Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maistoin eilen sushia ekan kerran.. Paljon melua tyhjästä! :O

Vierailija
17.09.2012 |

Niinkuin sushista on joka puolella menneet vuodet kohkattu (kuvia blogisteilla kun tekevät/syövät sushia, postauksia ja fb:ssa kehumista sushin tekemisestä ja syömisestä...)

mä ootin että ois ollut ihan mahtava makuelämys tai ees eksoottista tms.

Kylläpä oli pettymys, eihän siinä maistu kuin riisi (joka ei maistu miltään) ja vahvasti kala keskustassa. No namnam, olipa hyvää, not. Makuasioita joo, mutta mä en käsitä miten tätä "herkkua" niin on ylistetty, kun se ei kuitenkaan oo tän kummempaa? Onko sen "hienous" vaan siinä, kun on oiken "kaukaa ulkomailta" peräisin..?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sushi ei maistu miltään. Wasabi on ainoa joka siinä maistuu ja tuntuu.

Ja sekin on pahaa.

Vierailija
42/46 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:OOOOOOOOOOOO ::::::OOOOOOOOO

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellista ruokajuntteutta on minusta tämä oman näkemyksen mustavalkoinen esiintuominen: "Minä en tykkää sushista, joten se on paskaa ja siitä pitävät vain teeskentelevät" on juuri yhtä juntti mielipide kuin "Vain juntit ei tykkää sushista". Ihan todella koomista, että aikuiset (?) ihmiset viitsii hyvin kirjaimellisesti kinata makuasioista.

Sushia toki on monen tyyppistä ja monen latuista, mutta varmasti kaikkien mieleen ei ole edes hyvälaatuinen sushi. Itse rakastan sushia, mutta koska täällä päin harvoin saa hyvää ja tuoretta, ostan perjantaiherkuksi mielummin tuoretta kalaa ja syön sashimina kasvislisukkeen kanssa. raaka kala toki on vain yksi sushin mahdollisista komponenteista, mutta itselleni se on juuri se tärkein maku, hyvään soijaan yhdistettynä. Jos ei tykkää siitä mausta, eikä maustetun sushiriisin miedosta mausta eikä norista, wasabista tms niin totta, sitten varmaan ei tykkää sushista. Se on ihan okei sekin, onneksi sitä ei ole pakko syödä.

Muodilla on toki sikäli merkitystä, että jos jokin ennestään vieras ruokatyyppi alkaa olla yleisesti saatavilla, niin sen makuun tottuu ja ehkä jopa koukuttuu helpommin. Mutta enpä kyllä ole koskaan tajunnut sushin syömisen muka nostavan sosiaalista statusta :D Sen sijaan sen tekeminen yhdessä kaveriporukalla on kyllä ihan hauskaa.

Vierailija
44/46 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällainen ikivanha ketju piti nostaa? No jos ap lukee, niin onko jo sushi alkanut maistumaan?

Vierailija
45/46 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuun en ota kantaa mutta aivan ylihinnoteltuja kääröjä ovat

Vierailija
46/46 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap mutta olen samaa mieltä. Sushi yliarvostettua riisipuuroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän