Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttäviä kirjoitusvirheitä " Tervetuloa Esikouluun" -lappusessa.

Vierailija
14.08.2007 |


Pojan eskarissa olivat jakaneet lapun, jossa mm. seuraavat ilmaisut:



- Jumppa päivä

- Kielellistentaitojen päivä

- Matikka päivä

- .. ympäristö asioita ...

- .. Salaisenmaan kirjat ..



Kuinka hvyää opetus voi olla, kun esitteessäkin on tällaisia karkeita kirjoitusvirheitä??

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuommoisista pahuuden pesistä...

Vierailija
22/51 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovinkaan hyvää.



Itse kyllä kysyisin, kuka lapun on kirjoittanut. Jos on open, palauttaisin punakynällä korjattuna.



Oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan tulkita v****iluksi mutta minkäs teet. Voihan sen lappusen palauttaessa kommentoida, että oliko tässä samalla tarkoitus testata vanhempien kielitaito ?

Vierailija
24/51 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan järkyttävän huono oikeinkirjoitustaito sekä yleissivistyskin noin yleisesti ottaen. Ei se korkeakoulututkinto edes takaa, että osaa kielioppia.

Vierailija
25/51 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitten kiinnitetä huomiota oikeinkirjoitukseen?

Vierailija
26/51 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pojan eskarissa olivat jakaneet lapun, jossa mm. seuraavat ilmaisut:

- Jumppa päivä

- Kielellistentaitojen päivä

- Matikka päivä

- .. ympäristö asioita ...

- .. Salaisenmaan kirjat ..

Kuinka hvyää opetus voi olla, kun esitteessäkin on tällaisia karkeita kirjoitusvirheitä??

virheet ovat:

jumppapäivä

kielellisten taitojen päivä

matematiikkapäivä

ympäristöasioita

Salaisen maan kirjat

menikö oikein?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/51 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika järkkyä! Onneksi oma eskarimme on toista luokkaa.

Vierailija
28/51 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kotiäitien tarvitse osata kirjoittaa mutta lto:n kyllä pitäisi... Aika huonon kuvan antaa eskarista tuommoinen räpellys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/51 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että nykyään lapsilla ja nuorilla on niin surkea kirjoitustaito...

Vierailija
30/51 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetävät herneen nenään mm. sanasta matikka joka on ihan vakiintunut sana koululaisilla ja opettajilla. Matikkaa mekin aikoinaan opiskeltiin ja olen sentään liki neljä vuosikymmentä elänyt....



Eihän kyseinen lappunen ollut mikään opetusmoniste vaan tiedoite eskarilaisen (oikeasti siis ESIKOULULAISEN!!!!)kotiin. Tuskin sen tarkoitus oli kovin virallinen olla :-DDDD



Relatkaa mammat...



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/51 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat työksesi väsätä tällaisia, kun noin hikeennyt...

Vierailija
32/51 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee pakostakin mieleen, miten hän pystyy opettamaan lapsille oikeaa kieltä. Ja joo, eskarissa ei vielä opeteta lukemaan eikä kirjoittamaan, mutta jotain perusosaamista voisi odottaa niiltä opettajilta. Yhdyssanavirheet nyt vaan on aika tökerön näköisiä... Ja pointti ei tosiaankaan ollut siinä, sanotaanko matematiikkaa matikaksi vai ei, vaan siinä että matikkapäivä on yhdyssana.

Vierailija:


vetävät herneen nenään mm. sanasta matikka joka on ihan vakiintunut sana koululaisilla ja opettajilla. Matikkaa mekin aikoinaan opiskeltiin ja olen sentään liki neljä vuosikymmentä elänyt....

Eihän kyseinen lappunen ollut mikään opetusmoniste vaan tiedoite eskarilaisen (oikeasti siis ESIKOULULAISEN!!!!)kotiin. Tuskin sen tarkoitus oli kovin virallinen olla :-DDDD

Relatkaa mammat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/51 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on tiedote! vrt. tiedottaja ja tiedotusoppi.

Vierailija
34/51 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli poika viime vuonna eskarissa ja minua ärsytti suunnattomasti s-postiin tulleet tiedotteet missä oli julmettu määrä kirjoitusvirheitä.



Eikä tämä ole mitään sellaista pilkun viilausta mitä tehdään, kun ei muutakaan keksitä. Sitä vain olettaa ja odottaa, että opettajat ovat ammattitaitoisia. Etenkin, kun nytkin on näitä palkkavaateita ilmassa.



Toisekseen ihmettelin sitä, kun laittoivat postia sähköisessä muodossa ja hyvin monissa ohjelmissa on oikoluku-toiminto mikä poimii räikeimmät virheet kättelyssä, että ei edes sitä käytetty tai katsottu.

Tuli sellainen " hutilus fiilis" ainakin siitä LTO:sta.



Mutta tiedänpä erään tuttavani joka opiskelee artesaani pohjalta luokanopettajaksi. Siis opiskellut avoimessa yliopistossa ensin käsityön opettajan pätevyyden ja sitten täydentää itseään luokanopettajaksi. Minulla on sellainen käsitys, että hän ei ole edes ylioppilas ja täytyy sanoa, että kortit mitä hän kirjoittaa saa mulla vähän niskakarvat pystyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/51 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös yhdyssanoja...

Vierailija
36/51 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai seinän sahaus??



Vierailija
37/51 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän heillä ole kuin alempi korkeakoulututkinto, eli LTO:t eivät tee edes gradua. Luokanopettajan koulutukseen kuuluu äidinkieltä, ja gradun pitää olla virheetöntä suomen kieltä - tai ainakin ennen piti.

Vierailija
38/51 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kynsien viilaamisesta.



Pilkunviilaus on yhdyssana, koska on käsite, ei mikään konkreettinen työ, kuten seinän sahaus.

Vierailija
39/51 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis erikseen kirjoitettu. Oli han siinä muita kin yhdys sana virheitä.

Vierailija
40/51 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Ei anna hyvää kuvaa esikoulusta. Toivottavasti lapsi saa koulussa opettajan, joka osaa opettaa oikeinkirjoitusta.