oOo HELMIEN VKO 37 oOo
EDELLISEN VIIKON LÖPINÄT:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=11179692&p=2&tm…
JA KASVUPINOKIN:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11090660&p=5&tmo…
Kommentit (45)
Elikkäs moikka kaikille pitkästä aikaa..aina on tarkoitus tulla lukemaan teidän muiden kirjoituksia ja kirjoittamaan itsekkin..mutta aina se jää,nyt sain viimein itseä niskasta kiinni.
Neiti on edelleen mitä tyytyväisin..nyt vaan iski huoli,käytiin eilen 6kk neuvolassa,neitillä painoa 11kg ja 71,5cm pituutta,3cm tullut kk pituutta ja painoa reilu kg,terkka sitten näytti tänään lääkärille tytön kasvukäyriä ja lääkäri passitti verikokeisiin jotka on 24pvä ja neuvolaan 8pvä (oikeasti seuraava neuvola ois ollut vasta marraskuun lopulla)..nämä siis siksi kun neiti kasvaa LIIAN nopeaa..epäilevät ilmeisesti kilpirauhasissa jotain häikkää ja tottakai minä aloitin heti huoehtimisen..stressaan muutenkin herkästi ja lapsia koskevissa asioissa vielä herkemmin.Voihan se olla että tyttö kasvaa muuten vaan noin nopeasti mutta..Äidin huoli on aina äidin huoli,tiedätte varmaan.
Olipa kamala jonkun (en muista enää nimeä,anteeksi) äidin tapaus!Tuollaisia kun kuulee nykyään niin usein että ei kyllä luottamus lääkäreitä kohtaan kasva!Vaikka ihmisiähän hekin vaan on mutta kuites!
Nyt ei oikein ajatus pelaa..palaan tänne kun olen kerennyt lukemaan pitemmältä ajalta teidän juttuja.:)
Jonzu
Jonzulle moikka ja tsemppiä! Toivotaan, että vauvasi kasvu on vaan nopeaa ja tasaantuu ajan myötä!
Meidän pitäs lähtee ulos.. Silti roikun täällä koneella =/
Viimeyönä annoin periks pullolle ja poika sai 2x velliä sänkyyn.
Yöllä aattelin, että samapa tuo jos annan sapuskaa, kun vaikuttaa nälkäseltä... kokeillaan joskus uudestaan nukkumista koko yö...
Se unipullo on kuitenkin saatu pois, eli nukahtaa nykyään ilman pulloo!
Se oli yks tavoite. Ja jos pojalla tosiaan on nälkä yöllä..
mutta palailen myöh. (jos kone päästää, on hiukka reistaillu netiyhteys)
mammutti ja peetu 6kk
Hei!!
Onpa täällä ollut vastoinkäymisiä suuria ja vähän pienempikin monella. Oikein paljon voimia teille... Omat tuntuivat nyt aika olemattomilta, luettuani pinojanne...
Olen käynyt pikaisesti lukemassa, mutta kirjoittelu on jäänyt. Kiireitä kai olevinaan... Väsynyt mäkin olen, ja silti tarvisi jaksaa kaikenlaista. Ja jos en jaksa, on mulla paha tapa rankaista itseäni sit tekemättömistä töistä. Osittain uskon tän johtuvan, kun aloitin e-pillerit. Ne hieman on ennenkin masentanut mua ja tämä syksy... Sekä töihin paluu joulukuussa jo nyt mietityttää joka päivä =(
No jos nyt kuitenkin siirtyisi vähän iloisempiin jutskiin. Meillä pojasta on tulossa melkoinen villi-viikari ja on kyllä niin nauravainen tapaus, että pistää äidinkin iloiseksi tempuillaan. Uusimpana kasvot lattiaan ja mahtava päristys lattiaa vasten =) Jos minä en imuroi jatkuvasti, Jesse kyllä kerää kaikki roskat lattialta " parempaan talteen" .
Terveitä ollaan nyt, mut pelkään jo iso-siskojen nuhaakin. Ettei tartu vauvaan, Jesse kun tuntuis saavan heti sen korvatulehduksen sit.
Haalari asiaan sen verta, et minäkin huusin huutonetistä talvihaalarin reimatecin. En kyl maksanut mielestäni ihan hirvittäviä. Se on kyl 74cm, joten ostan melko varmasti 80cm reiman lopputalvex. (mummu lupas sponssata) Reimaa olen isommillakin käyttänyt/käytetään edelleen. Kallista joo, mut maksaa itsensä takaisin... Kun voin kierrättää vielä tytöillä, kun ikäeroa niillä n. 2v.
Nyt on pakko lopettaa tulee pari hiustenleikkausta kohta. Ja voi vain toivoa et poitsu nukkuisi silloin =) Iskä nukkumas, kun oli yön töissä. Palailen taas tänne, ja pääkin ehkä pelaa silloin paremmin. Nyt taisin pomppia asiasta aina toiseen,pistetään väsymyksen piikkiin!!!!
Terv. Vivian Ja Jesse 6kk
-Jonzu-, kiva kuulla sinustakin ja toivotaan että tosiaan tuo kasvu on vaan jokin pyrähdys ja tasaantuu pian. Onneksi kuitenkin aika nopeesti myöskin tutkitaan kaikki mahdollinen eikä neuvolassa vaan olkaa kohauteta, koska mitä aiemmin kaikki tuollaiset " vaivat" saadaan selville ja mitä nopeammin niitä päästään sitten hoitamaan niin sen parempi se on lapsellekin, tsemppiä!
Mitähän oli vielä, nyt en muista ja nyt täytyy mennä. Ollaan lähössä verikokeeseen mikä liittyy siihen rokotustutkimukseen. Saas nähdä kuinka se sujuu, mä kun pelkään noita piikkejä ihan älyttömästi =(
T. Kaisa ja Ronja TÄNÄÄN ½-vuotta
joten nyt taitaa kaikki " helmikset" olla 6 kk, kyllä se aika menee nopsasti!
Ei meidän ulkoilusta nyt tullut mitään, kun alkoi taas sataa..
Peetukin nukahti mun syliin kun annoin sille maitoo, joten ekat päikkärit nukutaan sisällä. yritetään paremmalla onnella sit iltapäivällä.
Soittelin just liittoon ja varmistin paljonko mulla on noita liitonrahapäiviä jäljellä.
500.sta päivästä en oo käyttäny (muka) kun 240, joten 260pv vielä jäljellä!
Menee kesäkuulle, ennen kun on ihan pakko mennä töihin!
Ja minäkun luulin, ettei mulla oo niitä kun joku vajaa 100!
...voi vitsi, nyt siellä paistaa aurinko!
Mistä muuten niitä Jonathanin vaatteita saa?
En oo missään kaupassa törmänny siihen merkkiin.
Kai se on alettava siivoon, ettei mee ihan hukkaan tämä aika.
m
Mammutti: Niitä haalareita saa tuolta jesper & junior liikkeestä eli oliskos teidän suunnalla tuo ideaparkki vai? Kato tuolta linkistä:
http://www.saunalahti.fi/paivirai/
T.Kaisa ja reipas Ronja 6 kk
Tänään oli sitten käynti lääkärillä pituusasiasta. Kolme putkea otettiin verta ja niistä hirveä määrä testejä ( tulehdus, allergia ym.. ). Kun tulokset tulee, niin sitten selviää taas vähän lisää. Ihan hirveää oli se verikokeen ottaminen näin pieneltä kun käsitaipeesta piti ottaa suuren määrän takia. Huusi koko ajan kovempaa kun ikinä ennen on huutanut, meinasi itku tulla itseltäkin..
ÄP puvun lisäksi olen ostanut käytetyn kosteussuojahaalarin sille varalle että haluaa jo konttailla / leikkiä lumessa ensi talvena. Hirmu hintoja kyllä käytetyistäkin puvuista pyydetään ja maksetaan kun on tuota huutonettiä seuraillut.
Me ollaan vähän jälkijunassa näiden kiinteiden kanssa kun nyt vasta aloitettiin, mutta muistaako muut että yöt olisi muuttuneet erittäin huonoon suuntaan kiinteiden aloittamisen jälkeen?
Meillä on tähän asti nukuttu suht hyvin, muutamalla heräämisellä. Nyt sitten kun on alettu syödä kiinteitä niin vauva herää tunnin tai puolentunnin välein läpi yön kitisemään ja tätä on nyt jatkunut ainakin viikon! Päivällä ei kitise ollenkaan, mutta voiko se olla niin että vatsaa vääntää vain yöllä? Muuta ei olla vielä syöty kuin perunaa, porkkanaa ja luumua. Mitään iho-oireita ei ole mistään niistä tullut. Ja rintaa syö siis yöllä nyt monta monta kertaa useammin kuin ennen kiinteitä.
Nyt täytyy lähteä laittamaan esikoista myöhäisille päikkäreille jos vain onnistuu..
Pirriäinen ja poju 6kk 10pvää
Ainakin öisin kun poika heräilee itkeskelemään. En millään jaksais aina nousta ylös mut kun ei pikkumies oikein muuten rauhoitu ja nyt on esikoinen alkanut kans itkuun heräilemään. X0 Siis silmät ristissä joka päivä...Ilmeisesti jotain eroahdistusta tai sellaista ilmassa kun päivisinkin poika roikkuuu lahkeessa ja jos kävelen ohi pysähtymättä niin huuto alkaa. No kai tää tästä...
Mä kans huusin isommalle pojalle Remun haalarin tuolta HuutoNetistä. Itsekin olen noista pienistä vaatteista yrittänyt eroonpäästä myymällä ja jotain jo onneksi mennytkin. Ja hinnat paketeissa sellaiset et yhdelle vaatteelle tulee noin 1¿ hinnaksi. Eli tarkoitus tosiaan saada vaatteet menemään...
Mulla pikkumiehelle äityispakkauksen haalari ja sitten 80cm lassie haalari jossa kurahousualaosa. Pääsee sitten Lumikeleillä mönkimään...tai kävelemään.
Just miehen kanssa tossa mietittiin et tää pienin ääntelee tosi vähän. Siis verrattuna näihin isompiin muksuihin. Mut ilmeisesti tää hirveän aktiivinen motorinen kehitys sitten jarruttaa tuota puheen/ääntelyn kehitystä. Kuulo kyllä pelaa, tunnistaa oman nimensä ja sen jos kieltää " ei" sanalla jonnekin menemästä niin vauhti vaan kiihtyy =0))
Kengistä. Mulla isommilta jäänyt paljon kenkiä ja kysyin kakkosen ollessa vauva fysioterapeutilta et kannattaako ostaa uusia vai voiko käyttää vanhoja. Niin sanoi et jos on hyvä kuntoiset, tukevat eikä linttaan astutut niin voi huoletta käyttää. Ja toiset kengät jopa parempia pienen käytön jäljiltä kun aivan uusina...siis pehmeämpiä.
Käytiin silloin näyttäytymässä lapsiin " erikoistuneella" fysioterapeutilla kun tyttö oli perätilassa ja jalat oli hiukan kääntyneet vielä 1/2-vuoden iässä sillai hassussti. Tosin neiti oli oppinut jo ryömimään ja haki konttausasentoa, niin melkein kyl nauroi meitin ulos sieltä ja sanoi et ei oo mitään vikaa. Tulipa käytyä =0)
Tämmöistä...mukavaa loppuviikkoa!!!
calmus& pikkumies 7kk
Eli siis kiitos noista korvikevinkeistä. Olen nyt muutaman kerran yrittäny antaa ja panu ottaa sellaset 40-60 ml kerrallaan, hoh hoh.. Olen lämmittäny, mut tosiaan hyvä vinkki, että vois antaa jokylmänäkin, niin ei sitten menis aina niin paljon hukkaan. En tosiaan ymmärrä, miks tissit on tuntunut nyt toista viikkoa tosi tyhjiltä, nyt toki on pari päivää ollut älytön flunssa päällänsä, mutta ei kai senkään pitäis vaikuttaa. Olen ajatellut, että imettäminen pitäis lopettaa ennen töihin paluuta, koska liitän nykyisen itkuherkkyyden imettämiseen ja haluaisin siitä eroon ennen töihin paluuta. Olen sairaanhoitaja ja teen saattohoitoa, joten en haluisi jokaisen potilaan kohdalla itkeskellä... Noista talvihaalareista, en ole vielä hankkinut mitään, pakkauksen haalarit on ja joitain siskonpoikien vanhoja, mitä en ole vielä vilkassutkaan. Mut olen kyllä aatellu, että vois pitää Jonathan-kutsut ja ostaa sieltä sitten haalarit. Kauhee tää räkätauti, poskiontelot ihan jumissa, päätä särkee vallan. Onneks panu on vielä terve, mutta eiköhän tää tartu... Vaunuista kuuluu kiljuntaa...
lintunen + panu 7 kk
pirriäiselle piti tulla kertomaan että liekö noissa verikokeen ottajissa olis eroja niin kuin omasta kokemuksestani ainakin näin aikuisiällä olen todennut. Meillä otettiin kanssa tuo verikoe käsivarresta (tosin vain yksi putki) eikä Ronja edes piikkiä huomannut. Huusi kyllä kun ahdisti niin se asento kun ei pystynytkään huiskaamaan ja jaloilla potkimaan. Lopetti itkunkin heti kun päästettiin irti!
Mä ite oon pelännyt aina ihan hirveesti piikkejä ja vasta nyt näiden 3 raskauden myötä olen oppinut elämään toistuvien verikokeiden (joista noin puolet vielä on otettu kahdesta kädestä kun ei ne " urpot" löydä mun suonia) ja epiduraali yms. tippa kanyylien kanssa =) Kylläpäs kuulosti mukavalta!!
Yritän aina olla niin välinpitämätön kun olla ja voi noissa tilanteissa vaikka hirvittää, koska pelkään että lapseni saavat muuten ihan yhtä kauheat traumat noista verikokeista kun mulla. Olen pahimmillani juossut karkuun sekä äitiäni että lääkäreitä pitkin sairaalan käytäviä, enkä ihan välttämättä halua olla itse juoksemassa omia lapsiani kiinni vastaavasta tilanteesta.
Nyt meen kuitenkin nukkumaan, joten palataan taas aamusella asiaan!
T.Kaisa ja Ronja
p.s galluppia kehiin eli millä muilla nettisivustoilla käytte päivittäin?
lintunen2: Sulla on kyllä tosi kunnioitettava ja arvostettava ammatti!!!! Mä en tajua kuinka joku pystyy tekemään tuota työtä. Mä herään aika usein öisin kun nään painajaisia siitä että joku läheinen kuolee. Multa kun ei oo viimeiseen 20 vuoteen kuollut ketään läheistä ihmistä. Jotenkin musta tuntuu että jos vaan telkkaristakin kuulen et joku on kuollut tms. niin tuntuu tosi pahalta ja jotenkin pelkään kuolemaakin ihan kamalasti. Tuntuu pahalta et omista vanhemmistakin pitää jossakin vaiheessa luopua =( Ompas mulla nyt mustia ajatuksia *höh* nyt lähen nukkumaan.
Nostan kyllä hattua sinulle!
T. Kaisa ja Ronja (again)
Ps. korvikeasiaa en kyllä osaa kommentoida millään lailla kun en oo tainnut 3 lapsen äitinä edes 1 kokonaista korvikepurkkia syöttää, joten olen täysin väärä ihminen vastaamaan moiseen kysymykseen!
Täällä taas ja korvikkeet mielessä, kun tissinpäät kimoilevat. Oon antanu panun imeä tosi paljon, josko se maidon tuloa vielä kiihdyttäis, mutta ei, tuloksena vain entistä tyhjemmät tissit ja kipeät tissinpäät. Yöllä kaksi kertaa imettelin, viimeseks klo 6 ja sitten 8 jälkeen kun panu vaikutti kovin nälkäiseltä (selkeästi aamutissiä vailla), niin annoin velliä. No siinäkin mentiin takapakkia, itkun kanssa sain 50 ml menemään, kun viime aikoina mennyt sentään yleensä 100 ml. Seuraavaksi yritin antaa vastiketta, niin melkoisella vastustuksella ja puolessa tunnissa meni 30 ml... Lopulta poika oli niin väsynyt, että otin sänkyyn viereeni ja siihen nukahti tyytyväisenä nopeasti tissille, no onneksi nukahti pian, koska maitoa sieltä ei pitkäksi aikaa riittänyt. Miten tää maidon tulo voi yhtäkkiä noin tyssätä??!! Pieni paniikki iskee, ettei poika nyt vaan nestehukkaan joudu. Onneks mies tulee kohta kotiin ja on viikonlopun (töissä ulkomailla), josko panu häneltä huolisi pulloa.
Kolomoselle tosta mun työstä: Saattohoito on ehdottomasti mun juttu, työ vaativaa, haastavaa ja mielenkiintoista. Siihen työhön täytyy asennoitua niin, ettei voi potilaan sairaudelle mitään, vaan pitää pyrkiä tekemään hänen viimeisistä ajoistaan mahdollisimman hyvät. Usein kuolema on potilaalle ja omaisillekin odotettu, helpottava asia, jos pitkään on sairastettu ja kärsitty erilaisista sairauden aiheuttamista oireista. Omaisten kohtaaminen ja tukeminen on myös tärkeä osa työtä. Potilaaseen ja omaisiin suhtautuu ammattimaisesti ja harvoin tulee kyyneleitä silmiin. Siviilissä sitten olenkin tosi herkkä ja pelkään myös kovasti, ettei lähiomaisilleni satu mitään.
Ja gallupista: tämän sivuston lisäksi käyn katsomassa sähköpostini, endometrioosiyhdistyksen keskustelupalstalla ja usein kurkistan huutonetin puolelle.
Mukavaa viikonloppua,
lintunen ja panu
Olin äsken näöntarkastuksessa, en ole ikinä ennen ollut ja yllätyshän sieltä pamahti, kun toinen silmä oli ok, mutta toinen silmä oli +3.5, oli siinä tarkastajakin vähän ihmeissään, että miten olin koulun näkötesteistä päässyt läpi¿ no lokakuun eka päivä on silmälääkäri ja tutkitaan onko joku aiheuttanut huonon näön toisessa silmässä, mutta optiikko epäili, että johtuu vaan siitä, etten ole ikinä oppinut näkemään sillä silmällä ja nyt se on jo myöhäistä¿ihan mielenkiintoista olisi saada lasit ja nähdä molemmilla silmillä yhtä hyvin, tiedä miten tämä maailma muuttuisi¿
MUUT NETTISIVUT: päivittäin käyn huutonetin sivuilla ja usein, mutta en päivittäin kaikilla vaatekuvasto-sivuilla, kuten h&m, Ellos, tällainen himoshoppailija kun olen, nyt tietty rahatilanne ei anna oikein periksi kovasti shoppailla ¿osuuspankin sivuilla tulee melko useasti käytyä ja sit etuovi ja omassa sähköpostissa tietty¿mitäköhän muita?!
Huomenna alkaakin vauvauinti aamulla ja eemeli on jo vanhus ryhmässään, kun on jo melkein 7kk, muut on n.3-5kk, mutta sukellusrefleksi on vielä tallella niin kai se hyvin menee ja vauvauinnin kunniaksi eemeli alkoi kylvyssä eilen ekan kerran oikein tosissaan läiskytellä :o) eemeli varmasti nauttii uinnista, äitiä kyllä hiukan jännittää ja luultavasti iskääkin!
Pistetään taas 7kk galluppi pystyyn eli mitä lapsenne jo osaa ja onko hampaita, miten nukkuu, harrastukset, mielipuuhat ym?
Meillä ei yhä edelleenkään mennä eteenpäin, kovasti kyllä konttausasennossa heiluu ja nyt seisoskelee välillä karhukävelyasennossakin, saas nähdä miten tuo mies meinaa eteenpäin lähteä :o) hampaita ei vielä ole.. päivällä nukkuu kahdet päikkärit, ekat on olleet nyt n.2h ja toiset 1h, illalla menee nukkumaan n.21 ja heräilee 7-8, yöllä herätyksiä 1-2 useimmiten, välillä voidaan herätä tunninkin välein, mutta herätyksistä selviää usein vaan tutin laitolla¿kovalla työllä nukahtaa illalla omaan sänkyyn, usein saa käydä silittelemässä ja hyräilemässä.. mikään ei tällä hetkellä oikein poitsua kiinnosta, kun tekee hampaita ja eteenpäinkin tarttisi päästä, mutta kävelytuoli on ihan jees ja kävelylenkit ja muutenkin ulkona olo, kaupoissakin on niin paljon katseltavaa, että viihtyy kauppareissuillakin melko hyvin¿harrastuksia on nyt huomenna alkava vauvauinti, musakari alkaa ensi viikolla ja jumppa alkoi eilen, jumppa oikeastaan äideille tarkoitettu, mutta lapset saa olla mukana, perhekerhossa käydään myös joka toinen viikko¿mitäköhän vielä?! no kova poika on höpöttelemään ja huutamaan ja melko huono syömään, syö kyllä kaiken minkä saa suuhun, mutta siinä onkin tekemistä :o) istuu melko hyvin, mutta kaatuu siitä kyllä ilman mitään suojauksia, että varovainen saa vielä olla¿kirjoittelen lisää vielä jos tulee jotain mieleen, nyt ei muuta..
Tarttis saada jotain täällä kotonakin tehtyä ennen kuin poitsu heräilee¿
Rentouttavaa viikonlopun alkua kaikille!
Se olis sit taas viikonloppu edessä.
Kyllä nää viikot menee tosi vauhdikkaasti!
Mulla olis ilmeisesti aika varma työpaikka tiedossa marraskuusta lähtien yhdessä hoitokodissa..
Kuuden tunnin päivää hoitoapulasena, eli keittiöhommia, siivousta ja hoitajien apuna asiakkaiden hoidoissa.
Ihan kiva! Jos sitten ala alkaa kunnolla kiinnostaa niin ajattelin kysyä sieltä onnistusko oppisopimuspaikka!
Lähihoitajan paikkoja olis tällä alueella varmasti tulevaisuudessa ihan hyvin!
Ambulanssihommat kiinostais kovasti, mutta tällä paikkakunnalla ei taida olla työpaikkoja!
Mutta nyt saa siis marraskuuhun asti olla kotona ihan rennoin mielin, kun ei tarvitse miettiä kokoaikaa että mihin töihin kun liitonrahat loppuu..
MUUT NETTISIVUT:
Mulla rajoittuu tämä koneen käyttö yleensä siihen, että hillun täällä vauva-sivuilla, katson sähköpostini ja sit huutonetin tarjonnan/kysynnän (jos mulla on jotain siellä myynnissä)
Joskus surffailen toki muillakin sivuilla, mutta päivittäin on nää 3 vakkaria.
Niin ja pankin sivuilla tietysti makselen laskut ym.
Meillä liikutaan!
On tosin mennyt jo pitkän aikaa eteen/sivuille/taaksepäin, mutta hitaasti.. Nyt on selvästi pojalla kunnolla yritystä ja se tuottaa tulosta!
Aika pitkiä matkoja pääsee eteenpäin jos jotain mielenkiintoista on näköpiirissä.
Se on sellaista konttausasennosta eteenpäin " hyökkimistä" ja kovaa möngerrystä välillä kyljellään ja välillä mahallaan. Käsillä vetää välillä itseään kohti leluja.
Ihan kuin kokeilisi mikä tyyli on paras..=)
Ollaankin jätetty nyt kävelytuoli vähän taka-alalle ja pidetty enemmän lattialla, ettei kehitys jää ihan paikalleen!
Nyt meni pojalla hermo lattialla, pitää mennä
mammutti ja Peetu 6kk
Täällä sitä roikutaan, tuli tuossa miehen kanssa taas kerran vähän nahisteltua kun on hieman huppelissa ja itteäni taas tänään ärsyttää ihan kaikki asiat. Nyt hän lähti sitten sikaria polttelemaan kun ei enää jaksanut muakaan kuunnella, joten mä eksyin tänne.
Mulla on tänään ja vähän eilenkin jne... ollut semmoinen olo ihan kun olisin RASKAANA! En oo vielä käynyt testiä ostamassa kun tämä mahdollinen raskaus olisi tosiaan jo verrannollinen raamatun marian raskauteen eli kyllä tämä olisi pyhän hengen tuotosta, sen verran hiljaista on ollut tuolla rintamalla meillä!! Mitenkäs muuten muilla sujuu nykyisin tuolla kammarin puolella?
Sanokaa nyt hyvät ihmiset että närästys ja pahoinvointi ja väsymys ja tämä ihmeellinen maitoherkkyys (joka mulla on ollut 3 aikaisemmassa raskaudessa) on jotakin mun vilkkaan mielikuvituksen tuotetta eikä mitään muuta. Mulla kuitenkin on tuo " VARMA" hormoonikierukka ja seksiä ei juuri lainkaan, joten olisihan se oikeesti sula mahdottomuus, mulla vaan on ollut nyt sellainen tosi kummallinen olo. No seurailen muutaman päivän ja teen sitten varmaan sen testin oman mielenrauhan turvaamiseksi.
HYVIÄ ÖITÄ TOIVOTELLEN!
T.Kaisa ja Ronja 6 kk
Huh, Panu sai nyt multa sen flunssan. Eilen illasta alko aivastella ja nenä vuotamaan. Illalla laittelin keittosuolatippoja ja lopulta nasolinia, lisäksi kuorin sipulia purkkiin makuuhuoneeseen (huh mikä käry!), että sais poika nukuttua. Yleensä nukahtaa 8-9 välillä, nyt zippas lopulta meidän sänkyyn ilman unipussia puoli 11 paikkeilla. Yleensä siis nukkuu omassa sängyssä unipussissa. No, eihän se hyvin mennyt, jatkuvaa liikehdintää ja kiljahtelua puoliunessa, oli milloin mitenkin päin ja kolautteli päätään sängynpäätyyn. Lopulta neljästä pistin unipussiin, annoin tissiä ja kannoin omaan sänkyyn, sitten nukkui vajaaseen seitsemään. Eli itse oon nukkunu tollaset vajaa 3 h. Mies totes aamulla tyytyväisenä, että hyvinhän se nukkui (?!?!). Ei ollu heränny lainkaan pojan touhuiluihin ja meteliin, no hyvä, että joku on nukkunut!
Sain just äsken ekoille päikkäreille, oli nukkunu 5 min, kun mun puhelin sois, joku eki-setä soitteli väärään numeroon, kele! No onneks panu nukahti itse samantein uudestaan. Jännästi panu reagoi tohon puhelimen soimiseen, herää aina, vaikka se siis soisi toisessa päässä taloa, koira taas saa haukkua vaikka sängyn vieressä, eikä poika herää. Ja toisaalta anoppilassa saa rekat jyrätä vaunujen vierestä ja panu senkun koisaa, kotona taas jos mulla vaikka nilkka napsahtaa kun nousen sängystä, niin siihen havahtuu... Jo nyt valikoiva kuulo siis, heh!
Tosta seksistä, ihan kaksi kertaa on harrastettu synnytyksen jälkeen, eli siis 7 kk aikana, jee! Mieshän siis reissuhommissa, että ei viikottainkaan kotona ja kun käy niin yleensä noin 1-2 vrk kerrallaan. Päiväseltään poika nukkuu niin lyhkäsiä aikoja ja iltaisin mies on olevinaan aina niin väsyny, kun lopulta raahautuu telkkarin äärestä sänkyyn, ettei jaksa. Todellinen syy taustalla on varmaan se, että vaikean endometrioosini takia yhdyntä on nyt synnytyksen jälkeen muuttunut melkoisen kivuliaaksi, enkä itse pysty nauttimaan asiasta. Mieheltäkin menee sen takia mielenkiinto, ei kuulemma halua satuttaa mua, no ymmärtäähän sen. Nyt 25 pv mulla on aika endometrioosipolille, katotaan, mitä tohtorit on suunnitellu mun pään menoksi...
Ei maar, pitäis mennä tekemään jotain, pitäis imuroida ja ikkunoitakin pitäis ehdottomasti alkaa pestä...
lintunen ja panu 7kk
On luvassa aika hiljainen lauantai.. Mies lähti töihin ja muksut menossa yhteen lasten tapahtumaan, mikä kestää iltaan asti.
Me siis Peetulin kanssa ollaan ihan kaksin.
MAKKARIn puolella meillä on selvästi piristynyt touhu! =)
Joku mulle synnytyksen jälkeen sanoi, että kohdunpoisto lisää haluja. Sillon sanoin vielä, että eipä oo näkyny mulla sellasia, mutta nyt voin jopa sanoo, että välillä itsekin oon aloitteen tekevä osapuoli!
Eipä meilläkään ihan jokapäivä harrasteta ja välillä menee viikkokin, mutta sit taas piristyy hetkeks aikaa toiminta.
KOLOMONEN:
Millä mielellä olisit jos raskaustesti olisikin positiivinen?
Onko lapsiluku teillä mielestäsi nyt täynnä vai olisiko teillä tilaa vielä yhdelle?
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, vastaa jos huvittaa!
Meillä " unikoulu" meni sitten ihan reisille!
Tuntuu, että vaikka nyt taas annankin pojalle velliä yöllä, niin ihan kun yöt olis paljon rauhattomampia. Otti varmaan itseensä kun äiti muutaman yön kiusas..
Ennen mun säätämistä yöt oli ihan rauhallisia ja katkoja tuli uneen vaan kun nälkä yllätti (kipeenä sit eri juttu).
Nyt ei taas muuta
mammutti ja Peetu
Kiirettä on taas pitänyt, tällä kertaa töiden vuoksi. Olen ottamassa lastenhoitajan 3 x viikossa 3 tuntia, niin pääsen hoitamaan työasioita. Hoitaja löytyi vauvanhoitajat.com:ista vaikuttaa hyvältä taholta.
Paranemisia kaikille flunssaisille!
Galluppeihin: ... aloitetaan siitä s:stä. Entinen pari kertaa viikossa on ollut koko vauva-ajan sellaista kerta kahdessa viikossa, max kerta viikossa, mulla ei ole haluja, mutta yritän pitää miehen tyytyväisenä. Ehkä se siinä vaiheessa kun imetyshormonit loppuu, niin piristyy taas, toivotaan! Paikat on myös superkuivat, eikä ne liukasteet oikein musta tunnu mukavilta. Pillerit kuitenkin käytössä, mieskin kyseli että miksi ihmeessä... eikä siksi että vauvaja yritettäisiin.
Muut nettisivut: lähinnä täällä ja huuto.netissä tulee käytyä useita kertoja viikossa, muilla ei ehdi. Joskus katson Helistintä.
Mitä osataan ja tehdään: ikää tytöllä on nyt jo vähän yli 7kk. Istunut on jo pitkään, tosin takana pitää olla " varmistin" , ettei heittäydy pää lattiaan. Ylös ei siis pääse jos kaatuu taakse.
Ryömiminen onnistuu taaksepäin, muttei eteen, ja nousee konttausasentoon, muttei liiku siitä. Hampaita on 2 alhaalla ja puhe on sellaista papapaapapapa, vavavaa, höö - paritavuisia selityksiä.
Harrastukset: muskari alkoi viime torstaina ja jumppa, nimenomaan vauvajumppa siis, kerta viikossa myös. Molemmista tykkää, etenkin kun näkee muita vauvoja. Ja sitten vaunulenkkeillään koiran kanssa ja ilman. Nukkuu melko hyvin, pari kertaa yössä herää, 1-2 kertaa tissiä. Päiväunet on uskomattomat 40 min x 2 edelleen, eli vähäuninen tytteli, en tiedä mistä on perinyt! Lempilelu on sellainen pikku sähköpiano, josta kuuluu ääni ja eläimet liikkuvat pianon päällä kun soittaa.
Mukavaa viikonloppua!
T: Sporttari ja Milli
Mukavaa lauantai iltaa!!
Mä täällä kärsin väsymyksen mukanaan tuomasta pääkivusta ja ärtymyksestä. Mieskin vielä juoksemassa puolimaratonilla joten lasten kanssa täällä kiukutellaan toisillemme. No se niistä.
Gallupeista.
ässää harrastetaan miehen mielestä liian harvoin mut joskus kuitenkin.
Nettisivut: huutoNet, kaksplussivuston kirppariosio, sähköpostit...noi varmaan päivittäin.
7kk:den " osaamiset" :
Konttaa sujuvasti (aloitti 6kk:n iässä)
Nousee pystyyn(oppi6kk:n iässä) joka paikkaan ja harjoittelee kävelyä tukea vasten
Istuu(oppi 7kk:n iässä) ilman tukea lattialla eikä kaadu helposti eli suojaheijasteet on
Ryömii rappuset sujuvasti ylös...meillä siis kaksikerroksinen talo
2hammasta alhaalla
Juttelee jonkun verran, lähinnä hihkumista tai sellaista kiljahtelua
Tämmöistä. Nyt odottelemaan et mies palaa kotio et pääsee saunan lämmitykseen.
calmus & pikkumies 7kk
miehen sisko niitä lapsilleen on kutsuilta viime vuosina ostanut ja me niitä nyt sitten peritään. Hän alkuun kutsujen jälkeen mainosti kai siellä kuulemansa mukaan että tehdään samoista kankaista kuin Reimatecit, hinta vaan on eri. En ihan niellyt tuota mainoslausetta, jos ihan vastaavia olisivat niin miksi myytäis selvästi halvemmalla? Mut vuos toisensa jälkeen on nyt heille Jonathaneita ostettu, joten kaipa ne pelittää.
Ja kirpparikengistä: tosiaan on merkitystä millaisia ostaa ja siks ostakin vaan edullisia jolleivat sitten sovikaan. ja lähinnä laadukkaita merkkejä kuten Askel (omat kotimaiset vanhat ensikenkäni), Elefanten, Kavat... Mulla on itselläni ollut lapsesta asti ongelmajalat, joten tosiaan vain tukevia ja hyväkuntoisia hankin ja niitäkin sillä varauksella etteivät sitten sovikaan. Muistan miten äitini aina sanoi jo lapsena mulle että näihin jalkoihin ei ulkomaisia kenkiä osteta kun kinusin lakerikenkiä ja kas kummaa mulla ei sellaisia ole juuri vieläkään. Vaan leveälestiset kotimaiset istuu parhaiten jalkaan, juhlakenkien pitäminen on aika hirveetä... Eksyinpä taas aiheesta :-)
poois....