja kivoja vaatteita.

Emme tupakoi emmekä käytä alkoholia. Ulkona käydään syömässä pari kertaa kuukaudessa.

Kotona meinaan olla ensi syksyyn asti, sitten tyttäremme on melkein 3v.

Vierailija
69/106 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo lainoja, 2 autoo, ei juoda eikä polteta ja syödään itsetehtyä ruokaa mutta tosin miehellä onkin tosi hyvä palkka.

Vierailija
70/106 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei matkustella, ei polteta, ei juoda

ei asuntolainaa, pienet asumiskulut. Iso asunotlaina pakottaa monet töihin nopeasti

turha kuluttaminen pois, turhat ostokset pois tai siirretään eteenpäin

mies tienaa 1400 netto, minulla satunnaiset keikkatyötulot + kht

Vierailija
71/106 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis voi käsittää tuota rutinaa asiasta.

Vierailija
72/106 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kuntalisiä ja mies saa käytännössä harjoittelijan palkkaa vielä (11 e/h brutto) joten aika tiukilla ollaan asuntolainan kanssa. Onneksi maksetaan tää eka vuosi vaan korkoja. Itse teen keikkaa minkä kerkiän, pidän soittotunteja ja teen sijaisuuksia.

Vierailija
73/106 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat varmaan elatusmaksujakin vielä.

Jos saisit 240 e kuussa ja lapsilisän 100 e, niin mietipä sitten, miten pärjäisit. Näin meillä yhden lapsen perheessä.

Vierailija
74/106 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo saa toki lapsilisät mutta voiko sun mielestä verrata yhden ja viiden lapsen kulutusta keskenään...?

Kyllä kuule viidestä lapsesta on myös viisinkertaiset menot siihen yhteen ainokaiseen verrattuna.

Ja meillähän ei kukaan tuonut palkkaa kotiin ja elatusmaksut on tosi pienet kun niitä vertaa palkkaan.

Vierailija
75/106 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tullaan toimeen. Asuntolainaa lyhennetään 600e/kk, sähköön 150e/kk, autolainaan 80e/kk, jätehuoltomaksut 50e/kk, vakuutukset n. 50e/kk. Sen lisäksi puhelin, netti, tv-lupa maksut.

Hyvin syödään, harrastetaan, välillä juhlitaan ja matkustellaankin. :)

Vierailija
76/106 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden lapsen kotihoidontuella?

Et olisi. Lapsilisät nousevat hurjasti, kun lapsia on paljon. Turhaan hurskastelet omalla taloudenpidollasi.

Vierailija
77/106 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menot oli silloin paljon pienemmät eikä tarvittu isoa asuntoa kuten viiden lapsen kanssa.

Vierailija
78/106 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuu,, voit myös kierrättää sisarukselta sisarukselle...

että yritäppä ymmärtää tätä rutinaa!!!!

Vierailija
79/106 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan tällä hetkellä kotihoidontukea n.320e nettona että ei mun mielestä paljoa enempää kuin yhden lapsen kanssa. Ruokaan menee 500e/kk sisältäen vaipat, pesuaineet yms..

Vierailija:

yhden lapsen kotihoidontuella?

Et olisi. Lapsilisät nousevat hurjasti, kun lapsia on paljon. Turhaan hurskastelet omalla taloudenpidollasi.

Vierailija
80/106 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa itse ymmärtää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi