Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista asua Espoossa?

Vierailija
15.10.2008 |

Mulla on Espoosta sellainen kuva, että siellä on palvelut hajallaan, liikenne tukossa Helsinkiin päin ja muuten se on ihan böndeä. Nyt mies yrittää puhua et muutettaisiin Espooseen, joten kysyisin teiltä arvon naiset, kannattaako sitä edes harkita? Mitä hyvää on Espoossa? Asutaan nyt siis Helsingissä ja palvelut ym pelaa loistavasti. Onko Espoossa lapsiperheillä joku asia paremmin? Eikö kotihoidontuen kuntalisäkin ole sama?

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu esim. Leppävaaran kupeessa, niin kaikki palvelut toimii loistavasti ja Sellokin on vieressä. Hyvät ulkoilumaastot jne. Helsingissä ei tule vapaa-ajalla juuri edes käytyä, koska Helsinki tuntuu anteeksi vain jotenkin kuppaiselta uuden ja modernin rinnalla.

Ainoa vika Espoossa on, että siellä on kallista asua, kuten pääkaupunkiseudulla yleensä, mutta jos ei ole rahasta tiukkaa niin mikä ettei.

Vierailija
82/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisessa on junarata, jollla pääsee Helsingistä esim. Leppävaaraan, Kiloon, Kauniaisiin, Espoon keskukseen, Kivenlahteen, bussiliikennekin toimii hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai Vantaalla olet asunut, ihan useassa paikassa ja peräti 20 vuotta. Ja yök sanot. Ja nyt...olet päässyt paratiisiin, Espooseen. Ja Jumbokin on kamala, kun taas Sello ja Omena ovat ihania;-) Huvittava olet.

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, kuten meillä kaikilla, mutta perustelisit edes hieman. Annat nyt itsestäsi tyhmän ja yksinkertaisen vaikutelman.

Missä Vantaalla ja Espoossa olet asunut?

Miten Vantaan ja Espoon ns. hyvät alueet mielestäsi eroavat toisistaan (joo, tiedän Vantaalta puuttuu huippukalliit merenranta-alueet, mutta muuten)??

Miten Espoon ja Vantaan huonot alueet eroavat toisistaan? Miksi Espoon "slummi" on mielestäsi parempi kuin Vantaan "slummi"?

Ja ihan viimeisenä, miksi ihmeessä nuo Espoon kauppakeskukset ovat mielestäsi parempia kuin Jumbo?? Kaikki nuo hyvin tunnen ja erot ovat todella pieniä. Paitsi että Jumbo on paljon isompi ja siellä on enemmän palveluja.

Olen itse asunut Vantaalla 20 vuotta, monessa eri paikassa ja yök sanon minä. En koskaan enää asuisi siellä.

Nyt olen asunut Espoossa viimeiset 8 vuotta, luonnonkauniissa ja hieman syrjäisessä paikassa, missä ei ole ostaria lähimainkaan ja se on mainio juttu. Julkiset kulkee loistavasti ja ympäristö on kaunista ja siistiä. Ihmiset mukavia ja lapsilla kaikenlaista tarjontaa löytyy yllin kyllin. Koskaan en muualle muuttaisi!!!

Palveluja on oikein hyvin, käydään joko Sellossa tai Omenassa.

Jumbo on kaamea paikka btw...

Koko Vantaa on pelkkä slummi Espooseen verrattuna! :)

Vierailija
84/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kävelymatka tarhaan, kouluun, lasten jumppaan, Prismaan ja keskuspuistoon (pururadalle). Isoon Omenaankin voisi kävellä (matkaa reilu kilometri), mutta sinne tulee usein mentyä autolla. Bussipysäkki on tosiaan 100 metrin päässä, bussi keskustaan Länsiväylää pitkin vie n. 20 minuuttia, myös ruuhka-aikaan. Omalla autolla pääsee aavistuksen nopeammin jos auton vaan saa parkkiin Helsingin päässä.... Ja busseja tosiaan menee 10-20 minuutin välein. Eli lähellä on niin luonto, kaupat kuin julkiset yhteydetkin. Ja asumme rivitalossa. Ja minun työmatkani kestää 15-20 minuuttia....

Vierailija
85/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Tapiolasta pääsee joutuisasti Helsinkiin, 10-12 minuuttia bussilla ruuhka-aikaankin bussikaistaa huristelemalla eikä dösiä tarvitse odotella pysäkillä. Palvelut ovat hyvät, naapuruston jokainen tietysti valitsee omien halujen ja tarpeiden mukaan - löytyy sekä kerros-, rivi- että okt-aluetta. Vehreyttä on ja meri vieressä, hyvät päiväkodit ja erinomaiset koulut.

Vierailija
86/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt viihdytään hyvin Vantaan Ylästössä. Espooseen en lähtisi enää ikinä.

Asuinpaikkamme on kylämäinen, rauhallinen ja vehreä alue josta palveluihin lyhyt matka. Lähikauppa löytyy ja lapsille uusi koulu ja harrastusmahdollisuuksia kävelymatkan tai bussi/automatkan päässä.

Niin, ja eipä siellä Espoossa sen siistimpää ollut kuin Vantaallakaan.

Jumbossa asioin mielelläni. On hyvä valikoima kauppoja, leveät käytävät, hyvin parkkitilaa jne. toisin kuin monessa muussa kauppakeskuksessa.

Vierailija
87/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin turhaa taistella Espoo, Helsinki, Vantaa akselilla toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta. Tiedän omaavani ison asennevamman Vantaan suuntaan, mutta se johtuu vaan siitä etten tunne koko kaupunkia.

Ja olen sentään Espoossa itse asunut. En vain halunnut mitään Espoo-lisää alkaa maksamaan kun aloimme katselemaan perheelle omistusasuntoa.

Vantaalta saimme rauhalliselta ja vehreältä pientaloalueelta meille sopivan asunnon. Lapsiperheille unelma-alue, ja palvelut lähettyvillä.

Vierailija
88/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kanssa asuneena. Jos tykkäät kaupunkimaisesta asumisesta, Espoo on ihan hanurista. Mutta jos nukkumalähiö-tyyli on ok, sitten saattaa Espoossa viihtyäkin.

Vierailija
89/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun saattaa joutua ryöstetyksi ruotsinkielisen huumenuoren toimesta. Ne on niin kohteliaitakin. Lopuksi se vielä sanoo "förlåt, men jag behöver min drogar...". Ne on niin mukavia. Vantaalla ne somput huutaa vaan ryöstön jälkeen jotain "ugga bugga"...

Vierailija
90/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussit kiertelee Leppävaaraan (mistä junayhteys Helsingin keskustaan) ja kulkevat varsinkin kesäisin onnettoman harvoin. Eli julkisten kulku suurin miinus. Mitään parempaa Espoossa ei Helsinkiin verrattuna ole. Luontoa toki, mutta niin on Helsingissäkin (jopa ihan keskustassa). Lapsiperheelle se kotihoidontuki parempi 2 ikävuoden jälkeen, mutta huonoa päivystys Jorvissa kaiken maailman sakin kanssa, kun Helsingissä taas on Lastenklinikan päivystys erikseen.

Espoossa helvetillinen mopo-ongelma ja perusespoolainen vastenmielinen ilmestys: omakotitalo, 2 autoa, kakaroilla mönkijät ja mopot. Monet nuoret jo hirveitä öykkäreitä mopoineen. Kakaroita kyysätää autolla 200 metrin matka kouluun, kunnes saavat oman pörinävehkeen perseensä alle.

Vierailija
91/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittu kun noi espoolaiset on urpoja vittu.ja sitten mä oon tosi kova vittu helsinkiläinen vittu.

älykkyysosamäärä oli????

Vierailija
92/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä en kuitenkaan osaa samaistua espoolaisen asemaan, kun mielestäni Helsinki on "kaiken" keskus ja siellä on elämää, Espoo on vain Helsingin lähiö ja siellä olevat "keskustat" ihan sama asia kuin mikä tahansa ostari tai kauppakeskus missä tahansa päin Suomea.

Jos tuntisin, että minun ei tarvitsisi käydä Helsingissä kuin kerran vuodessa oopperassa, niin kuin joku tuolla kirjoitti, niin yhtä hyvin voisin sitten muuttaa vaikka Takahikiälle, samat palvelut varmaan löytyy kun Espoosta ja asunnot moninkertaisesti halvempia.

Siispä, jos mies ja minä halutaan päästä kompromissiin tässä asumisasiassa, niin muutetaan jonnekin sellaiseen paikkaan joka on Espoon puolella mutta josta pääsee helposti Helsinkiin vaikka päivittäin.

Yritin tällä aloituksella vaan lähinnä hakea sitä, mitä itseisarvoa sillä ESPOOSSA asumisella on verrattuna Helsinkiin, onko siellä joku asia paremmin kuin Helsingissä, jotta voisin itse perustella itselleni sinne muuttoa...

Kiitos vastauksista ja lisääkin saa laittaa.

t: ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi