Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista asua Espoossa?

Vierailija
15.10.2008 |

Mulla on Espoosta sellainen kuva, että siellä on palvelut hajallaan, liikenne tukossa Helsinkiin päin ja muuten se on ihan böndeä. Nyt mies yrittää puhua et muutettaisiin Espooseen, joten kysyisin teiltä arvon naiset, kannattaako sitä edes harkita? Mitä hyvää on Espoossa? Asutaan nyt siis Helsingissä ja palvelut ym pelaa loistavasti. Onko Espoossa lapsiperheillä joku asia paremmin? Eikö kotihoidontuen kuntalisäkin ole sama?

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

me käytämme liikkumiseen pelkkiä julkisia. Eli tässä kolkassa bussit liikkuvat hyvin ja monipuolisesti.

Tapiolakin keskustaa lukunnottamatta on hyvin vihreää ja kaunista aluetta, kallista tosin.

Tapiolassa on Stocka ja paljon muita liikkeitä, Kela, työkkäri, kirjasto, kulttuurikeskus, teatteri, uimahalli, kirkko, ortodoksikirkko, hautausmaa, hotelli, ravintoloita, täysin uusi terkkari/neuvola, WeeGee-talo jossa Emma ja muita museoita, lukuisia hyviä kouluja ja lukioita, jäähalli, Esport Center ja urheilupuisto.

Vierailija
62/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin helsinki tai espoo.

eipäs, juupas ja vaarinhousut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella rauhallista aluetta. Juna-asemalle pari sataa metriä, pääsee Selloon ja Helsingin keskustaan. Linja-autot kulkee hyvin...ainakin minne itse on tarvinnut, esim. Selloon ja Helsinkiin ja vieressä, mutta kuitenkin tarpeeksi kaukana on Espoon keskus, josta kohta löytyy jo paremmin palveluita, kun uusi kauppakeskus avataan ja julkinen liikenne on sieltä aika hyvä. Todella rauhallinen alue, Turunväylän vieressä, Helsingin keskustaan menee autolla 20min, Selloon 10min ja kätevästi pääsee myös kehille auton kanssa.

Kuntalisä on siten tosiaan parempi Espoossa, että sitä saa kolmevuotiaaksi asti, kun Helsingissä vain kahteen vuoteen.

Vierailija
64/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täytyy sanoa että se oli kivaa. Oli paljon luontoa ympärillä ja paikkoja, joissa hengata kavereiden kanssa, se oli varmaan parasta. Lukioon menin sitten Helsingin keskustaan, kuljin julkkareilla päivittäin. Sinänsä kätevää, että läksyt pystyi tekemään bussissa. Edelleen kun käyn vanhempieni luona, käytän vain julkisia liikkuessani, eikä tuota mulle mitään ongelmaa, en siis kaipaa autoa lainkaan. Lienee kyllä tottumiskysymys.

Vierailija
65/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mahtavaa!kaveri käski käydä katsomassa täällä keskustelupalstalla.

ja on kyllä tullut hyvät naurut:)

ihan tajutonta porukkaa.tuli mieleen onko tää tosiaan vauva lehden keskustelupalsta vai kenties joku teinien angstipalsta?

toiset kirjoittaa asiallisia kommentteja ja sitten on näitä hysteerisen hauskoja tyyppejä.hahhah.

niinkuin täälläkin toiset tosissaaan tappelee siitä että missä on paras asua.

ps.missä teidän lapset on tälläaikaa?vai onko teillä?

Vierailija
66/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse viihvyin hyvin esim. Nuottaniemessä joka Matinkylän "rantaa", lyhyt matka Omenaan kävellen/bussilla, aivan mielettömän hyvä asukaspuisto ja uimarantakin kahviloineen nurkalla. Busiilla pääsee hyvin myös esim. Helsinkiin.

Minulla ei ole ajokorttia ja naurattaa ihmisten väitteet huonoista yhteyksistä, taitaa olla niin että jos ei osaa liikkua muulla kuin autolla niin kokee yleisten käytön hankalaksi. Ytv:n reittikartta avuksi...

Helsingin puolella asuvat tuttavani kokevat että Espoossa on lasten asiat paremmin. Meillä on esimerkiksi avoin päiväkoti, päiväkotimainen ympäristö jossa voi käydä vaikka joka päivä lasten kanssa leikkimässä, katsokaa kaupungin sivuilta. Muutakin maksutonta toimintaa löytyy.

Minusta Espoossa ja Helsingissä on kummassakin hyvä/paha maineisia alueita ihan kylki kyljessä ja voi jopa riittyä kerrostalon rapusta millainen maine on.

Minä viihdyn, joku toinen ei-se on elämää

Vierailija
67/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten toimintaa.

Espoossa ei ole yhtään viihtyisää aluetta.

Vierailija
68/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten toimintaa.

Espoossa ei ole yhtään viihtyisää aluetta.

BTW eikös Espoossa makseta kotihoidontuen kuntalisää pidempään täysimääräisenä kuin H:gissä?

Vierailija
69/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia pystyyn kuolleita betonihökkelilähiöitä löytyy Espoosta ja Helsingistäkin. Ihan niinkuin Vantaalta hyvinhoidettuja, rauhallisia lähiöitäkin.

Eipä joku Espoon Soukka, Espoon keskus, Suvela tai Matinkylä hirveästi houkuttele nekään. Tai Itä-Helsinki, Tapulikaupunki , Pasila, Kannelmäki, Malminkartano jne.

Aina olen Vantaalla päässyt (asuinpaikasta riippumatta) itse tai lapsen kanssa terveyskeskukseen kun tarvis, samoin lapsi saatu niihin (kahteen) päiväkotiin kuin haluttukin. Uusia kouluja ja päiväkoteja rakennetaan. Palvelut on melkein vieressä, yhdellä bussilla pääsisin töihin mutta laiskana pidän autoa.

Yhtä hyvät palvelut voisi tosin olla jos asuisin Espoossa tai Helsingissä. Tai sitten ei.

Vierailija
70/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

40

Vierailija
71/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä espoossa on viihtyisiä alueita:)

ja lisäksi ystävällisiä,hyväntuulisia,tyytyväisiä ihmisiä.

toisin kuin sinä ilmeisesti.

täällä ihmiset kiittävät bussikuskia lähtiessään bussista ja huom

täällä kuskit jopa tervehtivät!

täällä on lasten hyvä kasvaa, välittävässä ympäristössä.

Vierailija
72/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut espoolaisnuoren sanovan "kiitti" kun setä toi sille liimatuubin läheisestä rautakaupasta...

Vierailija
73/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli Leppävaaran puolesta annan ääneni :) Me tykätään ja pärjätään ilman autoa, kävelymatka (kilometrin verran) junalle ja Selloon siis samalla, alue rauhallista. Tietysti liikenteen ääni kuuluu jonkun verran, mutta sen kanssa voidaan elää. Lyhyt matka Laajalahden luonnonsuojelualueelle ynnä muille lenkkipoluille.

Tuntuu vaikealta ajatukselta muuttaa täältä jonnekin missä palvelujen määrä olisi vähäisempi, täällä oikeastaan kaikki kävelyetäisyydellä. No, Tapiolan Stockalle on varmaan kolme-neljä kilsaa, mutta kyllä senkin pyörällä polkee. Ja bussilla menee 10 minuuttia. Että näin.

Vierailija
74/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asunut Vantaalla 20 vuotta, monessa eri paikassa ja yök sanon minä. En koskaan enää asuisi siellä.

Nyt olen asunut Espoossa viimeiset 8 vuotta, luonnonkauniissa ja hieman syrjäisessä paikassa, missä ei ole ostaria lähimainkaan ja se on mainio juttu. Julkiset kulkee loistavasti ja ympäristö on kaunista ja siistiä. Ihmiset mukavia ja lapsilla kaikenlaista tarjontaa löytyy yllin kyllin. Koskaan en muualle muuttaisi!!!

Palveluja on oikein hyvin, käydään joko Sellossa tai Omenassa.

Jumbo on kaamea paikka btw...

Koko Vantaa on pelkkä slummi Espooseen verrattuna! :)

Vierailija
75/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pastellinsävyinen kasauma siinä Turun moottoritien kupeessa?

Vierailija
76/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..keskustelusta aivan tyystin.

Ja se on asuinpaikkojen ja niillä olevien asuntojen hinta-laatusuhde.

Otetaanpa esimerkki vaikkapa täällä mainitusta Tapiolasta. Se on ihan kiva seutua ja varmasti sopii lapsiperheelle monella tapaa. Mutta mitä maksavat asunnot Tapiolassa? Aivan törkeästi, siis suhteessa siihen mitä samalla rahalla voisi saada muualta. Sama hinta-laatusuhde ongelma vaivaa suurta osaa Espoota. Espoosta suurin osa kaupunginosistahan on itse asiassa selvästi kauempana Hgin keskustasta kuin vaikkapa Vantaan kaupunginosat.

Tietenkin jos on ikänsä asunut Espoossa ja siellä asuu sukua ja kavereita niin sitten Espoo-lisä voi kannattaa maksaakin. Mutta jos olet muualta muuttamassa ja mietit minne pk-seudulla muuttasit, niin Espoon hinta-laatusuhde ei ole kohdallaan.

Esim. Vantaan hyvät asuinalueet tarjoavat paljon paremman vastineen rahoille.

Vierailija
77/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki jotka haukkuu Espoota ei tiedä siitä mitään. Appi on yksi pahimmista kovasti on mielipiteitä, mutta tietoa ei ollenkaan. Kerran se kysyi miten siellä espoossa pääsee edes kulkemaan. Kerroin hänelle reitin jäi monttu auki kuuntelemaan haloo olen asunut Espoossa yli kaksikymmentä vuotta ja loput helsingissä.

Tottakai jos on tottunut jossain Eirassa, että bussit ja ratikat kulkee nonstoppina oven edestä voi tuntua 10-15 minuutin odotus tosi pitkältä.

En usko, että tulemme enään muuttamaan Espooseen vaan pysymme Helsingissä. Silti Espoolla tulee olemaan paikka minun sydänmessä siellä oleminen ja liikkuminen tuntuu helpolta ja kotoisalta : )

On täysin turhaa taistella Espoo, Helsinki, Vantaa akselilla toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta. Tiedän omaavani ison asennevamman Vantaan suuntaan, mutta se johtuu vaan siitä etten tunne koko kaupunkia.

Vierailija
78/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa, että Espoo on ihan helmi. Nyt asumme Nöykkiössä ja parempaa paikkaa ei meille olisi. Ihana alue, Länsiväylä vieressä, jos nopeasti haluaa paikasta toiseen. On iso piha lasten temmeltää ja naapurit todella läheisiä. Koulu loistava. En voi valittaa mistään =).

Helsingissä käyn kerran kaksi vuodessa, Linnanmäellä ja kyläilemässä. Muuten sielä ei ole mitään, mitä en jo saisi kotoa Espoosta. Jokaisella on oma käsityksensä hyvästä asuinpaikasta, meille se on tämä.

Vierailija
79/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin lasten yksityisen kodinhoidontuki on huomattavasti korkeampi Espoossa kuin Helsingissä. Lapsemme on yksityisessä päiväkodissa ja maksamme noin 300 euroa vähemmän kahdesta lapsesta/kk kuin helsinkiläiset.

Espoolaiset ovat rennompia kuin helsinkiläiset monet esim. usein kiittävät bussikuskia kyydistä yms. sellaista pientä. Julkinen liikenne toimii paremmin Helsingissä. Sen sijaan autoilu toimii paremmin Espoossa.

Espoossa on monta pientä keskustaa esim. Tapiola on aika kiva sellainen. Sen sijaan en ole yhtä ihastunut noihin kauppakeskuskuolemiin kuten Leppävaara.

Vierailija
80/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala paikka on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän