Kamalia ihmisiä olette te, jotka irvailette valokuvajoulukorteille, joissa lapset
on aseteltu poseeraamaan tonttulakit päässä ja kuusenkoristepallot käsissä. Jouluun kuuluu just tollanen lapsiaiheinen kitch, joulun pitää olla vähän hassu. Se tekee joulusta joulun, ei sellainen laitettu Pentik-maailma, jossa "kuosit on vaihdettu jouluisiksi sesongin mukaan". Camoon mammat.
Kommentit (142)
Mutta turha siitä on kenenkään loukkaantua, että mä heitä ne jossain välissä roskiin, olkoon sitten vaikka lapsen kuva. Mä en niitä rupea säilyttelemään, tosin en tavallisiakaan kortteja.
Mä en näe todellakaan mitään hyvää syyt niitä säilöä, kun ei ne mulle mitään sen enempää merkitse, ne on vaan kuvia tai kortteja.
Ja mun mielestä myös se on outoa että, nää lapsiensa kuvien lähettelijät kuvittelevat ilmeisesti olevansa jotenkin parempia ihmisiä tai vanhempia, kuin ne joita eivät yksinkertaisesti vois valokuvat toisten lapsista vähempää kiinnostaa.
Mulle ihan sama minkälaisen kortin mä saan. Mutta turha siitä on kenenkään loukkaantua, että mä heitä ne jossain välissä roskiin, olkoon sitten vaikka lapsen kuva. Mä en niitä rupea säilyttelemään, tosin en tavallisiakaan kortteja.
Mä en näe todellakaan mitään hyvää syyt niitä säilöä, kun ei ne mulle mitään sen enempää merkitse, ne on vaan kuvia tai kortteja.Ja mun mielestä myös se on outoa että, nää lapsiensa kuvien lähettelijät kuvittelevat ilmeisesti olevansa jotenkin parempia ihmisiä tai vanhempia, kuin ne joita eivät yksinkertaisesti vois valokuvat toisten lapsista vähempää kiinnostaa.
Kalikka tais kalahtaa tähän kirjoittajaan! :) Taisi tuntea piston sydämessään.
Kuka kuvakorttien lähettäjä täällä on antanut ymmärtää olevansa parempi ihminen? Asian ydin on se, että on hyvin arveluttavaa HAUKKUA toisten lapsia ja ARVOSTELLA toisten ystävällisiä joulutervehdyksiä. Näin se vaan on!
Mulle ihan sama minkälaisen kortin mä saan. Mutta turha siitä on kenenkään loukkaantua, että mä heitä ne jossain välissä roskiin, olkoon sitten vaikka lapsen kuva. Mä en niitä rupea säilyttelemään, tosin en tavallisiakaan kortteja.
Mä en näe todellakaan mitään hyvää syyt niitä säilöä, kun ei ne mulle mitään sen enempää merkitse, ne on vaan kuvia tai kortteja.Ja mun mielestä myös se on outoa että, nää lapsiensa kuvien lähettelijät kuvittelevat ilmeisesti olevansa jotenkin parempia ihmisiä tai vanhempia, kuin ne joita eivät yksinkertaisesti vois valokuvat toisten lapsista vähempää kiinnostaa.
Kalikka tais kalahtaa tähän kirjoittajaan! :) Taisi tuntea piston sydämessään.
Kuka kuvakorttien lähettäjä täällä on antanut ymmärtää olevansa parempi ihminen? Asian ydin on se, että on hyvin arveluttavaa HAUKKUA toisten lapsia ja ARVOSTELLA toisten ystävällisiä joulutervehdyksiä. Näin se vaan on!
Mä luulen että omien lapsien kuvien lähettely korttina, on vaan villitys joka jossain vaiheessa menee ohi, ainakin toivoin niin.
jotka ärsyyntyisivät mun lasten kuvien näkemisestä. Huh!
Tai sitten ne on vaan niin korrekteja, että eivät viitsi sanoa sitä sulle päin naamaa.
Eikä kortteja muille lähettelekään!
jos joku sanoo ettei tykkää niistä lapsikorteista.
No, minä en tykkää.
En minä niitä vihaa, en halveksu, enkä niille irvaile, ne vaan eivät ole minusta kivoja. En tiedä onko tuttavapiirissä sitten tavallista kehnompia kuvaajia ja kuvien suunnittelijoita, mutta ne vaan eviät miellytä minua ulkonäöltään. Joskus sain niin epätarkan perhepotretin että ilman nimiä en olisi edes tiennyt keneltä se on, ja sattumalta samana vuonna oli yhdessä saamassani, paljon parjatussa Tiimari-kortissa tosi kaunis vanhanaikainen, Martta Wendelin-tyylinen kuva. Arvatkaa kumpi pääsi esille ja kumpi jäi pinoon lipaston päälle? Minä en myöskään säästä mitään kortteja, en valokuvia tai perinteisiä jos en niistä tykkää. En minä niitä pyytänyt, joten en myöskään koe että olisin velvollinen säästämään.
Ja silti, kaikki joulukortit ovat tervetulleita, myös ne lapsikortit, koska pääasiahan niissä on se että on haluttu muistaa. Esille kuitenkin laitan vaan ne jotka on minusta kauniita :)
En minäkään olen lapsirakas. Monien muiden lapset ärsyttävät minua. Silti yksikään lapsikortti ei ole ärsyttänyt, kaikista olen aidosti ilahtunut. Itse asiassa mikään saamani joulukortti ei ole koskaan ärsyttänyt minua. Äjatuskin joulukortista ärsyyntymisestä tuntuu kovin vieraalta. No ehkä jos saisin jonkun kovin riettaan kortin, voisin hieman ärsyyntyä.
Toivon tosissani, että ne mahdolliset hienotunteiset ystäväni ilmaisisivat suoraan minulle, mikäli eivät halua minulta joulukorttia. En sitten enää tuhlaisi rahaani moisiin. Ehdottakaa vain suoraan, että ei lähetetä toisillemme enää kortteja - ei tarvitse edes sanoa että vihaatte lasteni kuvia.
117
useampi, vaikka en niistä nyt niin pidäkään... Ja ei varmasti kukaan tuttuni ajattele että en niistä pidä, hehän "tuntevat" minut. Ei tuollaista sanota ääneen. Eikä se ole mitään lapsivihamielisyyttä, vaan sitä, että itse olen tottunut siihen että joulukortin pitää olla jouluinen, se perinteinen kortti. Se on minulle ainoa oikea joulukortti. Näitä lapsikortteja en oikeastaan edes pidä joulukortteina, ne on vaan lasten kuvia joita lähetellään. Ihan sama kuin lähetettäisiin koulukuva. Mikä teitä muuten ärsyttää siinä niin kamalasti, että kaikki ei tykkää näistä lapsikorteista? Jotenkin tuntuu että se iskee teillä kamalan arkaan paikkaan, otatte sen hurjan henkilökohtaisesti. Pelkäättekö että teidänkin tuttavapiirissänne kuitenkin on näitä, jotka näin ajattelevat? No, heitä todennäköisesti on, mutta eihän sitä tietenkään päin naamaa sanota. Täällä sen sijaan kuulee totuuden aiheesta kuin aiheesta :). Ja eihän tämä todellakaan ole elämää suurempi asia, eikä tätä kannata sen kummemmin ihmetellä puolin eikä toisin. Toiset tykkää, toiset ei, ei sitä tarvitse henkilökohtaisesti ottaa.
Mutta jokainen tavallaan.
Tykkään, että kortti kertoo lähettäjästään jotain, niin kuin se aina tekeekin (myös ne tiimarin joulukortit).
Olisi tosi kurjaa, jos tämä outo keskustelu saisi ihmiset lähettämään vähemmän joulutervehdyksiä (kun eivät tiedä, kelpaako kortti). Joulutervehdys kuin joulutervehdys on kiva juttu. Henkilökohtaisesti minusta on kiva nähdä läheisiäni ja tuttavianikin valokuvissa, vaikka kuva olisi suttuinenkin.
niiin... täällä moni sanoo tuntevansa ystävänsä, niin näitä lapsikortteja mullekin tulee aina useampi, vaikka en niistä nyt niin pidäkään... Ja ei varmasti kukaan tuttuni ajattele että en niistä pidä, hehän "tuntevat" minut. Ei tuollaista sanota ääneen. Eikä se ole mitään lapsivihamielisyyttä, vaan sitä, että itse olen tottunut siihen että joulukortin pitää olla jouluinen, se perinteinen kortti. Se on minulle ainoa oikea joulukortti. Näitä lapsikortteja en oikeastaan edes pidä joulukortteina, ne on vaan lasten kuvia joita lähetellään. Ihan sama kuin lähetettäisiin koulukuva. Mikä teitä muuten ärsyttää siinä niin kamalasti, että kaikki ei tykkää näistä lapsikorteista? Jotenkin tuntuu että se iskee teillä kamalan arkaan paikkaan, otatte sen hurjan henkilökohtaisesti. Pelkäättekö että teidänkin tuttavapiirissänne kuitenkin on näitä, jotka näin ajattelevat? No, heitä todennäköisesti on, mutta eihän sitä tietenkään päin naamaa sanota. Täällä sen sijaan kuulee totuuden aiheesta kuin aiheesta :). Ja eihän tämä todellakaan ole elämää suurempi asia, eikä tätä kannata sen kummemmin ihmetellä puolin eikä toisin. Toiset tykkää, toiset ei, ei sitä tarvitse henkilökohtaisesti ottaa.
Mä en niinkään koe olevani henkilökohtaisesti loukkaantunut, vaan lähinnä järkyttynyt siitä että on ihmisiä jotka suhtautuvat joulukortteihin näin vakavasti. Että vain tietynlainen joulukortti on oikeanlainen. :O Jotenkin naurettavaa kun tarkemmin ajattelee! Mä ainakin koen SAAVANI joulukortteja en tilaavani niitä. Ja mikä minä olen arvostelemaan sitä "lahjaa", kaunista ajatusta, mitä joulukortilla muistaminen on.
Ja muutenkin, kun kyseessä on asiat mitkä on mulle tärkeitä: joulu ja lapset niin herkästi ryhdyn niitä puolustamaan. Mulle ne on "pyhiä", naurakaa vaan! Mä en olis voinut kuvitella että on ihmisiä jotka haukkuvat tuttuvien lapsia apinanaamoiksi ja arvostelevat saamiaan Tiimari-kortteja. Joulukorttien lähtökohtainen ideahan kun on ystävällismielinen HYVÄN JOULUN TOIVOTTAMINEN.... Mutta joka päivä oppii jotain uutta!
Tuntuu että mun on ihan turha yrittää vastapuolelle tätä pointtiani selittää, olen yrittänyt ja yrittänyt, mutta ette te vaan ymmärrä! Teidät on kasvatettu toisella tavalla kuin minä ja monet muut täällä, ihan selvästi. Teille mikään ei taida olla pyhää! :(
Mun mielestä täällä muuten ei ole puhuttu niinkään TYKÄTÄÄNKÖ tiimari-korteista tai lasten kuvilla varustetuista korteista, kyllä tämä "keskustelu" on paljon rumemmalla tasolla pyörinyt. Tietenkään kaikkien ei tarvitse TYKÄTÄ kaikesta.
Av on oikein hyvä paikka höyryjen päästämiselle, mutta onko kaikki asiat maailmassa yhtä sopivia hyökkäyksen kohteeksi... sitä voi jokainen miettiä omassa päässään.
Mä en oikeesti voi sietää muiden lapsia, tai siedän mutta en tykkää. Joten en mä kaipaa mitään kortteja tai kuviakaan heistä.
Mä en oikeesti voi sietää muiden lapsia, tai siedän mutta en tykkää. Joten en mä kaipaa mitään kortteja tai kuviakaan heistä.
Kannattaa varmaan suoraan sanoa niille lähettäjille että et halua kuvia niiden rumista kakaroista. Uskon, että se sinulta luonnistuisi.
Kannattaa varmaan suoraan sanoa niille lähettäjille että et halua kuvia niiden rumista kakaroista. Uskon, että se sinulta luonnistuisi.
Ei ne siitä ole loukkaantuneet. Eipähän ainakaan pyydä mua lapsenvahdiksi. Rumista lapsista mä en ole puhunut mitään, joten ota ihan iisistä äläkä keksi omiasi.
Ihmiset jättää ne varmaan ihan mielellään lähettämättä.
Minun yksi ystäväni sanoi jo kauan ennenkuin saimme lapsia että häntä niin vituttaa ne kakarakortit. Se oli kiva tietää etukäteen niin en suotta niitä hänelle koskaan laita koska ne herättävät raivoa.
Yksi ystäväpariskunta sanoi kanssa kerran, miten heitä ärsyttää yleensäkin kaikki kortit. Eivät lähetä yhtään eivätkä halua niitä itse. Se oli ihan hyvin sanottu, joten emme vaivaa heitä jatkossa korteilla.
Minun yksi ystäväni sanoi jo kauan ennenkuin saimme lapsia että häntä niin vituttaa ne kakarakortit. Se oli kiva tietää etukäteen niin en suotta niitä hänelle koskaan laita koska ne herättävät raivoa.
kun molemmat oltiin lapsettomia. Ihan sama kuin että olisi sanonut että hän vihaa koirien kuvia. Kyllä minun ystävällä on oikeus pitää mistä tykkää ja vihara kakarakortteja :) Yksi hänen sukulaisensa erehtyi kerran antamaan hänelle lahjaksi kalenterin lastensa kuvista. Se meni samantien roskiin kirousten kera.
144
Siis täh, ei kai joulukorteissa ole kyse siitä kuka on parempi ihminen riippuen minkätyyppisen kortin lähettää????? :O Pointti on HYVÄN JOULUN TOIVOTTAMINEN ja tyyli on VAPAA! Suomi on VAPAA maa, mutta ilmeisesti pullollaan ankeita ihmisiä jotka halveksuvat toisten ystävällisishenkisiä JOULUTERVEHDYKSIÄ. :O :O :O
Ei voi käsittää, ei voi käsittää!