Onko klo 20 sopiva nukkumaanmeno aika 3-vuotiaalle?
Jos nukkuu päikkärit niin menee nukkumaan vasta klo 22-23 ja herää todella kiukkuisena. Näin on siis parempi meillä.
Kommentit (7)
Vierailija:
. Näin on siis parempi meillä.
Mies ja minä ollaan yli kolmekymppisiä, ja mies nukkuu viikkotasolla n. 10-15 tuntia enemmän kuin minä, ehkä enemmänkin. Lapsella on siis " geenejä" kumpaankin suuntaan, me vain katsotaan että miten sen väsymystaso nukkumisajat määrittelee.
Ei nuku yleensä päivällä, mutta jos nukkuu, sänkyyn ysin maissa. Ja nukahtaa sitten ehkä kymmeneltä. Ei siis yleensä nuku päikkäreitä... :) Aamulla herää yleensä 7-7.30-8.
Saapi nähdä, miten käy, kun aloittaa päiväkodissa ensi viikolla.
Unohdin mainita, että herää aamusella 7.30-8.30 välillä ;)
Kaksivuotiaskaan ei enää nuku päikkäreitä, ja paras rytmi on niin että nukkuu yöunia noin klo 20-08. Kovin myöhään ei voi nukkua esikoisen kerhon vuoksi. Tänään nukuimme päikkäreitä tunnin verran, koska 2v yski viime yönä ja nukuimme huonosti, ja sen seurauksena nukahti vasta klo 22, vaikka heräsikin aamulla jo poikkeuksellisen varhain, klo 7. Eli kokonaisunimäärä jää päiväunien kanssa vähäisemmäksi kuin ilman päiväunia.
Sehän pilaa koko lapsuuden! Eli kaikki päiväunettomat 2-3 -vuotiaat tuntuvat olevan varsinaisia päivänsäteitä. Meidän 3,5-vuotiaamme on riiviö ilman päiväunia!
nukkuu sitten aamulla pidempään. Ei haitta, kun olen kotiäiti. Oma aika olisi kivaa...