Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maistoin eilen sushia ekan kerran.. Paljon melua tyhjästä! :O

Vierailija
17.09.2012 |

Niinkuin sushista on joka puolella menneet vuodet kohkattu (kuvia blogisteilla kun tekevät/syövät sushia, postauksia ja fb:ssa kehumista sushin tekemisestä ja syömisestä...)

mä ootin että ois ollut ihan mahtava makuelämys tai ees eksoottista tms.

Kylläpä oli pettymys, eihän siinä maistu kuin riisi (joka ei maistu miltään) ja vahvasti kala keskustassa. No namnam, olipa hyvää, not. Makuasioita joo, mutta mä en käsitä miten tätä "herkkua" niin on ylistetty, kun se ei kuitenkaan oo tän kummempaa? Onko sen "hienous" vaan siinä, kun on oiken "kaukaa ulkomailta" peräisin..?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soijan ja wasabitahnan kanssa.

se riisi on aivan turhaa, riisi yleensä on aivan turha. mutta se tulis liian kalliiksi, jos vatsaa ei täytettäis sillä puurolla.

Vierailija
22/46 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat aina olleet hyvin suuressa mielessä laumaeläimiä, etenkin naiset. Naisilla tämä laumakäyttäytyminen ilmenee muun muassa muotioikkujen perässä juoksemisena: kaikkien hyvien juttujen täytyy olla naisyhteisön hyväksymiä ja kaikkiin kotkotuksiin täytyy lähteä mukaan. Muuten näyttää juntilta, mikä on kasvojen menetys muiden naisten silmissä.

Tästä pääsemme sushiin ja sen suosioon. Nuoret naiset syövät Suomessa havaintojeni mukaan todella paljon sushia ja kehuvat kuorossa kuinka hyvää ja ihanaa se onkaan. Käydään rankasti ylihinnoitelluissa pseudojapanilaisissa paikoissa napsimassa suuhun raakaa kalaa ja kylmää riisiä. Hienoa on ja sosiaalinen status ystävien kesken säilyy.

Minä pidän itseäni kulinaristina, rakastan ruoanlaittoa ja eri maiden keittiöihin tutustumista. Ja minusta sushi on oikeasti karmean makuista, tuo mieleen lähinnä konetiskiaineen ja pahvin syömisen. Todella, todella ylimainostettua ja nuorten naisten muotipropagandan lemppariaihe siis.

Japanilaisesta keittiöstä noin muuten löytyy kyllä varsin kivoja juttuja. Mutta muuten esimerkiksi venäläinen keittiö tarjoaa valtavasti sushia parempia makuelämyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushista tykätään juuri siksi, kun siinä maut ovat pelkistettyjä ja kun se on terveellistä ruokaa. Lisäksi sushipalat ovat kauniita ja koristeellisia, kun ne on laitettu oikein esille, tehty muitakin kuin niitä levään käärittyjä rullia ym. Valtavan kivaa näpertelyä.

Eli jos tykkäät jostain kiinalaisista uppopaistetuista kanapaloista, niin siitä ei tosiaan suoraan seuraa se, että tykkäisit sushista.

Olen syönyt kotitekoista sushia jo kymmenen vuotta sitten ja tykkään siitä kovasti edelleen. Kuten tykkään myös graavikalasta ja riisistä. Joskus vielä tekisikin mieli tehdä sushia jouluksi, mutta kun ei saa perhettä uskomaan, että se ei tosiaan ole "ällöä".

Mistään hienostelusta ei ole kyse.

Vierailija
24/46 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soijan ja wasabitahnan kanssa.

se riisi on aivan turhaa, riisi yleensä on aivan turha. mutta se tulis liian kalliiksi, jos vatsaa ei täytettäis sillä puurolla.

Jos on hyvin maustettu ja aika tuoreeltaan laitettu, niin on musta hyvää. Menee kyllä äkkiä koppuraiseksi ja kovaksi klimpiksi. Ihan kamalalta maistuu, jos on seisotettu kylmässä. Levä puolestaan ei niin nappaa, eli tuloista en välitä.

Vierailija
25/46 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse pitänyt sushista minäkään ensi kerralla sitä syödessä. Maistelin sitä kuitenkin ajoittain lounaalla ja nykyisin se on herkkuani. Toki makuun vaikuttaa se onko sushi tuoretta. Uusien makujen tottuminen menee lapselta 15 kertaa joten miksi ei aikuiselta. Toisaalta jos se ei ole sun juttu, anna olla :)

Vierailija
26/46 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rainbown pesto ei ole hyvää. Jos pestossa on perunaa, jätä se hyllyyn.

Vierailija
27/46 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat aina olleet hyvin suuressa mielessä laumaeläimiä, etenkin naiset. Naisilla tämä laumakäyttäytyminen ilmenee muun muassa muotioikkujen perässä juoksemisena: kaikkien hyvien juttujen täytyy olla naisyhteisön hyväksymiä ja kaikkiin kotkotuksiin täytyy lähteä mukaan. Muuten näyttää juntilta, mikä on kasvojen menetys muiden naisten silmissä. Tästä pääsemme sushiin ja sen suosioon. Nuoret naiset syövät Suomessa havaintojeni mukaan todella paljon sushia ja kehuvat kuorossa kuinka hyvää ja ihanaa se onkaan. Käydään rankasti ylihinnoitelluissa pseudojapanilaisissa paikoissa napsimassa suuhun raakaa kalaa ja kylmää riisiä. Hienoa on ja sosiaalinen status ystävien kesken säilyy. Minä pidän itseäni kulinaristina, rakastan ruoanlaittoa ja eri maiden keittiöihin tutustumista. Ja minusta sushi on oikeasti karmean makuista, tuo mieleen lähinnä konetiskiaineen ja pahvin syömisen. Todella, todella ylimainostettua ja nuorten naisten muotipropagandan lemppariaihe siis. Japanilaisesta keittiöstä noin muuten löytyy kyllä varsin kivoja juttuja. Mutta muuten esimerkiksi venäläinen keittiö tarjoaa valtavasti sushia parempia makuelämyksiä.

Voi sua lutukkaa, koeta kasvaa aikuiseksi ja hyväksyä se, että sun makusi on vain yksi noin seitsemästä miljardista mausta, eikä mikään jumalallinen totuus.

Vierailija
28/46 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huono pesto on huonoa. Rainbow on sitä huonoa.

Vierailija
29/46 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua lutukkaa, koeta kasvaa aikuiseksi ja hyväksyä se, että sun makusi on vain yksi noin seitsemästä miljardista mausta, eikä mikään jumalallinen totuus.

Syvällä sisimmässäsi kuitenkin tiedät, että olen kuitenkin oikeassa. Sosiaalisen hyväksynnän ja naisporukan statuksen vuoksi sitä sushia syödään.

Samasta syystä esimerkiksi myös harrastetaan muotijumppia (esim. zumba), värjätään tukka puna-mustaksi ja äänestetään vihreitä.

Vierailija
30/46 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilainen makumaailma on minusta muutenkin aika tylsä; kaikki maistuu joko soijalta tai sokerilta.

Vierailija
31/46 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sitä yksin valkoviinin kera, kun on ollut oikein raskas työpäivä. Kukaan ei voi tulla mulle väittämään että teeskentelisin tykkääväni sushista.

Vierailija
32/46 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan sitä yhdistelmää: soija, wasabi, riisi, kala, levä. Mmmmm. Ekalla kerralla en ihan täysin vakuuttunut mutta tokalla kerralla jo tykkäsin. Sushi on myös kivaa, jotenkin "elämyksellistä" ruokaa kun on esteettisen näköistä. Mulla tulee aina ajoittain oikein sushinhimo.

Enkä jaksa kommentoida tuolle provolle jonka mielestä se on vain nuorten naisten muotiruokaa ja siksi sitä syödään. Antaa hänen pitää kaikkivoipuusharhansa, en jaksa puuttua siihen...

Vierailija
33/46 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sushi on myös hyvää. Makuasioita.

Mikä ap: n mielestä on sitten hyvää?

Vierailija
34/46 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauan ennen kuin siitä tuli ns. trendiruokaa. En muuten ole eded Facebookissa ;)

Vierailija
35/46 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kerrottu että jokaisen palan välissä inkiväärillä "huuhdotaan" suu valmiiksi seuraavaa elämystä varten.

Ne jotka eivät riisistä pidä voivat kokeilla sashimia.

36/46 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi voi olla shokki suomalaisille kinkkupitsaan ja burgereihin tottuneille makuhermoille.

Vierailija
37/46 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi ei maistu miltään. Wasabi on ainoa joka siinä maistuu ja tuntuu.

Vierailija
38/46 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushia pidetään japanissa pikaruokana mitä se alunperin onkin kirjaimellisesti. Nälkävuosina kehitettyjä nopeasti syötäviä ja nopeasti täyttäviä makupaloja. Eli sushi on verrattavissa hampurilaisiin. On olemassa sitä kaupan kuivaa pakastesushia aivan kuten on olemassa Atrian pahvihampurilaisiakin.

Jos taas haluaa syödä normaalia parempaa sushia tai hampurilaista niin pitää mennä ravintolaan asti.

Vierailija
39/46 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään muutenkin miedoista ruoista, joten sushit on minulle nappi valinta :) 🍣

Vierailija
40/46 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täys susi! Eihän se kala ole edes graavattua.

Eikä graavikala minkään riisipuuron kanssa sovi, vaan perunan.

Japanilainen ruoka on muutenkin pahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi