Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista asua Espoossa?

Vierailija
15.10.2008 |

Mulla on Espoosta sellainen kuva, että siellä on palvelut hajallaan, liikenne tukossa Helsinkiin päin ja muuten se on ihan böndeä. Nyt mies yrittää puhua et muutettaisiin Espooseen, joten kysyisin teiltä arvon naiset, kannattaako sitä edes harkita? Mitä hyvää on Espoossa? Asutaan nyt siis Helsingissä ja palvelut ym pelaa loistavasti. Onko Espoossa lapsiperheillä joku asia paremmin? Eikö kotihoidontuen kuntalisäkin ole sama?

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on epäreilua verrata mitään Suomen kaupunkia Helsinkiin. Espoossa on paljon järviä (= uimapaikkoja kesällä), Nuuksion kansallispuisto, Träskändan puisto, Villa Elfvik, Pirttimäen ulkoilualue jne jne... Suosittelen uutta kirjaa Kotinurkilta kallioille, joka esittelee Espoon luontokohteet. Espoo on hyvä paikka asua. Tapiolasta pääsee kymmenen minuutin välein kymmenessä minuutissa Helsinkiin. Espoossa panostetaan kulttuuriin toisin kuin esim. Vantaalla. Palvelut toimii. Sijainti on kaiken A ja O. Espoossa on monia "keskuksia", mistä valita.

Vierailija
42/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme kivassa rivitalossa, ja meiltä on alle 1km:n kävelymatka Stockalle. Tällaista kombinaatiota ei löydy Helsingistä :-). Kaikki usein tarvittavat palvelut, kuten kirjastot, kaupat, urheilupaikat, lääkäriasemat... ovat lähellä. Helsinkiin on 15 minuutin bussimatka. Joten ne harvat kerrat kun haluaa oopperaan, niin voi hypätä bussiin/taksiin ja hurauttaa Helsinkiin.

Itse en keksi Helsingistä yhtään aluetta, jossa olisi näin hyvät palvelut pientalojen lähettyvillä. Toki voin olla väärässäkin, mutta me olemme tänne asettuneet emmekä edes harkitse muuttamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa panostetaan kulttuuriin toisin kuin esim. Vantaalla.

vaan ihan lonkalta heitit. No, kannattaa tutustua ja möläytellä vasta sitten.

Vierailija
44/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäkeskuksessa on Stockmann ja sekä Itäkeskuksessa että aivan vieressä olevassa Marjaniemessä on rivitaloja....voisin mainita useampia katuja, joista alle 1 km kävellen sinne kauppaan. Samoin monet muut kaupat, yksityiset lääkäriasemat, apteekit, postit yms. löytyvät samasta paikasta.

Vierailija
45/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on Helsingin vieressä. Huono puoli on tietysti se, että julkinen liikenne ei tietenkään toimi koska kunnon espoolaisella on vähintään kaksi autoa. Katso sitä tulevaa metrolinjausta niin voit joskus tulevaisuudessa saada sujuvankin julkisen liikenteen Helsinkiin...

Vierailija
46/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis kuinka suurella euromäärällä kaupunki rahottaa kulttuuria.

vaan ihan lonkalta heitit. No, kannattaa tutustua ja möläytellä vasta sitten.

Vierailija
47/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pääsin takaisin Helsinkiin.

Junttilan junttila on, mikään ei toimi ja henkisesti kuivuu pystyyn.

Ahdistava paikka!

Vierailija
48/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppävaara lähiseutuineen on meluisaa ja rauhatonta aluetta. Haluaisitko sinä todella asua ostoskeskuksen kulmalla? Espoo keskus/Suvela myös ongelmaseutua.

Mukavia ja lapsiystävällisiä alueita sen sijaan ovat esim. Kaitaa, Nöykkiö, Laurinlahti jne. Eli Länsiväylältä sinne meren suuntaan (ei kuitenkaan Matinkylä tai Kivenlahden keskusta, niitä välttäisin).

Julkinen liikenne toimii, mutta oma auto on mukavampi.

Itse asuimme Helsingissä 20 vuotta ja nyt Espoossa 2 vuotta. Ei tämä hassumpi paikka ole.

Vierailija
49/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa seutua lapsiperheelle.

Ei olla päivääkään kaduttu että muutimme Helsingistä tänne.

Meille Selloon ihan riittävän lähellä. Palvaluita on meidän tarpeisiin ihan riittävästi.

Vierailija
50/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä vaan Marjaniemestä.

Vierailija
51/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan rauhallisella pientaloalueella. Bussipysäkille n. 100 metriä. Busseja kaupunkiin 10-20 min välein ja matka-aikaa lyhimmillään reilu vartti. Vajaa kilometri Omppuun. Päiväkoti vieressä, kouluun n. puoli kilometriä. Terveyspalveluisssa ei valittamisen aihetta. Mitähän vielä? Emme vaihtaisi pois.

Vierailija
52/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on Jumbo ja Flamingo josta löytyy kaupat, apteekki, leffateatteri, kylpylä, keilailu-ja kuntosalit jne. Kirjasto löytyy Kartanonkoskelta.

Että ei se Espoo mikään ainoa onnela ole.

Vierailija
53/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis kuinka suurella euromäärällä kaupunki rahottaa kulttuuria.

se miten ja mihin ne rahat käytännössä kohdennetaan.

Vierailija
54/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin "mä asun helsingissä niin on se paljooon parempi paikka kun espoo"

kasvakaa hyvät ihmiset.

ja tosiaan missä tahansa kaupungissa ratkaisee missä asuu.

esim.helsingissä asuuko arabianrannassa vai jakomäessä.

ja espoossa asuuko merenrannalla vai betoniviidakossa.

itse olen tyytyväinen nyt perheellisenä espooseen.

aiemmin helsingissä keskustassa asuneena.

mutta ei jakseta jauhaa vaan helsingistä ja espoosta.kumpaankin kun

mahtuu erillaisia alueita ja paikkoja.

Vierailija
55/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida tietää mistä puhut. Asutaan Sellon kulmalla ja hiljaista ja rauhallista on, esim. yöaikaan ei mitään häiriötä. Kun Sello sulkee ovensa, niin liikennekin hiljenee täysin.

Vierailija
56/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa ei ole yhtään ihmismäistä ja fiksua asuinpaikkaa. Helsingissä on, valtaosa.

Aikuistu nyt itse ja näe realiteetit!

Vierailija
57/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kotipaikkakunta on parempi kun sun.

pirkkoliisa 4v

Vierailija
58/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut siellä lapsuuteni (Kivistössä, oli ennen tod. rauhallinen paikka), nuoruuteni ja osan vuosistani aikuisenakin. Kaikki rapistuu pystyyn, juna-asemat jo yksin ovat niin pelottavan näköisiä ainakin länsipuolella ettei siellä huvita kauheasti liikkua. Välimatkaa riittää, bussilinjoja lakkautetaan vaikka protesti on kovaa. Terveyskeskuspalvelut eivät toimi, osalle ovat olemattomia (= ei ole ns. omaa lääkäriä ollenkaan, joten ei pääse minnekään vaikka aihetta olisi). Lapsista maksetaan tukia heikosti.

Jos on varaa omistusasuntoon ja kahteen autoon, on kai sama missä asuu, mutta jos käyttää julkisia palveluita eikä asu jossain rikkaiden keskellä, elämisen laatu on Vantaalla kadoksissa.

Vierailija
59/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalahtiko pahasti?itse siis asut tod.näk. juuri jakomäessä?

Vierailija
60/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalahtiko mikä??

30

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme