Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista asua Espoossa?

Vierailija
15.10.2008 |

Mulla on Espoosta sellainen kuva, että siellä on palvelut hajallaan, liikenne tukossa Helsinkiin päin ja muuten se on ihan böndeä. Nyt mies yrittää puhua et muutettaisiin Espooseen, joten kysyisin teiltä arvon naiset, kannattaako sitä edes harkita? Mitä hyvää on Espoossa? Asutaan nyt siis Helsingissä ja palvelut ym pelaa loistavasti. Onko Espoossa lapsiperheillä joku asia paremmin? Eikö kotihoidontuen kuntalisäkin ole sama?

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta myönnän olleeni väärässä. Marjaniemessä on ilmeisesti pientaloalue, josta on alle kilometri Stockalle.

Ja jos joku lapsiperhe haluaa asua kerrostalossa, niin siitä vaan. Tunnen monia lapsiperheitä, jotka ovat sen valinnan tehneet, ja uskon kerrostaloasumisessa olevan hyviäkin puolia. Meistä ei kerrostaloasujiksi ole, ja siksi emme halua asua Helsingissä, vaan asumme Tapiolassa, joka on lähellä kaikki tarvittavia palveluja mutta silti pääosin kivaa pientaloaluetta.

Ja kyllä Esport Center on Tapiolaa, on tosin aivan Tapiolan rajalla, mutta Tapiolan puolella kuitenkin.

Vierailija
22/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta jos tykkää lähiömeiningistä, niin suosittelen Vantaata. Siellä ne on kaikki tuulipuku/korkokenkä -yhdistelmäiset hihhulit Jumbossa.

Että sinne vaan...hei hei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kun tapaa ulkomaalaisia ja kysyvät "mistä olet kotoisin". Heille joutuu vastaamaan "I am an Esbian"

Vierailija
24/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

77 vastaa: no mun kommentti oli ap:lle, kun noista alkupään viesteistä ymmärsin, että ap (ja minä) tykkäs asua kaupungissa, ja tykkäs just noista "kaupunkilaisuudeksi" luokitelluista asioista, joista sä et tykkää.

ja niitä ei löydy espoosta. ja todellakin, ne löytyvät helsingistä vain hyvin pieneltä kantakaupungin alueelta, loppu pääkaupunkiseutu on enemmän tai vähemmän väljää, lähiö- tai omakotimaista asumista.

Vierailija
25/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan myös Vartiokylässä ja Roihuvuoressa ja Puotilassa on kuvaamasi tilanne. Ainakin. Ja meri vieressä.

Vierailija
26/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettelenpa tässä jo luteltujakin: kirjasto, konserttisali (Espoon kaupunginorkesterin kotisali), teatteri, elokuvateatteri, luter. ja ortod.kirkko, Modernin taiteen mueso Emma, muitakin museoita samassa rakennuksessa

Hyvät päiväkodit ja koulut

Liikuntapuolelta uimahalli, jäähalli, kaksi palloiluhallia, Esport-Center, Tennis-Tapiola.Lisöksi esim. telinevoimistelua väsetösuojan liikuntahelleissa. SM-tason koriksen, lätkän ja futiksen matsit.

Vierailija
27/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aluksi tuli käytyä Helsingin keskustassa asioilla. Lasten myötä emme enää käy siellä, koska siellä joutuu väistelemään autoja ja ratikoita koko ajan, kadut on vähän väliä revitty auki ja paikka on todella stressaava pienten lasten kanssa. Teemme ostoksemme Tapiolassa (jossa lapset saavat kuljeskella rauhassa, ulkoilmassa autoja pelkäämättä) ja Sellossa (mistä saa melkein kaiken, mutta ympäristönä se on kamalan epämiellyttävä ja hälyisä - sentään auton alle siellä ei voi jäädä).

Asumme lähellä palveluja ja hyviä liikenneyhteyksiä. Kotioveltamme on n. 50 metriä lenkkipoluille metsään ja talvisin hiihtoladuille. Lasten päiväkotiin on viiden minuutin kävelymatka. Emme omista autoa emmekä ole aikeissa hankkiakaan. Isoille väylille on yli kilometrin matka eli ei ole liikenteen melua eikä liikaa saasteita.

Espoon kuntapäättäjät eivät valitettavasti ole riittävän rohkeita julkisen liikenteen järjestelyissä. Olisi hienoa, jos espoolaiset luopuisivat kaikki joukolla kakkosautoistaan ja ostaisivat sen sijaan kunnollisen polkupyörän. Liikenteen saasteet vähenisivät ja lasten elämästä tulisi turvallisempaa. Kansanterveyskin kohenisi roimasti. Helsingistä kaipaan kyllä monikulttuurisuutta, kulttuurielämää ja ekohenkisiä ihmisiä.

Vierailija
28/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palveluista, no olen tottunut Helsingissä asuessa että pääsen kävellen/ratikalla helposti esim. ostoksille, ravintolaan, kahville, leffaan, meren rantaan kävelylle, kirjastoon, virastoihin jne... Espoossa asuessa nämä kaikki tuskin voivat kerrallaan toteutua, ellei asu Leppävaarassa. Ainoa, joka taitaa viedä voiton Espoossa on luontopolut?

Vierailija
29/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voidaan sanoa, että Espoossa huonot julkiset yhteydet? Huonot yhteydet on se, kun yhteyksiä EI OLE. Mielestäni on vain uusavuttomuutta tai laiskuutta, jos ei jaksa kävellä pientä matkaa bussipysäkille tai vaihtaa kulkuvälinettä matkan aikana perille päästäkseen.

Itse olen aina perille päässyt kaikkialle ja pidän Espoon yhteyksiä todella toimivina.

Lisäksi minulle Espoo on loistavaa seutua, sillä rakastan sitä, kun joka paikassa on peltoa ja maalaismaisemaa, mutta silti palvelut lähellä, eli vähän niinkuin bönde-city-yhdistelmä.

Hevosen omistajana arvostan myöskin suuresti Espoon harvemmin asuttuja reuna-alueita, Espoo on muutenkin sellaista hevospitäjää koko kaupunki, ettei Vantaalla tai Helsingillä ole vastaavaa tarjota.

Se on niin makuasia, että mistä pitää....

Espoo on myös niin hajanainen, että täältä löytyy huonoa ja hyvää, meluisaa ja rauhallista, kaupunkimaista ja maalaista maisemaa, joten nämä mustavalkoiset näkemykset mitä ketjussa on esitetty, ovat aivan asiattomia ja kertovat vain puolet totuudesta.

Vierailija
30/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa, mutta paljon on siellä tullut juostua. Suurin ongelma on se, että siellä ei oikeasti pärjää ilman autoa. Bussit kulkee harvoin ja pysäkeille on matkaa. Jalankulkureitit ovat huonoja ja huonosti merkittyjä. Esimerkiksi kadunnimikylteissä pihistellään jostain syystä kauheasti... Voisin muuten muuttaakin sinne, mutta en halua hankkia autoa, eikä siellä pärjää ilman.

Vierailija
31/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kannattaa muuttaa vain radan varrelle, mutta silloinkin saattavat palvelut olla parin aseman päässä. Riippuu tietysti missä päin Helsinkiä nyt asutte, mutta mä en täältä Alppilasta kyllä mihinkään Kivenlahteen muuttaisi... :) Luontoahan siellä sitten kyllä on, mutta palvelut tosiaan aika hajallaan, lisäksi hintataso on niin kova, että pitäisi olla tosi paljon rahaa, jotta saisi sellaisen asunnon sellaisella sijainnilla, että muutto oikeasti kannattaisi.

Vierailija
32/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa ON palvelut lahella ja bussit kulkevat 10min valein, riippuu vaan siita, minnepain Espoota asettuu asumaan ;-)

Vierailija
33/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppävaarasta löytyy Sello, kirjasto, uimahalli, urheilupuisto, terveyskeskus, kolme yksityistä lääkäriasemaa, lukemattomia yksityisiä hammaslääkäreitä, kelan toimisto, kauppoja, erikoisliikkeitä, koirapuistoja leikkipuistoja.

Kuun lopussa Selloon avataan elokuvateatteri.

Kuntalisästä en osaa sanoa, paitsi että taitaa olla parempi kuin vantaalla.

Mitä palveluita kaipaat?

Vierailija
34/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Lintuvaarasta älytön sompailu Leppävaaraan tai edes Selloon... Ei se mitenkään kätevästi vieressä ole.

Vierailija
35/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on Helsingissä ja Espoossa sama ensimmäiset kaksi vuotta. Kolmantena vuonna Helsingissä käsittääkseni tippuu, kun taas Espoossa pysyy samana.

Vierailija
36/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin olen asunut 30 vuotta helsingissä ja nyt espoossa 1,5 vuotta.

täällä on luontoa paljon, meri lähellä, rauhallista ja paljon lapsiperheitä.

palvelut on myös tarpeeksi lähellä(ei mielestäni tarvitse olla mitään megaostaria ihan kodin vieressä).sekä joukkoliikenne toimii hyvin.emme

omista autoa vaan busseilla pääsee oikein hyvin kaupunkiin ym.

suosittelen lämpimästi kaikille rauhaa ja luontoa arvostaville!

Vierailija
37/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suositellaan Espoota kun siellä on paljon luontoa lähellä =)) Anna mun nauraa =))) Samoja betoni ym hökkeleitä on koko pk-seutu täynnä!

T: entinen espoolainen

Vierailija
38/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo on banaanivaltio. Rikkaat eristäytyvät muurein rajattuihin huvilakyliinsä ja betonilähiöt rapistuvat. Kerjäläislaumat levittävät lavantautia, pilkkukuumetta ja paiseruttoa.

Vierailija
39/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Tosiaan, sijainti varmaankin ratkaisee. Missä siis kannattaisi asua, että olisi hyvä yhteydet Helsinkiin? Autoa mulla ei ole enkä aio hankkia (mies tosin kulkee autolla, joten siksi hän Espooseen varmaan halajaakin). Mies ei suostu muuttamaan Leppävaaraan, koska talot liian vieri vieressä.

Palveluista, no olen tottunut Helsingissä asuessa että pääsen kävellen/ratikalla helposti esim. ostoksille, ravintolaan, kahville, leffaan, meren rantaan kävelylle, kirjastoon, virastoihin jne... Espoossa asuessa nämä kaikki tuskin voivat kerrallaan toteutua, ellei asu Leppävaarassa. Ainoa, joka taitaa viedä voiton Espoossa on luontopolut?

Vierailija
40/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Säterin alue. Hyvin pärjäämme ilman autoa ja viihdymme erinomaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi