Miksi ihminen hankkii pitbull-tyyppisen koiran?
Usein kuultu perustelu on, että koirassa itsessään ei ole mitään vikaa, vaan kaikki lukuisat kuolemantapaukset ovat väärän kasvatuksen tulosta. Varmaan näin onkin, mutta ymmärtääkseni pitbullista on paljon helpompi "kasvattaa" tai olla kasvattamatta tappaja kuin esim. kultaisesta noutajasta tai tanskandogista. Lisäksi muitakin lähtökohtaisesti turvallisempia rotuja on, mutta joilla on sama energiataso, joten mikä ihme voi olla syy hankkia pitbull?
Kommentit (299)
Olen hyvätuloinen akateeminen nainen, en ole koskaan käyttänyt huumeita, en käytä lainkaan alkoholia enkä edes tupakkaa, urheilen säännöllisesti ja huolehdin ulkonäöstäni...ja kas kummaa; minulla on TAPPAJAKOIRA!
on vastaus kysymykseen. Lähinnä narkkarit, bodarit ja muutenkin ihmiset joilla tarve näyttää. Samat ihmiset ottavat tatutointeja vaikka eivät ole linnassa istuneet. Tiedätte varmasti tyypin.
Olen hyvätuloinen akateeminen nainen, en ole koskaan käyttänyt huumeita, en käytä lainkaan alkoholia enkä edes tupakkaa, urheilen säännöllisesti ja huolehdin ulkonäöstäni...ja kas kummaa; minulla on TAPPAJAKOIRA!
iltaisin tai avatessani oven tuntemattomalle ihmiselle ym. Olen yh ja koirasta on myös selvästi "apua" teinin kasvattamisessa :) Eli teini oppii kovasti vastuuta ja minä voin rauhallisin mielin päästää hänet vaikka iltaisin koiran kanssa kadulle, kun puolet ihmisistä siirtyy kadun toiselle puolelle nähdessään meidän koiran :)
Sitäpaitsi rakastan meidän koiraa ja hän on meidän perheenjäsen. Vielä kysyttävää?
[/quote]
miksi päästät teinin koiran kanssa illalla ulos ja luotat,että muut kiertää?
Vastuuton aikuinen,äiti ja koiranomistaja ole.
Eli teini oppii kovasti vastuuta ja minä voin rauhallisin mielin päästää hänet vaikka iltaisin koiran kanssa kadulle, kun puolet ihmisistä siirtyy kadun toiselle puolelle nähdessään meidän koiran :)
Onko virhettä mitä et tee tuon koiras kanssa.
miksi päästät teinin koiran kanssa illalla ulos ja luotat,että muut kiertää?
Vastuuton aikuinen,äiti ja koiranomistaja ole.
tällaset ihmiset.
iltaisin tai avatessani oven tuntemattomalle ihmiselle ym. Olen yh ja koirasta on myös selvästi "apua" teinin kasvattamisessa :) Eli teini oppii kovasti vastuuta ja minä voin rauhallisin mielin päästää hänet vaikka iltaisin koiran kanssa kadulle, kun puolet ihmisistä siirtyy kadun toiselle puolelle nähdessään meidän koiran :)
Sitäpaitsi rakastan meidän koiraa ja hän on meidän perheenjäsen. Vielä kysyttävää?
on helvetin vaarallista kulkea kadulla. mulla oli labbis, jonka musta väri ärsyttää ilmeisesti juuri näitä bull-tyyppisiä koiria ja arvaa saiko niitä ulkoiluttavat teinit ikinä pidettyä niitä raivokoiria hallinnassa kun yrittivät hyökätä mun ja labbikseni kimppuun!!??
Mä oikeasti toivoisin, että nuo tappajakoiriksi jalostetut kiellettäisiin kokonaan. Jo tämä keskustelu toi ilmi näitä tappajakoiranomistajia, jotka pitävät itseään hyvinä kasvattajina ja joilla ei oikeasti ole hajuakaan koko hommasta. AARGGG!
Mä oikeasti toivoisin, että nuo tappajakoiriksi jalostetut kiellettäisiin kokonaan. Jo tämä keskustelu toi ilmi näitä tappajakoiranomistajia, jotka pitävät itseään hyvinä kasvattajina ja joilla ei oikeasti ole hajuakaan koko hommasta. AARGGG!
joko kielletään tietyt koirarodut kokonaan tai sitten tehdään mahdottomaksi tai liian kalliiksi kaikenlaisten teininkasvattajapällien omistaa niitä.
stereotypistä todeta, että vain narkkarit/rikolliset hommaa näitä koiria? Kuka tosissaan uskoo,että rikollisilla/narkkareilla on puhdasrotuisia koiria? Ja sekarotuinen, josta tulee mieleen pitbull tai bullterrieri, on monesti yhtä kaukana puhdasrotuisesta pitbullista kuin chihu...
Alkoi itkettää pienen hätä! Montako ihmistä tuon elukan irrottamiseen tarvittiin?
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=2PxaYhvnyeM" alt="http://www.youtube.com/watch?v=2PxaYhvnyeM">http://www.youtube.com/watch?v=2PxaYhvnyeM</a>
Eli teini oppii kovasti vastuuta ja minä voin rauhallisin mielin päästää hänet vaikka iltaisin koiran kanssa kadulle, kun puolet ihmisistä siirtyy kadun toiselle puolelle nähdessään meidän koiran :)
Jos teidän koira päättää tappaa jonkun pienemmän koiran tai käy lapsen kimppuun, pystyykö teinisi estämään sen? Älä nyt vaan sano että se on joku 40-kiloinen tyttö jonka puolesta pitää pelätä?
Kyllä se omistjasta riippuu millainen koira on. Tasapainoinen vai epätasapainoinen. Esimerkiksi Cesar Millan (koirakuiskaaja) kehuu aina pitbull rotua ja hänellä on itselläänkin kaksi pitbullia, jotka ovat tasapainoisia, eli hyväkäytöksisiä. Itseäni harmittaa se kun pitbulleista on levinnyt tälläisiä agressiivisuus juttuja, vaikka pitbullit ovat hyvän omistajan käsissä leikkisiä, huomionkipeitä ja ennen kaikkea luotettavia ystäviä.
Jos ottaisitte selvää.... kultaisella noutajalla ja labradorinnoutajallillaki on tilastojen mukaan enemmän kimppuun käyntejä sekä purema rekisteriä kuin pitbulleilla... älkää uskoko kaikkeen mitä telkkaris näytetään... hävetkää vähä!
Usassa mieti nyt itsekin olemme Suomessa katso Suomen tilastot niin eipä ole pit bull ensimmäisenä PÄSSI
Nöffihän perinteisesti tuijottaa lapsen kuoliaaksi. Muistakaan nyt aavee-mammat se.
Mitään tietämättömät kirjottelee täällä, pitbull on tehty yyökoiraksi eikä koiratappeluun jos ette sattuneet tietämään, täällä taas mustamaalataan koirarotua jota ihminen ei ole oppinut tuntemaan!
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 17:16"]Tämä on huono provo. Tilastojen mukaan saksanpaimenkoira ja rottweiler ovat puremislistan kärjessä...
Kaiken järjen mukaan nekin pitäisi kieltää, jos pititkin kielletään.
[/quote]
Näinpä. Mutta kun ne rottisrotikat ja sussarit on niiiin ihania, mussukoita!
se sietää noin viittä ihmistä, miestä, minua ja muutamaa miehen lähisukulaista.
Ongelmia ei ole vieraassa paikassa,mutta kotona tai tutussa paikassa alkaa se egoilu ja vahtiminen.
Yhtäkään toista koiraa ei siedä reviirillä.
Voit varmaan kuvitella millasta on elää sellasen elikon kanssa mikä on valmis tappamaan jokaisen ovesta sisään kävelevän. Meillä se on portin takana, mutta sieltäkin rähisee ja tuijottaa ja vaanii vieraita. Se ei myöskään hyväksy näitä ihmisiä vaikka ne ois meillä viikon.
Lasten kanssa siihen ei voi luottaa yhtään, välillä on innoissaan ja leikkii, mutta jos on omalla paikallaan vahtii sitä,ruokakippoa, vesikippoa ym.
Sellasta kivaa se elämä ton kanssa on, jatkuvaa varmistamista,ettei kenellekkän satu mitään, ettei lasten kaverit tai kukaan muukaan kulje väärästä ovesta tai ettei koira vaan pääse karkuun ym..
Ja niin kuin täällä on sanottu,niin koiran lukeminen on vaikeaa, koska se ei ilmoittele ennen kun hyökkää, ainoa mitä se tekee on se,että alkaa tuijottaa kohdetta ennen kuin hyökkää.
Että ainoa hyväpuoli siinä on se,että koiraa tappamatta meidän ovesta ei ykskään hiippari kävele sisään, mutta eiköhän siihen hommaan riittäisi mikä vaan haukkuva yksilö.
Tässä se koulutuksen merkitys nimenomaan näillä roduilla nähdään, samalla panoksella sen kultsun kanssa tuskin ois mitään ongelmaa.