Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis millainen äiti pistää lapselleen kypärän, mutta pyöräilee itse ilman?

Vierailija
16.09.2007 |

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin vaan ei ole tullut mieleen hankkia itselle kypärä...tyhmä minä. Ja kyse on myös piheydestä kun ei raaskis ostaa itsellensä kypärää.

No mieheni on tuore palomies ja ensimmäisten ambulanssi työpäiviensä jälkeen kiikutti minulle pyöräilykypärän kotiin. Sanoi, että kaksi vuoroa riitti kertomaan sen, että tässä perheessä ei enää ilman kypärää pyöräillä!

Eli nyt on koko perheellä kypärät, jotta pysytään hengissä ja voidaan kasvattaa omat lapsemme täysijärkisenä.

Vierailija
22/52 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt pyörää parkissa niin keskustassa kuin keskustan ulkopuolellakin.

Jos joku haluaa jotain varastaa, niin eiköhän se pyörä lähde ennen kuin kypärä! Ja jos nyt joku kypärän vie niin harmi juttu, mutta mieluummin ehjä pää kuin varastettu kypärä...

21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on aina heijastimet, vaikka vanhempien olisivat välillä hukassa. Lapsella on turvaviiri pyörässä, turvaistuin autossa ja paljon paljon muuta.

Lapsilla on itseasiassa paljon turvallisuuteen liittyviä rajoituksia, mitkä eivät koske vanhempia samalla tavalla. Vanhempana huolehdin tarkasti lapseni turvallisuudesta ja omastani tervettä järkeä käyttäen.

Vierailija
24/52 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka tukassa on joku sellainen solki jonka takia kypärä ei mahdu, tai jotain vastaavaa. Tai muutenkin, jos tukka on hyvin laitettu niin se kestää pyöräilyn mutta ei välttämättä kypärää.

Mutta yleensä kyllä koitan pyöräillä kypärä päässä. En koe sen kanssa räpeltämistä vaikeaksi enkä koe että sitä tarvitsisi koko päivää mukanaankaan kantaa - jätän sen pyörän etukoriin ja ei koskaan ole varastettu.

Vierailija
25/52 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että oma esimerkkini vaikuttaa (ainakan positiivisesti) siihen, että murkkuni käyttäisi pyöräilykypärää. Itseasiassa vaikea kuvitella että teini pistää kypärän päähänsä kun mutsillakin on...voi toimia mieluummin toisinpäin, eli käyttää kypärää koska mutsi ei. Ja rehellisyyden nimissä en tule olemaan kovinkaan kauhuissani jos murkkuni kieltäytyy kypärästä, koska edelleen se on mun mielestä aika turha kapine.

Vierailija
26/52 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla se paikka jossa myöskään ei ole fillarin etukorista/sarvesta kypärää koskaan varastettu on Jyväskylän seutu eli ei mikään metropoli mutta ei pienimmästäkään päästä tuppukylä.

Vierailija
27/52 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta samalla logiikalla pitäisi olla kypärä päässä myös kotona.

Vierailija
28/52 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 31-vuotias, joten olen myös kokeillut ajamista kypärän kanssa. Eli muutaman kerran ihan omassa päässäkin.

En tajua miksi edes viitsin vastata noin typerään kysymykseen. Miksi asiasta edes keskustelen, koska laissa on selkeä linja tälle asialle. Ketä kiinnostaa mitä joku reppana moralisti tällä palstalla kirkuu. OSTA ELÄMÄ älä kypärää.

Vierailija
29/52 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se sinänsä turha ole, toki on mahdollista että sitä joskus tarvisi, mutta samalla logiikalla pitäisi kulkea kypärä päässä aina já kaikkialla. Voihan siellä kotonakin kaatua ja lyödä päänsä!

Vierailija
30/52 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin äkkiseltään ajatellen minusta on isompi riski ajaa pyörällä joku onnettomuus kuin esim. kävellessä joutua sellaiseen.

Pyörän vauhti on kovempi, joskus pyörällä ajetaan myös autojen seassa jne.

Vierailija
31/52 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton turvavyöt eivät pilaa kampausta joten niitä voi käyttää.

Vierailija
32/52 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavan onnettomuuden riski on pyöräillessä ja autolla ajaessa pieni, mutta JOS onnettomuus tapahtuu, siitä tulee pahaa jälkeä ilman suojavarustuksia.

Kotioloissa taas harvempi kaatuu pää edellä niin kovasti, että kallo murtuu.

Vierailija
33/52 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja, kun on lapsesta saakka tottunut pyöräilemään paljon ja ilman kypärää, ei oikein aikuisena osaa suhtautua tarvittavalla vakavuudella kypärän tarpeellisuuteen.

Vierailija
34/52 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä enää tulisi edes mieleen lähteä pyöräilemään ilman kypärää. Minulle minun pääni on arvokas.

Enkä ymmärrä, että kypärän hankinta nykyään olisi edes rahasta kiinni. Halvempikin kypärä on parempi kuin ei mitään.

Vierailija
35/52 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuin pari viikkoa siitä, kun 16-vuotias tyttö kuoli pyöräiltyään auton alle ja lennettyään siitä pää edellä katuun. Ei ollut kypärää.

Ihan tässä lähinurkilla kuoli pari vuotta 20-vuotias nainen, kun auto ajoi liikennevaloissa päälle ja naisen pää iskeytyi asfalttiin. Ei ollut kypärää.

Vuosi sitten täällä auto ajoi 5-vuotiaan tytön päälle. Tyttö kaatui asfalttiin - kypärä edellä. Poliisin mukaan kypärä pelasti tytön.

Tilastojen mukaan kypärää pelastaa/pelastaisi nimenomaan niissä onnettomuuksissa, joissa pyörä törmää autoon ja pyöräilijä iskeytyy katuun.

Vierailija
36/52 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun äitini kuoli pyöräonnettomuudessa muutaman vuosi sitten ja hänellä ei ollut kypärää. Oli 48-vuotias ja ajanut lähes päivittäin jo melkein 40 vuotta ja oli nytkin matkalla tuttua reittiä töistä kotiin. Jostain syystä kaatui alamäessä ja sai pahoja vammoja päähänsä ja menehtyi.

Nyt olen jo äiti itsekin ja pyydänkin:

Äidit, kypärä päähän!

Kun olette poissa teitä kaivataan ihan kamalasti!

Vierailija
37/52 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kuoli pyöräilyonnettomuuksissa 26 henkilöä vuonna 2004. Liikennevahinkojen tutkijalautakunnan mukaan heistä puolet olisi voinut selviytyä kypärää käyttämällä.

Lähde: http: //www. invalidiliitto. fi/portal/fi/invalidiliitto/tiedotteet/?id=138

Vierailija
38/52 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä lapsillakaan sen takia käytä että pelkäisin heidän mahdollista kuolemaansa. Pelkän mahdollisia minuun kohdistuvia syytöksiä jos he kuolevat ilman sitä riivatun kypärää. Minusta olisi kyllä heillekin mukavampi kuolla kuin loukkaantua muuten mutta säilyttää päänsä.

Vierailija
39/52 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta siis lasten on parempi kuolla, kuin vaikkapa saada reiden avomurtuma? Kovin on julmaa puhetta.... Kysypäs muuten lapsiltasi, joutaisitko jo kuolla, kun olet noin vanha.

Vierailija
40/52 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minähän en usko että elämä oikeasti loppuu kuolemaan. Se jatkuu vain toisella puolella ja koska se on parempi puoli niin mitä turhaan pitää kynsin hampain kiinni tästä elämästä?

Ja jos nyt minä sattuisin kuolemaan, niin kyllä nuo lapset pärjäisivät. En nyt sano että suoranaisesti haluaisivat pärjätä ilman minua, mutta pärjäisivätpä kuitenkin.

53

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän