Siis millainen äiti pistää lapselleen kypärän, mutta pyöräilee itse ilman?
Kommentit (52)
että lapsi pärjää ilman sellaista äitiä joka on niin hölmö etei osaa kypärää käyttää.
Ettei haittaa vaikka sitten onnettomuudessa äiti kupsahtaa.
Äiti tosin ei halua syytä niskoilleen jos lapsi kuolisi kallovammaan.
Sellainen äiti.
Mutta joka ei halua itse alistua moiseen kun on tähänkin saakka ilman pärjännyt.
suojata.
Jos kaatuu fillarilla ja lyö päänsä ja menee tajuttomaksi -- miten käy lapsen... ihmettelee siinä sitten kauhuissaan, eikä ymmärrä, mitä on tapahtunut. Satuttaa ehkä itseään, kun ei ymmärrä, mitä pitää tehdä.
Minä en käytä kypärää, turha kapistusw mun mielestä, mutta lapsia vaadin sitä kuitenkin käyttämään. Eikös se ole hyvä et kuitenkin lapsille laittaa kypärän?
Jos kuolemaa noin paljon pelkää niin kannattaa hankkia paikka pehmustetusta huoneesta ja antaa lapsen kasvatettavaksi normaaleihin perheisiin...
T: äiti, joka ei käytä itsellään kypärää ja joka on sitä mieltä että ylihysteerinen käytös on naurettavaa ja lisäksi tuhoisaa lapsille
Minulla ei ole mitään paikkaa, missä voisin kypärää raahata koko päivän mukana. Joten jatkan samaan malliin, kihiskää kiukusta.
Pointtihan on se, että jos ette pidä pyöräonnettomuutta todennäköisenä, niin miksi sitten laitatte lapsellenne sen kypärän?
Luuletko, että ihmiset kokevat olevansa sinulle jossain selitysvelvollisuudessa?
Ei kuolemaa kannata pelätä. Se tulee jokaisen kohdalle.
Nyt kun oikein ajattelen, niin mitä tekee esim. turvavöillä autossa? Järkyttävän epämukavat kapistukset!
Pois turha hysteria! Kai nyt ihmiset osaavat pyörällä, autolla ja moottoripyörällä ajaa!
Näin ikään...
eivät juo alkoholia/tupakoi (nostaa huomattavasti ennenaikaisen kuoleman riskiä), eivät kiipeä tikapuille (mitä jos äiti tippuu ja kuolee?), eivät ui ilman pelastusliivejä (kauheaa jos lapsi katsoo rannalta avuttomana!) eivät syö ruokaa ollessaan kotona kaksin lapsen kanssa (miltä tuntuisi nähdä oman äidin tukehtuvan omenanpalaan?) eivätkä ole suhteessa mieheen (ajattele kuinka monta naista hakataan aviomiehen toimesta joka tunti!!!)
Joo, kyllä te olette niin paljon parempia kuin muut...
On hyvä oppia noudattamaan sääntöjä eikä meidän lasten tarvitse tuntea olevansa mitään poikkeusyksilöitä. Eikä siitä kypärästä mitään haittaakaan ole.
Vierailija:
Pointtihan on se, että jos ette pidä pyöräonnettomuutta todennäköisenä, niin miksi sitten laitatte lapsellenne sen kypärän?
Tietenkin voi, mutta eihän tässä ole siitä kyse. Teillä vain on huono omatunto, jota yritätte paikkailla selittämällä itsellenne, ettei pyöräilykypärän käytöllä ole merkitystä.
Jos sillä ei oikeasti merkitystä ole, niin miksi sitten laitatte sen lapsillenne? Entä millaisen esimerkin katsotte antavanne lapsille sillä, että oma päänne on ilman suojaa?
Ja sinä joka sanoit ettet jaksa raahata kypärää joka paikkaan: pakkoko sitä on raahata? En minä raahaa sitä koskaan, vaan jätän pyörään kiinni.
Vierailija:
eivät juo alkoholia/tupakoi (nostaa huomattavasti ennenaikaisen kuoleman riskiä), eivät kiipeä tikapuille (mitä jos äiti tippuu ja kuolee?), eivät ui ilman pelastusliivejä (kauheaa jos lapsi katsoo rannalta avuttomana!) eivät syö ruokaa ollessaan kotona kaksin lapsen kanssa (miltä tuntuisi nähdä oman äidin tukehtuvan omenanpalaan?) eivätkä ole suhteessa mieheen (ajattele kuinka monta naista hakataan aviomiehen toimesta joka tunti!!!)Joo, kyllä te olette niin paljon parempia kuin muut...
en tee. Noita nastoja käytän. En todellakaan polta ja alkoholiakin juon korkeintaan sen suositellun päiväannoksen verran päivässä, usein en sitäkään; enkä kiipeä tikapuille, en ui ollenkaan, mutta ruokaa kyllä syön ollessani kaksin lapseni kanssa enkä ole suhteessa mieheen.
Kiva se on kuulla olevansa parempi kuin muut. Vaikka senhän kyllä jo tiesin. : D
A. On helpompi liikkua ilman kypärää, koska se on hirveää räpeltämistä esim. kaupassakäynnin yhteydessä jos lapsi on vielä mukana.
B. Minä en aja kolaria ts. pyöräilyonnettomuus ei ole todennäköinen. Olen varovaisempi lapsen kanssa ajaessani kuin yksin. Kun minä olin lapsi kenelläkään ei ollut kypärää. Olemme pari kertaa jopa pyöräilleet päiväkotiin aamulla ilman lapsen kypärää, koska se on jäänyt päiväkotiin. Tiedän, että asiasta saisi sakot. Noilla parilla kerralla olen ajatellut seuraavaa: miten typerä holhousyhteiskunta meillä nykyisin on. En koe olevani edesvastuuton tai hunsvotti äiti vaikka sanoisit asiassa mitä tahansa. Ei voi mittään.
Useamman kerran olen tavannut ihmisen, joka paasaa armottomasti turvavöiden käytöstä. Ja sitten kun näiden ihmisten autoon kurkistaa, voi tehdä huvittavan huomion: omistaja istuu edessä turvavöissä, mutta takapenkillä on 40kg koira ilman kiinnitystä. Lisäksi takakontissa on kaikenlaista roinaa treenikassista läppäriin. Näissä he eivät näe mitään ihmeellistä.
Kysynpä vaan, että mitä eroa on kuolla paiskautuessaan tuulilasiin ilman turvavöitä tai kuolla tiukasti penkkiin sidottuna tuhannen kilon voimalla tulevan tavarakasan paiskautuessa niskaan?
Käytän turvavöitä pääasiassa, koska ne ovat lain mukaan pakolliset. Kypärä ei ole, sitä en siis käytä.
Lapset käyttävät turvavöitä ja kypärää, koska he eivät ole vastuussa omista tekemisistään ja siksi on minun tehtäväni yrittää auttaa heitä tuellani, ohjeillani ja erilaisilla varusteilla selviämään hengissä. Aikuisina he päättävät nämä asiat itse.
Oikeasti, kaikki me pelkäämme eri asioita. KUKAAN ei voi suojautua kaikilta uhilta, joten on typerää mennä neuvomaan toisia tällaisessa asiassa. Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.
Morre:
Ei kuolemaa kannata pelätä. Se tulee jokaisen kohdalle.Nyt kun oikein ajattelen, niin mitä tekee esim. turvavöillä autossa? Järkyttävän epämukavat kapistukset!
Pois turha hysteria! Kai nyt ihmiset osaavat pyörällä, autolla ja moottoripyörällä ajaa!
Näin ikään...
Vierailija:
A. On helpompi liikkua ilman kypärää, koska se on hirveää räpeltämistä esim. kaupassakäynnin yhteydessä jos lapsi on vielä mukana.
Totuus nimittäin on, ettei se ole vaiva eikä mikään.
Olen ajatellut sitten alkaa kypäränkäytön, kun lapseni alkaa asiaa ihmettelemään. Minä olen kasvanut sellaiseen aikaan, jolloin kypäriä ei vielä tunnettu ja sen käyttö tuntuu musta vastenmieliseltä. Lapseni opetan mielellään pitämään kypärää, koska sen minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa...
Ei pidä vaatia lasta pitämään kypärää, jos ei käytä sitä itse. Ei pidä kieltää lasta kiroilemasta, jos itse kiroilee. Ei pidä kieltää lasta lyömästä, jos itse lyö jne jne.
Varautukaa siihen, että viimeistään kouluiässä lapsenne tulevat kysymään teiltä, miksi te ette käytä kypärää ja miksi heidän täytyy. Keksikää edes uskottava vastaus valmiiksi, ellette halua tehdä niitä valintoja, jotka ovat oikein.
lapselle kypärän, mutta pyöräilee itse ilman