Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ylihysteerinen aiti? Kritisoin paivakodin vanhempainillassa sita, etta osastolla ei aina aamuisin ole hoitajaa paikalla vastaanottamassa lasta, vaan lapset ovat siella

Vierailija
24.09.2007 |

keskenään. Joskus tulee kauhea kiire töihin, kun pitää odottaa niin kauan. En uskalla jättää lasta hoitoon näkemättä henkilökuntaa. Muutaman äidinkin mielestä oli turha valittaa asiasta, koska lapsia ei muutenkaan voi aina olla valvomassa. Hoitajien puolustus oli, että lapsille on kerrottu tarkasti säännöt, mitä saa tehdä. Eikö kuitenkin lasten luona pidä aina olla valvova aikuinen?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai aina pitää olla hoitaja paikalla lasten kanssa. AINA. Siihen ei mikään selittely auta.

Vierailija
2/21 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

keskenään. Joskus tulee kauhea kiire töihin, kun pitää odottaa niin kauan. En uskalla jättää lasta hoitoon näkemättä henkilökuntaa. Muutaman äidinkin mielestä oli turha valittaa asiasta, koska lapsia ei muutenkaan voi aina olla valvomassa. Hoitajien puolustus oli, että lapsille on kerrottu tarkasti säännöt, mitä saa tehdä. Eikö kuitenkin lasten luona pidä aina olla valvova aikuinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on päiväkodissa niin, että jos tuo kovin aikaisin lapsen, niin ei ole kuin yksi hoitaja koko talossa (klo 7.00 on näin, 7.15 tulee seuraava hoitaja). Mutta silloin kaikki lapset viedään samalle " osastolle" ! Siitä sitten siirtyvät omiin ryhmiinsä kun ryhmän oma hoitaja tulee.

Vierailija
4/21 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä puuttuisin tuohon ettei valvontaa. En ole

kyllä ollut töissä päiväkodissa jossa olisi jätetty valvomatta ja vastaanottamatta. Joko omalla osastolla joku aamuaikuinen tai sitten kerätty yhteen osastoon ja siirrytty omalle puolelle myöhemmin. Et ole ap yhtään hysteerinen jos vaadit että lapsia valvotaan.

Vierailija
5/21 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tää ei ole provo...

Vierailija
6/21 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eskarissakin sanottiin, että hoitajalle pitää jättää lapsi.

Srk:n kerhossa kävi kerran niin, että talossa ei ollut ketään ja sinne vaan jätettiin lapsia. (Vahtimestari oli avannut ovet ja häipynyt. Ohjaajat molemmat sattumoisin pois ja oli tullut joku tietokatkos sijaisjärjestelyissa.)

Vierailija
7/21 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin ennen kahdeksaa ovat usein toisessa ryhmässä

Vierailija
8/21 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama hakiessa, aina pitää kertoa että nyt me lähdetään ja hoitajat kirjaa poislähteneet.

Vierailija
9/21 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lto

Vierailija
10/21 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tulee ottamaan lapsen eteisestä ja riisuu, jotta ehdin junaan. Päiväkodissa kun lapsi on varahoidossa niin myöhästyn aina junasta. Joudun riisumaan lapsen kun hoitaja on toisten lasten kanssa. Olisi mielestäni parempaa asiakaspalvelua ottaa lapsi ja minä voisin juosta junaan.

Vierailija
11/21 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis oikein voi olla tosissasi ap. Asiahan on päivänselvä.

Vierailija
12/21 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei päiväkotiin saanut lapsia edes jättää luovuttamatta niitä aikuselle henkilökohtaisesti. Mikä oli minusta ihan itsestään selvää.

Vierailija
13/21 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hän tulee ottamaan lapsen eteisestä ja riisuu, jotta ehdin junaan. Päiväkodissa kun lapsi on varahoidossa niin myöhästyn aina junasta. Joudun riisumaan lapsen kun hoitaja on toisten lasten kanssa. Olisi mielestäni parempaa asiakaspalvelua ottaa lapsi ja minä voisin juosta junaan.

Vierailija
14/21 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vanhemmille tiedotettu, että tiettyyn kellonaikaan asti lapset

vastaanotetaan tietyssä ryhmässä?

Voivat tietysti olla leikkimässä muissakin tiloissa.

Vierailija
15/21 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti lainvastaista ja heti tultava tilanteeseen muutos. Lapset eivät saa olla hetkeäkään ilman hoitajaa. Joskus voi olla liikaa lapsia suhteessa hoitajamäärään hetkellisesti tms., ennenkuin toinen aamun hoitaja aloittaa työt mutta missään tapauksessa ei lapsia saa jättää ilman aikuista hoitajaa hetkeksikään! Onpa omituista! Onkohan kuitenkin niin, että lapset on aamulla tarkoitus tosiaan jättää johonkin toiseen ryhmään hetkeksi, että aamuhoitajat kaikki paikalla? Jos ei, niin välittömästi yhteys päivähoidon vastaavaan johtajaan ja tarvittaessa esim. lääninhallitukseen.

Vierailija
16/21 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
17/21 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toivottavasti pidät nico-petterisi perhepäivähoitajalla kouluun asti.

Vierailija
18/21 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä joutuu vaikka vessaan pyyhkimään jonkun peppua, ryhmän on pärjättävä hetki yksin...

Harmi vain, kun joillain vanhemmilla on niin hirveä kiire...

Mitä lasten riisumiseen tulee, niin olisiko siinä sitten järkeä, että joku olisi kaiken aikaa vastaanottamassa sisään heitettäviä lapsia (joilla on niiiiiin kiireiset vanhemmat..), ja muut lapet saisivat sen aikaa olla omissa oloissaan? Tämä ohjaaja jättäisi aina kaikki puuhat ja rientäisi riisumaan seuraavaa tulijaa...

Vierailija
19/21 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en voi jättää lapsiani omille osastoilleen, vaan vien heidät saliin, niin paikalla on kaksi hoitajaa, joista toinen ottaa HENKILÖKOHTAISESTI vastaan lapseni, toinen vahtii niitä salissa olevia. Minusta on tärkeää, että lapset otetaan vastaan kiireettömästi ja kuunnellaan, mikäli vanhemmilla sattuu olemaan jotain asiaa.

Itsellänikään ei ole kiirettä aamulla. Joudan aina vaihtamaan kuulumiset. Varmasti lapsillekin mukavampi jäädä, kun vanhemmat ei hätäile ja kiiruhda.

Minäkin haluaisin ap:ltä kuulla, missä ne hoitajat sitten on, elleivät lasten kanssa.

Vierailija
20/21 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta harvoin minulla on niin kiire, etten olisi hoitajaa nähnyt. En ole koskaan tullut ajatelleeksi, että tästä pitäisi olla vihainen. Minusta on ollut luonnollista, että hoitaja saattaa olla jossain toisessakin huoneessa, eikä heti siinä ovella odottamassa.

Minä olen ottanut tämän hoitajan näkemisen sillä ajatuksella, että ilmoitan, että olen tuonut lapseni, joita on kaksi. Olen ajatellut, että hoitajan täytyy tietää, että nämä kaksi lasta ovat myös hoidossa, jotta he osaavat heitä etsiä, kun on jotain asiaa. Huoneita on kuitenkin päivähoitopaikoissa useampia, joten sekä lapset että hoitajat saattavat olla eri huoneissa. Tällöin ei välttämättä tajua, että siellä olisi juuri tuodut lapset, ellei heitä ilmoita sisään tulleeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä