Onko AMK- koulutetut akateemisia? ev.
Kommentit (50)
niin ylennänsut akateemiseksi ominvaltuuksin. Josjo oletakateemineen, niinkiva kun kerroit.
"49 ei sitten oppinut yliopistossa kirjoittamaan."
Pakko kommentoida
työskenneltyäni sekä akateemisessä (akateemisessa kirjoitetaan a:lla) työyhteisössä että ei akateemisessa työyhteisössä.
On ihan hyvä(tähän kohtaan tulisi oikeasti pilkku) että suomessa (Suomessa kirjoitetaan isolla alkukirjaimella) akateemiset luovat perusrakenteet ja tuovat osaamista yrityksiin, sillä muuten nuo ei akateemiset(tähän tulisi väliviiva, eli ei-akateemiset) pyörisivät kuion (kuin) puolukat pillussa saamatta mitään aikaiseksi (piste on tapana laittaa lauseen päätteeksi.)
Tekevät kyllä kovasti töitä ja ovat ehkä jopa ahkeria, mutta hyvä että joku on saanut ihan oikeaa koulutusta siihe(siihen), miten asiat pitää tehdä ja osaavat näin ohjata niitä toisia.
T: tämän ihan "aikuisten oikeasti" ja kongreettisesti (kirjoitetaan konkreettisesti) vierestä katselleena ja muita ohjanneena sekä myötähäpeää tuntien. Mitä sitä ei tekisi isänmaansa eteen.
Ja en ole se joka sinulle valitti asiasta. Naurattaa vain, että kehut osaamistasi, kun et edes huomioinut noin neljää kommenttia, jotka heti sain tuosta väärin kirjoitetusta konkreettisesti-sanasta).
Ja hyvä niin, koska jonkun täytyy osata myös ne työt tehdä ;=)
haluaa omia tuon akateemisuuden itselleen, ihan kuin heillä olisi yksinoikeus korkeaan koulutukseen.
Maailma muuttuu ja ja yliopistojen on hyväksyttävä sen fakta.
Yliopistossa opiskellaan nykyään liikaa. Akateemisuus on kaikkia korkeasti koulutettuja yhdistävä ominaisuus.
Onko jollekulle suurtakin väliä koulutuksensa akateemisuudesta? Mä en ole koskaan edes miettinyt koko asiaa, johtuisikohan siitä etten koe akateemisen koulutuksen saaneita mitenkään paremmiksi tai hienoimmiksi henkilöiksi? Mene ja tiedä.
Ja minä siis en ole akateeminen henkilö, koulutukseni kun on vain "rinnastettavissa maisterintutkintoon", ylempi ammattikorkeakoulututkinto. Siis: pelkkä duunari ja ylpeä siitä!!
minua ei tarvitse ylentää akateemiseksi, olen jo sellainen.
että akateeminen koulutus takaa valmiudet tuottaa tutkimusta oppiaineen metodien mukaisesti. Oikeasti, miksi se on niin vaikeaa käsittää, että voi olla korkeastikoulutettuja, kuten AMK-väki on, mutta heillä ei ole ylempää, akateemista korkeakoulututkintoa, PISTE. Koittakaa nyt käsittää se, että oikeasti on ero siinä AMK-koulutuksen saaneessa labrorantissa ja akateemisen, eli YLIOPISTOLLISEN koulutuksen saaneessa, vaikkapa biotieteiden maisterissa.
miksi se on niin vaikeaa käsittää, että voi olla korkeastikoulutettuja, kuten AMK-väki on, mutta heillä ei ole ylempää, akateemista korkeakoulututkintoa, PISTE.
Nykyään myös AMK:sta voi saada YLEMMÄN korkeakoulututkinnon! (Kun ensin suoritanut alemman, ja opiskelee sitten lisää.)
Akateemista sieltä tietty ei vieläkään saa...
Mutta varmaan tämä uusi YLEMPI ammattikorkeakoulututkinto - joka siis rinnastetaan maisterin tutkintoon esim. julkisia virkoja hakiessa - entisestään sekoittaa ihmisiä.
t: BBA/tradenomi, viittä vaille myös tradenomi ylempi amk
ootte hassuja, ihan herttaista.
Pakko kommentoida
työskenneltyäni sekä akateemisessä (akateemisessa kirjoitetaan a:lla) työyhteisössä että ei akateemisessa työyhteisössä.
On ihan hyvä(tähän kohtaan tulisi oikeasti pilkku) että suomessa (Suomessa kirjoitetaan isolla alkukirjaimella) akateemiset luovat perusrakenteet ja tuovat osaamista yrityksiin, sillä muuten nuo ei akateemiset(tähän tulisi väliviiva, eli ei-akateemiset) pyörisivät kuion (kuin) puolukat pillussa saamatta mitään aikaiseksi (piste on tapana laittaa lauseen päätteeksi.)
Tekevät kyllä kovasti töitä ja ovat ehkä jopa ahkeria, mutta hyvä että joku on saanut ihan oikeaa koulutusta siihe(siihen), miten asiat pitää tehdä ja osaavat näin ohjata niitä toisia.
T: tämän ihan "aikuisten oikeasti" ja kongreettisesti (kirjoitetaan konkreettisesti) vierestä katselleena ja muita ohjanneena sekä myötähäpeää tuntien. Mitä sitä ei tekisi isänmaansa eteen.
Ja en ole se joka sinulle valitti asiasta. Naurattaa vain, että kehut osaamistasi, kun et edes huomioinut noin neljää kommenttia, jotka heti sain tuosta väärin kirjoitetusta konkreettisesti-sanasta).
Ja hyvä niin, koska jonkun täytyy osata myös ne työt tehdä ;=)
Koska termi akateeminen koulutus ei ole täysin eksakti, mua kiinnostais että missä koulussa opetetaan sen määrittely :D :D Täältä näyttää löytyvän monta, jotka tuntuvat todellakin tietävän missä se veteen piirretty raja akateemisen ja ei-akateemisen korkeasti koulutetun välillä menee. Taitaapi olla jonkin verran subjektiivinen käsite tuo akateemisuus.
Mulle henkilökohtaisesti tässä keskustelussa ei ole kyse siitä kumpi on parempi, yliopiston vai ammattikorkeakoulun käynyt. Kiinnostavaa mun mielestä on se, että mihin raja vedetään ja kuka sen määrää.
(HEH)
Se on konkreettisesti. T: Akateeminen ;)