Kamalia ihmisiä olette te, jotka irvailette valokuvajoulukorteille, joissa lapset
on aseteltu poseeraamaan tonttulakit päässä ja kuusenkoristepallot käsissä. Jouluun kuuluu just tollanen lapsiaiheinen kitch, joulun pitää olla vähän hassu. Se tekee joulusta joulun, ei sellainen laitettu Pentik-maailma, jossa "kuosit on vaihdettu jouluisiksi sesongin mukaan". Camoon mammat.
Kommentit (142)
voi saada aikaan näin negatiivisia fiiliksiä? Tämä on kyllä oikeasti niin lapsivihamielinen maa, huhhuh..
Ymmärrän että kortti voi olla ihan neutraali- ei siis tarvitse tulla mitään "tui tui"- fiiliksiä, mutta että ovat nyt sitten noin vastenmielisiä?? Jotain traumaahan teillä täytyy olla, jos kortti noin ärsyttää...
En minäkään ajattele vihamielisesti henkilöä joka laittaa mulle vaikka "tusinatiimarikortin". En itse tykkää niitä ostaa, mutta tuskin lähettäjä pahaa tarkoittaa sentään..Vai jos sittenkin ajattelevat minun olevan niin yksinkertainen ja mitätön että ansaitsen vain Tiimarikortin?! ;DD
Lapsikuva-kortti on joulukortti muiden joukossa, ja sukulaiset todennäköisesti osaa niitä arvostaa (ainakin meidän!). En minäkään pidä kaikista aiheista mitä esim. piirretyissä korteissa on (voi olla rumia tonttuja tai tylsää kynttiläasetelmaa) , mutta ajatus on tärkein ja makuasioista ei voi kiistellä.. Iloinen olen jokikisestä kortista joka tapauksessa!
mutta sitä mä en ymmärrä että mitä ne tekevät vauva-lehden palstalla. Eikö niillä ole MITÄÄN elämää?
minä ja perheeni kiinnostavat YSTÄVIÄNI. Kuvittelen, että YSTÄVÄNI (ml. se osa suvusta, joihin haluan pitää yllä yhteyttä) aluavat nähdä, millaisilta lapseni nyt näyttävät, miten isoiksi ovat varttuneet.
Muille en edes kortteja lähettele.
Sinulla on oikeasti ihan kammottava asenne. Jos ystäviesi elämä ei kiinnosta, miksi ylipäänsä olet heihin missään yhteydessä? Tokihan valokuva heistä kertoo heidän elämästään enemmän kuin kaupasta ostettu kortti!
luulevat että toisia äitejä vähempää kiinnostaa heidän apinannaamansa. En todellakaan koskaan lähettäisi omista lapsista otettuja joulukortteja.
Tiedän taas sellaisia saavani ja yritän jemmata ne tavallisten korttien sekaan.
Kuten täällä onkin jo sanottu:
-lapsi isketään kuvaan siksi, että sukulaisia ja kavereitakin kiinnostaa, minkä ikäinen/kokoinen/ näköinen lapsi nyt on
-tiimarin kortit on tylsiä
-lapsikortit ovat hauskoja. Mummojen mielestä ihan oikeasti ja nuorempien mielestä camp-hengessä
Eikä mua ainakaan kiinnosta yhtään, että menevätkö kortit roskiin vai säilöön. Meillä menee roskiin.
Älkää ihmeessä ottako itseenne niiden muutamien (ne samat kaksi jotka kirjoittelevat tähän uudestaan) kommentteja.
Jos luette vauva-palstaa muulloin tulette törmäämään täällä sellaisiin jotka ovat insestin uhreja, väkivallan uhreja, petettyjä ja mielenterveyspotilaita ym ym.
Yrittäkää aina miettiä millainen ihminen ei voi sietää että vanhemmat teettävät kuvia tutuillekin tai korvaavat joulutontut joulupilteillä.. ja varsinkin mitä siellä on taustalla että toisten mielestä lasten kuvat ovat mauttomia, kuvottavia jne.
Mutta mä saan entiseltä naapurilta vieläkin joka joulun alla kortin missä pojottaa koko perhe tai joku lapsista. Eikä me olla nähty seitsemään vuoteen, puhelimessa puhutaan ehkä kerran vuodessa.
Miten se edes jaksaa vaivautua?
ketjun innoittamana?! Yleensa olen lahettanyt jonkun kehitysapujarjeston, punaisen ristin, elainjarjeston tms kortteja ja joillekin valituille henkiloille laittanut sinne valiin lapsiemme kuvan.
Asumme niin kaukana etta monetkaan eivat ole nahneet lapsiamme kuin kerran pari, jotkut eivat ole kuopusta (4v) nahneet livena ollenkaan. JA ovat aina tykanneet lapsien kuvista koska eivat nae heita kuin harvoin. Saavat edes jotain kasitysta milta nayttavat.
Vai pitaiskohan menna "pojottamaan" kuvaan koko perhe, extra effektiksi?!! Hih hii.
Etteko kierrata niita, lehtikierratys? Vie paivakoteihin tms askartelutarvikkeiksi?
Meidan lasten paivakodit, koulut oikein kerjaavat joulun jalkeen niita kortteja!
ennen esikoistamme laitettiin parina jouluna koirastamme joulukortti, ja tää on IHAN TOSI!
Nyt kun on eka joulu lapsen kanssa, niin VARMASTI laitamme kortin lapsestamme... ja saahan koirammekin näkyä siinä.
:) :) :)
Ja mulle yks sama mitä joku niistä ajattelee, ja mitä tekee... eikös se MUISTAMINEN ja JOULUN TOIVOTUS ole tärkein!!!!!!!!!!!
Selkeästi traumatisoituneet ja persoonallisuushäiriöiset yksilöt viihtyvät täällä.
Joulukorttiketju sen todistaa. teitä on paljon, mikään terapia ei näin syvällä olevia vaurioita paranna. Olen ammattilainen ja ......eipä sitä koulutustakaan tarvitse huomatakseen, miten kovin sairaita ihmisiä täällä kirjoittelee. Toivottavasti teillä ei ole omia lapsia, ihan eettisistä syistä. Jos ihminen vihaa noin paljon jo lapsen kuvan katsomista (haukutaan apinanaamoiksi ja tuodaan esille ihan vastenmielisyyttä), hän ei voi olla psyykeltään terveesti rakentunut. Huolestuttavaa on se, että teitä on paljon.
Minä rakastan joulua. Minä rakastan lastani. Joulu on lasten juhla, ja lastenmielisten. Minä kuvaan mieluusti lapseni pikkutonttuna kaulimilla ja piparkakuilla tai ilman... Tulostan korttini mattapintaiselle paperille, lähetän sukulaisille ystäville. Mieleeni ei ole juolahtanutkaan, että joku näistä pahastuisi - ja mitä siitä jos niin kävisikin?
Tämä maailma on täynnä pahansuopia ajatuksia, pimeyttä ja harmautta...
USKON, ETTÄ JOKAINEN PIENI LÄMMIN JOULUTERVEHDYS VOI TOIMIA VASTALÄÄKKEENÄ TUOHON HARMAUTEEN JA IKÄVYYTEEN.
MINÄ SÄÄSTÄN JOULUKORTTINI MIELUUSTI, NIISTÄ ON ILOA LAPSILLE PITKÄKSI AIKAA, NE OVAT KAUNIITA, VÄRIKKÄITÄ, ILOISIA...
VAPAUS VALLITKOON, JOKAINEN SAA IHAN RAUHASSA OLLA ILKEÄ, KATKERA, KATEELLINEN JA IHAN MITÄ HALUAA VAIKKA NIIN HASSUISTA ASIOISTA KUIN JOULUKORTEISTA! MAAILMAAN MAHTUU MONENLAISTA. LÄMMINTÄ JOULUNODOTUSTA KAIKILLE, JOTKA SITÄ HALUAVAT! :)
Mulla on parivuotias lapsi enkä vielä ole lähettänyt kuvaa lapsestani joulukorttina vaan muita kortteja. Nyt kuitenkin harkitsen kuvan ottamista kortteja varten. Haluan kuitenkin, että kortissa on jotain jouluista teemaa, siis muutakin kuin tonttulakki lapsen päässä.
Täytyy myöntää, että meille on viime vuosina tullut vinot pinot tuttujen lasten kuvia joulukortteina ja kyllä ne meillä ainakin ovat joutuneet joulun jälkeen roskikseen kaikkien muidenkin joulukorttien kanssa. Eikä kyse ole siitä ettemmekö välittäisi tuttujemme lapsista, mutta meillä on heistä kuvia muutenkin, ja pakko kehua, että itse ottamat ovat yleensä olleet valokuvina ne mitkä haluaa säästää. Kaikki eivät tietenkään ole valokuvaajia ja monille suttuisempikin kuva on rakas. Kukin tehköön tavallaan.
Ei kai se nyt ole mitenkään kamalaa jos joku heittää meidän lapsikortit roskiin?
ketjun innoittamana?! Yleensa olen lahettanyt jonkun kehitysapujarjeston, punaisen ristin, elainjarjeston tms kortteja ja joillekin valituille henkiloille laittanut sinne valiin lapsiemme kuvan.
Asumme niin kaukana etta monetkaan eivat ole nahneet lapsiamme kuin kerran pari, jotkut eivat ole kuopusta (4v) nahneet livena ollenkaan. JA ovat aina tykanneet lapsien kuvista koska eivat nae heita kuin harvoin. Saavat edes jotain kasitysta milta nayttavat.
Vai pitaiskohan menna "pojottamaan" kuvaan koko perhe, extra effektiksi?!! Hih hii.
Lisäksi minun kaikki ystäväni ovat jääneet muuttoni myötä satojen kilometrien päähän. Siksi haluan, että edes kerran vuodessa kaikki meille läheiset ihmiset saavat kuvan lapsistamme, näkevät miten ovat kasvaneet. Näitä kortteja on meiltä vuosittain jopa toivottu!!! Toki lähetämme samat kortit myös nykyisen lähellä asuvan sosiaalisen verkostomme jäsenille, heille kortit eivät tietenkään ole samanlainen juttu. Meillä on tapana kaveriperheiden kanssa joulun jälkeen kyläillessämme vertailla otoksia lapsistamme ja neureskella niille hyväntahtoisesti. Tietysti myös kerromme, miten hikinen urakka seesteisen otoksen takana tänä vuonna oli :)))
ottamaan kuvia lapsista joulukortteja varten tai ainakin suunnittelemaan pönöttävätkö lapset tänä vuonna sohvalla vai kuuden edessä.
Vastaiskuksi lapsivihamielistä ilmapiiriä kohtaan lähetetään kaikki tänä vuonna valokuvakortit lapistamme ihan kaikille tutuillemme. Niille nyrpeimmän oloisille kaksi. (Tuplasti jouluiloa tuomaan.)
- usein epätarkkoja (en tajua miksi sellaista kukaan viitsii edes lähettää!)
- usein arkisia (lapset haalareissa seisomassa pihalla, eli se monien kertoma joulutunnelma ei näy missään)
- lapset usein, noh, jotenkin epäonnistuneen näköisiä (joskus oli räkäinen, tosi joulumielistä... tai irvisteleviä)
- ihmeellistä pönötystä (lapset jäykistelee jossain "jouluisissa" pyhävaatteissa sohvalla)
Ja ne tonttulakk/poronsarvipäiset koirat on ihan kauheita! Ne ei saa aikaan kuin sääliä, ihan kuin se eläin olisi joku lelu.
- usein epätarkkoja (en tajua miksi sellaista kukaan viitsii edes lähettää!)
- usein arkisia (lapset haalareissa seisomassa pihalla, eli se monien kertoma joulutunnelma ei näy missään)
- lapset usein, noh, jotenkin epäonnistuneen näköisiä (joskus oli räkäinen, tosi joulumielistä... tai irvisteleviä)
- ihmeellistä pönötystä (lapset jäykistelee jossain "jouluisissa" pyhävaatteissa sohvalla)Ja ne tonttulakk/poronsarvipäiset koirat on ihan kauheita! Ne ei saa aikaan kuin sääliä, ihan kuin se eläin olisi joku lelu.
Luulitko etta olin tosissani???
ja niistähän ei voi kiistellä tai siis voi, mutta se on turhaa, kun mitään oikeaa ratkaisua tähänkään ei ole. Tärkeintähähän on se, että muistaa, oli se sitten lapsivalokuva-, askarreltu-(jopa aikuisen tekemänä), hyväntekeväisyys- tai tiimarin tusina-kortti.
Eihän sitä nyt voi ruveta joka ihmisen kohdalla ruveta miettimään, että millaisen kortin kukin vastaanottaja haluaa. Jokainen lähettää sellaisen korti, kun haluaa ja vastaanottaja kantaa itse oman vastuun omasta järkytyksestään, lähettäjää soimaamatta.
Taas hyvä vääntö saatu aikaseksi näinkin vähäpätöisestä asiasta.
Jos jonkun lähettämä joulukortti näin voi joitakin inhottaa ja ahdistaa, niin kuinkahan paljon ahdistaa esim. naapurin ikkunassa roikkuvat rumat verhot ...