Parisuhde jumissa- mies ei haluakaan lapsia.
Olemme molemmat 29-vuotiaita, yhdessä olleet 7 vuotta, joista 4 naimisissa. Alusta asti on ollut selvää, että molemmat haluamme lapsia. Nyt olen noin vuoden verran yrittänyt keskustella tästä lasten hankinnasta, mieheltä ei ole tullut oikein juutai eikä jaata. Nyt sitten pikkuhiljaa on tullut ilmi että mies ei haluakaan lapsia minun kanssani, en ilmeisesti olisi hänen mielestään lapsillensa hyvä äiti!
Kaikki pohjautuu erilaisesta elämänkatsomuksesta. Mies on uskovainen, minä en. Tämä ei ole aiheuttanut ongelmia parisuhteeseemme, mutta lasten hankinnalle on ilmeisesti kynnyskysymys.
Onko kukaan muu ollut vastaavassa tilanteessa? Minusta tuntuu, että minut on "petetty". Vaikka tosiasiassa mies ei varmaankaan ole ajatellut asiaa tarkemmin aikaisemmin, kun ei ole ollut ajankohtaista. Onkohan asiaan muuta ratkaisua kuin ero :( ?.
Kommentit (43)
Mun mielestä sulla on asenne kohdallaan. Olen samaa mieltä jonkun edellä kirjoitelleen kanssa siitä, että monet "vapaa-ajattelijat" ovat tosi rypppyotsaista porukkaa- usein tiukkapipoisempia kuin monet kristityt :)
Sellaisessa kodissa, jossa pidetään esillä sitä että ihminen voi uskoa tai olla uskomatta (niinkuin isä tai äiti), kunnioitetaan uskontoa ja muiden ihmisten näkemyksiä, sellaisessa kodissa kasvaa aikuisia jotka osaavat kunnioittaa muita ihmisiä jotka ajattelevat erilailla. Näissä ateistien kodeissa, joissa opetetetaan että uskoton on satua ja vain lapselliset ihmiset niihin turvautuu, niissä kodeissa kasvaa fasisteja jotka luulevat olevansa aina oikeassa.
Mun mielestä ap teillä vaikuttaa asiat olevan hyvin. Toivottavasti miehesikin tajuaa sen pian :)
ettei meidän uskovaisten ylin kasvatustavoite ole tehdä lapsistamme uskovaisia. Ensinnäkään kenestäkään ei "tehdä" uskovaista, ja toisekseen jokaiselle ihmiselle kuuluu valinnan vapaus.
Itse pyrin antamaan lapselleni mahdollisimman rakkaudentäyteisen kodin, jossa ketään ei painosteta uskonasioilla. Olen tietenkin iloinen jos lapsenikin uskovat, mutta mikään kynnyskysymys se ei ole. Tärkeää on myös oppia kunnioittamaan eri tavoilla ajattelevia ja ylipäätään arvostamaan kaikkia ihmisiä uskonnosta, sosiaalisesta asemasta, sukupuolesta jne. riippumatta.
se tässä ongelmana onkin.
ap