Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvauinnista kokemuksia?

Vierailija
18.10.2008 |

Eli miten teillä on vauvauinti sujunut? Meillä kokemusta jo kahdesta uimarista, jotka molemmat rakastaneet sitä kaikkea. Esikoinen aloitti 3kk ikäisenä ja 5-6kk iässä oli kuukauden kausi, kun kaikki uintikerrat oli tosi itkuisia, mutta sitten ne meni naps vaan ohi ja sitten poika ihan hullaantui hommaan.

Keskimmäinen on aina nauttinut.

Kolmas aloitti uinnin 5kk iässä ja eka kuukausi meni hienosti. Nyt kolme kertaa ollut itkuisempi. Ensin on ihan tyytyväinen, mutta hermostuu kun huomaa että pitäis sukeltaa. Ei välttämättä oikein itkekään mutta on tyytymätön.

Meneekö tämä ohi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään vauvauinnin ydinajatus, vaan se, että lapsi oppii olemaan sujut veden kanssa.

Meidän esikoinen oli hulluna vauvauintiin heti alusta saakka (4kk) ja rakastaa sukeltamista edelleen.

Kuopus tykkää myös vedestä ja aloitti vauvauinnin myös 4kk iässä. Ei pidä sukeltamisesta, emmekä ole sitä hänen kanssaan sitten harrastaneetkaan.

Vierailija
2/6 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä nyt tahdo kuitenkaan heti luovuttaa tuon sukeltamisen suhteen, koska on ihan mahdollista että vauva alkaa tykätä siitäkin. Ja tiedän kyllä että sukeltaminen on hyvin pieni osa vauvauintia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toka lapsemme ei pitänyt sukeltamisesta. Oli luonteeltaan sellainen ettei paljon itkeskellyt ja tehtiin niinkuin neuvottiin. Selvästi kuitenkaan ei oikein tykännyt koko touhusta enää sen jälkeen kun piti sukeltaa ekan kerran.

On nyt 7-v ja vieläkin jopa naaman kasteleminen on inhottavaa. Jokin kammo sille jäi. Ei meinaan osaa sukeltaa vieläkään, koska ei halua. Ui kyllä muuten, mutta ei pidä oikein uimisestakaan.

Kaksi muuta jotka pitivät vauavuinnista ovat tänä päivänäkin innokkaita sukeltamaan ja uimaan.

Eli älä sukelluta vauvaa, jos se ei siitä pidä.

Vierailija
4/6 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en usko, että luovutan tosiaan vielä. Sukelluskertoja ollut vasta muutama, muistaakseni kolme joten jaksan vielä uskoa siihen, että se alkaa sujua. Tyttö ei kuitenkaan siitä hermostu niin, että tahdon luottaa siihen että homma alkaa toimia. Uinti vain toistaiseksi niin mahdottoman aikaisin, että ehdimme kotiinkin jo ennenkuin tyttö normaali aamuina herää.

Vierailija
5/6 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa nyt esikoinen olee sen ikäinen että voisi alottaa vauvauinnin, ja mä oon ihan hukassa :). Mitä tarvii mukaa? Pärjäänkö yksin vauvan kanssa, siis kaikki suihkut ym? Siitä on vissii 10 vuotta kun olen itse uimahallissa käynny :D.

Vierailija
6/6 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

väistyä ja siksi se on epämiellyttävää.

Itse tekisin niin, että jättäisin sukelluttamisen ihan loppuun (ja silloinkin vaan jos vauva vielä jaksaa). Tällöin itse uinti olisi kivaa ja miellyttävää.

Ja sille kenen lapsi ei pitänyt sukeltamisesta: en usko, että aiheutitte mitään vesikammoa, vaan luulen, että lapsenne on ollut yliherkkä tuntoaistimuksille ihan muutenkin, jo syntymästään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän