Haluan vaihtaa meikkivoidetta 20 vuoden jälkeen, onko Madara mistään kotoisin?
Ystäväni sitä suositteli joskus pari vuotta sitten, mutta vasta nyt ajattelin rohkaistua kokeilemaan. Olen teini-iästä asti käyttänyt Lancomen Teint Miraclea.
Ihoni on rutikuiva. Onko kokemuksia Madarasta, ja mikä kyseisen puljun voiteista olisi paras kuivalle iholle?
Kommentit (47)
Madaran tuotteet on laadukkaita, itse käyttänyt kuivalle iholle vuosia Madara CC-voidetta: https://www.madaracosmetics.com/fi-fi/products/hyaluronic-anti-pollutio…51226180649297
Mutta mee jonnekin tavarataloon, useinhan niissä on merkkien omia konsulentteja, jotka auttaa tuotteiden valinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Skin Equal ja Skinonym ovat molemmat ihan huippuja meikkivoiteita. Kuivalle iholle varmaan parempi Skin Equal. Itsellä sekaiho, ja tykkään käyttää sitä talviaikaan. Pysyy hyvin, sävy 30 Rose Ivory on omalle kylmänsävyiselle keskivaalealle iholleni ihan täydellinen, jättää kauniin pinnan. Skinonymistä 35 Natural Beige on mulle loistava kesäsävy, hyvin neutraali light-medium.
Kiitos!
Jättääkö tuo Skin Equal ihon kovin kiiltäväksi? Olen sitä ikäluokkaa etten varmaan ikinä totu tuohon kiiltotrendiin. :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skin Equal ja Skinonym ovat molemmat ihan huippuja meikkivoiteita. Kuivalle iholle varmaan parempi Skin Equal. Itsellä sekaiho, ja tykkään käyttää sitä talviaikaan. Pysyy hyvin, sävy 30 Rose Ivory on omalle kylmänsävyiselle keskivaalealle iholleni ihan täydellinen, jättää kauniin pinnan. Skinonymistä 35 Natural Beige on mulle loistava kesäsävy, hyvin neutraali light-medium.
Kiitos!
Jättääkö tuo Skin Equal ihon kovin kiiltäväksi? Olen sitä ikäluokkaa etten varmaan ikinä totu tuohon kiiltotrendiin. :D
Ap
Ei jätä ollenkaan kiiltäväksi. Itsekin olen keski-ikäinen, eikä kyllä omalle iholleni mikään kiiltävä toimi, näyttäisin vaan vaihdevuosissani hikoilevalta enkä lasi-ihoiselta 😆 Kuivalla iholla ei todennäköisesti tarvi edes puuteria tai fixing sprayta ollenkaan. Itse käytän vähän puuteria T-alueella, josta mun sekaiho rasvoittuu.
Vierailija kirjoitti:
Madaran tuotteet on laadukkaita, itse käyttänyt kuivalle iholle vuosia Madara CC-voidetta: https://www.madaracosmetics.com/fi-fi/products/hyaluronic-anti-pollutio…51226180649297
Mutta mee jonnekin tavarataloon, useinhan niissä on merkkien omia konsulentteja, jotka auttaa tuotteiden valinnassa.
Mahtaako noita nykyään enää olla oikein missään?
Ap
Toinen ääni tälle: Madara City CC on hyvä, tuubissa. Ainoa miinus aika pieni sävyvalikoima. Kuultava mutta meikkivoidemainen. Peittää tarpeeksi.
Sivuhuomio: suuri osa suomalaisista käyttää liian punertavia sävyjä, pohjasävy siis nimeltään joku neutral. Kannattaa googlata eri merkkien sävynimien takana olevat pohjasävyt, monesti netissä on kuvat niistä.
MAC Face & Body myös hyvä meikkivoide. Näissä sävynimet ihan väärinpäin, kysy tiskilta testerit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mee jonnekin tavarataloon, useinhan niissä on merkkien omia konsulentteja, jotka auttaa tuotteiden valinnassa.Mahtaako noita nykyään enää olla oikein missään?
Ap
Ainakin Lykossa, Stokkalla, Sokoksella ja Kicksissä saa apua. MAC saattaa tehdä meikinkin. Älä osta testaamatta iholle mitään, ja sävy / peittävyys nähtävä päivänvalossa ja kuinka kauan kestää. Eikä saa näkyä ihon pinnalla tuote. Sen vanhan Lancomen kanssa ei kannata koittaa mätsätä sävyä, välttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos!
Ap
Ei jätä ollenkaan kiiltäväksi. Itsekin olen keski-ikäinen, eikä kyllä omalle iholleni mikään kiiltävä toimi, näyttäisin vaan vaihdevuosissani hikoilevalta enkä lasi-ihoiselta 😆 Kuivalla iholla ei todennäköisesti tarvi edes puuteria tai fixing sprayta ollenkaan. Itse käytän vähän puuteria T-alueella, josta mun sekaiho rasvoittuu.
Tänks! Käytän itsekin aina uskollisesti puuteria meikkivoiteen päällä, vaikka se taitaa olla vain vanha tapa. Taidan laittaa tuon Skin Equalin tilaukseen, vielä kun tietäisi mikä sävy on sopiva...
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ole tähän päivään mennessä tajunnut mitä eroa on CC:llä ja meikkivoiteella.
Ap
Skin Equal on loistava. Löysin sen jo vuosia sitten meikkitaiteilija Miia Johanssonin Instan kautta. Hän on moneen kertaan suositellut sitä ja käyttää itse, täällä antanut 5/5 ko. meikkivoiteelle https://miiajohansson.com/2021/04/paras-meikkivoide-x-5-lukijoiden-suos…
Näyttää olevan Latviasta kotoisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mee jonnekin tavarataloon, useinhan niissä on merkkien omia konsulentteja, jotka auttaa tuotteiden valinnassa.Mahtaako noita nykyään enää olla oikein missään?
Ap
Ainakin Lykossa, Stokkalla, Sokoksella ja Kicksissä saa apua. MAC saattaa tehdä meikinkin. Älä osta testaamatta iholle mitään, ja sävy / peittävyys nähtävä päivänvalossa ja kuinka kauan kestää. Eikä saa näkyä ihon pinnalla tuote. Sen vanhan Lancomen kanssa ei kannata koittaa mätsätä sävyä, välttämättä.
Ehkä se on jalkauduttava kivijalkaliikkeeseen, ei yhtään nappaisi. Kerran (silloin melkein 20 vuotta sitten) joku Stockan myyjä arvioi ihon sävyni aivan pieleen, ja siitä lähtien olen karsastanut sävyneuvojia. :D Ehkä pitäisi antaa uusi tilaisuus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mee jonnekin tavarataloon, useinhan niissä on merkkien omia konsulentteja, jotka auttaa tuotteiden valinnassa.En ole tähän päivään mennessä tajunnut mitä eroa on CC:llä ja meikkivoiteella.
Ap
Aina ei mitään. Usein CC:t on kevyempiä, mutta ei aina, esim. korealaisissa tuotteissa on jopa ihan super peittäviä CC:itä.
Itselleni tuossa Madaran CC:ssä ei riitä peittävyys, kun on vähän couperosaa poskilla. Se ei myöskään pysy yhtä hyvin kuin Skin Equal.
Vierailija kirjoitti:
Toinen ääni tälle: Madara City CC on hyvä, tuubissa. Ainoa miinus aika pieni sävyvalikoima. Kuultava mutta meikkivoidemainen. Peittää tarpeeksi.
Sivuhuomio: suuri osa suomalaisista käyttää liian punertavia sävyjä, pohjasävy siis nimeltään joku neutral. Kannattaa googlata eri merkkien sävynimien takana olevat pohjasävyt, monesti netissä on kuvat niistä.
MAC Face & Body myös hyvä meikkivoide. Näissä sävynimet ihan väärinpäin, kysy tiskilta testerit.
Mulla tää hapettuu kasvoilla liian tummaksi ja on jotenkin megarasvainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mee jonnekin tavarataloon, useinhan niissä on merkkien omia konsulentteja, jotka auttaa tuotteiden valinnassa.En ole tähän päivään mennessä tajunnut mitä eroa on CC:llä ja meikkivoiteella.
Ap
Aina ei mitään. Usein CC:t on kevyempiä, mutta ei aina, esim. korealaisissa tuotteissa on jopa ihan super peittäviä CC:itä.
Itselleni tuossa Madaran CC:ssä ei riitä peittävyys, kun on vähän couperosaa poskilla. Se ei myöskään pysy yhtä hyvin kuin Skin Equal.
Kiitos infosta. Tarvitsen talveksi melko peittävän voiteen. Ihon sävy on aika tasainen, mutta kylmässä olen punainen kuin paloauto.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mäkin suosittelen tuota Skin Equalia! Mulle se on liian rasvainen, mutta tuolla saa todella kauniin ihon. Skinonym on mattaisempi, mutta en usko, että se toimii kuivalla iholla kovin hyvin.
Mutta. Onko ihonhoitorutiineissa jotain korjattavaa, jos iho on kovin kuiva?
Koita selvittää pohjasävysi, kellertävä vai punertava. Se muka ”neutraali” niiden väliltä on usein se huonoin sävy, sellainen sinertävän betoninen joka kuitenkin vääntyy punaiseen. Päivänvalossa erottuu kasvoilta meikkivoidemaisena. Kellertävä sävy kannattaisi testata, se neutraloi pinkkiin vetävää kalpeaa talvi-ihoa.
Tän tyyppisiä kuvia ja videoita löytyy, jossa sävymallit. Huom ruudun asetuksista johtuen vääristää.
https://www.kicks.fi/laura-mercier-tinted-moisturizer-blurred-matte-5c-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ehkä se on jalkauduttava kivijalkaliikkeeseen, ei yhtään nappaisi. Kerran (silloin melkein 20 vuotta sitten) joku Stockan myyjä arvioi ihon sävyni aivan pieleen, ja siitä lähtien olen karsastanut sävyneuvojia. :D Ehkä pitäisi antaa uusi tilaisuus.
Ap
Ei kannata luottaa niihin myyjien arvioihin. Parempi kokeilla itse vaan. Myyjät aika usein tuputtaa esim. kaikille liian tummaa pohjaa, tai sitten kellertävää kaikille. Huonoja kokemuksia noista. Mutta Madarasta on aika helppo valita sävy, koska vaihtoehtoja ei ole niin kovin paljon. Suomalaisille perusihonsävyille on lähinnä 4 vaihtoehtoa esim. Skin Equalissa: 10 jos on ihan lumikinvaalea, 20 jos on neutraali/lämmin vaalea iho, 30 jos on kylmäsävyinen keskivaalea iho, 40 jos on lämmin keskivaalea iho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin suosittelen tuota Skin Equalia! Mulle se on liian rasvainen, mutta tuolla saa todella kauniin ihon. Skinonym on mattaisempi, mutta en usko, että se toimii kuivalla iholla kovin hyvin.
Mutta. Onko ihonhoitorutiineissa jotain korjattavaa, jos iho on kovin kuiva?
Varmaan. Kosmetologin neuvoilla mennään, mutta ei se ihotyyppiä muuta kuitenkaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos!
Ap
Tänks! Käytän itsekin aina uskollisesti puuteria meikkivoiteen päällä, vaikka se taitaa olla vain vanha tapa. Taidan laittaa tuon Skin Equalin tilaukseen, vielä kun tietäisi mikä sävy on sopiva...
Ap
Samaa ikää ja ihokin alkanut kuivaa yhä enemmän. Olen lisännyt kerroksen kosteusvoidetta sävytetyn CC-voiteen alle ja lempannut puuterin. En laita puuteria edes silmäluomen pohjustukseen. Kuulostaa hullulta, mutta päätin uudistaa rutiinia, koska kiiltoakin enemmän pelkään, että huokoset ja pienet rypyt ja pintakuivuus vain korostuu puuterilla. Silmien alle ei missään nimessä puuteria. Jotkut tutut laittaa enää peitevoidetta, mutta itse tykkään vähän tasoittaa ihon sävyä kauttaaltaan.