Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan kävellyt unissasi?

Vierailija
19.06.2026 |

Itse lapsena monesti kävelin unissani. Monesti kävelin jopa ulko-ovesta ulos. Ovi piti olla takalukossa tuon takia. Onneksi koskaan ei sattunut mitään tapaturmia yms. Teini-ikään mennessä nuo unissakävelyt loppuivat.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Lapsena sitä oli enemmän, mutta kävelen ajoittain vielä aikuisenakin. En muista itse yhtään mitään tuosta. Joskus olen jopa jutellut muille unissani. Talvella pelottaa että lähden yöllä vähissä vaatteissa ulos ja palellun sinne. Osaan avata takalukossa olevan oven unissani.

Vierailija
2/4 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Lapsena sitä oli enemmän, mutta kävelen ajoittain vielä aikuisenakin. En muista itse yhtään mitään tuosta. Joskus olen jopa jutellut muille unissani. Talvella pelottaa että lähden yöllä vähissä vaatteissa ulos ja palellun sinne. Osaan avata takalukossa olevan oven unissani.

Itse lapseni unessa kävelin ulos asti talvella. Onneksi vanhemmat huomasivat ulko-oven olevan auki ja hakivat minut sisälle. Silloin pelotti jo etukäteen nuo unessa kävelyt.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena 80-luvulla kävellyt isän sängyn viereen nukkuessa ja mumissut. Ihmettelin miksi heräsin siellä ja isä muualla nukkumassa. Joku henki otti vallan?

Vierailija
4/4 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin, lapsena. Ja aika "paha tapaus". Vuosia myöhemmin diag. migreeni, siihen lääkityksenä triptyl (amitriptyliini). Yksi niistä haittavaikutuksia on - unissakävely. Voi luoja - pitääkö mun lukita itseni sisälle???

Vanhemmat, äiti lähinnä, valvoi, etten  lapsena "karkaa" yöllä ulos. .... Sitten äiti sairastui muistisairauteen, oli minun "vuoro" valvoa, ettei äiti karkaa.

Silloin tajusin sen äidin huolen, mikä hänellä oli minusta, lapsena, kun olin.

t. m60v. (ikä mainittu).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan