Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset eivät osaa syödä nykyisin perunoita!

Vierailija
07.09.2007 |

Olen järkyttyneenä huomannut, että päiväkodissa yhä useammin lapset nirsoilevat perunoille. olen kuvitellut, että perunat, leipä ja maito ovat suomalaisen lapsen perusruokaa, jota syödään päivästä toiseen. Täytyykö kaiken maistua hyvälle/ makealle?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kasviksia, hedelmiä syödään runsaasti, marjoja myös

Vierailija
42/45 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheessä on 3 peruna allergista, eikä viiti puolelle keittää perunoita ja toiselle puolelle jotain muuta, kun pakasteet käy sillointällöin syötynä kuitenkin allergisillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


tarkoittaako se sitä, että teillä ei syödä keittoja, laatikoita, pataruokia yms. joissa on perunaa. Siis ei perunaa missään muodossa?

Vierailija
44/45 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä henkeä ja kerran viikossa kannan viiden kilon perunasäkin kaupasta. Pidän itse perunasta ja lapset ja mies myös. Paljon on kastikkeita, laatikoita, keittoja, perunamuussia (jonka voi tehdä terveellisestikin- ilman suurta määrää voita). Teen itse käytännössä kaikki ruoat. Meillä syödään hyvin tavallista ja terveellistä " perinteistä" ruokaa. Käytän paljon marjoja (kiisseleitä, marjapuuroja ja rahkoja) kasviksia joka aterialla, sekä puuroa. Leivon myös paljon. Olemme normaalipainoisia ja terveitä. Ulkoilemme koko perhe ja aikuiset harrastavat säännöllisesti liikuntaa. Tämä on toimivaksi todettu, enkä näe syytä vaihtaa.

Vierailija
45/45 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en kyllä ole koskaan kuullut, että perunasta olisi jotain haittaa. Meillä syödään sitä siksi, kun se on hyvää ja halpaa, ja meidän lapset ei tykkää riisistä eikä makaronista. Syövät kyllä mitä vaan, mutta perunasta saa kaikkia hyviä ruokia. Meillä menee perunaa varmaan 10kg viikossa, hoikkia ollaan kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi