Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maistoin eilen sushia ekan kerran.. Paljon melua tyhjästä! :O

Vierailija
17.09.2012 |

Niinkuin sushista on joka puolella menneet vuodet kohkattu (kuvia blogisteilla kun tekevät/syövät sushia, postauksia ja fb:ssa kehumista sushin tekemisestä ja syömisestä...)

mä ootin että ois ollut ihan mahtava makuelämys tai ees eksoottista tms.

Kylläpä oli pettymys, eihän siinä maistu kuin riisi (joka ei maistu miltään) ja vahvasti kala keskustassa. No namnam, olipa hyvää, not. Makuasioita joo, mutta mä en käsitä miten tätä "herkkua" niin on ylistetty, kun se ei kuitenkaan oo tän kummempaa? Onko sen "hienous" vaan siinä, kun on oiken "kaukaa ulkomailta" peräisin..?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näin Erotun Rahvaasta" -ruoat ovat oikeasti pahoja, koska muutenhan rahvas söisi niitä eikä erottominen olisi enää mahdollista. Vrt. sushi, 90% suklaa, osterit, kaviaari...

Vierailija
2/46 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maistoin toissapäivänä pestoa, ja ihmettelen vähän samaa.

Siis niin hehkutetaan, eikä se maistunut oikein millekään. Oli tosin Rainbown, ja en ole edes tuoretta basilikaa maistanut, mutta jos se tuolle maistuu, niin ei kai se ole saunavastaa kummempi yrtti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään yleensä itämaisesta ruuasta ja kaikki oli hehkutaneet miten mahtavan hyvää se on. No en tykännyt yhtään. Mietin paniikissa että tungenko ne rullat käsilaukkuun vai minne.

Vierailija
4/46 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan paskaa. Osta kunnon pestoa, Pirkka-pesto voitti taannoin Maku-lehden testin.

Vierailija
5/46 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maistoin toissapäivänä pestoa, ja ihmettelen vähän samaa.

Siis niin hehkutetaan, eikä se maistunut oikein millekään. Oli tosin Rainbown, ja en ole edes tuoretta basilikaa maistanut, mutta jos se tuolle maistuu, niin ei kai se ole saunavastaa kummempi yrtti.

nuo valmispestot on ihan kamalaa moskaa! Esim. Rainbow sisältää oliviiöljyn sijaan auringonkukkaöljyä, täytteenä halpaa perunaa ja glukoosisiirappia - ei ihme että maistuu pahalta.

Eihän kaikki toki pestosta tykkää, mutta ennen kuin päädyt siihen että kuulut ko. ryhmään koita miksata kotona oma pesto hyvästä oliiviöljystä, ruukullisesta basilikaa, pinjansiemenistä, valkosipulinkynnestä, pecorino ja parmigiano reggiano-juustoista :) Käy nopeasti ihan sauvasekoittimellakin, itse aina ihmettelen miksi ihmiset ostaa noita kaameita valmispestoja kun kotona sekoittaa paremman parissa minuutissa.

Vierailija
6/46 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä siitä mausta tykkään, tosin mä dippaan niitä niin reilusti soijaan, ettei siinä muu sitten maistukaan. :)

T: köyhä

Vierailija
7/46 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oon maistanut ihan laadukkaissa paikoissa, myös työmatkoilla Japanissa. Minuun ei vaan se makumaailma uppoa yhtään. Se on jotenkin hassua että tietyt ihmiset pitää junttina kun ei välitä sushista, se on nyt joku ihme muotiruoka jota kaikkien pitäisi rakastaa...

Vierailija
8/46 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja wasabitahnaan.

Mä tykkään hirveesti raa-asta kalasta. Siksi tykkään sushista. En siksi, että se olisi jotenkin hienompaa ruokaa.

Ootte te lapsellisia kun tuohon sushi asiaankin noin tartutte. Kasvakaa mielisairaat ylitte tuosta kateudestanne.

Vierailija
9/46 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo valmispestot on ihan kamalaa moskaa! Esim. Rainbow sisältää oliviiöljyn sijaan auringonkukkaöljyä, täytteenä halpaa perunaa ja glukoosisiirappia - ei ihme että maistuu pahalta.

Eihän kaikki toki pestosta tykkää, mutta ennen kuin päädyt siihen että kuulut ko. ryhmään koita miksata kotona oma pesto hyvästä oliiviöljystä, ruukullisesta basilikaa, pinjansiemenistä, valkosipulinkynnestä, pecorino ja parmigiano reggiano-juustoista :) Käy nopeasti ihan sauvasekoittimellakin, itse aina ihmettelen miksi ihmiset ostaa noita kaameita valmispestoja kun kotona sekoittaa paremman parissa minuutissa.

Ei se pahaa mun mielestä ollut, mutta ei vaan jotenkin maistunut millekään, joten tuli mieleen, että kannattaako moiseen rahaa käyttää edes.

Pitänee kai maistaa sitä tuoretta basilikaa joskus, mutta tosiaan sain tuon perusteella koko yrtistä vähän sellaisen käsityksen, että suht mieto on, ja sama mitä heinää pihalta ottais sen tilalle :)

Vierailija
10/46 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin itsetehtynä.

Vierailija
11/46 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se älytön määrä sitä puuroa mukana, ei kiitos!

Vierailija
12/46 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka-pesto voitti taannoin Maku-lehden testin.

Oliko siinä Lidlin pesto mukana? Se on tosi hyvää.

Vierailija
13/46 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pahaa mun mielestä ollut, mutta ei vaan jotenkin maistunut millekään, joten tuli mieleen, että kannattaako moiseen rahaa käyttää edes.

Pitänee kai maistaa sitä tuoretta basilikaa joskus, mutta tosiaan sain tuon perusteella koko yrtistä vähän sellaisen käsityksen, että suht mieto on, ja sama mitä heinää pihalta ottais sen tilalle :)

oikein miltään maistukaan. Kyllä basilikassa yrttinä on ihan oma makunsa, ei kyllä ole sama kuin mikä tahansa heinä, mutta valmispestoissa basilikaa on yleensä liian vähän ja lisäksi sen makua tärvää esim. pestoon kuulumaton makeus noista siirapeista. Hyvän peston ei myös kuulu maistua pelkältä basilikalta vaan siihen tulee makua myös oliiviöljystä ja pinjansiemenistä ja hyvistä juustoista, se yhdistelmämaku on tärkein mikä kokonaisuudesta tulee.

Vierailija
14/46 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei usko myöskään haluavansa edes maistaa sushia.

Mä rakastan graavilohta, mutta jollei se ole suolaantunut tarpeeksi reilusti ja kauan, se on ällöä pehmeää löllöä, eikä mene alas.

Eikä sekään olis ihmeellistä paljaaltaan, tai minkään riisinykerön kanssa.

Vierailija
15/46 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka-pesto voitti taannoin Maku-lehden testin.

Oliko siinä Lidlin pesto mukana? Se on tosi hyvää.

Valittiin erityiseksi inhokiksi Lidlin Baresa-pesto myös Iltiksen raadissa: http://www.iltalehti.fi/hintajalaatu/2009111710581628_l7.shtml

Vierailija
16/46 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittiin erityiseksi inhokiksi Lidlin Baresa-pesto myös Iltiksen raadissa:

käy Lidlissä vaikka siellä olisi kuinka halpaa. Sieltä ei saa mitään muuta syötäväksi kelpaavaa kuin jotain suomalaisia merkkejä.

Vierailija
17/46 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis vain riisin ja kalan maistoit. Sushi kuuluu dipata hyvään soijakastikkeeseen, johon on sekotettu sekaan nokare sitä wasabi-tahnaa (hyvin vahvan makuista, pane vähän aluksi). Lisukkeena syödään inkivääripikkelsin suikaleita.

Ei todellakaan siis maistu vain riisiltä ja kalalta.

Lisäksi sushia voi tehdä hyvin monenlaista, kunnon lajitelmassa on erilaisia mukana. On merilevää, kasviksia, munaa, tofua, kalaa eri sortteja...

Kannattaa rohkeasti kokeilla toisenkin kerran.

Itse en koe, että se on mitenkään HIENOA ruokaa, sushibaareja on täällä stadissa joka kulmalla. Terveellistä ja hyvää pikaruokaa se on. Mutta kertoo kyllä aloituksentekijän asuinpaikasta ja kulinarismiharrastuksen tasosta, jos hän luulee ihmisten syövän sushia siksi, että se on jotenkin fiiniä....

PS: on ihan ok olla tykkäämättä jostakin ruuasta, ei kukaan kaikesta pidä. Mutta on noloa niitata joku ruokalaji siksi, että ei osaa syödä sitä oikein tai luulee sen olevan ihmisistä hyvää teeskennellyistä syistä.

Vierailija
18/46 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittiin erityiseksi inhokiksi Lidlin Baresa-pesto myös Iltiksen raadissa:

käy Lidlissä vaikka siellä olisi kuinka halpaa. Sieltä ei saa mitään muuta syötäväksi kelpaavaa kuin jotain suomalaisia merkkejä.

Se, että siellä sattuu olemaan surkea pesto, ei tarkoita, etteikö siellä voisi olla ihan hyviä tuotteita. Olet yksinkertainen.

Vierailija
19/46 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sushi ei ole mitenkään herkkua ja wasabikin maistuu vaan sinapilta :D Muuten kyllä itämaiset sapuskat uppoaa!

Vierailija
20/46 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sushi on suurta herkkua! Nam nam! Ja en tykkää siitä koska se olisi jotenkin ''hienompaa ruokaa'' (mitä se mielestäni muuten ei ole, johan niitä sushipaikkojakin on joka kulmassa isommissa kaupungeissa :O), pidän vaan yksinkertaisesti siitä mausta! Kalaa, rapuja, soijaa, riisiä, inkivääriä. What's not to love!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä