Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalia ihmisiä olette te, jotka irvailette valokuvajoulukorteille, joissa lapset

Vierailija
21.10.2008 |

on aseteltu poseeraamaan tonttulakit päässä ja kuusenkoristepallot käsissä. Jouluun kuuluu just tollanen lapsiaiheinen kitch, joulun pitää olla vähän hassu. Se tekee joulusta joulun, ei sellainen laitettu Pentik-maailma, jossa "kuosit on vaihdettu jouluisiksi sesongin mukaan". Camoon mammat.

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä olin pettynyt viime vuonna, kun parista perheestä tuli ihan tusinakortti sen perinteisen kuvakortin sijaan =/ Vaikka meillä ei kuvallisia kortteja säilytetä joulun pyhien jälkeen (kaikki kortit menee roskiin, ei ole tilaa säilyttää), niin nuo kuvalliset ilahduttaa silti eniten. On kiva katsoa harvoin nähtävien lasten kasvu, vertailla sisarusten näköä ja etsiä tuttuja piirteitä ("ihan äitinsä nenä"). En koe, että lasten kuvia pitäisi "ihastella" tai että kaverit lapsikorteilla yrittäisi päteä tai brassailla, minusta se vaan on kiva tapa toivottaa hyvät joulut ja samalla näyttää, miltä se oma jälkikasvu näyttää taas vuoden vanhempana.

Vierailija
82/142 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kerrotko missä joku jouluinen lapsikitsch on määritelty joulun olennaiseksi osaksi?

Musta ne lapsikortit on 99 % aivan karseita. Ennemmin otan jonkun muun kuin tönkköposeeratun joulukuvan, mieluummin vaikka joku _hyvä_ kuva kesälomalta tms. erikseen sen joulukortin lisäksi. Onneksi pari sukulaista tämänkin ymmärtää, lähettävät nätit kortit ja lapsistaan sitten erillisen, hyvän ja usein tosi hauskan kuvan samassa kuoressa. Ne säästän, huonot kuvat joutuu armotta roskiin sillä säilytystilan vuoksi jostain on karsittava ja silloin linjalla on tietysti sellainen mistä en tykkää ja jota en ole edes halunnut.

on aseteltu poseeraamaan tonttulakit päässä ja kuusenkoristepallot käsissä. Jouluun kuuluu just tollanen lapsiaiheinen kitch, joulun pitää olla vähän hassu. Se tekee joulusta joulun, ei sellainen laitettu Pentik-maailma, jossa "kuosit on vaihdettu jouluisiksi sesongin mukaan". Camoon mammat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MYÖS edellisiltä vuosilta jääkaapin oveen.

Aivan ihania tonttuukkoja ja tonttutyttöjä!

Lapsistakin on hauskaa katsella kuka on minkäkin näköiseksi kasvanut!

Itse tosin olen saamaton, enkä saa kortin korttia postiin. Arvostan silti korttia kuin korttia joka luukusta tipahtaa.

Vierailija
84/142 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä tätä outoa inhoa lapsijoulukortteja kohtaan! En sitten millään..

Minusta nämä valokuvakortit ovat kivoimmat saada, ja itsekin niitä lähetän omista lapsistamme. Ihan kaikille en niitä laita, mutta suurin osa sukulaisista ja ystävistä niitä saavat. Ja ovat kuulkaa monet joulukorttiotokset tosiaankin päätyneet kehyksiin ja seinälle, etenkin mummoloissa! ;)

Joillekin sinkkuihmisille (joiden tiedän olevan ns. "lapsivihamileisiä...") ostan sitten kortit kaupasta. Saavat siis tusinatavaraa, vaikken ihan Tiimarin korttia ostakaan..

Jos nyt joku saa traumat ja oksennus lentää kun saavat korttimme, niin voi voi. Tarkoitus kuitenkin on vilpittömästi ilahduttaa henkilökohtaisemmalla kortilla jonka eteen on nähnyt hieman vaivaa, joulutervehdys se on siinä missä muutkin, eikä tarvitse sen kummemmin ihastella lapsiamme eikä laittaa korttia seinälle... Toki sukulaiset yleensä ihastelevat siitä huolimatta, eikä sekään pahalta tunnu.

Mutta joo. En ymmärrä tätä vouhkaamista.

Iste jo suunnittelen aihetta tämän vuoden kuviin :) Aiemmin on ollut mm. piparkakkuleivontaa, hämärässä kynttilää katsoen, ulkona lumiukon takaa kurkistaen jne.. Katsotaan mitä ällöttävyyksiä keksitäänkään tänä vuonna! ;DD

Vierailija
85/142 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi että kymmenien yksilöllisten korttien askartelu olisi liian työlästä. Lapsista saa myös helpommin kivoja kuvia kuin vaikkapa luontoaiheista, kun ei olla valokuvaajia.

Yhtenä vuonna jätimme lasten kuvakortit laittamatta, ja moni erikseen kyseli että miksi ette laittaneet, laittakaa taas ensi vuonna, eli hyvä ei ole niin tai näin.

Pitäisi varmaan etukäteen laittaa toivelista joulukorttien saajille, jossa monivalintavaihtoehdot: pitääkö olla lasten kuvat, askarreltu, kelpaavatkio tiimarikortit vai pitääkö olla Unicefiä.. huoh.

Ja ihan ärsyttääkseni pakko mainita että meillä on kyllä ihan "virallisesti" söpöt lapset, vanhemman kuvalla on voitettu ison lapsikuvakilpailun ja nuoremmalle on tarjottu mallintöitä (en edes harkitse, ei tod. laiteta lapsimallin hommiin!). Mutta nämä eivät siis syynä kortteihin millään lailla.

Miksi te haluatte lähettää ihmisille kuvia teidän lapsista? Miksi ette lähetä tavallista joulukorttia, miksi haluatte nimenomaan että se lapsi on siinä kortissa? Jos haluatte lähettää jotain persoonallista, niin miksi ette sitten itse väsäile jotain kivaa joulukorttia? Miksi ihmeessä siinä pitää olla sen lapsen kuva?? Tätä en ymmärrä. Kyllähän siinä väkisinkin tulee ajatus, että eihän siinä muuta syytä voi olla kuin se, että haluatte "näytellä" lastanne, joka omissa silmissänne näyttää niin suloiselta siinä kuvassa.

Vierailija
86/142 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimarin tusinavalmiskortit on kaikista karmeita.

Vierailija
87/142 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuva kaikille (ja usein tosiaan sellainen tökerö kuva, pari kertaa on tullut piristäviä poikkeuksia ja oikeasti hyviä kuvia). Mä valitsen aina huolella jokaiselle erilaisen kortin sen mukaan mistä arvelen vastaanottajan pitävän (esim. uskovaiselle tädille aina joku siihen viittaava kortti vaikka itse olen ateisti), ja esim. isovanhemmille askarrellaan lapsen kanssa kortit (koska isovanhemmat tykkää saada lapsenlapsen tekeleitä), ja esim. mun isovanhemmille lähetetään erikseen joku kiva kuva lapsesta joulukortin kanssa.

Vierailija
88/142 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lapsikortit on niin tusinatavaraa. Ennemmin itse tehtyjä tai tarkoin harkittuja ostokortteja. Ne ovat persoonallisia.

Vierailija
89/142 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samaa mieltä tekstisi kanssa! Minua inhottaa, kun kaikesta mauttomasta koitetaan tehdä uusvanhaa "trendikästä" versiota- jättäkää nyt edes joulu ja Tarjoustalon tonttuasut rauhaan!!

Vierailija
90/142 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin lahjapaketin viereen? Eikö koko perhe voisi esiintyä kuvassa luontevasti ilman tekokuituisia tonttulakkeja. Vaikka touhukkaana tekemässä lumitöitä tms.

Vierailija
91/142 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkona lumiukko rakentamassa. Ja muutenkin aina mietitään joku uusi idea siihen kuvaan. Kiva että kelpaa ;)

28

Vierailija
92/142 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihana saada kuvakortteja lapsista. Joitakin ihan odotan, miten lapset ovat kasvaneet, koirat ja vanhemmat muuttuneet.

Itsekin laitetaan kuvakortit jouluna. Muutamalle lapsettomalla pariskunnalle en laita, kun tiedän, että he eivät niistä pidä, kun eivät voi itse saada lapsia...

Meille tulee valokuvaamossa otettuja kuvakortteja ja sitten ihan itse kuvattuja kaikkea siltä väliltä. Ihan samalla lailla on itsekin laitettu. Välillä on todella hienoja kuvia, joskus vaan pulkkamäessä...

Joskus voisi opetella pitämään mölyt mahassa. jos ei jostakin asiasta pidä, niin ei sitä tarvitse kaikille alleviivata.

Vierailija
93/142 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siis paras lukemani kommentti ikinä av palstalla! :D :D :D

Rasittaa välillä nämä hienoperseet täällä! Aina jaksavat olla marisemassa toisten ammateista, vaatteista, sisustuksesta, kirjoitus virheistä jne. jne.

Ihan kuin heidän imago niistä kärsisi!

Vierailija
94/142 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä en tajua, että miksi ihmeessä niistä lapsista pitäisi koko kaveriporukalle ja suvulle kuva lähettää?? Kun kuitenkaan -uskallan väittää- monia ei pätkän vertaa kiinnosta että minkänäköisiä ne teidän lapset on, sanovat mitä sanovat. Ja jouluun kuuluu tontut, lumiukot, joulupukit, porot, luminen maa, kirkko, mutta ei keinotekoisesti tehty tonttulapsi!! Tontut on tonttuja, ei lapsia!! Ei joku sukulaisen tonttulakkinen lapsi jossain kuvassa tuo todellakaan mitään joulufiilistä!

Vierailija
95/142 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö jättää siis lähettämättä kortit kokonaan?

Ja henk.koht. mulle kyllä tulee joulufiilis lastenkuvakorteista ja tuli jo ennen kuin oli omia lapsia (omistakin usein ollaan tonttukortit tms. lähetetty). Pari lapsetonta kaveria kyseli että miksi että lähettäneet lastenkuvakortteja kuten aiemmin, kun viime vuonna jätimme ne väliin. Ja tämä on ihan tosi, ihan itse ottivat aiheen puheeksi. Mielipiteitä on siis monia, koskaan ei voi kaikkia miellyttää.. Jos posti tuo sellaista mistä ei tykkää, ihan vapaasti nakkaa vaikka roskiin. Kaiken maailman mainossaastan seassa tämä korttiasia tuntuu ihan naurettavalta valituksen aiheelta.

Vierailija
96/142 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä kukaan väittänytkään, että kaikki vastaanottajat välittäisivät minkänäköisiä ne lapset on? Kyllä niitäkin ainakin minun tuttavapiiristä löytyy, mutta jos jotakuta ei kiinnosta, niin kiinnostaako häntä sitten ihan oikeasti enemmän miltä joulupukki tai enkeli näyttää?

Jos ei kiinnosta, niin luulisi siinä tapauksessa olevan oikeasti yhdentekevää, eikä näin tunteita kuohahduttavaa. Miksi pitää koko ajan väittää, että ei kiinnosta, mutta kuitenkin kiinnostaa siinä määrin, että oikein suututtaa?

mutta sitä en tajua, että miksi ihmeessä niistä lapsista pitäisi koko kaveriporukalle ja suvulle kuva lähettää?? Kun kuitenkaan -uskallan väittää- monia ei pätkän vertaa kiinnosta että minkänäköisiä ne teidän lapset on, sanovat mitä sanovat. Ja jouluun kuuluu tontut, lumiukot, joulupukit, porot, luminen maa, kirkko, mutta ei keinotekoisesti tehty tonttulapsi!! Tontut on tonttuja, ei lapsia!! Ei joku sukulaisen tonttulakkinen lapsi jossain kuvassa tuo todellakaan mitään joulufiilistä!

Vierailija
97/142 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on, ettei kyse ole inhosta, vaan väärinymmärryksestä.

Osa luulee, että kuvakorttien lähettäjät haluavat jotain erityistä palvontaa tai vaalimista kuvakorteilleen. Että lähettäjien mielestä he ja lapsensa olisivat jotenkin Erityisiä. Ja siksi niitä kuvia pilkataan ja väheksytään: eihän suomalaisen kuulu olla omastaan (lapsistaankaan) ylpeä!

Väitän, että se on harhaluulo. Minä otan vastaan kuvakortteja ja olen lähettänytkin niitä mielelläni siksi, että ne ovat henkilökohtaisempia tervehdyksiä kuin ostokortit. Ja niistä näkee kertasilmäyksellä, miten isoja ja minkä näköisiä perheen lapset ovat - kaikkia tätejä ja serkkuja kun ei vuosittain näe IRL.

En oleta, että niitä kortteja kukaan kohtelee sen kummemmalla arvostuksella kuin ostokorttejakaan. Jos jonkun kutyymiin kuuluu joulun jälkeen heittää kaikki kortit roskiin (minäkin teen niin), niin totta kai myös valokuvakortit menevät samaan osoitteeseen!

Joten. Valokuvakortti on vain joulukortti, ei sen enempää.

Vierailija
98/142 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kaverinikaan.

Mä voin ihan vilpittömästi sanoa, että mua kyllä kiinnostaa kaikki sukulaislapset ja kaikki kaverien lapset. Mua ei erityisemmin kiinnosta minkäänlaiset ostokortit saati joku Tiimarin kortti, johon on just ja just saatu nimi raapustettua taakse. Mutta vaikka nuokaan ei mua niin kovasti kiinnosta, niin olen silti onnellinen ja iloinen jokaisesta muistamisesta, joka kohdalleni osuu.

Vierailija
99/142 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetettiin viime jouluna esikoisen (6 vkoa) kuva sukulaisille ja niille, joiden oletin ilahtuvan saadessaan kuvan meidän "Timo-Petteristä".. :o) Muille laitoin Tiimarin halpiskortit (nätit sellaiset).

Mielestäni korttien hinta ei merkkaa mitään, vaan se, että joku vaivautuu yleensäkin sellaisen lähettämään ja minusta on todella kivaa saada joulukortteja. Liimaan ne kaikki jääkaapin oveen ja kaappien oviin.

Tein aikaisemmin itse joulukortteja ja ilahdun suunnattomasti, jos saan itsetehdyn joulukortin - ne on valokuvakorttien lisäksi kaikkein mukavimmat.

Vierailija
100/142 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVVK!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi