Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista asua Espoossa?

Vierailija
15.10.2008 |

Mulla on Espoosta sellainen kuva, että siellä on palvelut hajallaan, liikenne tukossa Helsinkiin päin ja muuten se on ihan böndeä. Nyt mies yrittää puhua et muutettaisiin Espooseen, joten kysyisin teiltä arvon naiset, kannattaako sitä edes harkita? Mitä hyvää on Espoossa? Asutaan nyt siis Helsingissä ja palvelut ym pelaa loistavasti. Onko Espoossa lapsiperheillä joku asia paremmin? Eikö kotihoidontuen kuntalisäkin ole sama?

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin entisessäkään paikassa, mikä oli vantaan Vaarala. Mukavia naapureita molemmissa paikoissa, ihan normi-ihmisiä. Lähikaupassa käyn edelleen maidot ostamassa, muuten hoidan kaupustelut Helsingin keskustassa, missä olen töissä. Autolla kuljin ennen ja autolla kuljen edelleen. Molemmissa paikoissa mukavia kävelyreittejä koiran kanssa ulkoiluun.

En koe muuttuneeni mitenkään, eikä elämä olen sen kummallisempaa, ihanampaa tai kurjempaa kuin ennenkään.

Vierailija
2/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppävaara lähiseutuineen on meluisaa ja rauhatonta aluetta. Haluaisitko sinä todella asua ostoskeskuksen kulmalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida tietää mistä puhut. Asutaan Sellon kulmalla ja hiljaista ja rauhallista on, esim. yöaikaan ei mitään häiriötä. Kun Sello sulkee ovensa, niin liikennekin hiljenee täysin.

Lisäksi voin kertoa,että jopa Espoon poliisi (mun broidi) suositteli meille tätä aluetta, keikkaa tarvii tänne tehdä *todella* harvoin.

Vierailija
4/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu paskaa! Ja tää on ihan tosi.

Monella silmät aukeaa vasta sen jälkeen kun ovat muuttaneet.

Vierailija
5/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä mä puhuisin paskaa?? :-D Anna sun email-osote, niin saat nimen jolta kysyä tästä asiasta ihan suoraan ;-) Mahdan mä sit olla vitun sokea, kun en oo nähny täällä mitään ongelmia koko sinä aikana, mitä ollaan täällä asuttu.

Vierailija
6/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä mä puhuisin paskaa?? :-D Anna sun email-osote, niin saat nimen jolta kysyä tästä asiasta ihan suoraan ;-) Mahdan mä sit olla vitun sokea, kun en oo nähny täällä mitään ongelmia koko sinä aikana, mitä ollaan täällä asuttu.

Vierailija
7/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(mitä nyt vähän paistaa läpi asenne, että kaikki menestyvät ihmiset asuu Espoossa...). Kyllä se vois Helsingissäki asua (Vantaalla ei missään nimessä, mulle se taas olis ihan sama muuttaa Espooseen ku Vantaalle), mutta ne asuinalueet jotka meitä molempia miellyttää Helsingissä on vähän liian kalliita. Lisäksi me muutettais mielummin uuteen ku vanhaan asuntoon, ja Helsingissä ne uudet asunnot kivoilla alueilla on ihan liian kalliita meille...

Vierailija
8/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kaupunkilaisuuden saa unohtaa. ei ravintoloita, ei kahviloita, ei ihmisiä missään,a ptisi kauppakeskuksissa, jotka ei mun mielestä ole kaupunkia.

espoossa on ahdsamielinen ja juntti ilmapiiri, sivistys on pysytellyt kaukana niistä paikoista, joissa olen itse siellä asunut. kökötetään kotona ja pelätään, että metrolla tulee huumeita.

mutta jos juuri haluaa sua rivitalossaja käydä sellossa ostoksilla ja kahvilla, niin varmasti ihan tosi hyvä paikka asua. vastaava paikka tosin löytyy varmasti itiksestä, kuten joku sanoi.

Vierailija
9/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ihan normi perhe, kolme lasta ja akateemisia.

Vierailija
10/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(mitä nyt vähän paistaa läpi asenne, että kaikki menestyvät ihmiset asuu Espoossa...). Kyllä se vois Helsingissäki asua (Vantaalla ei missään nimessä, mulle se taas olis ihan sama muuttaa Espooseen ku Vantaalle), mutta ne asuinalueet jotka meitä molempia miellyttää Helsingissä on vähän liian kalliita. Lisäksi me muutettais mielummin uuteen ku vanhaan asuntoon, ja Helsingissä ne uudet asunnot kivoilla alueilla on ihan liian kalliita meille...

Vierailija
11/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tehty aina viikonloppuisin. Hissit haisevat kuselle ja asema muutenkin useimmiten saastainen.

Sellon aukioloaikana markettien ja muiden kauppojen välisessä ulkotilassa seisoo narkkareita, densoja, syrjäytyneen oloisia nuoria, kaljatrokareita ym.viehättävää sakkia.

Ja Läkkitori aseman toisella puolella on muuten Espoon pahimpia paikkoja. SEllon porukkakin siirtynee sinne Sellon mentyä kiinni. Mutta ehkäpä tuo poliisiveljesi tarkoitti vain sitä Sellon kulmaa, missä te asutte.

Vierailija
12/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kaikkia kiinnosta ihmismassojen liikehdintä, tunku ja likaiset kadut. Vanhat talot ongelmineen ja mukahienous - "me asutaan Helsingissä". Sitä paitsi keskusta-alue asuinalueena ei minua kiinnostaisi vähääkään (sitähän sinä kai ylistit), muissa Helsingin alueissa on paljon samaa kuin vaikkapa joissakin Espoon alueissa. Mutta Espoossa on hyvä elää. Olen ylpeä espoolaisuudestani, vaikka syntyperäinen helsinkiläinen olenkin =).

Vierailija
13/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemminkin tähän pinoon kirjoittanut.

Vierailija
14/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiolassa on------kirkko, ortodoksikirkko,-----jäähalli, Esport Center ja urheilupuisto.

Esport Center ei kyllä ihan Tapiolaa enää ole..

Vierailija
15/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tehty aina viikonloppuisin. Hissit haisevat kuselle ja asema muutenkin useimmiten saastainen.

Sellon aukioloaikana markettien ja muiden kauppojen välisessä ulkotilassa seisoo narkkareita, densoja, syrjäytyneen oloisia nuoria, kaljatrokareita ym.viehättävää sakkia.

Ja Läkkitori aseman toisella puolella on muuten Espoon pahimpia paikkoja. SEllon porukkakin siirtynee sinne Sellon mentyä kiinni. Mutta ehkäpä tuo poliisiveljesi tarkoitti vain sitä Sellon kulmaa, missä te asutte.

Mä en onnekseni ole joutunut siellä asumaan. 2 tuttava perhettä muutti pois, koska halusivat parempaan paikkaan missä ei tartte hörhöjä katella. Ne kun vaeltaa siellä pihoillakin.

Vierailija
16/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

matka Stockalle. Kaivariin, Uunisaaren ja Pihliksen veneelle muutaman sadan metrin matka . Lääkäriasemat, kirjastot sun muut ihan nurkan takana.

Kirjoitit, ettei tälläistä kombinaatiota löydy. Kyllä löytyy mutta kalliisti.

Meillä muuten ei ole autoa.

Kuten aiemmin tuli esiin, niin alue ratkaisee.

"Me asumme kivassa rivitalossa, ja meiltä on alle 1km:n kävelymatka Stockalle. Tällaista kombinaatiota ei löydy Helsingistä :-).

Kaikki tarvittavat ovat meilläkin kävelymatkan päässä.

Kaikki usein tarvittavat palvelut, kuten kirjastot, kaupat, urheilupaikat, lääkäriasemat... ovat lähellä. Helsinkiin on 15 minuutin bussimatka. Joten ne harvat kerrat kun haluaa oopperaan, niin voi hypätä bussiin/taksiin ja hurauttaa Helsinkiin"

Itse en keksi Helsingistä yhtään aluetta, jossa olisi näin hyvät palvelut pientalojen lähettyvillä. Toki voin olla väärässäkin, mutta me olemme tänne asettuneet emmekä edes harkitse muuttamista.

Vierailija
17/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta jos tykkää lähiömeiningistä, niin suosittelen Vantaata. Siellä ne on kaikki tuulipuku/korkokenkä -yhdistelmäiset hihhulit Jumbossa.

Että sinne vaan...hei hei.

Vierailija
18/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evan raportti: Espoo paras suuri kaupunki

Julkaistu 14.10.2008 13:10:26.

Espoo on Elinkeinoelämän valtuuskunnan kaupunkivertailun mukaan paras suuri kaupunki. Evan vertailussa Espoo otti kuudesta suuresta kaupungista taloudenpidossaan parhaiten huomioon asiakkaidensa edun.

Vantaa on joukosta velkaantunein, mutta toimii säästeliäästi ja menestyy vertailussa hyvin. Turku palvelee asukkaitaan hyvin, mutta sen haittana ovat tehottomuus sekä riippuvuus valtiosta ja valtionosuuksista.

Sama koskee Tamperetta, jonka talous on lisäksi sisäänpäin kääntynyttä.

Vertailun mukaan Oulu kompastuu ylikorkeaan verotukseen. Helsingin pisteitä pudottavat sen raskas toimintamalli ja tapa investoida verovaroin raskaasti liiketoimintaan.

Eva arvioi kuuden suurimman suomalaisen kaupungin taloutta ja toimintamalleja 27 eri mittarin avulla.

Lähde: Evan raportti: 14.10.2008, YLE Uutiset

Vierailija
19/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Helsinki jäi tutkimuksessa viimeiselle sijalle... :-D

Vierailija
20/92 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoispuolesta en tiedä muuta kuin, että veljeni kyllä siitä varoitti. Mutta sinnepä ei tarvitse meidän mennä juuri koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi