KESÄNUPUT 27.10-2.11
Kommentit (45)
Kyllähän se niin on, että Lexa on varmastikin kaunein, komein, ihanin ja söpöin vauva mitä maa on koskaan päällään kantanut.. Ainakin äiti ja isi on sitä mieltä ;) Onneksi myös tutuilta (ja tuntemattomiltakin) on tullut samansuuntaisia kommentteja =)
Itse odotin raskauden loppupuolella kauhulla, että jos se vauva onkin ihan hirveän ruma! Kun ei kaikki vauvat ihan oikeasti ole kauniita, mutta eihän sitä voi mennä tietysti kenellekään sanomaan. Yritä siinä sitten keksiä jotain ympäripyöreää kehun tapaista ja imeskellä poskia kun niin naurattaa :D
Leo on nukkunut nyt edelliset 2 yötä huippuhyvin! On nukahtanut 21.-21.30 itse omaan sänkyynsä (kun tavallisesti nukahtaa syliin ja siitä sitten kannetaan sänkyynsä) ja herännyt syömään vasta kuudelta aamulla. Sen jälkeen jatkaa vielä unia, eilen heräsi vähän kymmenen jälkeen ja tänään kun piti ehtä kerhoon puol 10 niin herätin ysin aikoihin. Varmasti olisi nukkunut siis pidempäänkin :) Myös päiväunet maistuu hyvin edelleen, nytkin koisannut jo reilun tunnin.
Maanantaina maisteltiin ekan kerran banaania, liekö sitten sillä ollut osuutta asiaan. Ainakin tuntui maistuvan hyvin, varsinkin kun ne mitkään kaupan hedelmäsoseet ei oikein uppoa edelleenkään..
Jaahas, nyt se sitten heräsikin eli se niistä pitkistä päiväunista mistä just pääsin kehumasta =)
Jestas että on pimeää! Satais äkkiä lunta niin piristäisi vähän.
Ananasnektari: Ollaan asusteltu täällä Joensuussa kohta pari kuukautta, ja oon ihan rakastunut tähän uuteen kotikaupunkiin :) Jotenkin tykkään hirmuisesti asua täällä!
On muuten tällä hetkellä meidän perheessä harvinainen tilanne, molemmat lapset on samaan aikaan päiväunilla. Kävisin itsekin päikkäreille, mutta kohta pitäis tulla vieraita niin en viitsi käydä nukkumaan. Tää pimeys on kyllä oikeesti ainakin miulla pahentanut tätä jatkuvaa väsymystä :(
Ensi viikolla olis tarkoitus raahautua jumppaan ensimmäistä kertaa tsiljoonaan vuoteen... saas nähdä kuinka käy, kunto on nimittäin aika pohjalukemissa! Tavoite olis selviytyä omin jaloin jumppasalista ulos :)
Vauvojen ulkonäöstä sen verran, että toki tuo oma vauva on se kaunein ja ihanin, mutta enpä ole rumaa vauvaa tähän ikään mennessä nähnyt.
Deepest Blue kera tyttöjen
Huomenta
Meillä oli viime yö taas ihan ok kun ei saanut eilen mitään allergisoivaa. Toissa yön huusi koko yön ja piereskeli, oli saanut lusikallisen bataattia samana päivänä, taitaa siis olla ensimmäinen epäsopiva ruoka, hyvin menee... muuta ei ollakkaan kokeiltu :). Pahoin pelkään, että sieltä paljastuu kymmeniä eisopivia ruoka-aineita ja ahdistaa... mm. kaupan purkkeja ei voi antaa lähes olleskaan jos sattuu olemaan perunalle ja omenalle allerginen.. (tai onhan siellä muutamia toki) ei kun itse väsäämään alusta loppuun. Viime yö oli siis ok, kyllähän tyttö heräili, mut annoin aina pullosta vettä ja rauhottui, kerran söi klo 3 aamulla. Nälkäänsä ei siis herää...
Musta 90% vauvoista on ihanan näköisiä, jotkut on sitten vähän omituisemman näköisiä, en silti sanoisi rumiksi. Musta on kiva jos tytön tunnistaa tytöksi ja pojan pojaksi :). ei ole ollut ulkonäköasiat päällimmäisenä noiden meidän terveysoneglmien jälkeen, tokihan sitä kauniita lapsia toivoo ja onneks olen myös sellaset saanut. :D, ainakin omasta mielestäni. Poikaa aikoinaan ihasteltiin ja kommentoitiin joka paikassa kun on tumma ja ripset 100 metriä, tyttö on enemmän sellainen tavallinen kalju Suomi vauva, mut ihan on tytön näkönen pitkillä ripsillä :). Kuulemma on ihan kuin minä pienenä...
Mäkin meen tänään jumppaan ja nyt päivällä pitää mennä etsiin pojalle Halloween asu huomisiin juhliin... Huomenna illalla ois mulla taas menoa..krooh ja pyyh on se niin raskasta olla social butterfly......... :D :D
Kix ja neiti allerginen 4,5kk
Täällä ollaan sairasteltu jo 3 viikkoa putkeen, sitkeä on tämä räkätauti ja yskä. Tyttökin oli nuhassa mutta hän jo nyt onneksi parantunut.
Kiinteät on aloitettu täälläkin. Peruna-porkkanasosetta tai kasvissosetta tyttö tykkää syödä, mutta mikkään marja tai hedelmäsose ei uppoa. Tiukasti puristaa suunsa kiinni jos esim omenasosetta yrittää tarjota. Samoin kävi persikalle ja ruusunmarjalle, alkuun kyllä protestoi nuita kasvissoseitakin ja nyt on hiljalleen oppinut syömään sitä joten toivotaan että pian menee jokin hedelmäsosekkin kun ahkerasti maistellaan, siitähän sitä opitaan =)
Kovasti meillä tyttö yrittää päästä jo eteen päin ryömimällä. Jalkansa saa jo välillä vedettyä melko koukkuun vattansa alle ja kädet kurkottaa pitkälle eteen päin ja yrittää sitten itseään "vetää" eteen päin =) Odotettavissa siis on että tämäkin napero lähtee hyvissä ajoin liikenteeseen =)
Oulun mammojen kanssa olis kiva taas nähdä! =)
Vauvojen ulkonäöstä: Kyllähän se oma napero se kaunein aina on varmasti jokaisen mielestä, itse en ole vielä rumaa vauvaa nähnytkään =)
Jahas, meidän pikku neiti taisi herätä, kuulumisiin taas!
Kauris ja tyttö 4,5kk
Täälläkin on menneet yöt hulinaksi. Useamman yön on heräillyt 3-4 kertaa. Viime yönä heräsi yhden aikaan ja lähes tunnin levottomana pyöriskeli. Ei kuitenkaan nälkään herännyt. Söi vain sen yhden kerran 4 aikoihin. Ja taas kuuden aikoihin alkoi kitinät sängyssä, mutta vieressä nukkui vielä 7.20 asti. Luulen, että heräilyt johtuvat siitä kun haluaisi koko ajan kääntyä mahalleen ja ollaan sitten yökin liikenteessä. Toivottavasti menee pian ohi. Kyllähän tämä jo alkaa itseä väsyttää... Kun oli jo kerennyt tottua kerran yössä heräämiseen : )
Ruokia on maisteltu nyt peruna, porkkana, persikka, päärynä, omena, banaani ja maissi- ja pe-povelliä. Hedelmäsoseille vähän irvistää, jos ovat olleet jääkaapissa. Mutta hyvin tuntuu kaikki uppoavan ja mistään ei ole mahaoireita tai muita oireita tullut. Pitäisikin lähteä käymään citymarketissa, kun siellä oli ihan hyvä tarjous soseista.
Koskas me Oulun mammat taas nähtäis? Pitää olla sähköpostilla yhteydessä...
Jaahas, nyt alkoi taas ähinä käymään vaunuissa, joten kutsu käy!
Tuikku ja pikkuneiti 4kk1vko
Laitoin just meiliä Oulun mammoille treffeistä. uskaltaiskohan yrittää tytölle jo luumua tai kesäkurpitsaa vai meneeköhän ens yö taas hulinaksi....
Pojan leikkikoulussa on huomen illalla Halloween juhlat, on ne ajan keksineet.... ja mun pitäs siitä mennä naisten saunailtaan kaunistautumaan... ehkä menemme vielä riisin voimin muutaman päivän :).
moivan siis kaikille. hengissä ollaan vaikka välillä meneekin lujaa tämäarki. tyttö kasvaa kovasti, kuten veljensäkkin eli pituus + ja paino +-
kiinteitä on vähän harjoiteltu ihan hyvällä tuloksella; bataattia, perunaa, hedelmiä
muutama viime yö on mennyt tissittelyksi 2-3h välein eli kiinteitä täälläkin on kohta lisättävä.
käntyillään täälläkin ja eteenpäin olis kova hinku...toistaiseksi pyöii vain napansa ympäri.
koitan aktivoitua taas tänne seurailemaan teidän metkuja. olisi itsellekin tuo veratais tuki taas paikallaan.
terkuin, art&neiti4kk10pv
Yritänpä vielä sitä kuvaa saada lisättyä, tuskin onnistuu...
Meillä tuli iltaparkujakson jälkeen unijakso - ei nimittäin tyttö ole moneen yöhön heräillyt! Menee 21-22.30 välillä nukkumaan, herää ehkä kerran ennen 24.00 ja posottaa vähintään 7-8 asti yhtä kyytiä, tankkaa, ja nukkuu 9-11 saakka. Eilen nukkui vielä ulkona 4h päikkärit.
Hain Nasolinin 50mg nenätippoja ja niiden avulla nenä on pysynyt tosi hyvänä, saa laittaa 6h välein 1 tipan per sierain.
Unohdin eilenkin pillerin moneksi tunniksi...
Edelleenkään ei ole kääntymishaluja yhtään. Käsien hallinta sen sijaan on erinomaista, heiluttelee leluja, vie suuhun (ja osuu sinne hyvin) jne. Makuullaan yrittää nostaa päätä suoraan ylös, melkein 10cm pää jo nousee ja ähinä on melkoinen :) On ollut todella iloinen päivisin ja naureskelee kaikelle. Esim. vaatteiden vaihto (paidan/ bodyn pois ottaminen!) on joka ikinen kerta ääneen hekottamisen arvoista, ollut jo 3 vko ajan!
Ostin eilen 2 paksumpaa ja isompaa myssyä kylmeneviin säihin, toinen on lämmin vuorellinen sininen villainen kypärämyssy ja toinen vaaleanpunainen ohuempi "pipo" naruilla ja tupsulla ja nallenkuvalla. Pitäisi jostain saada inspiraatio alkaa lajitella pienet vaatteet, rintapumput ja muut vehkeet pois ja myyntiin.
Meillä on 5kk nla vasta joulukuun ekalla viikolla.
Alcatraz ja Meeri 4kk 1vko
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=446176ba-a716-11dd-adc7-…!
Kiva, että jonkun muunkin napero nukkuu joskus yönsä hyvin. Välillä oikein tulee todella paha mieli teidän muiden puolesta, kun itse saan lähes aina kertoilla todella hyvin nukutuista öistä ja muut sitten heräilee tunnin-parin välein =/
Eilen Lexa taas nukahti itsekseen omaan sänkyynsä (jes! jos siitä syliin nukahtamisesta päästäisiin jossain vaiheessa kokonaan) vähän ysin jälkeen, söi 3.30 ja 9 aikoihin ja koisii edelleen :) Kymmeneen mennessä on nyt heräillyt itsekseen jo useamman päivän. Päiväunet onkin sitten ollut välillä taas vaan tunnin mittaisia, tosin eilen posotti vaihteeksi ekalla kerralla 2,5 tuntia :)
Toivottavasti kukaan ei ottanut nokkiinsa siitä mun "vauvatvoiollarumia"-jutusta, tarkoitin enemmänkin sitä mitä joku muukin tuolla kirjoitti, että joku voi olla "omituisen" näköinen eikä "ruma" (sanavalinta ei taas kerran ollut paras mahdollinen) ja lähinnä mietin sitä oman vauvan ulkonäköä. Mutta niinhän se on, että oma on oma ja varmasti ihan yhtä rakas oli se millainen hyvänsä :) Onhan Leollakin lasinpuhaltajan posket ja kunnon makkarat sekä reisissä että ranteissa + muutenkin on oikein hyvin viihtynyt ruoka-aikaan kotosalla. Puhumattakaan isin pimppileuasta ja äitin poskikuopista ja kyllä se vaan on maailman ihanin poika =D
Leon isomummi kävi eilen kylässä, ei ollakaan nähty viimeksi kuin Leon ollessa vielä ihan pieni pallero. Lahjojakin tuli, mutta ei se jätkä osannut hakea säästöpossuaan esile niinkuin isi oli yrittänyt etukäteen opettaa ;)
Famukin oli eilen lahjonut poikaa, se oli saanut valmiiksi pipon, tumput ja sukat sellasesta tosi makeesta eri vihreistä ja valkoisesta koostuvasta langasta. Hyvä homma varsinkin uudet villasukat, kun entiset alkaa käymään jo kohta pieniksi.. Just eilen laitoin pieniä sukkia ja pipoja pois, taas kerran tippa linssissä :) Vitsit että niitä vaatteita onkin kerääntynyt, nyt jo jäänyt hirveä kasa pieneksi ja kohta varmaan saa jo alkaa keräilee 62 senttisiäkin pois käytöstä =( Noh, eipähän ainakaan tarvi ostaa enää seuraavalle lapselle uusia vaatteita (paitsi tietysti JOTAIN uutta ja omaa pitää tietysti sitten olla:)
Siitäpä tulikin mieleen, että ei (onneksi?) ainakaan vielä ole se pikkusisko- tai veli tulossa meille, menkat kun alkoi eilen. Tällä kertaa tasan 28 päivää, kun se edellinen kierto oli jotain 50+.. Ehkäpä se nyt sitten alkaa tasoittumaan taas.
Jos se Leo kohta heräilis niin pitäis lähteä ostamaan uusia renkaita vaunuihin kun yhestä tuli jo ilmeisestikin sisäkumi kurkkaamaan (ilma kyllä vielä pysyi sisällä, mutta ei kiva jos se sitten hajoaa jossain lenkillä) ja muutenkin ne on niin kulahtaneen näköisiä että aattelin panostaa kerralla vähän enemmän ja ostaa kaikki uudet, kerranhan se vaan kirpasee. Eipähän tarvi sitten taas parin viikon päästä hakea toista kun taas hajoo.. En edes tiedä vielä mitä ne mahtaa maksaa??! Onneksi yks vanha työkaveri on liikkeessä töissä ja pystyy antamaan pikkasen alennusta :)
Mutta nyt puurolle (jeps, minä oon alkanut syömään joka aamu puuroa ja on jopa ihan hyvää:) ja teelle ja sitten kohta kaupoille. Pitäis se isänpäivälahjakin kohta puoliin keksiä, alkaa tulee vähän kiirus.. Huomenna päästäänkin taas uimaan, kun viime viikollahan sitä ei ollut syyslomien takia. Leolla rupee olee omassa ammeessa vähän ahtaat paikat, kun tykkäisi niin paljon polskutela =) Kun sais taas vaihteeksi täytettyä meidän oman ammeen niin siellä olisi enemmän tilaa uiskennella :)
Huh, nyt se on takana. Etukäteen jännitin lähinnä sitä, että jos reaktio tulee viivästyneesti ja joutuu tetratolkulla juottamaan tuttelia. Sillä olis saanut takuuvarmasti suoliston ja ihon rikki pitkäksi aikaa... Tuttelin sivelystä iholle ei reaktiota, 2ml kitusiin -> ei mitään, sitten 5 ml ->alkoi poskissa näkyä pientä punoitusta, mutta oikein varmaksi ei osannut sanoa. Seuraavan 5 ml:n jälkeen arvuuteltiin vielä että tarvitseeko jatkaa, mutta sitten oli toinen poski, johon oli torkahtaessaan nojannut, lehahtanut selvästi. Loppupäivän on nyt hieroskellut naamaansa, mutta pahin punoitus on poissa. Eikä tullut mitään oksenteluja tai muuta. Ainiin paitsi vaippa-alueelle tuli ihan järkky paloauton punainen ihottuma, joka kestänee useita päiviä parantua :(
Nyt sitten odotellaan B-todistusta Kelaan vietäväksi ja reseptiä korvikkeelle. Saishan sitä korviketta ilman reseptiäkin, mutta ei tässä niin hevosen selässä kuitenkaan olla, kun tod.näk. kuitenkin vielä jatkan imetystä (ja pakkodieettiä) sopivan korvikkeen etsimisen rinnalla. Piakkoin aloitellaan varmaan kiinteiden maistelut. Jos sitten alkaa mennä yhtä sekavaksi kuin poitsun kanssa aikoinaan, niin joutunen lopettamaan imetyksen. Pojalla oli niin paljon allergioita, että meni tosi vaikeaksi selvittää reagoiko mun vai itse syömiinsä ruokiin.
Ehdinkin kirjoittaa näköjään vaan nämä allergiajutut, kun alkaa MAAJUSSIT! Mutta palailen asiaan sitten muissa merkeissä toivottavasti.
Terkuin Ananas ja Sanni 9/6
Jaksamista vain kovasti kaikille jotka joudutte tuon allergian kanssa painimaan! (Mulla kokemusta 1 vuotiaan maitoallergiaepäilyistä / diagnosoinneista)
Meillä kävästiin tänään 5kk neuvolassa. Kaikki ol allright, painoa tasan 8 kg ja pituutta 68,5 cm. Että olihan taas tullut.
Rokotuksen sai, ja huudoksihan se meni. MUTTA ihme ja kumma, ei mitään reaktiota! Siis kop kop, voihan se vielä yöllä kuumeen nostaa, mutta täytyy kyllä ihmetellä jos vielä tulis, kyllä ekasta rokotuksesta nosti kuumeen muutaman tunnin jälkeen. Jätkä on naureskellut niinkuin ei mitään! Ihme homma.
Ja tosi hyvä juttu, että seuraavat piikit onkin vasta 1v, kyllä se esikoisen aikaan olikin yhtä pistämistä kun molempiin kankkuihin tuikittiin samalla kertaa ja vähän väliä!
Influenssarokotusta ei sitten päätetty ottaa,eiköhän se tissittely anna kuitenkin suojaa, ja taitaa rokotus olla enemmän haitaksi kuin hyödyksi, uskon mä. Toivottavasti en ole sitten täällä manaamassa kuinka väärässä olinkaan...
Riisipuuro aloitettiin maanantaina, ja eilen ja tänään sai jo noin desilitran aamupäivällä. No siitä meni sitten maha veteläksi, joten ei taida olla ihan jees. Ei valittanut yhtään mahaansa, mutta kakat tuli löysempänä.Pidetään pari päivää taukoa ja ehkä koitan alkuviikosta kauraa.
Lihoja saatiin lupa aloitella kanssa, tosin ei nyt yhtä aikaa viljojen kanssa kannata niinkuin en ajatellutkaan. Aloittelen sitten muutaman viikon päästä.
SItten tuntuu kyllä jo niiiin isolta pojalta kun rupeaa vetelemään possua ja kanaa ja lihaa kitusiinsa! huijui!
Nytkin jo ehti kahtena päivänä tuntua siltä, kun soi kolme ateriaa päivässä kahden sijaan...
Kysyin muuten neuvolassa pojan tukkoisesta nenästä ja pienestä yököhinästä; th meinasi että on kuivan huoneilman syytä. Eikun ostamaan ilmankostutinta kokeeksi!
Hellurei kaikille ja hyvää viikonloppua, nyt kattomaan maajusseja boxilta ja sitten tekeen työmiehelleni raskasta iltapalaa (joka ompi samalla mun lounas/päivällinen, menny taas leivällä tämä päivä :)
Sakariini ja iso-ukko pikku-ukko 5kk
Siis kalaahan sen viimeisen listattavan piti olla ;)
Saatiin eilen muuten sillä lastenpolireissulla mittoja. Paino 6650 ja pituus 63, eli omilla käyrillään on pysynyt, pituus -1 ja paino 0. Käväisin samalla omalla työpaikallakin ja siellä tyttö herätti ihastusta, tietysti! Ja sain kutsun pikkujouluihinkin, jotka ovat 2 vkon kuluttua. Taidetaan mennä Sannin kanssa sinne piipahtamaan. Harmi vaan kun on niin paljon noita ruokarajoituksia mulla, että jää mun pikkujouluateria varmaan aika köyhäksi.
Tyttö on nyt jostain syystä ruvennut iltauniseksi. Yks ilta kävi päikkäreille siinä viiden maissa ja ajattelin nukkuvan sen tavanomaisen 3 varttia / tunnin, mutta eikös mitä! Ennen kahdeksaa menin huoneeseen jo laittelemaan valoja ja kurkkimaan sänkyyn, mutta oli aivan sikeässä unessa. Puol yhdeksältä sitten suvaitsi heräillä, mutta vähän suutahti kun otin olkkariin. Olisi kai halunnut vain tissille ja jatkaa uniaan. Mutta pitihän mun yövaippa vaihtaa ym. Eilen vähän vetkuttamalla saatiin puol kahdeksaan pidettyä hereillä, kun päikkäreiltä heräs puol viideltä. Mutta aamulta olikin sitten VIIDELTÄ pirteä kuin peipponen. Isänsä kanssa olivat reilu tunnin olkkarissa. Sitten tyttö tuli tissille ja nukkumaan kahdeksaan asti.
Sanni on nyt ehkä reilun viikon ajan tehnyt sitä päännostoa ja könötystä ilmaan mistä moni teistä on kertoillut. On se rajun näköinen. Sängystäkin kun on hakemassa pois ja erehtyy ensin jutustelemaan, niin sieltähän se alkaa nostaa itseään että etkös tajua, pois olen tulossa. Lattialla ollessa kerran kolautti päänsä niin että ihan itku pääsi. Onneksi oli täkin päällä ja laminaatilla. Suurin osa meillä on kuitenkin laattalattiaa... Toivotaan ettei tulevaisuudessa tule kovin paljon osumia siihen, kun alkaa liikkumaan jollakin konstilla. Rakennusvaiheessa oltiin ihan vakuuttuneita siitä, että meille ei enää lapsia tule.
Onko kellään ongelmana liika laihtuminen? Mulla ei nyt vielä ole mitään hätää, mutta nyt on paino lähtenyt taas laskemaan sipsi- ja meetvurstidieetistä huolimatta. Eikä mulla oikein enää maha kestä syödä sipsejä, viimeksi tuli niin kipeäksi kun niitä mässäsin. Eikä toisaalta viitsisi syödä tarkoituksella hirveän epäterveellisesti, suonethan siinä kalkkeutuu! Pahin pelkoni tällä hetkellä on, että tyttö allergisoituu maissille ja riisille, kun käytän niitä aika paljon. Jos nekin joutuisi jättämään niin alkais jos käytännössä melkein Atkins-tyyppinen dieetti, jota en halua.
Ja onko muita kaljuja? Mulla on jo kamalat läntit otsalla sivuilla ja varmaan muuallakin, mut eihän niitä itse nää ilman peilejä. Ponnarikin on ohentunut varmaan kolmannekseen entisestä. Hylkäsin ajatuksen siitä permanentistä. Leikkautan sen sijaan hiuksiini lyhyemmän mallin, jota voi YRITTÄÄ saada tuuhemmaksi föönaamalla tai tarrarullilla.
Se on moro tällä kertaa!
Terkuin Ananas ja Sanni 9/6
Montako meitä on tulossa sinne Sanomatalon Waynesiin? Jos suunnilleen tietäisi moniko on tulossa ja minkä kokoista pöytää pitäisi yrittää varata, jos sattuu tulemaan ensimmäisenä. Multa on myös mennyt ohi jos on jotenkin jo sovittu, kuinka löydetään oikea poppoo.
Vaniljapuffetti ja poika 3,5 kk
Ei onneksi ainakaan vielä ole mitään kaljuja alueita päässä, mutta tuntuu että viimeiset vajaa pari viikkoa hiuksia on lähtenyt ihan jumalattomia määriä ja ihan kunnon kerta-annoksina=( Harjatessa hiuksia on irtoillut aina, mutta nyt niitä on jatkuvasti vaatteet ja joka paikka täynnä. Tiestysti ne on sitten Leon käsissä ja matkalla suuhun =/
Minäkin olen taas pitkästä aikaa haaveillut permanentista (edellisestä on aikaa jo useampi vuosi kun silloin kampaaja pilasi mun tukan ihan järkyttävän näköiesksi myöntämättä ikinä tekemäänsä virhettä, puhumattakaan että olisin saanut penniäkään hyvitystä! Eli hiukset oli kuin harakan pesä ja minä toistasataa köyhempi, ei kiva yhtään..) Mutta jos kohta ei oo montaa karvaa enää päässä niin mihinkäs niitä kiharoita sitten laittaisi.. En kuitenkaan haluaisi leikata hiuksia lyhyeksikään.. jotain kuitenkin pitäisi keksiä, juurikasvuakin on varmaan jo yli kymmenen senttiä.. Tajusin juuri eilen, kun taas vaihteeksi tuskailin näitten karvojen kanssa että edellinen kampaamokäyntini oli joskus ehkä neljännellä tai viidennellä raskauskuukaudella, eli tosiaan olisi jo aika :)
Vitsit että oli taas kivaa uimassa, tänään Leo sukelsi ensimmäistä kertaa "yksin" pidemmän matkan. Eli että toinen lähetti pojan joka sitten liukui itsekseen veden alla toisen vanhemman syliin. Hienosti meni! Oli ihanaa päästä itsekin taas uimaan, kun jäi omatkin uinnit kokonaan väliin viime viikolla muiden menojen takia. Kyllä sitä vaan pitäisi saada itseään niskasta kiinni ja lähtemään joka ikinen kerta, se on ihan liian helppoa jäädä kotiin sohvalle..
Uinnin jälkeen käytiin taas parilla kirppiksellä, KERRANKIN löysin jotain kivaa myös itselleni kun yleensä aina vaan löytyy vaatteita tai muuta roinaa Lexalle. Tai sitten Tompalle työkaluja tms.. Ostin siis parit housut (tosin toiset oli kyllä mammamallia, et jos se pikkusisarus joskus sitten ilmoittaisi itsestään ;)), 3 paitaa, hameen, villatakin ja untuvatakin + tosi makeen käsilaukun :D noi oli yhteensä jotain 30€. Lisäksi ostettiin Hackmannin vanhoja ruokailuvälineitä ja Leolle kirjoja. Ennen raskautta ja vauvaa en löytänyt IKINÄ mitään hyödyllistä kirppiksiltä ja nyt sieltä löytyy joka kerta jotain mukaan =) Kengät ja alusvaatteet on sellaisia mitä en käytettynä ostaisi, mutta aika lailla kaikkea muuta kyllä jos vaan hinnasta päästään yhteisymmärrykseen.
Tomppa näköjään nukahti sohvalle saunan päälle, joten mun on mentävä viemään poika koisimaan ennen kuin se taas nukahtaa tonne olkkarin lattialle Uutisvuotoa katsellen =D
Me ainaskin oltaisiin tulossa maanantain tapaamiseen. Itsekään en ainakaan muista, että sovittiinko mitään sen kummempaa tunnistuskikkaa, paitsi että monella piti olla mustat silmänaluset ;)
Just eilen ajattelin että mihin olet hävinnyt kun odotusaikaan kirjoittelit joka päivä.
Tytteli-83
Ollaan tulossa pk-seudun tapaamiseen. Tunnistettavissa väsyneestä, mutta onnellisesta katseesta ;) Muita tunnusmerkkejä: tumma tukka (kummallakin ;)) ja harmaanvihreät Emmaljungat.
Laihtumisesta ei todellakaan ole huolta täällä, edelleen noin kolme kiloa istuu sitkeästi lanteilla :-/ Tavoitteena olisi olla lähtöpainossa jouluna. Tukkaa sen sijaan lähtee täälläkin, mutta kaljuuntumista en ole vielä havainnut.
täälläkin, tosin huomattavasti vähemmän sen jälkeen kun vaihdoin cerazetet yasmineihin. Kaljuuntunut en ole vielä, mutta ponnari on puolet entisestään. Kampaajalla en ole käynyt sitten heinäkuun ja sen olen näköinenkin.
Me saatiin lumi sit tänne pohjoiseen, ihan kiva kun ei ole enää niin pimeää ja poika tykkää peuhata ulkona aamusta iltaan.
Mulla on paino jämähtänyt tähän 69 kiloon ja sen alle en pääse. Tavoitepaino olis sellanen 65-66kg. Kävin taas viime viikolla steppaamassa ja lenkkeillyt olen joka päivä ja silti ei paino laske, no ehkä ens kesäksi sit...
Meillä on tyttö nyt maistellut siis riisiä, riisiä ja riisiä...bataatille on allerginen ja eilen sai kesäkurpitsaa pari kertaa ja yö oli mahtavan hyvä, heräs kerran klo 3 syömään ja mahakaan ei ollut kipee. Seuraavaksi kokeillaan luumu tai maissi. Voi olla, et tulee aika ykspuolinen ruokavalio, mut toivottavasti nää allergiat menee ohi pariin ikävuoteen mennessä. Kakka on yhä ihan vihreää, mut kun ei muita oireita juuri ole, en jaksa sterssata.
Ihanaa kaupat auki tänään, talvikenkien ostoon!
Kix ja neiti 4kk ja jotain viikkoa vaille 5kk
Tänään bataattiostoksille niin saapi aloittaa maistattamisen. Ihanaa nähdä ne irvistykset ja mussuttelut :)
Meillä on mennyt ihan hyvin, olen saanut nyt pari kolme yötä nukkua. Tosi virkistävää nukkuakin välillä yöllä ;) Mulla on myös sitä ettei vaan saa unen päästä kiinni, herää joka risahdukseen ja sit kyrsii kun ei saa nukuttua. Päivällä ei sit jaksa juuri mitään kun niiiiiin väsyttää.
Perjantaina lähtään Kuusamoon, Luka jää mummolle hoitoon. Saadaan astetta rauhallisempi kylpyläviikonloppu.
nyt täytyy lähtee kakkavaippaa vaihtaan. Äidille olenkin jo nauranut, kun Topin suolentoimintaa vois jo luonnehtia säännölliseksi, kun kakat tulee joka päivä klo 9 ja klo 14. heh.
rouva ja topi koht 5kk